ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островсько го, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2010 р. Справа № 2-а-1859/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Альчука Максима Петровича,
за участю представників ст орін: ОСОБА_1
позивача : Пастерн ака О.О. - представник за дові реністю
відповідача : не з'явивс я
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали адміністративної справи
за позовом: Козятинсько ї об'єднаної державної подат кової інспекції
до: відкритого сільськ огосподарського акціонерно го товариства "Комсомольське "
про: стягнення заборгов аності
ВСТАНОВИВ:
Козятинською об' єдн аною державною податковою ін спекцією подано адміністрат ивний позов про стягнення з в ідкритого сільськогосподар ського акціонерного товарис тва "Комсомольське" податков ого боргу із орендної плати з а землю та фіксованого сільс ькогосподарського податку в загальній сумі 6416,02 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на момент зверн ення до суду за відкритим сіл ьськогосподарським акціоне рним товариством "Комсомольс ьке" рахується заборгованіст ь по сплаті орендної плати за землю та по сплаті фіксовано го сільськогосподарського п одатку в сумі 6412,02 грн. Зазначен а сума боргу виникла в резуль таті несплати відповідачем в добровільному порядку узгод жених сум податкових зобов' язань, заявлених в цьому позо ві.
В судовому засіданні предс тавник позивача повністю під тримав позовні вимоги та про сив їх задовольнити, посилаю чись на обставини викладені в позовній заяві. Також предс тавником позивача було подан о заяву про уточнення позовн их вимог (а.с. 38).
Відповідач в судове засіда ння повторно не з' явився. Пр о дату, час і місце розгляду сп рави повідомлений завчасно і належним чином, що підтвердж ується повідомленням про вру чення поштового відправленн я № 21313 (а.с. 37). Але надав суду клоп отання (а.с. 39) про визнання адмі ністративного позову в повно му обсязі. Даним клопотанням відповідач також просить су д розглянути справи без учас ті уповноваженого представн ика відповідача.
Суд, прийнявши до уваги думк у представника позивача та к лопотання відповідача, виріш ив слухати справу по суті без уповноваженого представник а відповідача.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та надані докази, судом встановлено на ступне.
Відкрите сільськогосподар ське акціонерне товариство " Комсомольське" зареєстрован е Козятинською районною держ авною адміністрацією 08.08.1996 рок у, ідентифікаційний код 05527692 (а.с . 4) та перебуває на податковом у обліку в Козятинській ОДПІ як платник податків та зборі в, встановлених Законом Укра їни "Про систему оподаткуван ня".
Станом на момент звернення до суду за відповідачем раху ється заборгованість по орен дній платі за землю та по фікс ованому сільськогосподарсь кому податку в сумі 6412,02 г рн.
Зокрема, вказана заборгова ність підтверджується картк ами особових рахунків платни ка податків (а.с. 7-16), довідкою пр о стан заборгованості відпов ідача (а.с.6), податковими декла раціями орендної плати за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності (а.с. 17-21) т а податковим розрахунком фік сованого сільськогосподарс ького податку (а.с. 22-23).
Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" в ід 25 червня 1991 року №1251-ХІІ платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.
Відповідно до пункту 8 части ни першої статті 14 цього Закон у до переліку загальнодержав них податків і зборів (обов' язкових платежів), зокрема, вк лючено орендну плату за земе льні ділянки державної і ком унальної власності, що корес пондує положенню статті 2 Зак ону України "Про плату за земл ю" від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ (Зак он № 2535) згідно якої використан ня землі в Україні є платним.
Так, плата за землю справляє ться у вигляді земельного по датку або орендної плати, що в изначається залежно від грош ової оцінки земель. Розміри п одатку за земельні ділянки, г рошову оцінку яких не встано влено, визначаються до її вст ановлення в порядку, визначе ному цим Законом.
Відповідно до частини перш ої статті 14 Закону України "Пр о плату за землю" платники зем ельного податку, а також орен дної плати за земельні ділян ки державної або комунальної власності (крім громадян) сам остійно обчислюють суму земе льного податку та орендної п лати щороку за станом на 1 січн я і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов' язку подання щомісячни х декларацій.
Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов' я зку подання податкової декла рації до 1 лютого поточного ро ку, у тому числі і за нововідве дені земельні ділянки, що не з вільняє від обов' язку подан ня податкової декларації про тягом місяця з дня виникненн я права на нововідведену зем ельну ділянку, протягом 20 кале ндарних днів місяця наступно го за звітним.
Податкове зобов' язання п о земельному податку, а також по орендній платі за землі де ржавної та комунальної власн ості, визначене у податковій декларації на поточний рік, с плачується рівними частками власниками та землекористув ачами земельних ділянок за м ісцезнаходженням земельної ділянки за базовий податков ий (звітний) період, який дорів нює календарному місяцю, щом ісячно протягом 30 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця (ч. 1 ст. 17 Зак ону № 2535).
ВСАТ "Комсомольське" податк ові декларації орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності на 2009 рік з розбивкою річної су ми рівними частками за місяц ями подало до Козятинської О ДПІ 30.01.2009 року (а.с. 17, 19).
Разом із декларацією, відпо відачем подано відомості із договорів землі. Зокрема, це д оговори оренди земельних діл янок сільськогосподарськог о призначення із Козятинсько ю районною державною адмініс трацією Вінницької області, укладені 26.102007 року, 23.11.2007, 15.04.2006. Заре єстровані договори 06.03.2008 року з а № 040886000001 (а.с. 18), 26.11.2007 року № 040783200034 (а.с. 20), 20.09.2006 року № 040683200004 (а.с. 21) відповідн о.
Контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку, а також орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності здійснюється органа ми державної податкової служ би (ст. 27 Закону № 2535).
Відповідно до ст. 2 "Про фіксо ваний сільськогосподарськи й податок" - особи можуть бути зареєстровані як платники ФС П, якщо такі особи є сільськог осподарськими підприємств ами різних організаційно-пр авових форм, передбачених за конами України, селянські та інші господарства, які займа ються виробництвом (вирощува нням), переробкою та збутом с ільськогосподарської проду кції, а також рибницькі, риба льські та риболовецькі госп одарства, які займаються роз веденням, вирощуванням та ви ловом риби у внутрішніх вод оймах (озерах, ставках та водо сховищах), у яких сума, одержан а від реалізації сільськогос подарської продукції власно го виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік, пе ревищує 75 відсотків загально ї суми валового доходу.
Стаття 5 Закону України "Про фіксований сільськогоспода рський податок" вказує, платн ики податку визначають суму фіксованого сільськогоспод арського податку на поточний рік у порядку і розмірах, пере дбачених цим Законом, і подаю ть розрахунок органу державн ої податкової служби за місц ем знаходження платника пода тку до 1 лютого поточного року .
Сплата податку проводитьс я щомісячно протягом 30 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем базово го звітного (податкового) міс яця, у розмірі третини суми по датку, визначеної на кожний к вартал від річної суми подат ку, у таких розмірах: у I кварта лі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 в ідсотків; у III кварталі - 50 відсо тків; у IV кварталі - 30 відсотків .
Відповідач самостійно под авав податковий розрахунок ф іксованого сільськогоспода рського податку від 02.02.2009 року № 740 (а.с. 22) та від 02.02.2009 року № 741 (а.с. 27).
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зоб ов' язань юридичних або фізи чних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондам и з податків і зборів (обов' я зкових платежів), включаючи з бір на обов' язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння, нарахування і сплати пен і та штрафних санкцій, що заст осовуються до платників пода тків контролюючими органами , у тому числі за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності, та визначає проце дуру оскарження дій органів стягнення є Закон України ві д 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ "Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами".
Відповідно до цього Закону , узгоджена сума податкового зобов' язання, тобто самост ійно визначена платником под атків у податковій деклараці ї (розрахунку), не сплачена у с троки, визначені Законом, виз нається сумою податкового бо ргу платника податків (п.п 5.4.1 п . 5.4 ст. 5 Закону № 2181).
Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 За кону України "Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" узгоджена сума податков ого зобов' язання, не сплаче на платником податків у стро ки, визначені цією статтею, ви знається сумою податкового б оргу платника податків, яка п ідлягає примусовому стягнен ню.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом. Те ж саме зазначено і в п.п. 3 п.1 ст. 9 Закон у України "Про систему оподат кування", за якою платники под атків і зборів зобов' язані сплачувати належні суми пода тків і зборів, у встановлені З аконами терміни. В той же час з гідно ч. 1 ст. 11 даного Закону, ві дповідальність за правильні сть обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обо в' язкових платежів) і додер жання законів про оподаткува ння несуть платники податків і зборів (обов' язкових плат ежів) відповідно до законів У країни.
Заявлену до стягнення узго джену суму податкового боргу із орендної плати за землю та фіксованого сільськогоспод арського податку в розмірі 6412 ,02 грн. відповідач у встановле ні законодавством строки до бюджету не сплатив, наявніст ь у нього вказаної заборгова ності підтверджується матер іалами справи, суд приходить до висновку про обґрунтован ість позовних вимог.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач позовні в имоги визнав.
Відповідно до ч. 1 ст. 112, ст. 136 КА С України у разі повного визн ання відповідачем адміністр ативного позову і прийняття його судом приймається поста нова про задоволення адмініс тративного позову.
Судом встановлено відсутн ість підстав для відмови у пр ийнятті визнання адміністра тивного позову відповідачем . Дії відповідача не супереча ть закону і не порушують чиї-н ебудь права, свободи чи інтер еси.
Взявши до уваги, що відповід ач заявлені позовні вимоги п озивача визнав, а також врахо вуючи, що викладені у заяві фа кти стверджуються матеріала ми справи, суд дійшов висновк у, що вимоги позивача є обґрун тованими, відповідають дійсн им обставинам та матеріалам справи, а отже підлягають зад оволенню в повному обсязі.
Частиною 4 ст. 94 КАС України п ередбачено, що у справах, в яки х позивачем є суб' єкт владн ий повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична осо ба, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не с тягуються.
Відповідно до п. 34 ст. 4 Декрет у Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 року №7-93 “Про державне мито” позивач від сплати дер жавного мита звільняється.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Стягнути з відкритого сіль ськогосподарського акціоне рного товариства "Комсомольс ьке" (22133, Вінницька область, Коз ятинський район, с. Садове, вул . Центральна, 3, ідентифікаційн ий код 05527692) 3401,06 грн. заборгованос ті по орендній платі за землю та по фіксованому сільськог осподарському податку до мі сцевого бюджету Комсомольсь кої сільської ради (р\р 31412530700203) та 3014,96 грн. заборгованості по оре ндній платі за землю та по фік сованому сільськогосподарс ькому податку до місцевого б юджету Пиківської сільської ради (р/р 31414530700212).
Відповідно до ст. 186 КАС У країни постанова може бут и оскаржена протягом 10 дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст . 160 цього Кодексу - з дня складе ння в повному обсязі шляхом п одачі заяви про апеляційне о скарження. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження. При цьому апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційно ї інстанції через суд , який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає зак онної сили після закінчен ня строку подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови оф ормлено: 16.06.10
Суддя Альчук Максим Пе трович
15.06.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 07.08.2010 |
Номер документу | 10176271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні