Ухвала
від 08.12.2021 по справі 160/8133/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

08 грудня 2021 року Справа №160/8133/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лозицької І.О., розглянувши в письмовому провадженні у місті Дніпрі заяв ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 160/8133/21 за позовом ОСОБА_2 до Комунального закладу "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" Дніпропетровської обласної ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_2 з позовом до Комунального закладу Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення Дніпропетровської обласної ради, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Комунального закладу Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення Дніпропетровської обласної ради щодо відмови ОСОБА_2 у проведенні перерахунку та виплати разової грошової допомоги до 5 травня, передбаченої ст. 12 Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551 -XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком за 2021 рік;

- зобов`язати Комунальний заклад "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" Дніпропетровської обласної ради нарахувати та виплатити ОСОБА_2 суму щорічної разової грошової допомоги як учаснику бойових дій за 2021 рік відповідно до ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням вже виплаченої суми такої допомоги.

Ухвалою від 25.05.2021 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року позовну заяву ОСОБА_2 до Комунального закладу Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення Дніпропетровської обласної рад про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено повністю.

Визнано протиправними дії Комунального закладу Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення Дніпропетровської обласної ради щодо відмови ОСОБА_2 у проведенні перерахунку та виплати разової грошової допомоги до 5 травня, передбаченої ст. 12 Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551 -XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком за 2021 рік.

Зобов`язано Комунальний заклад "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" Дніпропетровської обласної ради нарахувати та виплатити ОСОБА_2 недоплачену суму щорічної разової грошової допомоги як учаснику бойових дій за 2021 рік, відповідно до ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням вже виплаченої суми такої допомоги.

Рішення суду набрало законної сили 30.07.2021 року.

30.07.2021 року у вказаній адміністративній справі було видано виконавчий лист про зобов`язання Комунального закладу "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" Дніпропетровської обласної ради нарахувати та виплатити ОСОБА_2 недоплачену суму щорічної разової грошової допомоги як учаснику бойових дій за 2021 рік відповідно до ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням вже виплаченої суми такої допомоги.

02.12.2021 року представник ОСОБА_2 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою, в якій просив встановити судовий контроль за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі №160/8133/21 та зобов`язати Комунальний заклад "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" ДОР, надати звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі №160/8133/21 за позовом ОСОБА_2 до Комунального закладу "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" ДОР про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

В обґрунтування вказаної заяви зазначено, що рішення суду на теперішній час не виконане, що підтверджується листом Соборного ВДВС у м. Дніпро Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 27.10.2021 року № 8745/10, який було надано у відповідь на адвокатський запит.

Крім того, КЗ Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення Дніпропетровської обласної ради у відповідь на адвокатський запит листом від 30.11.2021 року № С-330/2/01/7842-01-08 повідомив, що рішення суду в частині виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за період 2021-2021 років буде виконано після перерахування бюджетних коштів на рахунки комунального закладу Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення ДОР.

Таким чином, як зазначає представник заявника, рішення суду на даний час не виконано.

Суд, вивчивши доводи позивача, проаналізувавши норми чинного законодавства України, вказує наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється з метою реалізації завдань адміністративного судочинства, при цьому, суд повинен займати активну позицію не лише під час вирішення публічно-правового спору, але й після набрання судовим рішенням законної сили. Оскільки у статті 382 КАС України зазначається, що судовий контроль встановлюється після ухвалення судового рішення по справі (вживається словосполучення суд, який ухвалив ), то можна дійти висновку, що для встановлення судового контролю повинен видаватися окремий процесуальний документ (ухвала) після ухвалення судового рішення.

Аналогічна правова позиція підтверджена Великою Палатою Верховного Суду (ухвала від 20 червня 2018 року у справі № 800/592/17).

Отже, положеннями КАС України встановлено право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, проти якого ухвалено судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання такого рішення. Відтак, в кожному окремому випадку надходження заяви про встановлення судового контроль суд в межах власних дискреційних повноважень перевіряє наявність чи відсутність підстав для встановлення судового контролю.

Відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України, судові рішення ухвалюються іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.

Стаття 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зокрема, гарантує право особи на виконання судового рішення, винесеного на її користь, протягом розумного строку та саме в тій редакції, яка визначена в резолютивній частині судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Частина 2 ст. 382 КАС України передбачає, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Вказані норми КАС України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.

Так, на момент звернення до суду з заявою рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року, яке набрало законної сили станом на 30.07.2021 року, справа № 160/8133/21, не виконано відповідачем.

З листа Соборного відділу державної виконавчої служби у м. Дніпро Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 27.10.2021 року № 8745/10, який було надано у відповідь на адвокатський запит, вбачається, що на адресу ВДВС отримано відповідь боржника щодо неможливості виконання вимог виконавчого листа в частині здійснення виплати в розмірі визначеному Законом. При цьому вказано, що остаточне виконання рішення суду в частині виплати стягувачу щорічної разової грошової допомоги до 05 травня за 2020-2021 року в розмірі визначеному рішенням суду можливо після внесення змін до ЗУ Про Державний бюджет України , уточнення Паспорту бюджетної програми, збільшення обсягу асигнувань.

Крім того, КЗ Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення Дніпропетровської обласної ради у відповідь на адвокатський запит листом від 30.11.2021 року № С-330/2/01/7842-01-08, копія якого міститься в матеріалах справи, повідомив, що рішення суду в частині виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за період 2021-2021 років буде виконано після перерахування бюджетних коштів на рахунки комунального закладу Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення ДОР.

З огляду на викладене вище, суд, встановив, що відповідач не виконав рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року, справа № 160/8133/21, що стало підставою для звернення позивача до суду із заявою про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі № 160/8133/21 та зобов`язанням подати звіт про виконання рішення суду.

Враховуючи приписи статті 382 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення вказаної заяви шляхом встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі № 160/8133/21, визначивши Комунальному закладу "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" ДОР строк подання звіту про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі № 160/8133/21, зобов`язання Комунального закладу "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" ДОР подати звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі № 160/8133/21 у 15 - денний строк з дня отримання вказаної ухвали суду, з урахуванням правової оцінки, наданої судом.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_2 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі№ 160/8133/21 за позовом ОСОБА_2 до Комунального закладу "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" Дніпропетровської обласної ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Встановити судовий контроль за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі № 160/8133/21, визначивши Комунальному закладу "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" Дніпропетровської обласної ради строк подання звіту про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року у справі № 160/8133/21.

Зобов`язати Комунальний заклад "Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення" Дніпропетровської обласної ради подати звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від29.06.2021 року у справі № 160/8133/21 у 15 - денний строк з дня отримання вказаної ухвали суду, з урахуванням правової оцінки, наданої судом.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з дня її складання.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2021
Оприлюднено09.12.2021
Номер документу101721385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8133/21

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 02.05.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 08.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Рішення від 29.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні