Постанова
від 17.06.2010 по справі 2-а-2002/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-2002/09/2670 Гол овуючий у 1-й інстанції: Кротю к О.В.

Суддя-доповідач: Ізмайло ва Т.Л.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"17" червня 2010 р.

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді Ізмай лової Т.Л.

суддів Костю к Л.О., Шостака О.О.

при секретарі Тара дайко Е.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Києві а пеляційну скаргу Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку на постанову О кружного адміністративного суду м. Києва від 19.05.2009 року по сп раві за позовом Заступника п рокурора Дарницького району м. Києва в інтересах держави в особі Держаної комісії з цін них паперів та фондового рин ку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Захід-Інв ест» про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИЛА:

Заступник прокурора Дарницького району м. Києва з вернувся з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку до ТОВ «Захід-Інвест» пр о стягнення штрафу в розмірі 3400 гривень.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 19.05.2009 року у задоволенні позо вних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вищ езазначеною постановою, Держ авна комісія з цінних папері в та фондового ринку подала а пеляційну скаргу, в якій прос ить скасувати незаконну, на ї ї думку, постанову суду першо ї інстанції та постановити н ову, якою задовольнити позов ні вимоги в повному обсязі. В с воїй апеляційній скарзі апел янт посилається на незаконні сть та необґрунтованість оск аржуваного рішення. Вважає, щ о судом першої інстанції неп овно з' ясовані обставини, щ о мають істотне значення для справи, а встановлені виснов ки не відповідають обставина м справи, а також порушені нор ми матеріального права, що є п ідставою для скасування ріше ння.

Заслухавши суддю-доп овідача, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів вваж ає, що апеляційна скарга підл ягає задоволенню, виходячи з наступного.

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС У країни).

Як вбачається з матеріалів справи, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку при перевірці ТОВ «Зах ід-Інвест» було виявлено озн аки порушення вимог п.3.5.3 Ліцен зійних умов провадження проф есійної діяльності на ринку цінних паперів, затверджени х наказом Державного комітет у з питань регуляторної полі тики та підприємництва та рі шенням Державної комісії х ц інних паперів та фондового р инку від 14.03.2001 року № 49/60 та р. 2 Пол оження про порядок складання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінним и паперами та подання відпов ідних документів до Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку, затверджен ого рішенням Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку від 08.06.2004 року № 279, в час тині неподання адміністрати вних даних за перший квартал 2005 року про що складено акт № 106- УМ від 28.08.2005 року. На підставі в ище вказаного акту 26.08.2008 року бу ло прийнято постанову № 639-ДМ п ро накладення санкції за пра вопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 3400 грн.

Позивач посилаючись на пор ушення відповідачем вимог чи нного законодавства, звернув ся до суду з адміністративни м позовом про стягнення з від повідача штрафу в сумі 3400 грив ень.

При винесенні оскаржувано го рішення суд першої інстан ції прийшов до висновку про в ідмову в задоволенні позовни х вимог, посилаючись на те, що постанова про застосування ф інансових санкцій прийнята з порушенням строків для заст осування фінансових санкцій , а саме акт перевірки складен о 28.09.2005 року, а постанова про нак ладення санкцій за правопору шення на ринку цінних папері в 26.08.2008 року, тобто після сплину шестимісячного строку з дня виявлення правопорушення, щ о протирічить вимогам ст. 250 ГК України.

Суд апеляційної інстанції не може погодитися з такими в исновками суду першої інстан ції з наступних підстав.

Закон України «Про цінні па пери та фондовий ринок» від 2 3.02.2006 року регулює відносини, що виникають під час розміщенн я, обігу цінних паперів і про вадження професійної діяльн ості на фондовому ринку, з мет ою забезпечення відкритост і та ефективності функціонув ання фондового ринку.

Положення про порядок скла дання адміністративних дани х щодо діяльності торговців цінними паперами та подання відповідних документів до Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку, затв ерджене рішенням Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку від 08.06.2004 року № 279 визначає склад, терміни та по рядок подання до Комісії адм іністративних даних торговц ями цінними паперами, які маю ть ліцензії на здійснення пр офесійної діяльності на ринк у цінних паперів, а саме діяль ності по випуску та обігу цін них паперів, що видані Комісі єю, отримані у встановленому чинним законодавством поряд ку.

Державний контроль за дотр иманням торговцями цінними п аперами вимог щодо подання а дміністративних даних здійс нює Комісія.

Згідно ст. 11 Закону України « Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні» визначено, що Державна коміс ія з цінних паперів та фондов ого ринку накладає на юридич них осіб штрафи, зокрема, за не надання, несвоєчасне надання або надання завідомо недост овірної інформації - у розмір і до 1000 неоподатковуваних мін імумів доходів громадян, за у хилення від виконання або не своєчасне виконання розпоря джень, рішень про усунення по рушень щодо цінних паперів - у розмірі до 500 неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку про накладення штраф у може бути оскаржено в судов ому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи постанова № 639-ДМ про на кладення санкції за правопор ушення на ринку цінних папер ів в розмірі 3400 грн. відповідач ем у встановленому законом п орядку не оскаржувалась.

Колегія суддів не погоджує ться з висновками суду першо ї інстанції про те, що строк на кладення адміністративного -господарських санкцій, вста новлених ст. 250 ГК України поши рюється на санкції, накладен і за порушення правил, встано влених на ринку цінних папер ів та фондового ринку, виходя чи з наступного.

У відповідності до ч. ст. 238 ГК України адміністративно-гос подарські санкції застосову ються за порушення встановле них законодавчими актами пра вил здійснення господарсько ї діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 3 ГК України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється ді яльність суб' єктів господа рювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на в иготовлення, реалізацію прод укції, виконання робіт чи над ання послуг вартісного харак теру, що мають цінову визначе ність.

Таким чином, накладені на ві дповідача санкції не є адмін істративно-господарськими с анкціями у розумінні ч.1 ст. 238 Г К України, тому строки їх нак ладення, встановлені ст. 250 ГК У країни, на санкції, які є предм етом даного спору не розповс юджуються.

Порядок та строки розгляду Комісією справ про порушенн я громадянами, посадовими ос обами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають П равили розгляду справ про по рушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та за стосування санкцій, затвердж ені рішенням Комісії від 11.12.2007 р оку № 2272 (далі - Правила).

Згідно п. 10 Правил, юридична о соба може бути притягнена до відповідальності за вчиненн я правопорушення не пізніше трьох років з дня вчинення пр авопорушення, а при триваючо му правопорушенні - не пізніш е двох місяців з дня його вияв лення.

Отже, постанова № 639 - ДМ від 26.08.2009 року про накладення санкц ії за правопорушення на ринк у цінних паперів винесена у в ідповідності до чинного зако нодавства.

Згідно зі ст. 198 ч. 1 п. 4 та с т. 202 КАС України суд апеляційн ої інстанції скасовує постан ову суду першої інстанції та приймає нове рішення, якщо вс тановить порушення норм мате ріального або процесуальног о права, що призвело до неправ ильного вирішення справи або питання.

Враховуючи вищевикл адене, колегія суддів Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду дійшла висновк у про необхідність скасуванн я постанови Окружного адміні стративного суду м. Києва від 19.05.2009 року.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.196, 198, 201, 202, 205 та 207 КАС У країни, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку - задо вольнити, а постанову Окружн ого адміністративного суду м . Києва від 19.05.2009 року скасувати та постановити нову, якою поз овні вимоги Заступника проку рора Дарницького району м. Ки єва в інтересах держави в осо бі Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Захід-Інвес т» про стягнення штрафу - задо вольнити.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Захід-Інвест» (код 32110907) на к ористь Державного бюджету Ук раїни штраф у розмірі 3400 гриве нь по коду 21081100 за балансовим ра хунком 31111, символ банку 106 на рах унки відкриті в Управліннях Державного казначейства.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

Судді

Повний текст постанови виг отовлено та підписано 22.06.2010 рок у.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу10158186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2002/09/2670

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ізмайлова Т.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні