Ухвала
від 06.12.2021 по справі 280/11729/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ВІДМОВУ У ВІДКРИТТІ ПРОВАДЖЕННЯ В АДМІНІСТРАТИВНІЙ СПРАВІ

06 грудня 2021 рокуСправа № 280/11729/21 м. Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Конишева О.В., перевіривши матеріали позовної заяви

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 )

до Токмацької міської ради (71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Центральна, 45, код ЄДРПОУ 20520724)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 )

Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689)

про визнання незаконним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

30.11.2021 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Токмацької міської ради (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_2 , Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, в якій позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення двадцять другої сесії восьмого скликання Токмацької міської ради Пологівського району Запорізької області за № 37 від 02.09.2021 року Про зміну цільового призначення земельних ділянок по АДРЕСА_3 в частині пункту № 1, яким змінено цільове призначення земельної ділянки площею 0,0742 га по АДРЕСА_3 , кадастровий номер 2311000000:01:016:0077, цільове призначення для ведення особистого селянського господарства (землі сільськогосподарського призначення) - на землі для будівництва і обслуговування, житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (землі житлової та громадської забудови) та пункту 1.1. в частині розроблення проекту землеустрою (зміна цільового призначення земельної ділянки) щодо відведення земельної ділянки площею 0,0742 га по АДРЕСА_3 , кадастровий номер 2311000000:01:016:0077 для будівництва і обслуговування, житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (землі житлової та громадської забудови).

З матеріалів справи судом встановлено, що 02.09.2021 на двадцять другій сесії восьмого скликання Токмацької міської ради, розглянувши клопотання громадянки ОСОБА_2 від 30.06.2021, з метою врегулювання спірної ситуації щодо користування земельними ділянками по АДРЕСА_3 було прийнято рішення № 37 Про зміну цільового призначення земельних ділянок по АДРЕСА_3 .

Відповідно до вказаного рішення Токмацька міська рада вирішила:

1.Змінити цільове призначення земельної білянки площею 0,0742 га по АДРЕСА_3 , кадастровий номер 2311000000:01:016:0077, цільове призначення для ведення особистого селянського господарства (землі сільськогосподарського призначення) - на землі для будівництва і обслуговування, житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (землі житлової та громадської забудови).

2.Розробити проект землеустрою (зміна цільового призначення земельної ділянки) щодо відведення земельної ділянки площею 0,0742 га по АДРЕСА_3 , кадастровий номер 2311000000:01:016:0077 для будівництва і обслуговування, житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (землі житлової та громадської забудови).

3.Змінити цільове призначення земельної ділянки площею 0,0148 га по АДРЕСА_3 , кадастровий номер 2311000000:01:016:0075, цільове призначення для ведення особистого селянського господарства (землі сільськогосподарського призначення) - на землі для будівництва і обслуговування, житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (землі житлової та громадської забудови).

4.Розробити проект землеустрою (зміна цільового призначення земельної ділянки) щодо відведення земельної ділянки площею 0,014Н га по АДРЕСА_3 , кадастровий номер 2311000000:01:016:0075 для будівництва і обслуговування, житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (землі житлової та громадської забудови).

5.Витрати на розроблення проектів землеустрою (зміна цільового призначення земельних ділянок) щодо відведення земельних ділянок, вказаних у цьому рішенні покласти на ініціатора розроблення такої документації, за наявності їх згодою.

6.Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань комунальної власності, землекористування, агропромислового розвитку, архітектури, будівництва та екології.

Позивач зазначає, що Токмацька міська рада змінила цільове призначення земельної ділянки з порушенням процедури встановленої Законом України № 711, при тому, що позивач фактично користується нею для ведення особистого селянського господарства, Токмацька міська рада змінила цільове призначення без розроблення та погодження проекту землеустрою, за клопотанням ОСОБА_2 , яка не має ніякого відношення до земельної ділянки площею 0.0742 га. з кадастровим номером 2311000000:01:016:0077, тому при прийнятті спірного рішення порушила вимоги Конституції України, Земельного кодексу України та Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель" від 17 червня 2020 року № 711-ІХ.

Не погодившись із даним рішенням позивач звернувся до суду із позовом про його скасування.

Дослідивши матеріали позовної заяви суд дійшов висновку, що позовна заява не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства виходячи із наступного.

Справою адміністративної юрисдикції в розумінні пунктів 1, 2 частини першої статті 4 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

За правилами пункту 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Ужитий у цій процесуальній нормі термін суб`єкт владних повноважень означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).

Таким чином, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності такого суб`єкта, прийнятих або вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних правовідносин.

Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою класифікації спору як публічно-правового. Однак сама по собі така участь не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим і відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб згідно з пунктом 10 частини другої статті 16 Цивільного кодексу України (далі - ЦК) може бути способом захисту цивільних прав та інтересів.

Цивільний процесуальний кодекс України (далі - ЦПК) передбачає, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають, зокрема, з цивільних та сімейних правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства (частина перша статті 19).

Критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, по-перше, наявність спору щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів у приватноправових правовідносинах, а по-друге, спеціальний суб`єктний склад цього спору, у якому однією зі сторін є, як правило, фізична особа.

Приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи особистого немайнового інтересу учасника таких відносин. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу конкретного суб`єкта, що підлягає захисту у спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Отже, до справ адміністративної юрисдикції належать публічно-правові спори, які виникають, зокрема, з приводу виконання чи невиконання органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою чи службовою особою або іншим суб`єктом публічно-владних управлінських функцій і не обумовлені порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу конкретного суб`єкта, що підлягає захисту у спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин.

З матеріалів справи судом встановлено, що спірна земельна ділянка перебуває у комунальній власності, сторони не є суб`єктами права власності на цю земельну ділянку у зв`язку зі скасуванням вказаних державних актів.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, територія по АДРЕСА_3 , яка обслуговує житловий будинок (поштові адреси: АДРЕСА_3 , та АДРЕСА_4 ) складається з трьох земельних ділянок, кадастровий номер 2311000000:01:016:0077, 2311000000:01:016:0076, 2311000000:01:016:0075, загальна площа яких становить 0,1890 га.

В Токмацькому районному суді Запорізької області розглядається справа №328/2708/15-ц щодо визначення порядку користування земельною ділянкою, розташованою за адресою: АДРЕСА_3 . Судом встановлено, що власниками об`єктів нерухомості (будівель) , які розтаховані за адресою АДРЕСА_3 є ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , які фактично і використовують зазначені земельні ділянки на яких розташовані будівлі, що належать останнім на праві власності. Саме між цими фізичними особами виник спір з приводу порядку користування земельною ділянкою.

При визначенні юрисдикції цієї справи слід враховувати характер спірних правовідносин, на захист яких прав, свобод та інтересів спрямоване звернення позивача.

З обсягу обґрунтування, наведеного позивачем на підтвердження своїх прав, з характеру, суті та спрямованості заявлених позовних вимог видно, що позивач звернувся до адміністративного суду з позовом з огляду на те, що намагається вирішити приватно-правових спір.

Враховуючи суть спірних правовідносин та суб`єктний склад цього спору, суд приходить до висновку, що даний позов не містить ознак публічно-правового спору, а тому не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Водночас, слід роз`яснити позивачеві, що даний спір є цивільно-правовим спором та підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства у загальному місцевому суді за правилами, встановленими Цивільним процесуальним кодексом України.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 908,00 грн.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI.

Пунктом третім частини першої статті 7 вказаного Закону передбачено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що сплачена сума судового збору підлягає поверненню позивачу з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 19, ч.1 п.1 ст.170, 248, 256 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Токмацької міської ради (71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Центральна, 45, код ЄДРПОУ 20520724), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ), Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689).

Роз`яснити позивачу, що данні правовідносини повинні розглядатися в порядку цивільного судочинства у місцевому загальному суді.

Повернути з Державного бюджету України ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 908,00 грн. сплачений на підставі квитанції №П541/10801481/1 від 03.11.2021.

Копію ухвали про відмову у відкритті провадження надіслати позивачу, разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.

Роз`яснити позивачу, що відповідно до ч.5 ст.170 КАС України повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі протягом 15 днів з дня її підписання.

Ухвала виготовлена в повному обсязі та підписана 06.12.2021.

Суддя О.В.Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2021
Оприлюднено09.12.2021
Номер документу101683521
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/11729/21

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні