Справа № 161/21357/21
Провадження № 1-кс/161/9260/21
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Луцьк 03 грудня 2021 року
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 про передачу для реалізації та управління майном, на яке накладено арешт, -
В С Т А Н О В И В:
26.11.2021 старший слідчий СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором у кримінальному провадженні прокурором відділу Волинської обласної прокуратури ОСОБА_4 , звернулася до слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області з клопотанням про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними для реалізації майно 4032 колоди дерев різних порід, загальним об`ємом 895, 5312 м.куб., на яке ухвалою Волинського апеляційного суду від 27.08.2021 накладено арешт у кримінальному провадженні №12021030000000027 від 21.01.2021 за ч.ч.2, 4 ст.246, ч.4 ст.358 КК України.
В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження на виконання ухвали слідчого судді Луцького міськрайонного суду від 01 липня 2021 року проведено з 14 липня 2021 року по 16 липня 2021 року обшук території, де здійснює свою діяльність ТОВ "Верба-ВВ", а також прилеглих до неї ділянках, які знаходяться на земельних ділянках з кадастровими 0722184000:05:002:0893, 0722184000:05:002:0656, 0722184000:05:002:0915, 0722184000:05:002:0852, 0722184000:05:002:0858, що знаходиться за адресою: Волинська область, Ковельський район, село Любитів, вулиця Вокзальна, 9, за участі працівників Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства та державних підприємств лісового та мисливського господарств області, в ході проведення якого виявлено лісодеревину, без підтверджуючих їх законне походження документів.
Всього в ході проведення обшуку вилучено 4327 колод дерев різних порід щодо яких встановлено ознаки їх незаконного зберігання та походження, а також 33 товарно-транспортні накладні (ТТН-ліс), які надано в ході обшуку представниками ТОВ "Верба-ВВ" як підтвердження законного походження вилученої лісодеревини, однак які відрізняється від вилученої лісодеревини за якісними та кількісними характеристиками, а також за класом лісодеревини.
Відповідно до постанови від 17 липня 2021 року вилучені речі визнані речовими доказами у зв`язку з тим, що є предметами, що були об`єктом кримінально протиправних дій, матеріальними об`єктами, що набуті кримінально протиправним шляхом та отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення, а тому вилучене майно повністю відповідає критеріям речового доказу.
В той же час, проведеним детальним дослідженням документів, поданих представниками ТОВ "Верба-ВВ" під час проведення обшуку та після його проведення, встановлено, що у них відсутні документи, що підтверджують законність походження вилучених 4032 колод дерев різних порід.
Так, вилучені 4032колоди дереврізних порідщодо якихвстановлено ознакиїх незаконногозберігання тапоходженняєбезпосередніми об`єктамиздійснення незаконногозберігання незаконнозрубаної деревини,оскільки представникамиТОВ "Верба-ВВ"в ходіобшуку наданопрацівникам поліціїна їхвимогу щодопідтвердження законностіїх походженнядокументи з відомостями, які відрізняється за якісними та кількісними характеристиками лісодеревини, а також за їх класом. Вищевказані факти дають підстави вважати, що вилучена лісодеревина отримана внаслідок вчинення незаконних порубок на території Волинської області.
Ухвалою Волинського апеляційного суду від 27 серпня 2021 року накладено арешт на вилучені 4032 колоди дерев різних порід, загальним об`ємом 895,5312 м.куб., вартість яких відповідно до висновку товарознавчої експертизи № СЕ-19/103-21/8158 від 29 вересня 2021 року становить 2047179 гривень 20 копійок.
Арештоване майно у ході досудового розслідування кримінального провадження, що внесено до ЄРДР за № 12021030000000027, є речовим доказом та на даний час оглянуте в рамках кримінального провадження, щодо нього проведено товарознавчу експертизу, воно відповідає критеріям, визначеним ст. 100 КПК України та може без шкоди для кримінального провадження бути передане в управління Національному агентству для реалізації відповідних активів або передачі в управління за договором.
Зазначене арештоване майно, перебуваючи під арештом, втрачає свою вартість, його зберігання викликає зайві труднощі в цьому, що в свою чергу потребує спеціальних заходів з його реалізації та недопущення подальшого знецінення, сплату витрат на утримання тощо. Вирішення цих питань можливе лише силами Національного агентства.
Враховуючи викладене, з метою передачі в управління Національному агентству для реалізації відповідних активів або передачі в управління за договором передбачено вимогами ст. 100 КПК України та ст.ст. 19, 21 Закону, старший слідчий просить клопотання задовольнити та передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління для реалізації, майно, на яке ухвалою Волинського апеляційного суду від 27 серпня 2021 року, накладено арешт у даному кримінальному провадженні.
У судове засідання прокурор, старший слідчий не з`явились, хоча належним чином повідомлені про місце та час розгляду клопотання, водночас, прокурор подав суду клопотання про проведення судового засідання за його відсутності, а тому у відповідності до вимог ч. 4 ст. 107 КПК України судове засідання проводиться за їх відсутності, а також не здійснюється фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані докази, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
У випадках, передбачених п.п. 2, 4 та абз. 7 ч. 6 цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Відповідно до вимог ч. 1 ст.2Закону України"ПроНаціональне агентствоУкраїни зпитань виявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів" (далі - Закон) передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
За абзацом четвертим частини першоїстатті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості.
Абзацом першим частини першої статті 19Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.
Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.
Частиною першою статтею 21Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Вимогами абзацу другого частини другої статті 21Закону передбачено, що управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70Цивільного кодексуУкраїни з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, між Національним агентством та управителем визначеним за результатами конкурсу відповідно до абзацу першого частини другої зазначеної статті Закону.
Згідно з частиною четвертою статті 21 Закону, майно, в тому числі у вигляді предметів чи великих партій товарів, зберігання якого через громіздкість або з інших причин неможливе без зайвих труднощів, або витрати із забезпечення спеціальних умов зберігання якого чи управління яким співмірні з його вартістю, або яке швидко втрачає свою вартість, а також майно у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, підлягає реалізації за цінами щонайменш не нижче ринкових.
У разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт прийнятих в управління активів, Національне агентство у триденний строк повертає їх законному власнику.
Вимогами статті 24 Закону, встановлено, що надходження від здійснюваного Національним агентством управління активами, а також кошти, одержані на підставі міжнародних угод щодо розподілу та повернення активів в Україну, перераховуються до державного бюджету.
Зважаючи на те, що ухвалою слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області від 04.10.2021 вже було передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління, у тому числі для реалізації або передачі в управління за договором на підставах, у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", майно, на яке ухвалою Волинського апеляційного суду від 27 серпня 2021 року, накладено арешт у кримінальному провадженні, що внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12021030000000027 від 21 січня 2021 року, за ч.ч. 2, 4 ст. 246, ч. 4 ст. 358 КК України, а саме, 4032 колоди дерев різних порід, загальним об`ємом 895, 5312 м. куб, а тому підстав для повторного постановлення судом відповідної ухвали у зв`язку із надходженням листа начальника Управління менеджменту активів АРМА О.Тимо жанського, немає.
Враховуючи вищевикладене, у задоволенні даного клопотання слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 107, 117, 131, 132, 171-173, 309КПК України, ст.ст. 1, 9, 19, 21Закону України"ПроНаціональне агентствоУкраїни зпитань виявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів" України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПу Волинськійобласті ОСОБА_3 про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними для реалізації майно 4032 колоди дерев різних порід, загальним об`ємом 895, 5312 м.куб., на яке ухвалою Волинського апеляційного суду від 27.08.2021 накладено арешт у кримінальному провадженні №12021030000000027 від 21.01.2021 за ч.ч.2, 4 ст.246, ч.4 ст.358 КК України - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження у суді.
Слідчий суддя
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2021 |
Оприлюднено | 03.02.2023 |
Номер документу | 101640803 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Ясельський І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні