Постанова
від 22.06.2010 по справі 2а-1799/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1799/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,

при секретарі - Кусайло Я .Г.,

за участю представника поз ивача - Смик В.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї в м.Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерсервіс" про стягнен ня податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

29 квітня 2010 року позива ч Державна податкова інс пекція в м.Полтаві звернувся до Полтавського окружного а дміністративного суду з адмі ністративним позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю "Комп'ютерсервіс" про стягнення податкового боргу у сумі 37 157 грн. 64 коп.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що за Това риством з обмеженою відповід альністю "Комп'ютерсервіс" ра хується податковий борг в ро змірі 37157,64 грн. (в тому числі за о сновним платежем 35 386,8 грн., за шт рафними (фінансовими) санкці ями 1770,84 грн.), який у добровільно му порядку відповідачем не с плачений, а тому підлягає стя гненню в судовому порядку.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримала п озовні вимоги та просила їх з адовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позов ній заяві.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, заперечень проти адміністративного поз ову не надав, про причини неяв ки суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином . Судова повістка, направлена судом за адресою: вул. Зінкі вська, 8 кв. 53, м. Полтава, повер нулася з поштовою відміткою «організація вибула». Разом із тим, згідно наявного в мате ріалах справи витягу з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців, відповідач зареєст рований саме за цією адресою .

Частиною 8 статті 35 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що по вістку вручено юридичній осо бі, якщо вона доставлена за ад ресою, внесеною до відповідн ого державного реєстру. Таки м чином, суд вважає, що відпові дач повідомлений належним чи ном.

З огляду на викладене, суд в важає за можливе провести ро згляд справи за даною явкою с торін.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та дослі дивши інші докази в їх сукупн ості, суд встановив такі обст авини.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Комп'ютерсерв іс" (ідентифікаційний код 24827862) з ареєстроване Виконавчим ком ітетом Полтавської міської р ади, про що видано свідоцтво п ро державну реєстрацію №711256 ві д 20.06.1997 року та з 23.06.1997 року перебув ає на обліку як платник подат ків у Державній податков ій інспекції у м. Полтаві.

Відповідно до статті 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»одним із завдань органів державно ї податкової служби є здійсн ення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, пов нотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством (да лі - податки, інші платежі).

Згідно статті 11 вказаного З акону, органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право: здійснювати документальні невиїзні пере вірки (на підставі поданих по даткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язан их з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а юридичними особами, їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов'язок утри мувати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ (дал і - платники податків); застосо вувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірі, встановлених законодавством, а також стяг увати до державного бюджету суми заборгованості суб'єкті в господарювання за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, бюджетн ими позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворо тній основі, та нарахованої н а неї пені у порядку, передбач еному Законом України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами".

Як вбачається з матеріалів справи, 22.04.2009 року проведена не виїзна документальна перев ірка з питання збільшення су ми податкових зобов' язань п ри визнанні умовного продажу товарних залишків та основн их фондів після анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Комп'ютерсервіс".

За результатами проведено ї перевірки складено акт №85/152 в ід 02.02.2009 року, в якому зафіксова но порушення відповідачем пу нкту 9.8 статті 9 Закону України «Про податок на додану варті сть», а саме не збільшено суми податкових зобов' язань при визнанні умовного продажу о сновних фондів та товарних з алишків.

Відповідно до підпункту « ґ»пункту 9.8 статті 9 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість»реєстрація осіб як п латників податку на додану в артість діє до дати її анулюв ання, яка відбувається у випа дках, якщо особа, зареєстрова на як платник податку, не нада є податковому органу деклара ції з цього податку протягом дванадцяти послідовних пода ткових місяців або подає так у декларацію (податковий роз рахунок), яка (який) свідчить п ро відсутність оподатковува них поставок протягом такого періоду, а також у випадках, в изначених законодавством ст осовну порядку реєстрації су б' єктів господарювання.

Анулювання реєстрації на п ідставі, визначеної у цьому п ункту, здійснюється за ініці ативою відповідного податко вого органу або такої особи.

Згідно указаного пункту ст атті 9 Закону платник податку , в обліку якого на день анулюв ання реєстрації знаходяться товарні залишки або основні фонди, стосовно яких був нара хований податковий кредит у минулих або поточному податк ових періодах, зобов'язаний в изнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами та відповідно збільшити сум у своїх податкових зобов'яза нь за наслідками податкового періоду, протягом якого відб увається таке анулювання.

Згідно акту перевірки, 24.12.2007 р оку за заявою відповідача ДП І у м. Полтаві виключило з Реє стру платників ПДВ Товариств о з обмеженою відповідальніс тю "Комп'ютерсервіс", у зв' язк у з переходом на спрощену сис тему оподаткування за ставко ю 10%.

В податковому періоді, прот ягом якого відбулося анулюва ння реєстрації платника ПДВ відповідно до звітності з по датку на прибуток підприємс тво мало товарні залишки на с уму 1700,00 грн. та мало основні фон ди в сумі 7 084 грн. Тобто очікува на сума умовно нарахованого податку на додану вартість н а основні фонди становить 35 416,8 грн. Отже, умовний продаж пови нен бути відображений у пода тковій декларації з ПДВ за IV к вартал 2007 року. Але, як зазначен о позивачем в акті, підприємс твом була подана декларація з показниками, які свідчать п ро відсутність проведеного н арахування умовного продажу , чим порушено вимоги пункту 9. 8 статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість».

Відповідно до підпункту 7.7.5 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»протягом 30 днів, наступн их за днем отримання податко вої декларації, податковий о рган проводить документальн у невиїзну перевірку (камера льну) заявлених у ній даних.

Згідно підпункту «в»пункт у 4.2.2 статті 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та цільовими фо ндами»контролюючий орган зо бов'язаний самостійно визнач ити суму податкового зобов'я зання платника податків у ра зі якщо контролюючий орган в наслідок проведення камерал ьної перевірки виявляє арифм етичні або методологічні пом илки у поданій платником под атків податковій декларації , які призвели до заниження аб о завищення суми податкового зобов'язання.

Підпунктом 17.1.4. статті 17 цього Закону встановлено, що у разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов'язання платни ка податків за підставами, ви значеними у підпункті "в" підп ункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податк ів зобов'язаний (крім випадкі в, коли податкова декларація не приймається всупереч нор мам цього Закону) сплатити шт раф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податко вого зобов'язання, але не менш е одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян с укупно за весь строк недопла ти, незалежно від кількості п одаткових періодів, що минул и.

За висновками ДПІ у м. Полта ві, на підставі підпунктів 7.7.5 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», пункту 17.1.4 статті 17 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами»та Порядк у заповнення декларації з ПД В №166 від 30.05.1997 року, позивачем зб ільшено суму, що за результат ами звітного періоду підляга є сплаті платником податку д о бюджету, на 35 416,8 грн. із застос уванням штрафних санкцій.

Так, 12.03.2009 року позивачем було винесене податкове повідомл ення-рішення №0005661502/0, яким визна чено відповідачу податкове з обов' язання у розмірі 37 187,64 гр н., у тому числі: 35 416,80 грн. - осно вний платіж та 1 770,84 грн. - штраф ні (фінансові) санкцій.

Відповідно до зворотного б оку облікової картки відпові дача за ним рахується перепл ата у розмірі 30,0 грн. у зв'язку з чим позивач просить стягнут и борг у сумі 37 157, 64 грн.

Рішення було отримано відп овідачем 25.03.2009 року, що підтверд жується копією повідомлення про отримання поштового від правлення із підписом предст авника Товариства з обмежено ю відповідальністю "Комп'юте рсервіс" про отримання, однак , в порушення строків, встанов лених законодавством, податк ове зобов' язання в сумі 37 157, 64 г рн. відповідачем не сплачено .

На підставі підпункту 6.2.3 пун кту 6.2 статті 6 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та цільовими фо ндами»09.01.2009 року ДПІ у м. Полтав і було винесено і направлено відповідачу першу податкову вимогу №1/814 про сплату суми под аткового боргу платника пода тків за узгодженими податков ими зобов' язаннями в сумі 37 1 57, 64 грн., яка отримана підприєм ством 23.07.2009 року, що підтверджує ться відповідним підписом пр едставника Товариства з обме женою відповідальністю "Комп 'ютерсервіс". Крім того, 26.08.2009 рок у позивачем на адресу відпов ідача направлялася друга по даткова вимога №2/1187 про сплату суми податкового боргу плат ника податків за узгодженими податковими зобов' язанням и в сумі 37 157, 64 грн., яка повернула ся на адресу ДПІ у м. Полтаві у зв'язку відсутністю організ ації за місцем реєстрації, вн аслідок чого, 28.09.2009 року розміще на на дошці податкових оголо шень. Однак, відповідачем вка зана сума в добровільному по рядку не сплачена, у зв' язку із чим, ДПІ у м. Полтаві було ви несено рішення №204 від 28.10.2009 року про стягнення коштів та прод аж інших активів платника по датків в рахунок погашення й ого податкового боргу.

Згідно розрахунку податко вого боргу Товариства з обме женою відповідальністю "Комп 'ютерсервіс" на 29.03.2009 року, подат ок на додану вартість станов ить: 35 386,80 грн. - донараховано ос новного платежу; 1770,84грн. - дон араховано штрафні санкції. В сього - 37 157, 64 грн.

Таким чином, загальна сума п одаткового боргу Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Комп'ютерсервіс" по податку на додану вартість складає 37 157, 64 грн., який станом на дату роз гляду справи в суді, відповід ачем не сплачений.

На підставі пункту 11 статт і 10 Закону України "Про держав ну податкову службу в Україн і" державні податкові інспек ції в районах, містах без райо нного поділу районах у міста х, міжрайонні та об'єднані дер жавні податкові інспекції по дають до судів позови до підп риємств, установ, організаці й та громадян про стягнення з аборгованості перед бюджето м і державними цільовими фон дами за рахунок їх майна.

Граничний строк стягнення податкового боргу, визначен ий пунктом 15.2 статті 15 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та ціл ьовими фондами», позивачем д отримано.

З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про пра вомірність та обґрунтованіс ть позивних вимог Державної податкової інспекції в м. Пол таві та необхідність задовол ення адміністративного позо ву.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції в м. Полтаві до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Комп'ютерсервіс" про стяг нення податкового боргу задо вольнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Ком п'ютерсервіс" податковий бор г з податку на додану вартіст ь до державного бюджету м. Пол тави р/р 31117029700002 код бюджетної кл асифікації платежу 3014010100, о держувач УДК у м. Полтаві, ЗКПО 34698804, банк одержувача: ГУДКУ у П олтавській області МФО 831019, у с умі 37 157 грн. 64 коп. (тридцять сім т исяч сто п'ятдесят сім гривен ь шістдесят чотири копійки).

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 29 червня 2010 року.

Суддя Н.Ю. Алєксєєва

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2010
Оприлюднено09.08.2010
Номер документу10176860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1799/10/1670

Постанова від 22.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні