Рішення
від 06.12.2021 по справі 540/5324/21
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2021 р.м. ХерсонСправа № 540/5324/21 Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Строймеханізація-15" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Приватне підприємство "Строймеханізація-15" (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2), в якій просить:

1. визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 05.08.2021 р.:

- № 2949072/39747138 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 30.04.2021 р. № 150 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 2949071/39747138 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 30.04.2021 р. № 151 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 2949070/39747138 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 31.05.2021 р. № 190 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 2949073/39747138 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 31.05.2021 р. № 191 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

2. зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні:

- від 30.04.2021 р. № 150 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання відповідачем-2, а саме 13.05.2021 р.;

- від 30.04.2021 р. № 151 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання відповідачем-2, а саме 13.05.2021 р.;

- від 31.05.2021 р. № 190 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання відповідачем-2, а саме 14.06.2021 р.;

- від 31.05.2021 р. № 191 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання відповідачем-2, а саме 14.06.2021 р.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 28.11.2019 р. між ТОВ "Спринтер-Схід" (Продавець) та ПП "Строймеханізація-15" (Покупець) укладено договір поставки № СС 134472, а 10.12.2020 р. - Додатковий договір № СС 134472/М/21, за умовами якого діяльність Покупця при виконанні зобов`язань за Основним договором не обмежується лише придбанням товару у Постачальника з метою реалізації кінцевому споживачу, а полягає у вжитті заходів необхідних для збільшення обсягів реалізації, у т.ч. і шляхом надання послуг на користь Постачальника. На виконання умов Додаткового договору позивачем було надано ТОВ "Спринтер-Схід" послуги, які оформлено актами приймання виконання робіт (надання послуг) від 30.04.2021 р. № ОУ-0000031, № ОУ-0000032, від 31.05.2021 р. № ОУ-0000038, № ОУ-0000039. За наслідками проведення господарських операцій, позивачем було складено та надіслано (в електронному вигляді) до контролюючого органу податкові накладні від 30.04.2021 р. № 150, № 151, від 31.05.2021 р. № 190, № 191. Проте, 13.05.2021 р. та 14.06.2021 р. позивачу надійшли квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних. У зв`язку із зупиненням реєстрації податкових накладних, ПП "Строймеханізація-15" надано письмові пояснення та копії документів, що підтверджують інформацію, зазначену в податкових накладних від 30.04.2021 р. № 150, № 151, від 31.05.2021 р. № 190, № 191. Однак 05.08.2021 р. комісією ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі з питань зупинення реєстрації ПН/PK в ЄРПН прийнято рішення № 2949072/39747138, № 2949071/39747138, № 2949070/39747138, № 2949073/39747138 про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних в ЄРПН. Вважає такі рішення протиправними, оскільки ПП "Строймеханізація-15" надано до контролюючого органу повний пакет документів, які підтверджують здійснення господарських операцій.

Ухвалою від 20.09.2021 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

У встановлений суддею строк позивач усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 29.10.2021 р. у справі відкрито спрощене провадження та надано відповідачам п`ятнадцятиденний строк для подачі відзиву на позовну заяву.

15.11.2021 р. від відповідачів надійшли ідентичні за змістом відзиви на позовну заяву, згідно яких просять відмовити в задоволенні позову. Вказують на те, що позивачем було надано на реєстрацію податкові накладні від 30.04.2021 р. № 150, № 151, від 31.05.2021 р. № 190, № 191. Реєстрація цих податкових накладних була зупинена відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податків та повідомлено позивача про необхідність подання пояснень та копій документів, що підтверджують операції за складеними податковими накладними, що зупинені. Позивач надав пояснення та копії документів, які розглянуті на Комісії та за результатами їх розгляду прийнято рішення від 05.08.2021 р. № 2949072/39747138, № 2949071/39747138, № 2949070/39747138, № 2949073/39747138 про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних в ЄРПН у зв`язку з відсутністю достатньої кількості працівників для надання маркетингових послуг у значних обсягах. В оскаржуваних рішеннях чітко зазначено підстави для відмови, а тому рішення є обґрунтованими. Також вважають, що прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДПС, а тому суд не може підміняти контролюючий орган та зобов`язувати його зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Положеннями ст.258 КАС України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки від сторін не надходило клопотання про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 28.11.2019 р. між ТОВ "Спринтер Схід" (Продавець) та ПП "Строймеханізація-15" (Покупець) укладено договір № СС 134472, за умовами якого Продавець зобов`язується передати у власність Покупця продукти харчування та/або непродовольчі товари в асортименті відповідно до переданої Продавцем Комерційної пропозиції та/або Прайс-листа, що чинні на дату поставки, надалі - "Товар", а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар.

10.12.2020 р. між ТОВ "Спринтер Схід" (Постачальник) та ПП "Строймеханізація-15" (Покупець) укладено додатковий договір № СС 134472/М/21, відповідно до п.1 якого Сторони погодили, що терміни цього Додаткового договору застосовуються в наступному значенні:

Послуги - послуги (комплекс послуг), здійснення яких створює умови для збільшення обсягів реалізації Товару за Основним договором та представленням Товару кінцевому споживачеві в точці роздрібної торгівлі Покупця, в т.ч. шляхом викладки на стендах та торгівельних стелажах, тощо та просування наданих Постачальником за Основним договором Товарів з метою виконання умов і мети Основного договору протягом терміну дії останнього.

До комплексу Послуг вкачаються (але не виключно):

зобов`язання в частині забезпечення відповідного асортименту і достатньої кількості товару в точці роздрібного продажу Покупця, де реалізовуватиметься Товар згідно умов Основного договору, та просування такого Товару з метою виконання умов і мети Основного договору протягом терміну дії останнього;

викладка та розміщення Товарів на торгівельних площах Точок роздрібної торгівлі на місцях, що забезпечують максимальний ефект для реалізації такого Товару, зокрема: викладка та розміщення здійснюється корпоративними блоками по брендах, в пріоритетних місцях ( згідно рекомендацій представників Продавця), розміщення продукції в середині блоків проводиться згідно з внутрішніми стандартами розміщення Продавця у відповідному співвідношенні.

Товари та/або Продукція - товари та/або продукція ПрАТ "Монделіс Україна", що передаються Постачальником і приймаються та оплачуються Покупцем відповідно до Основного договору.

Пунктом 2 Додаткового договору передбачено, що діяльність Покупця при виконанні зобов`язань за Основним договором не обмежується лише придбанням Товару у Постачальника з метою реалізації кінцевому споживачу, а полягає у вжитті заходів, необхідних для збільшення обсягів реалізації, у т.ч. шляхом надання Послуг на користь Постачальника.

Згідно п.3.2 договору визначено, що розмір Грошової винагороди Покупця за виконання останнім доручених Послуг згідно даного Додаткового договору встановлюється Додатком до цього Додаткового договору за звітний період і визначається кінцево на підставі Акту виконаних робіт (наданих послуг) за умови досягнення. Сторони погодили, що додатково до визначеного у даному договорі, Постачальник за належним чином надані Покупцем послуги, передбачені даним Додатковим договором, протягом періоду з 01.01.2021 р. по 31.12.2021 р., сплачує Покупцеві винагороду у розмірі по 115000 грн. з ПДВ за надані Покупцем послуги протягом одного звітного періоду (календарний місяць).

На виконання умов Додаткового договору позивачем виконано послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна" за період з 01.04.2021 р. по 30.04.2021 р. на суму 115000 грн., що підтверджено актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 30.04.2021 р., актом здачі-прийняття робіт (наданих послуг) від 30.04.2021 р. № ОУ-0000031.

За наслідками проведення такої господарської операції, позивачем складено та надіслано до контролюючого органу податкову накладну від 30.04.2021 р. № 150 для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.05.2021 р. № 9122979631 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

04.08.2021 р. ПП "Строймеханізація-15" подано до контролюючого органу повідомлення № 1 про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної від 30.04.2021 р. № 150, реєстрацію якої зупинено.

Рішенням від 05.08.2021 р. № 2949072/39747138 комісії ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.04.2021 р. № 150 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: відсутня достатня кількість найманих працівників (за підсумками І кв. 2021 року працевлаштована 1 особа, повідомлення про прийняття на роботу у ІІ кв. не подавались) для надання маркетингових послуг у значних обсягах. Відповідно до поданого договору послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна", передбачають: забезпечення відповідного асортименту і достатньої кількості товару в точках роздрібного продажу, де реалізовується товар, викладку та розміщення товарів, збільшення обсягів реалізації, які неможливо виконати 1 особі.

На виконання умов Додаткового договору позивачем виконано послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна" за період з 01.04.2021 р. по 30.04.2021 р. на суму 149024,42 грн., що підтверджено актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 30.04.2021 р., додатком до акту приймання виконаних робіт (надання послуг), актом здачі-прийняття робіт (наданих послуг) від 30.04.2021 р. № ОУ-0000032.

За наслідками проведення такої господарської операції, позивачем складено та надіслано до контролюючого органу податкову накладну від 30.04.2021 р. № 151 для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.05.2021 р. № 9122689187 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

04.08.2021 р. ПП "Строймеханізація-15" подано до контролюючого органу повідомлення № 1 про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної від 30.04.2021 р. № 151, реєстрацію якої зупинено.

Рішенням від 05.08.2021 р. № 2949071/39747138 комісії ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.04.2021 р. № 151 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: відсутня достатня кількість найманих працівників (за підсумками І кв. 2021 року працевлаштована 1 особа, повідомлення про прийняття на роботу у ІІ кв. не подавались) для надання маркетингових послуг у значних обсягах. Відповідно до поданого договору послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна", передбачають: забезпечення відповідного асортименту і достатньої кількості товару в точках роздрібного продажу, де реалізовується товар, викладку та розміщення товарів, збільшення обсягів реалізації, які неможливо виконати 1 особі.

На виконання умов Додаткового договору позивачем виконано послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна" за період з 01.05.2021 р. по 31.05.2021 р. на суму 115000 грн., що підтверджено актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 31.05.2021 р., актом здачі-прийняття робіт (наданих послуг) від 31.05.2021 р. № ОУ-0000038.

За наслідками проведення такої господарської операції, позивачем складено та надіслано до контролюючого органу податкову накладну від 31.05.2021 р. № 190 для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.06.2021 р. № 9157890086 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

04.08.2021 р. ПП "Строймеханізація-15" подано до контролюючого органу повідомлення № 2 про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної від 31.05.2021 р. № 190, реєстрацію якої зупинено.

Рішенням від 05.08.2021 р. № 2949070/39747138 комісії ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено у реєстрації податкової накладної від 31.05.2021 р. № 190 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: відсутня достатня кількість найманих працівників (за підсумками І кв. 2021 року працевлаштована 1 особа, повідомлення про прийняття на роботу у ІІ кв. не подавались) для надання маркетингових послуг у значних обсягах. Відповідно до поданого договору послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна", передбачають: забезпечення відповідного асортименту і достатньої кількості товару в точках роздрібного продажу, де реалізовується товар, викладку та розміщення товарів, збільшення обсягів реалізації, які неможливо виконати 1 особі.

На виконання умов Додаткового договору позивачем виконано послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна" за період з 01.05.2021 р. по 31.05.2021 р. на суму 107474,76 грн., що підтверджено актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 31.05.2021 р., додатком до акту прийняття виконаних робіт (надання послуг), актом здачі-прийняття робіт (наданих послуг) від 31.05.2021 р. № ОУ-0000039.

За наслідками проведення такої господарської операції, позивачем складено та надіслано до контролюючого органу податкову накладну від 31.05.2021 р. № 191 для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.06.2021 р. № 9157878041 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

04.08.2021 р. ПП "Строймеханізація-15" подано до контролюючого органу повідомлення № 2 про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної від 31.05.2021 р. № 191, реєстрацію якої зупинено.

Рішенням від 05.08.2021 р. № 2949073/39747138 комісії ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено у реєстрації податкової накладної від 31.05.2021 р. № 191 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: відсутня достатня кількість найманих працівників (за підсумками І кв. 2021 року працевлаштована 1 особа, повідомлення про прийняття на роботу у ІІ кв. не подавались) для надання маркетингових послуг у значних обсягах. Відповідно до поданого договору послуги по збільшенню обсягів реалізації товарів виробництва ПрАТ "Менделіс Україна", передбачають: забезпечення відповідного асортименту і достатньої кількості товару в точках роздрібного продажу, де реалізовується товар, викладку та розміщення товарів, збільшення обсягів реалізації, які неможливо виконати 1 особі.

Вважаючи дані рішення контролюючого органу протиправними, позивач звернувся з позовною заявою до суду про їх скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних зазначає наступне.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України (далі ПК України).

Згідно пп."а", "б" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 20.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у п.201.16 ст.201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановлено судом, реєстрацію податкових накладних позивача від 30.04.2021 р. № 150, № 151, від 31.05.2021 р. № 190, № 191 зупинено з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.11 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

У квитанціях від 13.05.2021 р. № 9122979631, № 9122689187, від 14.06.2021 р. № 9157890086, № 9157878041 запропоновано надати пояснення та/або копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 3 до Порядку № 1165, визначено критерії ризиковості здійснення операцій. Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Таким чином, невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Як встановлено зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних, контролюючий орган вказав, що господарська операція платника податків відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд зауважує, що зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Натомість, надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 р. за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Судом встановлено, що позивачем надавалися для контролюючого органу відповідні пояснення та документи на підтвердження даних господарських операцій, а саме: акти приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 30.04.2021 р., від 31.05.2021 р. з додатками, акти здачі-прийняття робіт (наданих послуг) від 30.04.2021 р. № ОУ-0000031, № ОУ-0000032, від 31.05.2021 р. № ОУ-0000038, № ОУ-0000039, в яких зазначено вид, зміст та обсяг наданих послуг.

Надані позивачем первинні документи відповідають вимогам ст.ст.187, 198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" та мають відповідну юридичну силу.

Зі змісту прийнятих відповідачем-1 рішень від 05.08.2021 р. № 2949072/39747138, № 2949071/39747138, № 2949070/39747138, № 2949073/39747138 про відмову у реєстрації податкових накладних від 30.04.2021 р. № 150, № 151, від 31.05.2021 р. № 190, № 191 слідує, що підставою для їх прийняття слугувало "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства", а в "додатковій інформації" зазначено: відсутня достатня кількість найманих працівників (за підсумками 1 кв. 2021 року працевлаштовано 1 особу, повідомлення про прийняття на роботу у ІІ кв. не подавались) для надання маркетингових послуг у значних обсягах.

Разом із тим, надаючи оцінку рішенням відповідача, що оскаржуються, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних та вони не містять конкретної інформації які документи складено із порушенням законодавства та в чому полягають ці порушення.

При цьому, підстава для відмови у реєстрації податкових накладних, яка вказана у рішеннях - надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, не відповідає додатковій інформації, в якій вказується на відсутність достатньої кількості працівників для надання маркетингових послуг.

Окремо суд зазначає, що у формі рішення у разі відмітки графи "надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства" у розділі "додаткова інформація" необхідно зазначити конкретні документи (це безпосередньо передбачено затвердженою Наказом № 520 формою рішення). Однак відповідачем-1 в порушення цих вимог не зазначено конкретних документів, які складені з порушенням законодавства.

З викладеного вбачається, що фактичною підставою відмови у реєстрації податкових накладних від 30.04.2021 р. № 150, № 151, від 31.05.2021 р. № 190, № 191 відповідачем-1 вказано нереальність господарських операцій внаслідок відсутності достатньої кількості найманих працівників для надання маркетингових послуг, про що свідчить і витяг з протоколу комісії від 05.08.2021 р. № 130.

В той же час у постановах від 12.11.2019 р. у справі № 816/2183/18, від 21.05.2019 р. у справі № 0940/1240/18, від 18.02.2020 р. у справі № 360/1776/19, від 27.04.2020 р. у справі № 360/1050/19, від 18.06.2020 р. у справі № 824/245/19-а Верховний Суд наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Одночасно, у межах спірних правовідносин, суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому, суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

При цьому, суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Таким чином, зважаючи на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 30.04.2021 р. № 150, № 151, від 31.05.2021 р. № 190, № 191, відповідач-1 не мав правових підстав для відмови позивачу у їх реєстрації.

У даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у частині визнання протиправними та скасування рішень від 05.08.2021 р. № 2949072/39747138, № 2949071/39747138, № 2949070/39747138, № 2949073/39747138.

Стосовно позовних вимог ПП "Строймеханізація-15" в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати подані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

За приписами пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Державною податковою службою України у своєму відзиві підтверджено, що обов`язок з реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправним та скасування рішень про відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань покладається саме на Державну податкову службу України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

У відповідності до п.п.2, 10 ч.2 ст.245 КАС України суд в порядку адміністративного судочинства може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення, а також прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Зважаючи на наявність у матеріалах справи передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій відповідно до умов договорів, та на те, що такі документи були надані відповідачу-1 (з врахуванням підстав для відмови у реєстрації, зазначеним контролюючим органом регіонального рівня), останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Згідно пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв`язку з чим наявна обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Крім того, статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.

Судом враховано, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Замовник робіт позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а виконавець робіт може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення позапланової перевірки.

З огляду на це, правовідносини щодо реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних і, зокрема, щодо безпідставного неприйняття податкових накладних для їх реєстрації, є предметом розгляду в адміністративних судах відповідно до ст.19 КАС України.

Відтак, покладання на ДПС України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.

Зазначене також узгоджується з передбаченим пунктом 1 статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод правом особи на доступ до суду, що, зокрема, включає такий аспект, як право на розгляд справи судом із "повною юрисдикцією", тобто судом, що має достатні та ефективні повноваження щодо: повторної (після адміністративного органу) оцінки доказів; встановлення обставин, які були підставою для прийняття оскарженого адміністративного рішення; належного поновлення прав особи за результатами розгляду справи по суті (п.70 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Обермайєр проти Австрії" (Obarmeier v. Austria) від 28 червня 1990 року (заява №11761/85); п.155 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Гранд Стівенс та інші проти Італії" (GrandeStevensandOthers v. Italy) від 4 березня 2014 року (заява №18640/10).

Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частинами 1, 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі належними та допустимими доказами не довели правомірність оскаржуваних рішень, а тому позовні вимоги ПП "Строймеханізацяя-15" підлягають задоволенню в повному обсязі.

Приписами ч.1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ПП "Строймеханізація-15", то сплачений позивачем судовий збір у сумі 9080 грн. підлягає стягненню на його користь з Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Приватного підприємства "Строймеханізація-15" (73000, м.Херсон, вул.Сенявіна, буд.146, кв.29, код ЄДРПОУ 39747138) до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73022, м.Херсон, просп.Ушакова, буд.75, код ЄДРПОУ ВП 43995495), Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.08.2021 р. № 2949072/39747138, № 2949071/39747138, № 2949070/39747138, № 2949073/39747138 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 30.04.2021 р. № 150, від 30.04.2021 р. № 151, від 31.05.2021 р. № 190, від 31.05.2021 р. № 191 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні від 30.04.2021 р. № 150, від 30.04.2021 р. № 151, від 31.05.2021 р. № 190, від 31.05.2021 р. № 191 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх подання на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73022, м.Херсон, просп.Ушакова, буд.75, код ЄДРПОУ ВП 43995495) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "Строймеханізація-15" (73000, м.Херсон, вул.Сенявіна, буд.146, кв.29, код ЄДРПОУ 39747138) судовий збір у сумі 9080 (дев`ять тисяч вісімдесят) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

кат. 111010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2021
Оприлюднено08.12.2021
Номер документу101647860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/5324/21

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 11.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 06.12.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 29.10.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні