Ухвала
від 06.12.2021 по справі 756/17367/21
ОБОЛОНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 756/17367/21

Номер провадження № 1-кс/756/2946/21

УКРАЇНА

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2021 року місто Київ

Оболонський районний суд міста Києва в складі слідчого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , представника третьої особи ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань № 5 Оболонського районного суду міста Києва клопотання прокурора, яке подане у кримінальному провадженні, внесеного 03.09.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021102050000165, про тимчасовий доступ до речей та документів,

УСТАНОВИВ:

17.11.2021 до Оболонського районного суду міста Києва надійшло клопотання прокурора ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 , яке подане в рамках кримінального провадження, внесеного 03.09.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021102050000165, про надання тимчасового доступу до документів.

В обґрунтування клопотання прокурор посилається на те, що СВ Оболонського УП ГУНП в м. Києві здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні, яке внесене 03.09.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021102050000165. Кримінальне провадження здійснюється за фактом того, що невстановлені службові особи юридичної особи приватного права шляхом зловживання своїми службовими повноваженнями здійснюють будівництво з метою продажу квартир на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:85:112:0002 розміром 0,488 га, з цільовим призначенням для іншої житлової забудови, вид використання земельної ділянки: для будівництва житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення і підземним паркінгом, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

У зв`язку з чим прокурор просить надати слідчому СВ Оболонського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 , прокурорам Оболонської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 тимчасовий доступ до оригіналів документів, що перебувають у володінні ПП « ОСОБА_9 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а саме:

- рішень органів влади про забудову земельної ділянки, розроблення містобудівного обґрунтування та проектної документації;

- проектної документації будівництва (реконструкції) об`єкта в повному обсязі, в тому числі: загальної пояснювальної записки, генерального плану забудови, архітектурно-будівельної частини, проекту організації будівництва, проекти виконання робіт; матеріалів інженерних вишукувань (геологія, геодезія); розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту; вихідних даних (містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, технічні умови зацікавлених організацій, завдання а проектування, тощо);

- проектів виконання підготовчих та будівельних робіт;

- актів передачі будівельного майданчика замовником генпідряднику;

- актів готовності будівельного майданчика до будівельних робіт;

- дозволів виданих ДАБІ на виконання підготовчих та будівельних робіт;

- дозволу органів місцевого самоврядування на тимчасове порушення благоустрою;

- матеріалів (актів) перевірок будівництва (реконструкції) обстежень та перевірок контролюючих органів;

- актів прийому передачі вказаної земельної ділянки;

- дозволів на здійснення будівельний та земельних робіт в межах курорту «ПУЩА ВОДИЦЯ», виданого ІНФОРМАЦІЯ_3 ;

- дозволів, належним чином завірених та зареєстрованих у ІНФОРМАЦІЯ_4 ;

- експертного висновку на проектну документацію стосовно об`єкта будівництва за адресою АДРЕСА_1 ;

- матеріалів оцінки впливу об`єктів господарської діяльності на навколишнє середовище.

Прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Представник третьої особи ОСОБА_4 , у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання, оскільки на момент внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань у ПП « ОСОБА_9 » та у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » були всі необхідні документи для здійснення будівельних робіт. Крім того, земельна ділянка знаходиться у користуванні відповідно до договору оренди та відомості внесені до реєстру речових прав, реєстру ДЗК. У реєстрах на земельну ділянку та МІАЗ про обмеження через рекреаційне призначення нічого не вказано. Декларацію на початок будівельних робіт на 12 поверхів видано в 2012 році, відомості про що розміщені на сайті ДАБІ. Так, у 2020 році до декларації було внесено зміни, при цьому жодних зауважень від ДАБІ про неможливість будівництва об`єкта та про обмеження висотності не має. Також представник вважає, що інформація, яка міститься в документах, до яких прокурор просить надати тимчасовий доступ, має комерційну таємницю, а отже клопотання має бути поданим в іншому порядку, саме як тимчасовий доступ до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Вислухавши прокурора та представника третьої особи, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали кримінального провадження, суд дійшов наступних висновків.

У судовому засіданні встановлено, що в провадженні ІНФОРМАЦІЯ_5 перебуває кримінальне провадження, внесене 03.09.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021102050000165. Кримінальне провадження здійснюється за фактом того, що невстановлені службові особи юридичної особи приватного права шляхом зловживання своїми службовими повноваженнями здійснюють будівництво з метою продажу квартир на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:85:112:0002 розміром 0,488 га, з цільовим призначенням для іншої житлової забудови, вид використання земельної ділянки: для будівництва житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення і підземним паркінгом, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Як видно з матеріалів клопотання, під час огляду сайту ІНФОРМАЦІЯ_6 встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1 , будується багатоповерховий житловий комплекс загальною висотою у 7 поверхів, замовником будівельних робіт є приватне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».

Земельна ділянка об`єкту будівництва знаходиться у межах курортних зон відповідно до довідки (витягу) з містобудівного кадастру фрагменту схеми планувальних обмежень. У містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки, виданих ІНФОРМАЦІЯ_8 № 11791/0/18/009-11 від 17.10.2011, зазначено, що функціональним призначенням вказаної земельної ділянки є територія садибної забудови відповідно до Генерального плану міста та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року. Також Умовами та обмеженнями забудови встановлено гранично допустиму висоту будівель, яка визначена відповідно до нормативно-правових актів та за матеріалами ДПТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », у тому числі з урахуванням висновків історико-містобудівного обґрунтування.

Крім того, Умовами та обмеженнями забудови зазначено, що ділянка проектування знаходиться в межах історичного ареалу ІНФОРМАЦІЯ_9 , згідно з рішеннями виконкому ІНФОРМАЦІЯ_10 від 10.10.1988 № 976, 16.07.1979 № 920, розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_11 від 17.05.2002 № 939.

Установлено, що декларація про початок будівельних робіт забудовником зареєстрована 27.08.2021, а тому проектування повинно вестись відповідно до чинних керівних архітектурно-містобудівних документів, вимог Державних будівельних норм України, зокрема, відповідно до Державних будівельних норм України «Планування та забудова територій» ДБН Б.2.2-12:2019, затверджених наказом ІНФОРМАЦІЯ_12 № 104 від 26.04.2019.

Відповідно до п. 9 Містобудівних умов та обмежень №11791/0/19/009-11 від 17.10.2011 функціональне призначення земельної ділянки територія садибної забудови відповідно до Генерального плану міста та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_13 від 28.03.2020 №370/1804.

Відповідно до п.п. 6.1.30 розділу 6 «Садибна забудова» ДБН, з метою збереження масштабу планування і забудови історичного населеного пункту у зонах існуючої індивідуальної садибної забудови слід забезпечувати збереження історичного характеру середовища.

Згідно з п.п 6.1.44 розділу 6 «Садибна забудова» ДБН, розміщення нової дачної та садової забудови в межах населених пунктів, а також на територіях, де діють планувальні обмеження на територіях лісів та лісопарків, об`єктів природно-заповідного фонду та їх охоронних зон, у санітарно-охоронних зонах курортів, водоохоронних зонах, на резервних позаміських територіях, які передбачені містобудівною документацією для подальшого розвитку населених пунктів, на територіях інженерно-транспортної та природоохоронної інфраструктури не допускається.

Відповідно до п. 12 Вимоги щодо охорони культурної спадщини зазначено, що до початку будівельних робіт, згідно закону України « Про регулювання містобудівної діяльності» затверджену проектну документацію надати до ІНФОРМАЦІЯ_8 для внесення в містобудівний кадастр, проте замовником будівництва не виконано вище зазначений припис, містобудівний кадастр не містить інформації про затверджену проектну документацію відповідно до інформаційної довідки № 261738553 .

Відповідно до інформаційної довідки № 261738553 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна вказана земельна ділянка на праві комунальної власності належить територіальні громаді міста Києва в особі ІНФОРМАЦІЯ_14 та на підставі договору про поновлення договору оренди земельної ділянки № 325 від 27.09.2019 надано в оренду ТОВ приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_7 » окрім того зазначено що земельна ділянка розташована в межах курортних зон.

Розділом 8 Ландшафтні та рекреаційні території ДБН зазначено що ландшафтні та рекреаційні території являють собою мережу ділянок озеленених та інших відкритих просторів різного призначення, розташованих як на територіях населених пунктів та приміських зон, так і на міжселенних територіях, в тому числі ландшафтних комплексів, рекреаційних зон, курортів та оздоровчих місцевостей, об`єктів культурної спадщини та туристичних зон, територій природно-заповідного та водного фондів, водозахисних, полезахисних, транспортно-розподільчих озелениних смуг та інших об`єктів зеленого господарства.

Наказом №599 від 02.08.2021 ІНФОРМАЦІЯ_15 « Про затвердження меж та режимів використання території історичних ареалів м. Києв» Пущу-Водицю визнано історичним ареалом та курортом.

Ділянка місцевості Пуща Водиця в Оболонському районі м. Києва розташована на землях рекреаційного призначення, курорту державного значення « ІНФОРМАЦІЯ_9 », постановою КМУ №1397 від 15.12.1997.

Так, при проектуванні та будівництві необхідно дотримуватись вимог п. 8.5 ДБН Курортно-оздоровчі території, у яких у п. 8.5.8 зазначено що поверховість забудови не повинна перевищувати 4 поверхів, проте Pusha House за проектом має 7 поверхів, що не відповідає вимогам ДБН.

Отже, установлені досудовим розслідуванням обставини дають достатні підстави вважати, що оформлення та подальше використання дозвільної документації щодо здійснення будівництва на вказаній земельній ділянці здійснені в порушення Закону України № 3038-VI від 17.02.2011 «Про регулювання містобудівної діяльності» та Наказу ІНФОРМАЦІЯ_16 від 07.07.2011 № 109 «Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень будівництва забудови земельної ділянки, їх склад та зміст» та може призвести до ІНФОРМАЦІЯ_17 в межах історичного ареалу.

Слід також зазначити, що як свідчать надані матеріали досудового розслідування, дозвіл ІНФОРМАЦІЯ_15 на проведення робіт та/або археологічних досліджень за адресою АДРЕСА_1 , не надходив та не реєструвався.

Щодо позиції представника третьої особи ОСОБА_4 про комерційну таємницю та конфіденційну інформацію Товариства з обмеженою відповідальність « ІНФОРМАЦІЯ_2 », варто зазначити наступне.

Відповідно до ч.1 п. 4 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про інформацію» конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень.

Згідно до ст. 505 ЦК України комерційною таємницею є інформація, яка є секретною у тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв`язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію. Комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру, за винятком тих, які відповідно до закону не можуть бути віднесені до комерційної таємниці.

Що свідчить про те, що документи до яких просить надати тимчасовий доступ не містить комерційної інформації.

Надане представником положення про комерційну таємницю, суд не бере до уваги, бо в ньому фактично лише наведено певний опис, визначено порядок дій та обов`язки працівників, а отже яким не визначено конкретні документи чи інформацію такою, що містить комерційну таємницю.

Тож, суд погоджується, що орган досудового розслідування має необхідність в отриманні належним чином завірених копій документів зазначених в клопотанні, оскільки суду відповідно до вимог ч. 3 ст. 132 КПК України доведено, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, та те, що саме в такий спосіб може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий звертається із клопотанням.

Більше того, указані документи дійсно мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні оскільки дозволять встановити наявність обґрунтованих підозр чи їх відсутність протиправного заволодіння майном та/або осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення.

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України заходами забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно з п. 2 ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Слід наголосити, що вимоги прокурора щодо надання дозволу на вилучення оригіналів документів задоволенню не підлягає, оскільки вказана вимога не відповідає положенням ч. 1 ст. 159 КПК України, які передбачають лише можливості ознайомитися, зробити копії або вилучити (здійснити виїмку). Ці доводи свідчать про те, що в цій частині клопотання також підлягає частковому задоволенню, а саме надання дозволу лише на ознайомлення та копіювання вказаної у клопотанні інформації.

Наведене свідчить, що з метою повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин кримінального правопорушення, встановлення обставин кримінального провадження, клопотання прокурора слід частково задовольнити, оскільки вказані у клопотанні прокурора документи, які перебувають у володінні Приватного підприємства « ОСОБА_9 » та Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а отже часткове задоволення клопотання прокурора буде відповідати завданням кримінального провадження, визначеним ст. 2 КПК України.

Керуючись статтями 7, 40, 110, 131-132, 159-166, 309, 376 КПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора, яке подане у кримінальному провадженні, внесеного 03.09.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021102050000165, про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити частково.

Надати слідчому СВ Оболонського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 , прокурорам ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_5 тимчасовий доступ до речей і документів, а саме:

- рішень органів влади про забудову земельної ділянки, розроблення містобудівного обґрунтування та проектної документації;

- проектної документації будівництва (реконструкції) об`єкта в повному обсязі, в тому числі: загальної пояснювальної записки, генерального плану забудови, архітектурно-будівельної частини, проекту організації будівництва, проекти виконання робіт; матеріалів інженерних вишукувань (геологія, геодезія); розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту; вихідних даних (містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, технічні умови зацікавлених організацій, завдання а проектування, тощо);

- проектів виконання підготовчих та будівельних робіт;

- актів передачі будівельного майданчика замовником генпідряднику;

- актів готовності будівельного майданчика до будівельних робіт;

- дозволів виданих ДАБІ на виконання підготовчих та будівельних робіт;

- дозволу органів місцевого самоврядування на тимчасове порушення благоустрою;

- матеріалів (актів) перевірок будівництва (реконструкції) обстежень та перевірок контролюючих органів;

- актів прийому передачі вказаної земельної ділянки;

- дозволів на здійснення будівельний та земельних робіт в межах курорту «ПУЩА ВОДИЦЯ», виданого ІНФОРМАЦІЯ_3 ;

- дозволів, належним чином завірених та зареєстрованих у ІНФОРМАЦІЯ_4 ;

- експертного висновку на проектну документацію стосовно об`єкта будівництва за адресою АДРЕСА_1 ;

- матеріалів оцінки впливу об`єктів господарської діяльності на навколишнє середовище, які знаходяться у Приватного підприємства « ОСОБА_9 » та Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з можливістю їх огляду та копіювання.

В іншій частині вимог клопотання відмовити.

Визначити строк дії ухвали тривалістю в два місяці, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Роз`яснити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями Кримінального процесуального Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОболонський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.12.2021
Оприлюднено21.05.2024
Номер документу101680870
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —756/17367/21

Ухвала від 06.12.2021

Кримінальне

Оболонський районний суд міста Києва

Пономаренко А. А.

Ухвала від 01.12.2021

Кримінальне

Оболонський районний суд міста Києва

Пономаренко А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні