Рішення
від 30.11.2021 по справі 320/10242/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2021 року справа №320/10242/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Коздровської К.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" про стягнення податкового боргу,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс", в якому позивач просить суд стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" (код ЄДРПОУ 38047401) у банках, що обслуговують боржника 34532,88 грн. в рахунок погашення податкового боргу по сплаті нарахованих штрафних санкцій за невчасну сплату грошових зобов`язань.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем обліковується податковий борг перед бюджетом на загальну суму 34532,88 грн., який виник внаслідок несплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на прибуток з юридичних осіб, а також донарахованих контролюючим органом штрафних санкцій. Податковий орган зазначає, що податковий борг відповідача на загальну суму 34532,88 грн. у добровільному порядку не було сплачено, у зв`язку з чим просить стягнути вказаний податковий борг у примусовому порядку.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 відкрито спрощене провадження у справі № 320/10242/20 без проведення судового засідання.

Вказаною ухвалою суду також запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву.

Ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 було направлено відповідачу на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, рекомендованим поштовим відправленням із штрихкодовим ідентифікатором 0113333095458, проте рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу суду з відміткою "такої організації не знайдено" 13.11.2020.

Відповідач правом подати відзив на позовну заяву не скористався.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" (ідентифікаційний код 38047401, місцезнаходження: 08401, Київська область, місто Переяслав-Хмельницький, вул. Черняхівського, буд. 12), зареєстроване в якості юридичної особи 02.07.2012, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" є платником податків та зборів і перебуває на обліку в Головному управлінні ГУ ДПС у Київській області, Бориспільське управління, Переяслав-Хмельницька Державна податкова інспекція (м. Переяслав-Хмельницький) (а.с.61-62).

Податковий борг Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" в сумі 34532,88 грн., який є предметом стягнення у даній справі, виник внаслідок нарахування контролюючим органом штрафних санкцій на підставі податкових повідомлень-рішень.

Відповідно до розрахунку податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" податковий борг відповідача з податку на додану вартість складає 33555,83 грн., заборгованість з податку на прибуток складає 977,00 грн. (а.с. 7-8).

Щодо підстав виникнення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" з податку на додану вартість в сумі 33555,83 грн.

Так, посадовими особами ГУ ДПС у Київській області було проведено ряд камеральних перевірок на предмет своєчасної сплати зобов`язань з податку на додану вартість та своєчасної реєстрації податкових накладних з ПДВ.

За результатами таких перевірок було складено наступні акти:

- від 19.03.2019 №763/10-36-51/38047401, яким встановлено порушення ТОВ "Хайвестбуд" порушення термінів подання податкової звітності по податку на додану вартість, а саме платником податків несвоєчасно подано податкову декларацію за січень 2019 року;

- від 05.04.2019 №994/10-36-51/38047401, яким встановлено порушення ТОВ "Хайвестбуд" граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених статтею 201.10 ПК України;

- від 03.06.2019 №1555/10-36-51/38047401, яким встановлено порушення ТОВ "Хайвестбуд" порушення термінів подання податкової звітності по податку на додану вартість, а саме платником податків не подано податкову декларацію за квітень 2019 року;

- від 05.06.2019 №1672/10-36-51/38047401, яким встановлено порушення ТОВ "Хайвестбуд" граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених статтею 201.10 ПК України;

- від 19.06.2019 №1865/10-36-51/38047401, яким встановлено заниження ТОВ "Універсал буд-сервіс" суми податкових зобов`язань, заявлених у податковій декларації за березень 2019 року від 13.05.2019 № 9097080124, чим встановлено порушення вимог п.50.1 ст.50 ПК України;

Акти перевірок від 19.03.2019, 05.04.2019, 03.06.2019, 05.06.2019 були направлені на податкову адресу ТОВ "Хайвестбуд", а саме, Київська область, м.Переяслав-Хмельницький, вул.Альтицька, буд. 2 рекомендованою поштовою кореспонденцією та вручені уповноваженій особі.

Акт перевірки від 19.06.2019 був направлений на податкову адресу ТОВ «Універсал буд-сервіс» , проте рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу контролюючого органу з відміткою "такої організації не знайдено".

На підставі вищевказаних актів податковим органом було винесено податкові повідомлення рішення:

- від 02.05.2019 № 0047555105, яким відповідачу за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 29999,99 грн., застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 2999,99 грн., за затримку реєстрації податкових накладних від 16 до 30 і менше календарних днів на суму ПДВ 50000,00 грн., застосовано штраф у розмірі 20% на суму 10000,00 грн., загальна сума штрафу становить 12999,99 грн. (на підставі акту перевірки від 05.04.2019 №994/10-36-51/38047401);

- від 10.05.2019 №0049425105, яким відповідачу за порушення термінів подання податкової звітності нараховано штрафні санкції на суму 1020 грн. (на підставі акту перевірки від 19.03.2019 №763/10-36-51/38047401);

- від 21.06.2019 №0063665105, яким відповідачу за порушення термінів подання податкової звітності нараховано штрафні санкції на суму 1020 грн. (на підставі акту перевірки від 03.06.2019 №1555/10-36-51/38047401);

- від 02.07.2019 № 0067455105, яким відповідачу за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 8333,33 грн., застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 833,33 грн., за затримку реєстрації податкових накладних від 16 до 30 і менше календарних днів на суму ПДВ 105609,02 грн., застосовано штраф у розмірі 20% на суму 21121,80 грн., загальна сума штрафу становить 21955,13 грн. (на підставі акту перевірки від 05.06.2019 №1672/10-36-51/38047401);

- від 12.07.2019 №0069785105, яким ТОВ "Універсал буд-сервіс" за заниження суми податкових зобов`язань, заявлених у податковій декларації за березень 2019 року від 13.05.2019 № 9097080124 нараховано штрафні санкції на суму 231 грн. (на підставі акту перевірки від 19.06.2019 №1865/10-36-51/38047401);

Як вбачається з матеріалів справи податкові повідомлення-рішення від 02.05.2019, 10.05.2019 були направлені на податкову адресу ТОВ "Хайвестбуд", а саме, Київська область, м.Переяслав-Хмельницький, вул.Альтицька, буд. 2 рекомендованою поштовою кореспонденцією та вручені уповноваженій особі.

Податкові повідомлення-рішення від 21.06.2019, 02.07.2019, 12.07.2019 були направлені на податкову адресу ТОВ «Універсал буд-сервіс» , проте рекомендована поштова кореспонденція повернулась на адресу контролюючого органу з відміткою "такої організації не знайдено".

Доказів оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному та/або судовому порядку не надано і судом не встановлено.

Отже сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал-буд-сервіс" за штрафними санкціями з податку на додану вартість становить 33555,83 грн.

Щодо підстав виникнення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" з податку на прибуток підприємств в сумі 977,00 грн.

На підставі акту перевірки від 26.03.2019 №830/10-36-51-05/38047401 податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення від 02.05.2019 №0046855105 з податку на прибуток приватних підприємств, яким ТОВ «Хайвестбуд» нараховано штрафні санкції у сумі 1020 грн.

Окрім цього, у відповідача станом на 27.05.2019 наявна переплата у розмірі 43 грн. з податку на прибуток підприємств.

Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному та/або судовому порядку не надано і судом не встановлено.

Отже сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал-буд-сервіс" за штрафними санкціями з податку на прибуток підприємств, яка підлягає сплаті, становить 977,00 грн.

Оскільки у добровільному порядку відповідач узгоджені податкові зобов`язання не сплачував, на виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України, податковим органом було направлено відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 21.05.2019 №161581-51 .

Вказана податкова вимога була надіслана на податкову адресу ТОВ «Хайвестбуд" рекомендованою поштовою кореспонденцією та вручена уповноваженій особі.

Суд зазначає, що ТОВ «Хайвестбуд" змінило найменування на "Універсал буд-сервіс".

Отже контролюючим органом було здійснено всі необхідні заходи, спрямовані для погашення податкового боргу.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Податок на прибуток підприємства та правова регламентація останнього встановлюються Розділом ІІІ Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення податкового боргу із вказаного платежу).

Відповідно до підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України, платниками податку з числа резидентів є, зокрема, суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Згідно із підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України, у цьому розділі об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Відповідно до пункту 137.4 статті 137 Податкового кодексу України, податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Відповідно до пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок подання податкової декларації до податкового органу.

Так, пунктом 49.2 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Підпунктами 49.18.1, 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Пунктом 202.1 статті 202 ПК України передбачено, що звітним (податковим) періодом для податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей: а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Відповідно до пункту 203.1 статті 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з пунктом 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Згідно з п. 123.1 ст. 123 ПК України у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.1, пп. 54.3.2, пп. 54.3.4, пп. 54.3.5, пп. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до підпункту "е" пункту 176.1 статті 176 Податкового кодексу України платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Отже, у випадку визначення податкового (грошового) зобов`язання органом ДПС граничним днем сплати буде десятий календарний день, що настає за днем отримання платником відповідного податкового повідомлення-рішення.

Отже, грошові зобов`язання, визначені в податковому повідомленні-рішенні, яке не було оскаржено в установленому законом порядку, є узгодженими податковими зобов`язаннями, які у зв`язку із несплатою у встановлені терміни перетворюються у податковий борг.

Згідно з п. 58.1 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно з довідкою Головного управління ДПС у Київській області станом на 23.11.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" має податковий борг в розмірі 34532,88 грн.

Суд зазначає, що грошові зобов`язання, визначені контролюючим органом, відповідачем не були сплачені, що підтверджується даними інтегрованих карток платника податків.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Положенням пункту 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з пунктом 59.5 зазначеної статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Позивачем було виставлено податкову вимогу відповідачеві форми Ю від 21.05.2019 №161581-51 на загальну суму 9329,70 грн., яка була направлена на податкову адресу ТОВ «Хайвестбуд" рекомендованою поштовою кореспонденцією та вручена уповноваженій особі.

Відповідно до пункту 42.5 статті 42 Податкового кодексу України, у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Доказів оскарження вищевказаної податкової вимоги матеріали справи також не містять.

Щодо способу захисту права на стягнення податкового боргу суд зазначає таке.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд, вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків у банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Також судом встановлено, що на час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату відповідачем податкового боргу у розмірі 34532,88 грн. до суду не надано.

Беручи до уваги ту обставину, що суму податкового боргу у розмірі 34532,88 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної суми податкового боргу підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал буд-сервіс" (ідентифікаційний код 38047401, місцезнаходження: 08401, Київська область, місто Переяслав-Хмельницький, вул. Черняхівського, буд. 12) 34532,88 грн. (тридцять чотири тисячі п`ятсот тридцять дві грн. 88 коп.) в рахунок погашення податкового боргу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Дата складення повного рішення суду 30.11.2021р.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2021
Оприлюднено13.12.2021
Номер документу101759598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/10242/20

Рішення від 30.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні