ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
01 грудня 2021 року Справа №160/6043/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДСТАР-КР" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №160/6043/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР до відповідача 1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача 2: Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
23.11.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява від Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДСТАР-КР", в якій заявник просить суд:
- встановити судовий контроль за виконанням судового рішення у справі №160/6043/20;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ: 43005393) подати звіт про виконання судового рішення у справі №160/6043/20.
Заява обґрунтована тим, що рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року у справі №160/6043/20, яким задоволено позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР не виконано. 14 червня 2021 року державним виконавцем відкрито виконавче провадження №65776426 за виконавчим листом, виданим Дніпропетровським окружним адміністративним судом 29.03.2021р. по адміністративній справі №160/6043/20 про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 02.03.2020р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР датою її подання, та зобов`язано боржника виконати рішення суду протягом 10 робочих днів. 26 серпня 2021 року за невиконання рішення суду без поважних причин на боржника - Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ: 43005393) накладено штраф у розмірі 5 100,00 грн, зобов`язано виконати рішення протягом 10 (десяти) робочих днів та попереджено про кримінальну відповідальність за умисне невиконання рішення. 19 жовтня 2021 року за невиконання рішення суду без поважних причин на боржника - Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ: 43005393) накладено штраф у розмірі 10 200 грн., зобов`язано виконати рішення протягом 10 (десяти) робочих днів та попереджено про кримінальну відповідальність за умисне невиконання рішення.
Дослідивши подану заяву та матеріали справи, суд встановив наступне.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР до відповідача 1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача 2: Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного Управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1529637/37272598 від 17.04.2020 р. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 02.03.2020 р. датою її подання на реєстрацію. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР (код ЄДРПОУ 37272598) понесені позивачем судові витрати в сумі 1051 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР (код ЄДРПОУ 37272598) понесені позивачем судові витрати в сумі 1051 грн.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 10.02.2021 року апеляційну скаргу Головного Управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.08.2020 року в адміністративній справі №160/6043/20 залишено без задоволення. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.08.2020 року в адміністративній справі №160/6043/20 залишено без змін.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.08.2020 року набрало законної сили 10.02.2021 року.
29.03.2021 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом було видано виконавчі листи №160/2677/19 про:
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 02.03.2020 р. датою її подання на реєстрацію;
- стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР (код ЄДРПОУ 37272598) понесені позивачем судові витрати в сумі 1051 грн;
- стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР (код ЄДРПОУ 37272598) понесені позивачем судові витрати в сумі 1051 грн.
14 червня 2021 року державним виконавцем відкрито виконавче провадження №65776426 за виконавчим листом, виданим 29.03.2021р. Дніпропетровським окружним адміністративним судом по адміністративній справі №160/6043/20 про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 02.03.2020р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю БУДСТАР-КР датою її подання, та зобов`язано боржника виконати рішення суду протягом 10 робочих днів.
26 серпня 2021 року за невиконання рішення суду без поважних причин на боржника - Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ: 43005393) накладено штраф у розмірі 5 100,00 грн, зобов`язано виконати рішення протягом 10 (десяти) робочих днів та попереджено про кримінальну відповідальність за умисне невиконання рішення.
19 жовтня 2021 року за невиконання рішення суду без поважних причин на боржника - Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ: 43005393) накладено штраф у розмірі 10 200 грн., зобов`язано виконати рішення протягом 10 (десяти) робочих днів та попереджено про кримінальну відповідальність за умисне невиконання рішення.
Однак, рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року у справі №160/6043/20 не виконано.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 14 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно з ст. 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Відповідно до ч.ч.2,4 ст. 372 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання. Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.
Невиконання рішення суду на протязі тривалого часу є порушенням права на справедливий судовий розгляд, що є порушенням Конвенції по правам людини.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як вбачається зі змісту цієї норми, вона не обмежує право суду щодо застосування заходів судового контролю стадією судового розгляду, відтак не виключає можливості вживати їх вже після прийняття рішення або коли рішення набрало законної сили. Зазначений інститут процесуального права покликаний сприяти своєчасному виконанню рішень судів і стимулювати суб`єктів влади діяти добросовісно, не ухиляючись від виконання приписів закону.
Велика Палата Верховного суду в ухвалі від 20 червня 2018 року у справі № 800/592/17 дійшла висновку про наявність підстав для встановлення судового контролю у формі зобов`язання подати звіт про виконання рішення суду, за заявою позивача, поданою вже після набрання рішенням законної сили. Таким чином, Верховний Суд сформував правову позицію, яка відповідає змісту та призначенню ст.382 Кодексу адміністративного судочинства України, як однієї з гарантій того, що судові рішення повинні виконуватись належним чином.
Згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 373 КАС України, виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглянув справу як суд першої інстанції.
У рішенні від 30 червня 2009 року № 16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).
У рішенні Європейського суду з прав людини від 19 березня 1997 року у справі «Горнсбі проти Греції» суд зазначив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (п. 40).
Суд зазначає, що головною метою судового контролю за виконанням рішень в адміністративних справах полягає перш за все в реалізації основних завдань адміністративного судочинства при здійсненні адміністративними судами правосуддя, оскільки воно не обмежується винесенням судового рішення, а також передбачає його виконання. Кожен судовий процес повинен завершуватися реалізацією судового рішення в спірних правовідносинах між його сторонами. Тому після рішення публічно-правового спору та набрання судовим рішенням законної сили суд продовжує відігравати активну роль в реалізації сторонами прав і законних інтересів, з приводу захисту яких він прийняв судове рішення. Від здійснення судом належного контролю за виконанням судового рішення безпосередньо залежить ефективність правосуддя. Адже головним ефектом судового рішення повинно бути його ефективність у відновленні порушених прав і свобод особистості.
Таким чином, застосування механізмів судового контролю сприяє забезпеченню ефективності судового рішення.
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основних свобод (право на ефективний засіб правового захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, порушуються, має право на ефективний засіб правового захисту у відповідному національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні. При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
З метою недопущення порушення прав позивача, суд вважає, що необхідним і достатнім заходом виконання рішення суду від 05.08.2020 року по справі №160/6043/20 є встановлення судового контролю за виконанням рішення суду та на підставі частини 1 статті 382 КАС України вважає за необхідне зобов`язати відповідача подати звіти про його виконання у встановлений судом строк.
Керуючись статтями 248, 254, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДСТАР-КР" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №160/6043/20 - задовольнити.
Зобов`язати Державну податкову службу України відповідно до ст. 382 КАС України, протягом 20 днів з моменту отримання копії ухвали, подати до суду звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.08.2020 у справі №160/6043/20.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Кальник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2021 |
Оприлюднено | 06.12.2021 |
Номер документу | 101597953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні