Постанова
від 02.12.2021 по справі 362/6344/21
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 362/6344/21

Провадження 3/362/2678/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02.12.2021 року

Васильківський міськрайонний суд Київської області в складі судді Поповича Олега Васильовича розглянув матеріал про адміністративне правопорушення, який надійшов з Головного управління ДПС у Київській області, про притягнення до адміністративної відповідальності шодо

ОСОБА_1 , що народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , працює директором ТОВ Стандарт Агроеко , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , (далі- ОСОБА_1 )

за частиною 1 статті 163-1 КУпАП і

встановив:

25 листопада 2021року зазначений матеріал надійшов до Васильківського міськрайонного суду Київської області.

Так, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення від 05.11.2021 № 4893, при документальній позаплановій виїзній перевірці ТОВ Стандарт Агроеко , код ЄДРПОУ 38692649, за адресою Київська область, місто Васильків, військове містечко 11, буд.17-а, встановлено, що директор ТОВ Стандарт Агроеко ОСОБА_1 вчинив порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі завищено суму відємного значення . що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за березень 2019 року на загальну суму 387379, 00 грн. занижено податок на додану вартість в загальній сумі 719239,00 грн. тосу числі за березень 2019 року на загальну суму 369351 гриівень і за травень 2019 року на суму 349885, 00гривень , внаслідок чого порушено п. 198.1, 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями.

Ці дії ОСОБА_1 кваліфіковані за частиною 1 статті 163-1 КУпАП.

ОСОБА_1 до суду надав наступні пояснення.

Зі змісту адміністративного протоколу №4893 вбачається, що такий протокол був складений (у тому числі і підписаний) ОСОБА_2 який займає посаду Головного державного ревізора-інспектора Білоцерківського відділу перевірок платників податків - юридичних осіб управління податкового аудити ГУ ДПС у Київській області.

Відповідно до частини першої статті 255 КУпАП уповноважені посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та його територіальних органів мають право складати протоколи у справах про адміністративні правопорушення за статтями статті 51", 155'1,162'1, 163"1 - 163"4, 163' 12, частини друга і третя статті 163'17, статті 164, 164'5, 164'16, 166 16, 166'17, 177'2 КУпАП.

Стверджує, що ОСОБА_2 не був уповноваженою особою на складання адміністративного протоколу станом на 05.11.2021 р. (дата складання) на підставі наступного.

На підтвердження повноважень ОСОБА_2 до матеріалів справи №362/6344/21 було долучено лише витяг з посадової інструкції (далі по тексту посадова інструкція ) Головного державного ревізора-інспектора, затвердженої Начальником Головного управління ДПС у Київській області Виноградовою О. від 17 травня 2021 р.

Відповідно до п. 9 розділу 3 ( Основні посадові обов`язки ) такої посадової інструкції, до обов`язків Головного державного ревізора-інспектора відноситься складання протоколів про адміністративні правопорушення стосовно посадових осіб платників податків - юридичних осіб, у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення за результатами документальних перевірок, винесенням (винесення у разі необхідності постанов у межах компетенції. .

Проте, підставою для представництва юридичної особи є установчий документ або видана у законний спосіб довіреність.

Виходячи з наведеного, посадова інструкція працівника організації не є таким документом, який надає повноваження на складання адміністративного протоколу від імені юридичної особи, оскільки відповідно до чинного законодавства не є документом, який породжує певні управлінські чи/та представницькі функції посадової особи названої організації (Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 03 липня 2019 року у справі №712/8637/17).

Проте, станом на 05.11.2021 року будь-які відомості про те, що ОСОБА_2 має право вчиняти будь-які дії чи від імені ГУ ДПС у Київській області чи від імені ДПС України відсутні у Єдиному державному реєстрі, що підтверджується відповідними витягами від 29.11.2021 за кодом 76447935213 та від 29.11.2021 за кодом 52925526009.

Крім того, будь-яка інформація про те, що ОСОБА_2 є уповноваженою особою ГУ ДПС у Київській області відсутня на офіційному веб-сайті ГУ ДПС у Київській області (https://kvivobl.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/upovnovaieni-osobi-/).

Стверджує, що ОСОБА_2 не є особою уповноваженою ГУ ДПС у Київській області на складання адміністративних протоколів.

Також що акт перевірки від 05.11.2021 р. №18496/10-36-07-15/38692649 є недопустимим доказом вчинення адміністративного правопорушення на підставі наступного.

Акт перевірки від 05.11.2021 р. №18496/10-36-07-15/38692649 був отриманий ТОВ Стандарт Агроеко лише 26.11.2021 року, що підтверджується витягом з сайту АТ Укрпошта за трек-номером поштового конверту 0911711639244 (у якому контролюючий орган направив акт перевірки).

В силу п. 86.7. ст. 86 ПК України, ТОВ Стандарт Агроеко має право до 09.12.2021 року подати заперечення до такого акту перевірки.

Тобто, станом на дату складання адміністративного протоколу №4893 (05.11.2021) у директора ТОВ Стандарт Агроеко залишалося нереалізованим право на звернення до контролюючого органу із запереченнями на Акт перевірки від 05.11.2021 р. №18496/10-36-07-15/38692649, що свідчить про передчасність висновків контролюючого органу.

Окремо зазначав, що висновки акту перевірки від 05.11.2021 р. №18496 10-36-07- 15/38692649 є помилковими та необґрунтованими, у зв`язку з чим ТОВ Стандарт Агроеко готується відповідне заперечення яке буде подане до контролюючого органу у межах дозволеного строку до 09.12.2021 року.

Проте, протягом робочого дня 05.11.2021 року жоден з працівників ГУ ДПС у Київській області не приходив за вказаною адресою у адміністративному протоколі №4893.

Також зауважив щодо місця складання адміністративного протоколу №4893 за адресою м. Васильків. Військове містечко 11, будинок 17-А не відповідає дійсності, - жоден з представників ГУ ДПС у Київській області не складав протокол за цією адресою 05.11.2021 року.

Його не повідомляли та не запрошували для складання та підписання адміністративного протоколу №4893, це спричинило порушення права на надання письмових пояснень та зауважень, а також не роз`яснювались права й обов`язки, передбачені статтями 63 Конституції України.

Проте адміністративний протокол №4893 взагалі не містить підпису (так як не було відомо про його складання) ні відповідного запису про відмову від підписання такого протоколу.

Ні з протоколу про адміністративне правопорушення , а ні з наявних матеріалів справи не вбачається які ж саме протиправні дії /бездіяльність були вчинені, у чому полягає вина у вчиненні правопорушення, за яке передбачена відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП. Особа, що складала протокол, обмежилась лише загальними фразами, не зазначивши обставини вчинення правопорушення, суть самого правопорушення (дії або бездіяльність та в чому полягають) з посиланням на норму спеціального Закону.

Просить справу про адміністративне правопорушення №362/6344/21 відносно ОСОБА_1 закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення передбаченого частиною 1 статті 163 і КУпАП.

Дослідивши матеріали справи та надані пояснення, суд виходить з такого.

Відповідно до вимог статті 280 КУпАП суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями статей 251 і 252 КУпАП регламентовано, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Так, диспозицією частини 1 статті 163-1 КУпАП установлена відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

З матеріалів даної справи вбачається, що на підставі акту перевірки ТОВ Європейська дорожньо - будівельна компанія від 22 липня 2021 року складено протокол про адміністративне правопорушення щодо головного бухгалтера ОСОБА_1 за вчинення передбаченого частиною 1 статті 163-1 КУпАП правопорушення.

Разом із тим, при викладі у протоколі суті вчиненого адміністративного правопорушення у ньому зазначено лише перелік норм податкового законодавства та не вказано, які саме дії або бездіяльність у розумінні диспозиції частини 1 статті 163-1 КУпАП допущені ОСОБА_1 особисто .

Матеріали справи не містять жодної первинної та іншої звітної документації, на підставі якої контролюючий орган дійшов висновку про наявність у діянні (діяннях) ОСОБА_1 складу податкового та адміністративного правопорушення. Крім того, у протоколі не встановлено та не зазначено посадові обов`язки невиконання яких тягне за собою відповідальність, передбачену частиною 1 статті 163-1 КУпАП.

Слушними є й зауваження щодо ненадання доказів на підтвердження наявності у інспектора повноважень для проведення відповідної перевірки.

Закон передбачає, що суд розглядає справу про адміністративне правопорушення у межах, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення фактичних обставин і не вправі самостійно змінювати фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення.

Презумпція невинуватості є конституційною гарантією, яка закріплена статтею 62 Основного закону України та передбачає, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

З огляду на вказане, у матеріалах справи відсутні дані, які давали би підстави для висновку про те, що ОСОБА_1 є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-1 КУпАП, а також учинила інкриміноване правопорушення.

Враховуючи наведене, з урахуванням численних недоліків, які містить протокол, а також те, що в матеріалах справи відсутні достатні докази, які свідчили про порушення ОСОБА_1 порядку ведення податкового обліку, що утворює склад адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163 КУпАП, а її вина не може ґрунтуватись на припущеннях, провадження у справі належить закрити на підставі пункту 1 частини 1 статті 247 КУпАП за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-1 КУпАП.

Керуючись пунктом 1 частини 1 статті 247 КУпАП, суд

постановив:

Закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за частиною 1 статті 163-1 КУпАП у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду в десятиденний строк з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги через Васильківський міськрайонний суд Київської області.

Суддя О.В. Попович

Дата ухвалення рішення02.12.2021
Оприлюднено05.12.2021

Судовий реєстр по справі —362/6344/21

Постанова від 02.12.2021

Адмінправопорушення

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Попович О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні