ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1799/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,
при секретарі - Кусайло Я .Г.,
за участю представника поз ивача - Смик В.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї в м.Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерсервіс" про стягнен ня податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
29 квітня 2010 року позива ч Державна податкова інс пекція в м.Полтаві звернувся до Полтавського окружного а дміністративного суду з адмі ністративним позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю "Комп'ютерсервіс" про стягнення податкового боргу у сумі 37 157 грн. 64 коп.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що за Това риством з обмеженою відповід альністю "Комп'ютерсервіс" ра хується податковий борг в ро змірі 37157,64 грн. (в тому числі за о сновним платежем 35 386,8 грн., за шт рафними (фінансовими) санкці ями 1770,84 грн.), який у добровільно му порядку відповідачем не с плачений, а тому підлягає стя гненню в судовому порядку.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримала п озовні вимоги та просила їх з адовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позов ній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, заперечень проти адміністративного поз ову не надав, про причини неяв ки суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином . Судова повістка, направлена судом за адресою: вул. Зінкі вська, 8 кв. 53, м. Полтава, повер нулася з поштовою відміткою «організація вибула». Разом із тим, згідно наявного в мате ріалах справи витягу з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців, відповідач зареєст рований саме за цією адресою .
Частиною 8 статті 35 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що по вістку вручено юридичній осо бі, якщо вона доставлена за ад ресою, внесеною до відповідн ого державного реєстру. Таки м чином, суд вважає, що відпові дач повідомлений належним чи ном.
З огляду на викладене, суд в важає за можливе провести ро згляд справи за даною явкою с торін.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та дослі дивши інші докази в їх сукупн ості, суд встановив такі обст авини.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Комп'ютерсерв іс" (ідентифікаційний код 24827862) з ареєстроване Виконавчим ком ітетом Полтавської міської р ади, про що видано свідоцтво п ро державну реєстрацію №711256 ві д 20.06.1997 року та з 23.06.1997 року перебув ає на обліку як платник подат ків у Державній податков ій інспекції у м. Полтаві.
Відповідно до статті 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»одним із завдань органів державно ї податкової служби є здійсн ення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, пов нотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством (да лі - податки, інші платежі).
Згідно статті 11 вказаного З акону, органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право: здійснювати документальні невиїзні пере вірки (на підставі поданих по даткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язан их з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а юридичними особами, їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов'язок утри мувати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ (дал і - платники податків); застосо вувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірі, встановлених законодавством, а також стяг увати до державного бюджету суми заборгованості суб'єкті в господарювання за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, бюджетн ими позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворо тній основі, та нарахованої н а неї пені у порядку, передбач еному Законом України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами".
Як вбачається з матеріалів справи, 22.04.2009 року проведена не виїзна документальна перев ірка з питання збільшення су ми податкових зобов' язань п ри визнанні умовного продажу товарних залишків та основн их фондів після анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Комп'ютерсервіс".
За результатами проведено ї перевірки складено акт №85/152 в ід 02.02.2009 року, в якому зафіксова но порушення відповідачем пу нкту 9.8 статті 9 Закону України «Про податок на додану варті сть», а саме не збільшено суми податкових зобов' язань при визнанні умовного продажу о сновних фондів та товарних з алишків.
Відповідно до підпункту « ґ»пункту 9.8 статті 9 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість»реєстрація осіб як п латників податку на додану в артість діє до дати її анулюв ання, яка відбувається у випа дках, якщо особа, зареєстрова на як платник податку, не нада є податковому органу деклара ції з цього податку протягом дванадцяти послідовних пода ткових місяців або подає так у декларацію (податковий роз рахунок), яка (який) свідчить п ро відсутність оподатковува них поставок протягом такого періоду, а також у випадках, в изначених законодавством ст осовну порядку реєстрації су б' єктів господарювання.
Анулювання реєстрації на п ідставі, визначеної у цьому п ункту, здійснюється за ініці ативою відповідного податко вого органу або такої особи.
Згідно указаного пункту ст атті 9 Закону платник податку , в обліку якого на день анулюв ання реєстрації знаходяться товарні залишки або основні фонди, стосовно яких був нара хований податковий кредит у минулих або поточному податк ових періодах, зобов'язаний в изнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами та відповідно збільшити сум у своїх податкових зобов'яза нь за наслідками податкового періоду, протягом якого відб увається таке анулювання.
Згідно акту перевірки, 24.12.2007 р оку за заявою відповідача ДП І у м. Полтаві виключило з Реє стру платників ПДВ Товариств о з обмеженою відповідальніс тю "Комп'ютерсервіс", у зв' язк у з переходом на спрощену сис тему оподаткування за ставко ю 10%.
В податковому періоді, прот ягом якого відбулося анулюва ння реєстрації платника ПДВ відповідно до звітності з по датку на прибуток підприємс тво мало товарні залишки на с уму 1700,00 грн. та мало основні фон ди в сумі 7 084 грн. Тобто очікува на сума умовно нарахованого податку на додану вартість н а основні фонди становить 35 416,8 грн. Отже, умовний продаж пови нен бути відображений у пода тковій декларації з ПДВ за IV к вартал 2007 року. Але, як зазначен о позивачем в акті, підприємс твом була подана декларація з показниками, які свідчать п ро відсутність проведеного н арахування умовного продажу , чим порушено вимоги пункту 9. 8 статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість».
Відповідно до підпункту 7.7.5 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»протягом 30 днів, наступн их за днем отримання податко вої декларації, податковий о рган проводить документальн у невиїзну перевірку (камера льну) заявлених у ній даних.
Згідно підпункту «в»пункт у 4.2.2 статті 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та цільовими фо ндами»контролюючий орган зо бов'язаний самостійно визнач ити суму податкового зобов'я зання платника податків у ра зі якщо контролюючий орган в наслідок проведення камерал ьної перевірки виявляє арифм етичні або методологічні пом илки у поданій платником под атків податковій декларації , які призвели до заниження аб о завищення суми податкового зобов'язання.
Підпунктом 17.1.4. статті 17 цього Закону встановлено, що у разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов'язання платни ка податків за підставами, ви значеними у підпункті "в" підп ункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податк ів зобов'язаний (крім випадкі в, коли податкова декларація не приймається всупереч нор мам цього Закону) сплатити шт раф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податко вого зобов'язання, але не менш е одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян с укупно за весь строк недопла ти, незалежно від кількості п одаткових періодів, що минул и.
За висновками ДПІ у м. Полта ві, на підставі підпунктів 7.7.5 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», пункту 17.1.4 статті 17 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами»та Порядк у заповнення декларації з ПД В №166 від 30.05.1997 року, позивачем зб ільшено суму, що за результат ами звітного періоду підляга є сплаті платником податку д о бюджету, на 35 416,8 грн. із застос уванням штрафних санкцій.
Так, 12.03.2009 року позивачем було винесене податкове повідомл ення-рішення №0005661502/0, яким визна чено відповідачу податкове з обов' язання у розмірі 37 187,64 гр н., у тому числі: 35 416,80 грн. - осно вний платіж та 1 770,84 грн. - штраф ні (фінансові) санкцій.
Відповідно до зворотного б оку облікової картки відпові дача за ним рахується перепл ата у розмірі 30,0 грн. у зв'язку з чим позивач просить стягнут и борг у сумі 37 157, 64 грн.
Рішення було отримано відп овідачем 25.03.2009 року, що підтверд жується копією повідомлення про отримання поштового від правлення із підписом предст авника Товариства з обмежено ю відповідальністю "Комп'юте рсервіс" про отримання, однак , в порушення строків, встанов лених законодавством, податк ове зобов' язання в сумі 37 157, 64 г рн. відповідачем не сплачено .
На підставі підпункту 6.2.3 пун кту 6.2 статті 6 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та цільовими фо ндами»09.01.2009 року ДПІ у м. Полтав і було винесено і направлено відповідачу першу податкову вимогу №1/814 про сплату суми под аткового боргу платника пода тків за узгодженими податков ими зобов' язаннями в сумі 37 1 57, 64 грн., яка отримана підприєм ством 23.07.2009 року, що підтверджує ться відповідним підписом пр едставника Товариства з обме женою відповідальністю "Комп 'ютерсервіс". Крім того, 26.08.2009 рок у позивачем на адресу відпов ідача направлялася друга по даткова вимога №2/1187 про сплату суми податкового боргу плат ника податків за узгодженими податковими зобов' язанням и в сумі 37 157, 64 грн., яка повернула ся на адресу ДПІ у м. Полтаві у зв'язку відсутністю організ ації за місцем реєстрації, вн аслідок чого, 28.09.2009 року розміще на на дошці податкових оголо шень. Однак, відповідачем вка зана сума в добровільному по рядку не сплачена, у зв' язку із чим, ДПІ у м. Полтаві було ви несено рішення №204 від 28.10.2009 року про стягнення коштів та прод аж інших активів платника по датків в рахунок погашення й ого податкового боргу.
Згідно розрахунку податко вого боргу Товариства з обме женою відповідальністю "Комп 'ютерсервіс" на 29.03.2009 року, подат ок на додану вартість станов ить: 35 386,80 грн. - донараховано ос новного платежу; 1770,84грн. - дон араховано штрафні санкції. В сього - 37 157, 64 грн.
Таким чином, загальна сума п одаткового боргу Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Комп'ютерсервіс" по податку на додану вартість складає 37 157, 64 грн., який станом на дату роз гляду справи в суді, відповід ачем не сплачений.
На підставі пункту 11 статт і 10 Закону України "Про держав ну податкову службу в Україн і" державні податкові інспек ції в районах, містах без райо нного поділу районах у міста х, міжрайонні та об'єднані дер жавні податкові інспекції по дають до судів позови до підп риємств, установ, організаці й та громадян про стягнення з аборгованості перед бюджето м і державними цільовими фон дами за рахунок їх майна.
Граничний строк стягнення податкового боргу, визначен ий пунктом 15.2 статті 15 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та ціл ьовими фондами», позивачем д отримано.
З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про пра вомірність та обґрунтованіс ть позивних вимог Державної податкової інспекції в м. Пол таві та необхідність задовол ення адміністративного позо ву.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції в м. Полтаві до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Комп'ютерсервіс" про стяг нення податкового боргу задо вольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Ком п'ютерсервіс" податковий бор г з податку на додану вартіст ь до державного бюджету м. Пол тави р/р 31117029700002 код бюджетної кл асифікації платежу 3014010100, о держувач УДК у м. Полтаві, ЗКПО 34698804, банк одержувача: ГУДКУ у П олтавській області МФО 831019, у с умі 37 157 грн. 64 коп. (тридцять сім т исяч сто п'ятдесят сім гривен ь шістдесят чотири копійки).
Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 29 червня 2010 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2010 |
Оприлюднено | 09.08.2010 |
Номер документу | 10176860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні