Постанова
від 24.06.2010 по справі 9319/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-9319/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2010 року м.Одеса

Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:

головуючого судді - Бутенк о А.В.,

за участю секретаря - Рачков а О.І.,

за участю сторін:

представник позивача - Гідулянов О.В. ( за довіреніс тю)

представник 1 відповідача - Кравцов Р.В. ( за довіреніс тю)

представник 2 відповідача - не з' явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом Т ОВ„Ектор” до Одеської обласн ої державної адміністрації т а Білгород-Дністровської рай онної державної адміністрац ії Одеської області про визн ання недійсним розпорядженн я Голови Білгород-Дністровсь кої районної державної адмін істрації №2226/2007 від 17.12.2007 року, виз нання протиправною бездіяль ність та зобов' язання Одесь кої обласної державної адмін істрації прийняти рішення що до надання позивачу земельно ї ділянки у довгострокове ко ристування.

В С Т А Н О В И В:

З позовом до суду зверну лось товариство з обмеженою відповідальністю «Ектор»(да лі товариство) до Одеської об ласної державної адміністра ції та Білгород-Дністровсько ї районної державної адмініс трації Одеської області про визнання недійсним розпоряд ження Голови Білгород-Дністр овської районної державної а дміністрації №2226/2007 від 17.12.2007 року , визнання протиправною безд іяльність Одеської обласної державної адміністрації щод о не прийняття рішення щодо п ередачі позивачу в довгостро кову оренду, терміном на 25 рок ів, земельної ділянки площею 2 га, розташованої на територі ї Удобненської сільської рад и Білгород-Дністровського ра йону Одеської області, для пр оведення науково-дослідних, культурно-оздоровчих і турис тичних заходів та рибогоспод арських потреб, зобов' язанн я Одеської обласної державно ї адміністрації прийняти ріш ення щодо надання позивачу з емельної ділянки у довгостро кове користування.

Позов обґрунтований тим, що розпорядженням Голови Білго род-Дністровської районної д ержавної адміністрації від 0 9.08.2004 року № 995/2004 товариству була н адана згода на розробку прое кту відводу земельної ділянк и. Зазначений проект був пого джений в установленому закон одавством порядку всіма орга нами влади, погодження яких п ередбачено ст.ст.123, 151 Земельно го кодексу України , 11.05.2007 року п озитивне рішення Одеської об ласної ради з цих питань № 439-IV н аправлено для подальшого роз гляду до Одеської обласної д ержавної адміністрації. Пози вач неодноразово звертався д о цього відповідача з питанн я прийняття рішення щодо пер едачі земельної ділянки в ор енду, однак не отримав жодног о розпорядження або відповід і, що є порушенням ст.123 Земельн ого кодексу України. Крім тог о, розпорядженням Голови Біл город-Дністровської районно ї державної адміністрації №2 226/2007 від 17.12.2007 року протиправно ск асовано розпорядження від 09.08 .2004 року № 995/2004 про надання згоди на розробку проекту відводу земельної ділянки, оскільки позивачем при узгодженні про екту відведення виконувалис ь вимоги ст. 151 Земельного коде ксу України щодо отримання в исновків державних органів д о моменту погодження місця р озташування земельної ділян ки.

В судовому засіданні 17.03.2010 ро ку представник позивача допо внив позовні вимоги та проси в зобов' язати Одеську облас ну державну адміністрацію ук ласти з товариством договір оренди, терміном на 25 років що до зазначеної земельної діля нки. Відповідно до ухвали суд у від 17.03.2010 року (а.с.117-118) проваджен ня у справі в цій частині закр ито.

Представники відповідачів надали заперечення, в яких пр осили відмовити в задоволенн і позовних вимог повністю, за значивши, що розпорядженням Білгород-Дністровської райо нної державної адміністраці ї від 09.08.2004 року № 995/2004, товариству було надано дозвіл на розроб ку проекту відведення земель ної ділянки, тобто на виготов лення проекту відведення і с кладання технічного завданн я, яке складено раніше, а саме 17.12.2003 року. Висновки державних о рганів про погодження також були надані до надання дозво лу на розробку проекту, тобто в той час, коли у товариства б ули відсутні правові підстав и для розробки проекту. Крім т ого, висновки щодо попереднь ого вибору земельної ділянки надані одночасно із висновк ами про погодження проекту з емлеустрою, а висновок Білго род-Дністровської районної д ержавної адміністрації не ві дповідає вимогам ст. 6 Закону У країни «Про місцеві державні адміністрації», оскільки ск ладений не у формі розпорядж ення. Таким чином, на підставі висновку юридичного відділ у Одеської обласної державно ї адміністрації, розпоряджен ням Голови Білгород-Дністров ської районної державної адм іністрації №2226/2007 від 17.12.2007 року с касовано розпорядження від 0 9.08.2004 року № 995/2004, в зв' язку з нада нням не повного пакету докум ентів, а самі документи Голов ним управлінням земельних ре сурсів в Одеській області на правлені позивачу на доопрац ювання, тому рішення про пере дачу в оренду земельної діля нки не приймалося.

В судовому засіданні 21.06.2010 ро ку представник позивача перв инні позовні вимоги підтрима в в повному обсязі.

Представник Білгород-Дніс тровської районної державно ї адміністрації Одеської обл асті в судове засідання не з`я вився, хоча був належним чино м повідомлений про час та міс це слухання справи (а.с.158), заяв лене клопотання про відкладе ння слухання справи не підтв ерджено доказами поважних пр ичин відсутності, тому на під ставі положень ст.128 КАС Украї ни справа слухалась за його в ідсутності за наявними в спр аві доказами.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, представн ика Одеської обласної держав ної адміністрації та досліди вши наявні в справі письмові докази суд доходить висновк у про необхідність частковог о задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1, 13 Закону У країни «Про місцеві державні адміністрації»виконавчу вл аду в областях, районах, здійс нюють обласні, районні держа вні адміністрації, які є місц евими органами виконавчої вл ади і входять до системи орга нів виконавчої влади. Місцев і державні адміністрації в м ежах своїх повноважень здійс нюють виконавчу владу на тер иторії відповідної адмініст ративно-територіальної один иці. До повноважень місцевих державних адміністрацій нал ежить вирішення питань викор истання землі, природних рес урсів, охорони довкілля, та ві дповідно до ст. 15 Закону Украї ни «Про охорону земель»- забе зпечення реалізації державн ої політики щодо використанн я та охорони земель, а тому на підставі положень п.1 ч.1 ст.17 КА С України зазначений публічн о-правовий спір відноситься до адміністративної юрисдик ції.

Судом встановлено, що розпо рядженням Голови Білгород-Дн істровської районної держав ної адміністрації від 09.08.2004 рок у № 995/2004 товариству було затвер джено акт вибору земельної д ілянки та надано дозвіл на ро зробку проекту відводу земел ьної ділянки загальною площе ю 2 га, розташованої на територ ії Удобненської сільської ра ди Білгород-Дністровського р айону Одеської області (а.с.15). З азначений проект був погодже ний 10.06.2005 року Державним коміте том України по земельних рес урсах (а.с.6-7). 23.12.2005 року проект був погоджений рішенням Удобнен ської сільської ради Білгоро д-Дністровського району Одес ької області № 522-IV(а.с.8). 16.03.2006 року рішення про погодження № 439-IV пр ийнято Білгород-Дністровсь кою районною радою (а.с.9).

25.04.2007 року, рішенням Одеської обласної ради № 244-V погоджена п ередача товариству в оренду, терміном на 25 років, із земель несільськогосподарського п ризначення державної власно сті, зазначеної земельної ді лянки площею 2 га для проведе ння науково-дослідних, культ урно-оздоровчих і туристични х заходів та рибогосподарськ их потреб, та на адресу Одеськ ої обласної державної адміні страції направлено рішення т а проект землеустрою для роз гляду та вирішення питання з гідно з чинним законодавство м (а.с.10-11).

Позивач звертався до Одесь кої обласної державної адмін істрації 30.08.2007 , 28.11.2007 року, 26.03.2008 року з приводу розгляду проекту т а прийняття відповідного ріш ення, але відповіді від відпо відача не отримав, що не запер ечується представником відп овідача.

Із пояснень представника в ідповідача вбачається, що ро згляд матеріалів стосовно пе редачі в оренду земельної ді лянки було доручено Головном у управлінню земельних ресур сів в Одеській області, яке на підставі висновку юридично го відділу Одеської обласної державної адміністрації від 09.10.2007 року, листом від 26.10.2007 року № 2-7-05/781 направило проект із земле устрою щодо відведення земел ьної ділянки на адресу позив ача із доданням висновку (а.с.1 41).

Відповідно до листів від 22.11. 2007 та 23.04.2008 року Головне управлін ня земельних ресурсів в Одес ькій області просило Одеську обласну державну адміністра цію зняти з контролю виконан ня доручення щодо розгляду д окументів в зв' язку з тим, до кументи повернуті позивачу д ля доопрацювання та повідомл яло про відсутність проекту в управлінні (а.с.139-140), але відпо віді позивачу на його зверне ння також не надавало.

Розпорядження від 09.08.2004 року № 995/2004 Голови Білгород-Дністро вської районної державної ад міністрації відмінено розпо рядженням № 2226/2007 від 17.12.2007 року. Як вбачається з пояснень предс тавника відповідача, розпоря дження прийнято на підставі висновку юридичного відділу Одеської облдержадміністра ції, про який в розпорядженні не зазначено (а.с.16).

Відповідно до висновку юри дичного відділу Одеської обл держадміністрації від 09.10.2007 ро ку, Головним управлінням зем ельних ресурсів в Одеській о бласті було розроблено проек т розпорядження про затвердж ення проекту землеустрою щод о відведення земельної ділян ки товариству, але вимоги ст.12 3 Земельного Кодексу України не дотримано в повній мірі. Та к, розпорядженням Голови Біл город-Дністровської районно ї державної адміністрації ві д 09.08.2004 року № 995/2004 товариству бул о надано дозвіл на розробку п роекту, отже всі матеріали по винні розроблятись на підста ві дозволу від 09.08.2004 року, однак проект відведення був погод жений органом по земельних р есурсах, природоохоронним в санітарно-епідеміологічним органами, органами архітект ури до надання зазначеного д озволу. Крім того закінчився трирічний термін дії виснов ків та висновок Білгород-Дні стровської районної державн ої адміністрації не відповід ає вимогам ст. 6 Закону Україн и «Про місцеві державні адмі ністрації», відповідно до як ої голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень повинен видават и розпорядження (а.с.99).

Судом також встановлено, що дійсно, проект відведення зе мельної ділянки замовлено 05.12 .2003 та виготовлено в 2004 році (а.с.57 ), технічне завдання на розроб ку проекту датоване 17.12.2003 року, дата розпорядження місцевої держадміністрації про надан ня дозволу в ньому відсутня (а .с.69). Білгород-Дністровська ра йонна державна адміністраці я надала висновок про погодж ення проекту із обмеженнями 29.07.2007 року (а.с.71), Білгород-Дністр овський районний відділ земе льних ресурсів - 05.02.2004 року(а.с. 72), відділ містобудування та а рхітектури - 19.02.2004 року (а.с.74), Дніс тровська регіональна інспек ція екології та природних ре сурсів - 29.07.2004 року (а.с.75), Держав на санітарно-епідеміологічн а служба Білгород-Дністровс ького району - 19.02.2004 року (а.с.76), у правління об' єктів культур ної спадщини - 23.03.2004 року (а.с.77), О деське обласне виробниче упр авління по водному господарс тву - 10.02.2004 року (а.с.78), тобто до ви дання розпорядження про нада ння дозволу на розробку цьог о проекту від 09.08.2004 року № 995/2004.

Відповідно до статті 1 Закон у України «Про планування та забудову територій», проект на документація - це затвердж ені текстові та графічні мат еріали, якими визначаються м істобудівні, об' ємно-планув альні, архітектурні, констру ктивні, технічні, технологіч ні вирішення, а також коштори си об' єктів будівництва

Відповідно до ст.ст. 123, 151 Земе льного Кодексу України, в ред акції, яка діяла під час оформ лення документів, юридична о соба, зацікавлена в одержанн і земельної ділянки у корист ування із земель державної в ласності, звертається з відп овідним клопотанням до район ної державної адміністрації або сільської, селищної ради . До клопотання про відведенн я земельної ділянки додаютьс я матеріали погодження місця розташування об' єкта, які п овинні включати викопіюванн я з генерального плану або ін шої містобудівної документа ції населеного пункту, копію плану земельної ділянки з на несенням на ній варіантів ро зміщення об' єкта із зазначе нням загальної площі, також с клад угідь земельної ділянки та умови її відведення, докум енти, що обґрунтовують розмі р, призначення та місце розта шування ділянки. Відповідна районна державна адміністра ція розглядає клопотання у м ісячний строк і дає згоду на р озроблення проекту відведен ня земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянк и погоджується із певними де ржавними органами, установам и та організаціями і після од ержання висновку державної з емлевпорядної експертизи, по дається до відповідної держа вної адміністрації, яка у міс ячний строк , в межах своїх пов новажень, приймає рішення пр о надання земельної ділянки. При наданні земельної ділян ки обласною державною адміні страцією, районна держадміні страція подає також свій вис новок відповідно обласній де ржадміністрації.

Таким чином, в період до 09.08.2004 р оку, без відповідного розпор ядження місцевого органу вик онавчої влади позивач не мав достатніх правових підстав для розроблення проекту відв едення зазначеної земельної ділянки, підготовки, оформле ння та отримання погоджень в ідповідних органів. При цьом у, посилання позивача на дотр имання ним вимог ст.151 Земельн ого Кодексу України щодо пог одження документів з відпові дними органами до розпорядже ння про надання дозволу на ро зробку проекту є помилковими , оскільки статтею 151 на час офо рмлення документів було регл аментовано порядок погодже ння питань, пов' язаних із ви лученням (викупом) земельних ділянок. Порядок надання зем ельних ділянок у користуванн я юридичним особам визначени й статтею 123 зазначеного Кодек су та передбачає додання до к лопотання про відведення зем ельної ділянки певного перел іку документів, який визначе ний частиною 15 статті 151 цього К одексу а додаткове погодженн я місця розташування об' єкт у відповідними державними ор ганами у цьому випадку не пер едбачалось.

Судом також встановлено, що розпорядження Голови Білгор од-Дністровської районної де ржавної адміністрації № 2226/2007 в ід 17.12.2007 року про відміну розпор ядження від 09.08.2004 року № 995/2004 прий няте згідно із ст.ст. 6,21,25 Закону України «Про місцеві держав ні адміністрації», ст.17 та п. 12 П ерехідних положень Земельно го Кодексу України, з метою до тримання вимог чинного закон одавства з урахуванням висно вку юридичного відділу Одесь кої обласної державної адмін істрації.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Статтями 6, 21,25 Закону України «Про місцеві державні адмін істрації»передбачено право районної державної адмініст рації видавати у своїй діяль ності розпорядження, також н адані повноваження розпоряд жатися землями державної вла сності відповідно до закону, забезпечувати виконання Кон ституції та законів України, рішень інших органів держав ної влади.

Таким чином, оцінюючи наявн і у матеріалах справи письмо ві докази в сукупності, суд ді йшов висновку, що розпорядже нням Голови Білгород-Дністро вської районної державної ад міністрації №2226/2007 від 17.12.2007 року правомірно скасовано розпор ядження від 09.08.2004 року № 995/2004, а поз овні вимоги товариства не об ґрунтовані в частині визнанн я недійсним розпорядження ві д 17.12.2007 року та зобов' язання Од еської обласної державної ад міністрації прийняти рішенн я щодо надання позивачу земе льної ділянки у довгостроков е користування.

Крім того, висновок Білгоро д-Дністровської районної дер жавної адміністрації від 29.07.200 7 року не відповідає вимогам с татті 6 Закону України «Про мі сцеві державні адміністраці ї», оскільки висновок складе но у формі листа, а цією статте ю передбачено, що на виконанн я Конституції України, закон ів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інши х центральних органів викона вчої влади, власних і делегов аних повноважень голова місц евої державної адміністраці ї в межах своїх повноважень в идає розпорядження.

Разом з тим, судом встановле но, що відповідно до ч. 9 статті 123 Земельного Кодексу України в редакції, яка діяла на час в иникнення спірних відносин, відмову органів виконавчої в лади у наданні земельної діл янки в користування або зали шення клопотання без розгляд у в установлений строк може б ути оскаржено в судовому пор ядку. Рішення про відмову у на данні земельної ділянки в ко ристування має містити мотив овані пояснення з посиланням на відповідні положення нор мативно-правових актів, затв ердженої містобудівної доку ментації та документації із землеустрою.

У зв' язку з тим, що Одесько ю обласною державною адмініс трацією не прийнято рішення у письмовій формі щодо надан ня земельної ділянки, або від мови в наданні в оренду земел ьної ділянки, або залишення к лопотання без розгляду із мо тивованими поясненнями, суд вважає, що відповідачем пору шено частину 9 статті 123 Земель ного Кодексу України , крім то го порушені права юридичної особи на інформацію, передба чені статтею 9 Закону України «Про інформацію»та статтю 32 з азначеного Закону в частині обов' язку надання інформац ії про діяльність органу вик онавчої влади, а тому позовні вимоги в частині визнання пр отиправною бездіяльності ві дповідача щодо неприйняття р ішення належить задовольнит и.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 К АС України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення. Позивачем не н адано жодного доказу виконан ня розпорядження Білгород-Дн істровської районної держав ної адміністрації від 09.08.2004 рок у № 995/2004 після його прийняття. Ві дповідачем не надано доказів прийняття рішення та розгля ду звернень позивача, тому по зов належить задовольнити ча стково.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС Ук раїни, суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністратив ний позов ТОВ „Ектор” до Одес ької обласної державної адмі ністрації та Білгород-Дністр овської районної державної а дміністрації Одеської облас ті задовольнити частково.

2. Визнати протиправно ю бездіяльність Одеської обл асної державної адміністрац ії щодо неприйняття рішення відносно передачі ТОВ «Ектор »(67700, Одеська область, Білгород -Дністровський район, с. Удобн е, вул. Кочубінського, 62; Код ЄДР ПОУ 32406759) в довгострокову оренд у, терміном на 25 років, земельн ої ділянки площею 2 га, розташо ваної на території Удобненсь кої сільської ради Білгород- Дністровського району Одесь кої області, для проведення н ауково-дослідних, культурно- оздоровчих і туристичних зах одів та рибогосподарських по треб.

3. В іншій частині по зовних вимог відмовити.

Судові витрати розподіл ити за правилами ст. 94 КАС Укра їни.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду.

Постанова може бути оскарж ена до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції шлях ом подачі в 10-денний строк з дн я ухвалення постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, аб о в порядку ч.5 ст.186 КАС України .

Повний текст постанови скл адений та підписаний суддею 24.06.2010 року.

Суддя Бутенко А.В.

Позовні вимоги задовольни ти частково.

Визнати протиправною безд іяльність Одеської обласної державної адміністрації щод о неприйняття рішення віднос но передачі ТОВ «Ектор» в дов гострокову оренду, терміном на 25 років, земельної ділянки площею 2 га, розташованої на те риторії Удобненської сільсь кої ради Білгород-Дністровсь кого району Одеської області , для проведення науково-досл ідних, культурно-оздоровчих і туристичних заходів та риб огосподарських потреб.

24 червня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2010
Оприлюднено09.08.2010
Номер документу10176797
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9319/09/1570

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні