Постанова
від 07.06.2010 по справі 2а-1692/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-1692/10/2370

07.06.2010 р. м. Черкаси

11 год. 50 хв.

Черкаський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого-судді Чубар Т.М .,

при секретарі - Дуженко С.А .,

за участю: прокурора Максим ової В.В.,

представника позивача Го ловної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті України Пугач Л.М. - за довіреністю № 41/1-8-617п від 15.12.2009р.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и адміністративну справу за позовом першого заступника п рокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Головної державної інспек ції на автомобільному трансп орті України до приватного п ідприємства «Агропромислов а компанія «Інтерсервіс»про стягнення фінансових санкці й,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружн ого адміністративного суду з адміністративним позовом зв ернувся перший заступник про курора Черкаської області в інтересах держави в особі Г оловної державної інспекц ії на автомобільному транспо рті України, в якому просить с тягнути з приватного підприє мства «Агропромислова компа нія «Інтерсервіс» фінансові санкції у сумі 2 380 грн.

Прокурор та представник по зивача позовні вимоги підтри мали повністю, обґрунтовуючи їх тим, що за порушення Закону України «Про автомобільний транспорт», постановами від 07.12.2009р. та від 21.12.2009р. до відповідач а були застосовані фінансові санкції на загальну суму 2 380 гр н. Оскільки приватне підприє мство «Агропромислова компа нія «Інтерсервіс»не сплатил о зазначену суму добровільно , позивач просить стягнути її в судовому порядку.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду спр ави в судове засідання не з' явився, про причину своєї нея вки не повідомив, запереченн я на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд сп рави за його відсутності на п ідставі наявних матеріалів с прави.

Заслухавши пояснення і дов оди прокурора та представник а позивача, розглянувши пода ні документи і матеріали, оці нивши належність, допустиміс ть, достовірність кожного до казу окремо, а також достатні сть і взаємний зв'язок доказі в у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підляга є задоволенню, виходячи з нас тупного.

Відносини між автомобільн ими перевізниками, замовника ми транспортних послуг, орга нами виконавчої влади та орг анами місцевого самоврядува ння, пасажирами, власниками т ранспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктам и підприємницької діяльност і, які забезпечують діяльніс ть автомобільного транспорт у та безпеку перевезень, регу люються Законом України «Про автомобільний транспорт»№ 2 344-III від 05 квітня 2001 року (надалі п о тексту - Закон № 2344-III).

Так, відповідно до статті 6 ц ього Закону центральний орга н виконавчої влади з питань а втомобільного транспорту за безпечує проведення державн ої політики на автомобільном у транспорті через урядові о ргани державного управління на автомобільному транспорт і, службу міжнародних автомо більних перевезень та місцев і органи виконавчої влади і о ргани місцевого самоврядува ння. У складі центрального ор гану виконавчої влади з пита нь автомобільного транспорт у функціонують: урядовий орг ан державного управління з п итань регулювання діяльност і автомобільного транспорту ; урядовий орган державного у правління з питань контролю на автомобільному транспорт і.

Урядовий орган державного управління з питань контрол ю на автомобільному транспор ті, в свою чергу, здійснює: дер жавний контроль за додержанн ям суб'єктами господарювання , які провадять діяльність у с фері автомобільного транспо рту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, но рм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визна чають організацію перевезен ня пасажирів і вантажів авто мобільним транспортом; держа вний нагляд за забезпеченням суб'єктами господарювання, я кі провадять діяльність у сф ері автомобільного транспор ту, безпеки автомобільних пе ревезень; державний контроль за недопущенням надання пос луг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільними пе ревізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліц ензійних карток на транспорт ні засоби тощо.

Державному контролю підля гають усі транспортні засоби українських та іноземних пе ревізників, що здійснюють ав томобільні перевезення паса жирів та вантажів на територ ії України. Державний контро ль автомобільних перевізник ів здійснюється посадовими о собами органу державного кон тролю шляхом проведення план ових, позапланових і рейдови х перевірок. Органами дер жавного контролю на автомобі льному транспорті є Головавт отрансінспекція, її територі альні управління в областях, Автономній Республіці Крим, мм. Києві та Севастополі.

Згідно п. 14 Порядку здійснен ня державного контролю на ав томобільному транспорті, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року, рейдова пе ревірка транспортних засобі в проводиться на окремо визн ачених ділянках дороги, марш рутах, автовокзалах, автоста нціях, автобусних зупинках, м ісцях посадки та висадки пас ажирів, стоянках таксі і тран спортних засобів, місцях ван таження та розвантаження ван тажних автомобілів, контроль но-вагових комплексах, під ча с виїзду з підприємств та міс ць стоянки, у пунктах пропуск у через державний кордон за п огодженням з начальником орг ану охорони державного кордо ну.

Під час проведення рейдово ї перевірки перевіряється, з окрема наявність визначених статтями 39 і 48 Закону Україн и «Про автомобільний транспо рт» документів, на підстав і яких здійснюються перевезе ння автомобільним транспорт ом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону України «Про авто мобільний транспорт»; наявні сть у документах водія відмі тки про проходження ним ме дичного огляду та проведе ння перевірки технічного ста ну транспортного засобу пере д виїздом на маршрут; відпові дність зовнішнього і внутріш нього спорядження (екіпірува ння) транспортного засобу вс тановленим вимогам; оснащенн я таксі справним таксометром ; відповідність кількості па сажирів, що перевозяться, від омостям, зазначеним у реєстр аційних документах, або норм ам, передбаченим технічною х арактеристикою транспортно го засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розк ладу та маршруту руху; наявні сть у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на пер евезення багажу, а у разі піль гового проїзду - відповідног о посвідчення; додержання во дієм режиму праці та відпочи нку, а також вимоги щодо наявн ості в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кіломе трів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільно го транспорту та Правил пере везень вантажів автомобільн им транспортом в Україні (п. 15 о значеного Порядку).

Статтею 48 Закону № 2344-III, в свою чергу, документами для юриди чної особи, що здійснює ванта жні перевезення на договірни х умовах визначено: для автом обільного перевізника - ліц ензія та документ, що засвідч ує використання транспортно го засобу на законних підста вах, інші документи, передбач ені законодавством України; для водія - посвідчення воді я відповідної категорії, реє страційні документи на транс портний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, тов арно-транспортна накладна аб о інший визначений законодав ством документ на вантаж, інш і документи, передбачені зак онодавством України.

Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні п еревезення для власних потре б, є: для автомобільного перев ізника - документ, що засвід чує використання транспортн ого засобу на законних підст авах, інші документи, передба чені законодавством України ; для водія - посвідчення вод ія відповідної категорії, ре єстраційні документи на тран спортний засіб, дорожній лис т, товарно-транспортна накла дна або інший визначений зак онодавством документ на вант аж, інші документи, передбаче ні законодавством України.

Згідно статті 34 Закону № 2344-III с еред обов' язків автомобіль ного перевізника визначено, окрім іншого виконання вимог цього Закону та інших законо давчих і нормативно-правових актів України у сфері переве зення пасажирів та/чи вантаж ів; забезпечення проведе ння медичного контролю ст ану здоров'я водіїв; забезп ечення водіїв відповідною до кументацією на перевезення п асажирів тощо.

При цьому автомобільні пер евізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які упов новажені здійснювати контро ль на автомобільному транспо рті та у сфері безпеки дорожн ього руху, документи, на підст аві яких виконують вантажні перевезення.

24 листопада 2009 року посадови ми особами територіального у правління Головної держ авної інспекції на автомобіл ьному транспорті в Одеській області було проведено перев ірку додержання приватним пі дприємством «Агропромислов а компанія «Інтерсервіс», 20400, Ч еркаська область, м. Тальне, ву л. Гагаріна, 38, ідентифікаційн ий код 32115418, вимог законодавств а про автомобільний транспор т під час виконання вантажни х перевезень автомобільним т ранспортом на автодорозі Киї в-Одеса.

За результатами перевірки було складено акт № 159800, з якого вбачається, що 24.11.2009р. водій від повідача, керуючи транспортн им засобом марки КАМАЗ 5320, номе рний знак СА8453АТ, надавав п ослуги з вантажних перевезен ь на договірних умовах (товар но-транспортна накладна № 819839 в ід 24.11.2009р.) без оформлення докум ентів, перелік яких визначен ий статтею 48 Закону України «П ро автомобільний транспорт» , а саме: без ліцензійної картк и, чим порушено вимоги вищевк азаного закону.

26 листопада 2009 року посадови ми особами територіального у правління Головної держ авної інспекції на автомобіл ьному транспорті в Черкаські й області повторно проведено перевірку додержання приват ним підприємством «Агропром ислова компанія «Інтерсерві с»вимог законодавства про ав томобільний транспорт під ча с виконання вантажних переве зень для власних потреб на ав тодорозі Київ-Одеса, за резул ьтатами якої складено акт, зг ідно якого встановлено поруш ення відповідачем спільного наказу Міністерства охорони здоров'я України та Міністер ства внутрішніх справ Україн и «Про затвердження Положенн я про медичний огляд кандида тів у водії та водіїв транспо ртних засобів»№ 124/345 від 05 червн я 2000 року, зокрема встановлено відсутність в дорожньому ли сті штампу медичного працівн ика про медичний огляд водія встановленого зразка. Виявл ене порушення свідчить як пр о порушення означеного Полож ення про медичний огляд канд идатів у водії та водіїв тран спортних засобів, так і про не виконання винесеного керівн иком органу державного контр олю припису щодо усунення пр иватним підприємством «Агро промислова компанія «Інтерс ервіс»порушень законодавст ва про автомобільний транспо рт № 031865 від 02.11.2009р. за аналогічне правопорушення (акт перевір ки від 09.10.2009р.), вжиття заходів що до усунення якого мало бути з дійснено у строк до 02.12.2009р.

Відповідальність за поруш ення законодавства про автом обільний транспорт встановл ена статтею 60 Закону № 2344-ІІІ. Та к, за порушення законодавств а про автомобільний транспор т до автомобільних перевізни ків застосовуються санкції з а:

надання послуг з перевезен ь пасажирів та вантажів без о формлення документів, перелі к яких визначений статтями 39 т а 48 цього Закону, - штраф у роз мірі ста неоподатковуваних м інімумів доходів громадян;

невиконання перевізниками або їхніми представниками п риписів органів державного к онтролю щодо усунення поруше нь транспортного законодавс тва - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян.

На підставі вищезазначени х актів з урахуванням положе нь статті 60 Закону № 2344-ІІІ, нача льником територіального упр авління Головної держав ної інспекції на автомобільн ому транспорті в Черкаській області винесено постанови № 086341 від 21.12.2009р. та № 086329 від 07.12.2009р. про застосування до приватного п ідприємства «Агропромислов а компанія «Інтерсервіс»фін ансових санкцій на загальну суму 2 380 грн., направлені відпо відачу рекомендованою корес понденцією 11.12.2009р. та 28.12.2009р. відпо відно.

Порядок стягнення у вигляд і штрафу за порушення, виклад ені у статті 60 Закону № 2344-ІІІ, т а порядок оскарження і опрот естування постанови по справ і про правопорушення визнача є Кабінет Міністрів України.

Так, п. 28 Порядку здійснення д ержавного контролю на автомо більному транспорті встанов лено, що фінансова санкція по винна бути перерахована суб' єктом господарювання на зазн ачений у постанові рахунок н е пізніше ніж протягом п' ят надцяти днів після отримання ним копії постанови про заст осування фінансових санкцій , про що повідомляється орган ам державного контролю, поса довою особою якого винесено відповідну постанову.

У разі оскарження постанов и про застосування фінансови х санкцій стягнення сплачуєт ься не пізніше ніж протягом п 'ятнадцяти днів після отрима ння повідомлення про залишен ня скарги без задоволення.

Приймаючи до уваги, що відпо відач, у встановлені законод авством строки фінансові сан кції не сплатив, постанови пр о їх накладення не оскаржив, с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог та вважає їх такими, що під лягають задоволенню у повном у обсязі.

Відповідно до статті 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України у справах, в як их позивачем є суб'єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 159-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підп риємства «Агропромислова ко мпанія «Інтерсервіс», іденти фікаційний код 32115418, в доход бюд жету через Головну держа вну інспекцію на автомобільн ому транспорті України фінан сові санкції в сумі 2 380 (дві тис ячі триста вісімдесят) грн.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, яка може бут и подана до Київського апеля ційного адміністративного с уду через Черкаський окружни й адміністративний суд протя гом десяти днів з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до статті 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову пода ється протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження.

Суддя Т.М. Чубар

Повний текст постан ови виготовлений 11 червня 2010 ро ку.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2010
Оприлюднено10.08.2010
Номер документу10177287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1692/10/2370

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні