Справа № 296/10223/21
1-кс/296/3577/21
УХВАЛА
Іменем України
03 грудня 2021 року м.Житомир
Слідчий суддя Корольовського районного суду м.Житомира ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області капітана поліції ОСОБА_4 про проведення обшуку, поданого за матеріалами кримінального провадження №12021060000000458 від 08.10.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.365-2 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Житомирській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12021060000000458 від 08.10.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що управлінням стратегічних розслідувань в Житомирської області ДСР НПУ виявлено обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення за фактом зловживання своїми повноваженнями суб`єктами господарської діяльності (комісіонерів), що надають публічні послуги з продажу транспортних засобів, що завдає тяжких наслідків охоронюваним законом правам та інтересам держави.
В ході досудового розслідування встановлено, що на території Житомирської області діє організовано злочинна група, до складу якої входять службові особи суб`єктів господарювання, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, службові особи сервісних центрів МВС, а також фізичні особи, які займаються перепродажем транспортних засобів.
Злочинна діяльність такої організованої групи спрямована на незаконне збагачення шляхом отримання неправомірної вигоди, виготовлення та використання підробних документів та мінімізації сум сплати обов`язкових платежів при другій, третій та наступній продажі транспортного засобу однією фізичною особою протягом року.
Так, згідно п. 173 Податкового кодексу України: із доходів, отриманих від продажу (обміну) двох за звітний (податковий) рік легкових авто та/або мотоциклів, та/або мопедів, сплачується ПДФО (податок на доходи фізичних осіб) за ставкою 5%. Також продавець із доходу від проданого (обміняного) другого транспортного засобу має сплатити військовий збір за ставкою 1,5%, що в загальному становить 6,5% від вартості проданого другого автомобіля в рік. З третього та наступного проданого упродовж звітного (податкового) року легкового авто та/або мотоцикла, та/або мопеда або іншого транспортного засобу уже сплачується ПДФО за ставкою 18%, а разом з ним і військовий збір у розмірі 1,5%, що в загальному становить 19,5% від вартості проданого третього та наступного проданого автомобіля в рік.
Згідно з п. 173.1 ПКУ дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначають виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку), тобто висновком/звітом кваліфікаційного оцінювача. Середньоринкова вартість визначається Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об`єму циліндрів двигуна, типу пального.
Фізичні особи, які займаються перепродажем транспортних засобів (далі «автопреркупи»), з метою мінімізації сум сплати обовязкових платежів та зборів при другій, третій та наступній продажі транспортного засобу вступили в злочинну змову зі службовими особами суб`єктів господарювання, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери (далі торгуючі організації), які виписують договори комісії та купівлі-продажу транспортних засобів за заниженою вартістю, керуючись не середньоринковою вартістю визначеною Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за методикою, затвердженою КМУ, а підробленими висновками/звітами оцінювачів.
На підставі таких договорів купівлі-продажу транспортних засобів, в яких зазначена занижена вартість, фізична особа сплачує занижені платежі на рахунок Управління ДКСУ в Житомирській області, чим заподіюються тяжкі наслідки державним інтересам.
Такими суб`єктами та їх представниками є:
1. Іжицька- ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка надає послуги комісіонера від імені ТОВ «Автомото-сервіс» код ЄДРПОУ 42022498, ПП «Глобалнет-Сервіс» код ЄДРПОУ 36636671, ТОВ «Вест Стандарт» код ЄДРПОУ 42926090. При цьому ОСОБА_6 з метою приховування своєї причетності до вказаних підприємств, здійюснює діяльність від їх імені без офіційного працевлаштування. Остання лише використовує їх ключі доступи до інформаційних систем, а також використовує їх бланки та печатки при укладанні договорів. Робоче місце останньої знаходиться в одній і тій же будівлі, що і ТСЦ №1841 РСЦ ГСЦ МВС в Житомирській області. Окрім того, є інформація, що у вихідні дні та після закінчення робочого часу ОСОБА_6 надає послуги в якості комісіонера за місцем проживання: АДРЕСА_1 .
2. ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який надає послуги комісіонера від імені ТОВ «Автоплюс К» код ЄДРПОУ 35662386, ЖФ ТОВ «Автоплюс К» (код ЄДРПОУ 383394808). При цьому ОСОБА_7 з метою приховування своєї причетності до вказаних підприємств, здійснює діяльність від їх імені без офіційного працевлаштування. Остання лише використовує їх ключі доступи до інформаційних систем, а також використовує їх бланки та печатки при укладанні договорів. Робоче місце останнього знаходиться в одній і тій же будівлі, що і ТСЦ №1841 РСЦ ГСЦ МВС в Житомирській області.
3. Фізична особа підприємець ОСОБА_8 код НОМЕР_1 , яка надає послуги комісіонера від свого імені. Робоче місце останньої знаходиться в МАФі з металопрофілю на земельній ділянці без кадастрового номеру поряд з будівлею за адресою
АДРЕСА_2 . Фізичною особою підприємцем ОСОБА_9 , код НОМЕР_2 , який надає послуги комісіонера від свого імені. Робоче місце останнього знаходиться в двох будівлях. Перша будівля розміщена на земельній ділянці з кадастровим номером 1810136300:03:025:0006 поряд з будівлею за адресою Житомирська область, м. Житомир, проспект Миру, 50 та поряд з будівлею ТСЦ №1841.
5. Філія ТОВ «Авто-арсенал» в м.Житомирі (код ЄДРПОУ 39099864), за адресою: м. Житомир, вул. Михайла Грушевського (Котовського), 93.
6. ТОВ «Автоплюс К» (код ЄДРПОУ 35662386) та ЖФ ТОВ «Автоплюс К» (код ЄДРПОУ 383394808), за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77 (парковка ТРЦ «Глобал») на земельній ділянці з кадастровим номером 1810136300:08:036:0026;
а також інші суб`єкти, які на даний момент встановлюються.
Вказана організована злочинна група здійснює свою діяльність в районних центрах Житомирської області де знаходяться найбільші територіальні сервісні центри МВС, а саме: м. Житомир (с. Довжик), м. Бердичів, м. Новоград-Волинський та м. Коростень.
У ході досудового розслідування встановлено факт, коли при укладанні вищевказаних договорів, автомобіль марки Skoda Fabia 2009 р.в. оцінено в 5000 грн. та складено договір комісії та договір купівлі-продажу. При цьому, середньоринкова вартість такого автомобіля згідно бюлетеня на сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
(https://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA) становить 113 484,84 грн. Тобто, при врахуванні середньоринкової вартості такого автомобіля при другій продажі фізична особа повинна була сплатити в Державний бюджет України 7376 грн. (113 484,84 грн. * 6.5%), а при третій та наступній продажі 22 129 грн. (113 484,84 грн. * 19.5%). Однак, фізична особа при заниженій оцінці вказаного авто в 5000 грн. при другій продажі повинна була сплатити в Державний бюджет України 325 грн. (що на 7051 грн. менше, ніж при середньоринковій оцінці авто), а при третій та наступній продажі 975 грн. (що на 21154 грн. менше ніж при середньоринковій оцінці авто).
Таким чином у органу досудового розслідування достатньо підстав вважати, що посадові особи суб`єктів господарювання, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери зловживаючи своїми повноваженнями, вступивши в злочинну змову з іншими фізичними особами розробили та втілили злочинну схему по мінімізації сплати обов`язкових зборів та платежів шляхом виготовлення та використання підробних документів.
Враховуючи викладене, планується проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_6 за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, право власності на об`єкт нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 , належить ОСОБА_6 .
В обґрунтування необхідності проведення обшуку слідчий зазначив, що доступ до речей та документів, які планується відшукати під час обшуку, органом досудового розслідування неможливо отримати у добровільному порядку шляхом їх витребування відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України або за допомогою інших слідчих дій, оскільки витребування вказаних речей на запит слідчого матиме відкритий характер для осіб, які причетні до вчинення кримінального правопорушення, та призведе до розголошення відомостей досудового розслідування, а також до знищення або приховування вказаного майна. Окрім того, отримання речей в ході огляду вбачається за неможливе, оскільки дане майно перебуває на території приватного володіння, законне проникнення до якого можливе лише в порядку ст. 233-234 КПК України.
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав з викладених підстав та просив його задовольнити.
Слідчий суддя заслухав пояснення слідчого, дослідив клопотання і додані до нього матеріали та приходить до висновку про обгрунтоваінсть клопотання з огляду на наступне.
Підставою для проведення обшуку є наявність достатніх відомостей вважати, що за місцем проживання ОСОБА_6 , що за адресою: АДРЕСА_1 , можуть бути виявлені та вилучені оригінали документів, на підставі яких здійснювались купівля - продаж транспортних засобів на підставі підробних документів, а також інші предмети та документи, що використовувались для вчинення вказаних кримінальних правопорушень. Окрім того, за вказаною адресою можуть зберігатись чорнові записи, що містять відомості стосовно причетних осіб до вчинення злочину, записи щодо розподілу коштів між учасниками злочинного угрупування, бланки офіційних документів та ін.
Вказані речі та документи, які планується відшукати, відповідно до ст. 98 КПК України, може бути використано як речові докази у провадженні, оскільки вони містять відомості щодо фактів та обставин, які в ньому встановлюються і можуть бути доказами під час судового розгляду.
Керуючись ст. 30 Конституції України, ст.ст.223, 234 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити клопотання.
Надати дозвіл групі слідчих визначеній для проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні №12021060000000458 від 08.10.2021, на проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_6 за адресою:
АДРЕСА_1 , що на праві приватної власності належить ОСОБА_6 , з метою відшукання і вилучення наступних речей та документів:
- Печатки та факсиміле підприємств та фізичних осіб-підприємців, що надають послуги суб`єктів господарювання, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, а саме ФОП ОСОБА_6 , ТОВ «Автомото-сервіс», ПП «Глобалнет-Сервіс», ТОВ «Вест Стандарт» та ін.;
- Договори комісії, кіпівлі-продажу актів огляду транспортних засобів, актів приймання передачі транспортних засобів, що використовуються вказаними суб`єктами господарювання, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери з 2020 року по теперішній час;
- Бланки зазначених договорів купівлі продажу, комісії, актів огляду транспортних засобів, актів приймання-передачі транспортних засобів, що використовуються суб`єктами господарювання, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
- Звіти та висновки про оцінку транспортних засобів та їх електронні варіанти, які використовуються при укладанні договорів комісії для мінімізації платежів та зборів, а також бланки таких документів.
- Журнали обліку надходження і реалізації ТЗ;
- Чорнові записи, в яких може міститись інформація стосовно проведених договорів, їх вартості, осіб, що причетні до вчинення злочинів та ін.
- Комп`ютерна техніка на якій виготовляються та зберігаються електронні документи з завідома недостовірними відомостями;
- Мобільні телефони, що використовуються для обміну інформації з потенційними продавцями та покупцями транспортних засобів.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення.
Дана ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_10 ОСОБА_11
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2021 |
Оприлюднено | 22.12.2022 |
Номер документу | 101641587 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Сингаївський О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні