ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2021 року
справа №380/13676/21
провадження № П/380/13860/21
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача Фартушка Н.Б., представника відповідачів Болотіна М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Автотранс до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Автотранс (далі - ТОВ ТК Автотранс , позивач) 17.08.2021 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2) з такими вимогами:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області: №2535305/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 22.03.2021, №2535306/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №27 від 22.03.2021, №2535304/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №26 від 17.03.2021, №2535307/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №25 від 15.03.2021, №2602951/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 07.04.2021, №2602952/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 07.04.2021, №2602950/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 05.04.2021, №2602949/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 05.04.2021, №2630764/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 12.04.2021, №2630765/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №20 від 12.04.2021, №2630766/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №23 від 16.04.2021, №2630767/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №24 від 16.04.2021;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ ТК Автотранс податкові накладні №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач здійснює господарську діяльність з 2004 року та надає, зокрема, послуги вантажним автомобільним транспортом, послуги з оренди вантажних автомобілів. Позивач як виконавець уклав договір про організацію перевезень вантажів автомобільним транспортом №ТР-2019/362 від 16.04.2019 з ТОВ Свісс кроно (Замовник), відповідно до якого Виконавець зобов`язується надати послуги з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом в межах України або в міжнародному сполученні. За фактом першої події ТОВ ТК Автотранс склало податкові накладні №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021 та подало такі на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Надалі позивач отримав квитанції, відповідно до яких документи (податкові накладні) прийнято, однак їх реєстрація зупинена. Позивач зазначає, що після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних надіслав контролюючому органу пояснення з повним переліком документів в підтвердження реальності здійснення ним господарської операції по складених податкових накладних. Звертає увагу суду, що в квитанціях контролюючого органу міститься лише неконкретизована вимога надати підтверджуючі документи достатні для прийняття рішення для реєстрації податкових накладних , проте не вказано, які конкретно документи слід подати. Позивач наполягає, що надав відповідачам всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій, за якими виписано податкові накладні, проте ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що оскаржені рішення містять лише загальні формулювання, без конкретики, - яких саме документів не було подано платником податків. Звертає увагу суду, що в самих рішеннях у відповідних графах не підкреслено, які саме документи з типового переліку не надано платником податків. З метою ефективного захисту прав платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021.
Представник відповідачів позов не визнає. Представник ГУ ДПС у Львівській області та ДПС України подав відзив на позовну заяву (а.с. 105-108), просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ ТК Автотранс в повному обсязі. Звертає увагу на те, що реєстрацію спірних податкових накладних зупинено оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Відповідно до Рішень врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 10.03.2021 №2459110/32863092, від 25.03.2021 №2496960/32863092, від 06.04.2021 №2540545/32863092, від 27.04.2021 №2600593/32863092, від 06.05.2021 №2630816/32863092 не враховано Таблиці даних платника податку на додану вартість, оскільки порушено вимоги п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затв. Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165, не надано пояснень до Таблиці даних платника податку. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкових накладних було ненадання платником податків документів.
Представник відповідача до відзиву долучив витяг з бази даних контролюючого органу про отримані контролюючим органом пояснення та первинні документи, надіслані ТОВ ТК Автотранс для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних (а.с.110-127).
Ухвалою від 12.10.2021 суд відмовив у задоволенні клопотання відповідачів про залишення без розгляду позовної вимоги ТОВ ТК Автотранс про скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області №2535307/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №25 від 15.03.2021 (а.с. 187-189).
Суд заслухав промови присутніх учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:
товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Автотранс зареєстроване як юридична особа 16.09.2004, ідентифікаційний код 32863092. Основним видом діяльності є виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання (код КВЕД 10.71), серед інших видів господарської діяльності є, зокрема, надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у. (код КВЕД 77.39), вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41), надання в оренду вантажних автомобілів (код КВЕД 77.12). До об`єктів оподаткування, через які проводить господарську діяльність ТОВ ТК Автотранс належить автомайстерня, автопарк, ангар, готель, паливно-мастильний комплекс, пекарня.
ТОВ ТК Автотранс (Виконавець) та ТОВ Свісс кроно (Замовник) уклали договір про організацію перевезень вантажів автомобільним транспортом №ТР-2019/362 від 16.04.2019, відповідно до якого Замовник замовляє, а Виконавець зобов`язується надати послуги з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом в межах України або в міжнародному сполученні (а.с. 68-70).
На виконання умов вищевказаного договору, виконуючи функцію перевізника, ТОВ ТК Автотранс доставило ТОВ Свісс кроно деревину:
- 15.03.2021 на суму 13639,96 грн., в т.ч. ПДВ 2927,99 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВІ №801465 від 13.03.2021 (вантажовідправник ДП Остківське лісове господарство ) (а.с. 35);
- 17.03.2021 на суму 15467,73 грн., в т.ч. ПДВ 3093,55 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВВ №906673 від 16.03.2021 (вантажовідправник ДП Висоцьке лісове господарство ) (а.с. 30);
- 19.03.2021 на суму 12821,60 грн, в т.ч. ПДВ 2564,62 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії ЖТА №358026 від 18.03.2021 (вантажовідправник ДП Білокоровицьке лісове господарство ) (а.с. 23); на суму 5628,64 грн., в т.ч. ПДВ 1125,73 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВІ №824078 від 18.03.2021 (вантажовідправник ДП Остківське лісове господарство ) (а.с. 27); на суму 12920,80 грн., в т.ч. ПДВ 2584,16 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВІ №824083 від 18.03.2021 (вантажовідправник ДП Остківське лісове господарство ) (а.с. 27);
- 02.04.2021 на суму 24742,52 грн., в т.ч. ПДВ 4949,50 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВА №636590 від 01.04.2021 (вантажовідправник ДП Дубровицьке лісове господарство ) (а.с. 47); на суму 14482,22 грн., в т.ч. ПДВ 2896,44 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВВ №879638 від 01.04.2021р. (вантажовідправник ДП Остківське лісове господарство ) (а.с. 51);
- 05.04.2021 на суму 20536,93 грн., в т.ч. ПДВ 4107,39 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВБ №319572 від 05.04.2021 (вантажовідправник ДП Рівненське лісове господарство ) (а.с. 43); на суму 25414,6 грн., в т.ч. ПДВ 5283,12 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВБ №774335 від 05.04.2021 (вантажовідправник ДП Березнівське лісове господарство ) (а.с. 39);
- 09.04.2021 на суму 24011,15 грн., в т.ч. ПДВ 4802,23 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВА №756561 від 08.04.2021 (вантажовідправник ДП Заріченське лісове господарство ) (а.с. 55); на суму 22529,38 грн, в т.ч. ПДВ 4505,88 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВА №306483 від 08.04.2021 (вантажовідправник ДП Володимирецьке лісове господарство ) (а.с. 59);
- 14.04.2021 на суму 23787,5 грн., в т.ч. ПДВ 4557,58, що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РВВ №380848 від 13.04.2021 (вантажовідправник Заріченське лісове господарство ) (а.с. 63); на суму 16333,14 грн., в т.ч. ПДВ 3266,63 грн., що підтверджується товарно-транспортною накладною серії РЖВт №418719 від 13.04.2021 (вантажовідправник ДП Коростенське лісове господарство ) (а.с. 67).
Факт надання ТОВ ТК Автотранс (Виконавцем) ТОВ Свісс кроно (Замовнику) вищевказаних послуг також підтверджується актами здачі-прийняття робіт (надання послуг): №ТК-0000093 по рахунку №ТК-7988 від 05.04.2021; №ТК-0000094 по рахунку №ТК-7989 від 05.04.2021; №ТК-0000095 по рахунку №ТК-8002 від 07.04.2021; №ТК-0000096 по рахунку № НОМЕР_1 від 07.04.2021; №ТК-0000108 по рахунку № НОМЕР_2 від 12.04.2021; №ТК-00000111 по рахунку № НОМЕР_3 від 12.04.2021; №ТК-0000115 по рахунку № НОМЕР_4 від 16.04.2021; №ТК-0000116 по рахунку № НОМЕР_5 від 16.04.2021.
По факту першої події ТОВ ТК Автотранс склало податкові накладні №25 від 15.03.2021, №26 від 17.03.2021, №27 від 22.03.2021, №28 від 22.03.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №19 від 12.04.2021, №20 від 12.04.2021, №23 від 16.04.2021, №24 від 16.04.2021 та скерувало такі на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
У відповідь на вищевказані податкові накладні ТОВ ТК Автотранс отримало квитанції (а.с. 168-179), відповідно до яких документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зупинена з таких причин:
1) коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються,
2) їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.
ТОВ ТК Автотранс скерувало до комісії ДПС у Львівській області повідомлення №1 від 31.03.2021 (а.с.17), від 23.04.2021 (а.с.18) та від 29.04.2021 (а.с.19) про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовим поясненням такого змісту: згідно виду діяльності за КВЕД 49.41 підприємство надає послуги автомобілями по перевезенні лісосировини підприємству ТОВ Свісс кроно , первинними документами надання послуг є ТТН 801465, 906673, 358026, 824083/824078, №879638, 636590, 319572, 774335, №756561, 606483, 380848, 418719 та акти про надання послуг № ТК-0000059, №ТК-0000066, №ТК-0000067, №ТК-0000068, №ТК-0000093, №ТК-0000094, №ТК-0000095, №ТК-0000096, №ТК-0000108, №ТК-0000111, №ТК-0000115, №ТК-0000116, підставою надання послуг є договір про організацію перевезень вантажів автомобільним транспортом №ТР-2019/362 від 16.04.2019
На підтвердження пояснень за податковими накладними №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021 ТОВ ТК Автотранс надіслало комісії відповідача-1 документи в кількості 11 додатків, а саме: договір про організацію перевезень автомобільним транспортом №ТР-2019/362 від 16.04.2019р., товарно-транспортні накладні, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), складені на виконання умов вищевказаного договору (а.с. 110-127).
Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення (а.с. 20,24,28,32,36,40,44,48,52,20,23,24): -№2535305/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 22.03.2021; - №2535306/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №27 від 22.03.2021; - №2535304/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №26 від 17.03.2021; - №2535307/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №25 від 15.03.2021; - №2602951/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 07.04.2021; - №2602952/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 07.04.2021; - №2602950/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 05.04.2021; - №2602949/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 05.04.2021; - №2630764/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 12.04.2021; - №2630765/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №20 від 12.04.2021; - №2630766/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №23 від 16.04.2021; - №2630767/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №24 від 16.04.2021.
Рішення обґрунтовані тим, що платник податків не надав копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 №341, далі Порядок №1246).
Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку №1246.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку №1246).
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165 від 11.12.2019, відповідно до якої затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку №1165.
Відповідно до пунктів 7,8 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку №1165).
Пунктом 11 Порядку №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком №3 до Порядку №1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до норм Порядку №1165: 12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). 14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. 15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. 16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:
Позивач зареєстрований як юридична особа, здійснює господарську діяльність за КВЕД щодо надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, вантажний автомобільний транспорт, надання в оренду вантажних автомобілів. ТОВ ТК Автотранс уклав з ТОВ Свісс кроно договір про організацію перевезень вантажів автомобільним транспортом. За фактом першої події (отримання коштів) ТОВ ТК Автотранс склало податкові накладні №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021 та скерувало такі на реєстрацію в ЄРПН.
Реєстрація цих податкових накладних була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанцій з пропозицією надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначеної в податковій накладній інформації з таких мотивів:
1) відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються,
2) обсяг постачання товару/послуг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Суд встановив, що станом на дату скерування ТОВ ТК Автотранс квитанцій в платника податків не було зареєстрованої контролюючим органом Таблиці даних платника податку на додану вартість. Так, комісією ДПС у Львівській області прийняті рішення №2459110/32863092 від 10.03.2021, №2496960/32863092 від 25.03.2021, №2540545/32863092 від 06.04.2021, №2600593/32863092 від 27.04.2021, №2630816/32863092 від 06.05.2021 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Таким чином, контролюючий орган не мав підстав зупиняти реєстрацію податкових накладних з наведеним обґрунтуванням (відсутність кодів у таблиці, котра не була прийнята та врахована контролюючим органом).
Щодо критерію порівняння обсягів придбання/постачання товарів/послуг, то перевищення величини залишку обсягу придбання та обсягу постачання є цілком нормальним у випадку постачання послуг особою, що створює та надає їх в процесі здійснення власної господарської діяльності (тобто не посередником).
Суд зауважує, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних немає навіть примірного переліку документів, які слід подати для реєстрації податкових накладних, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд.
На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації спірних податкових накладних ТОВ ТК Автотранс скерувало контролюючому органу повідомлення №1 від 31.03.2021, 23.04.2021, 29.04.2021 з письмовим поясненням щодо здійснення господарської операції за податковими накладними та копіями первинних документів (договір про організацію перевезень автомобільним транспортом №ТР-2019/362 від 16.04.2019р., товарно-транспортні накладні, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), складені на виконання умов вищевказаного договору).
Рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021 обґрунтовані тим, що платник податків не надав копій таких документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В тексті шаблону рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вказано, що при прийнятті рішення з цієї підстави комісії слід підкреслити ті документи з цитованого примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі, що розглядається. Суд констатує, що відповідач-1 в оскарженому рішенні не підкреслив жоден документ, тому залишається неочевидним, відсутність котрого(их) документа(ів) із наведеного в типовій формі рішення переліку зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ ТК Автотранс .
Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що надані документи є належними доказами для підтвердження викладених в повідомленні пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, а отже - достатніми для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних.
Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі №0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі №819/330/18.
Оцінюючи описані підстави для прийняття оскаржених рішень суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняті рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, оскільки: - не вказав конкретних документів (шляхом підкреслення у наведеному в шаблоні рішення типовому переліку конкретних документів, відсутність котрих була підставою для відмови в реєстрації податкових накладних); - навів у рішенні інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника пояснення та документи, що достатні для підтвердження викладених в поясненнях обставин.
Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення №2535305/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 22.03.2021, №2535306/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №27 від 22.03.2021, №2535304/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №26 від 17.03.2021, №2535307/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №25 від 15.03.2021, №2602951/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 07.04.2021, №2602952/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 07.04.2021, №2602950/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 05.04.2021, №2602949/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 05.04.2021, №2630764/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 12.04.2021, №2630765/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №20 від 12.04.2021, №2630766/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №23 від 16.04.2021, №2630767/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №24 від 16.04.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому такі підлягає скасуванню як протиправні.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку №1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної судом здійснюється ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні: №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно зазначених приписів КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТОВ ТК Автотранс , суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, що прийняв протиправне рішення.
Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області:
- №2535305/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 22.03.2021;
- №2535306/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №27 від 22.03.2021;
- №2535304/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №26 від 17.03.2021;
- №2535307/32863092 від 05.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №25 від 15.03.2021;
- №2602951/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 07.04.2021;
- №2602952/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 07.04.2021;
- №2602950/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 05.04.2021;
- №2602949/32863092 від 27.04.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 05.04.2021;
- №2630764/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 12.04.2021;
- №2630765/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №20 від 12.04.2021;
- №2630766/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №23 від 16.04.2021;
- №2630767/32863092 від 06.05.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №24 від 16.04.2021.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складені товариством з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Автотранс (80200, Львівська область, Радехівський район, місто Радехів, вул. Спортивна, буд.3; ідентифікаційний код 32863092) податкові накладні №24 від 16.04.2021, №23 від 16.04.2021, №20 від 12.04.2021, №19 від 12.04.2021, №15 від 05.04.2021, №16 від 05.04.2021, №17 від 07.04.2021, №18 від 07.04.2021, №25 від 15.03.2021, №27 від 22.03.2021, №26 від 17.03.2021, №28 від 22.03.2021.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна компанія «Автотранс» (80200, Львівська область, Радехівський район, місто Радехів, вул. Спортивна, буд.3; ідентифікаційний код 32863092) судові витрати на сплату судового збору в сумі 27240 (двадцять сім тисяч двісті сорок) гривень.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, що постановив рішення, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Повне рішення складене 09.12.2021.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2021 |
Оприлюднено | 10.12.2021 |
Номер документу | 101760435 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні