ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 червня 2010 року 12:25 № 2а-4938/10/2670
Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді головуючої судді Блажівс ької Н. Є., при секретарі судов ого засідання Миколаєнко І. О ., розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу
За позовом Державної податкової інс пекції у Десняському районі міста Києва
до
Третя особа
Товариства з обмеженою відповідальністю "Белбог"
Деснянська районна в місті Києві державна адміністраці я
про припинення юридичної особ и
У судовому засіданні 16 че рвня 2010 року відповідно до пун кту 3 статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни проголошено вступну та р езолютивну частину Постанов и.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И
Державна податкова ін спекція у Десняському районі міста Києва (надалі - Позива ч) звернулась до Окружного ад міністративного суду міста К иєва з позовними вимогами до Товариства з обмеженою відп овідальністю "Белбог" (надалі - Відповідач) за участю Десн яської районної в місті Києв і державної адміністрації (н адалі - Третя особа) про прип инення юридичної особи Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Белбог" (код ЄДРПОУ 34344025) .
Позовні вимоги мотивован і тим, Відповідач з 2008 року не п одає документи податкової та фінансової звітності, пов' язаної з обчисленням податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) до державних податков их органів, чим порушує вимог и статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», що є підставою, на думку Позивача , для припинення юридичної ос оби.
Відповідач в судове засід ання не з' явився, про причин и неявки не повідомив, явку уп овноваженого представника н е забезпечив та заперечень н а адміністративний позов не надав, хоча про дату час та міс це судового засідання повідо млявся за адресою, вказаною в довідці з ЄДРПОУ. Проте, судов а повістка повернулась на ад ресу Суду у зв' язку із незна ходженням підприємства за вк азаною адресою.
Згідно положення частини 8 статті 35 Кодексу адміністра тивного судочинства України вважається, що повістку вруч ено юридичній особі, якщо вон а доставлена за адресою, внес еною до відповідного державн ого реєстру, або за адресою, як а зазначена її представником , і це підтверджується підпис ом відповідної службової осо би.
Місцезнаходженням юридич ної особи є адреса органу або особи, які відповідно до уста новчих документів юридичної особи чи закону виступають в ід її імені (стаття 93 Цивільно го кодексу України, стаття 1 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»).
Суд звертає увагу на те, що , як випливає зі змісту статті 22 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців »інформація про зміну місцез находження юридичної особи п ідлягає обов'язковому опублі куванню в спеціалізованому д рукованому засобі масової ін формації. Доказів опублікува ння інформації про зміну міс цезнаходження Товариства з о бмеженою відповідальністю "Б елбог", в спеціалізованому др укованому засобі масової інф ормації суду надано не було. Т ому судові ухвали та повістк и надсилалися Відповідачу за наявною в матеріалах справи копією Витягу з ЄДРПОУ.
Представник Третьої особи явку уповноваженого предста вника до суду не забезпечив т а про причини неявки не повід омив.
Відповідно до частини 2 ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України неп рибуття в судове засідання с торін без поважних причин аб о неповідомлення ними про пр ичини неприбуття не є перешк одою для розгляду справи.
Керуючись вимогами частин и 6 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, Суд вирішує справу на підст аві наявних в ній доказів.
Розглянувши подані док ументи і матеріали, заслухав ши представника Позивача, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, Окружний адмініст ративний суд міста Києва,-
В С Т А Н О В И В
Спірні правовідно сини регулюються Цивільним к одексом України, Господарсь ким кодексом України, Законо м України «Про систему опода ткування» № 1251-ХІІ від 25 червн я 1991 року та Законом України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців» № 755-ІV від 15 травня 200 3 року.
Відповідно до частини 1 ста тті 33 Цивільного Кодексу Укра їни юридична особа припиняєт ься в результаті передання в сього свого майна, прав та обо в'язків іншим юридичним особ ам - правонаступникам у резул ьтаті злиття, приєднання, под ілу, перетворення (реорганіз ації) або в результаті ліквід ації за рішенням, прийнятим з асновниками (учасниками) юри дичної особи або уповноважен им ними органом, за судовим рі шенням або за рішенням орган у державної влади, прийнятим у випадках, передбачених зак оном.
Частиною 1 статті 59 Господар ського кодексу України перед бачено, що припинення діяльн ості суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ре організації (злиття, приєдна ння, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням влас ника (власників) чи уповноваж ених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'є кта господарювання чи їх пра вонаступників, а у випадках, п ередбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Відповідач зареєстровани й Деснянською районною у міс ті Києві державною адміністр ацією міста Києва 10 серпня 2006 р оку за місцем знаходження: мі сто Київ, вул. Братиславська, 8 і йому присвоєно ідентифіка ційний код № 34344025.
Відповідно до пункту 2 стат ті 9 Закону України «Про систе му оподаткування» № 1251-ХІІ від 25 червня 1991 року платники пода тків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' язані пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів).
Згідно із Довідкою Державн ої податкової інспекції у Де снянському районі міста Києв а № 816 від 17 лютого 2010 року Відпов ідач не подає до органів держ авної податкової служби доку менти податкової та фінансов ої звітності з 2008 року.
На підтвердження подання до державної податкової слу жби податкових декларацій та документів фінансової звітн ості Відповідач мав би надат и суду або примірники відпов ідних довідок зі штампом кан целярії податкового органу п ро їх прийняття, або докази пр о їх відправлення поштою, або докази про подання декларац ій та розрахунків в електрон ній формі.
Однак таких доказів Відпов ідач суду не надав.
Таким чином, суд вважає вст ановленим факт неподання Від повідачем до державної подат кової служби податкових декл арацій та документів фінансо вої звітності більше одного року.
Як встановлено судом, шлях ом неподання до державних по даткових органів та інших де ржаних органів відповідно до законів декларацій, бухгалт ерської звітності та інших д окументів і відомостей Відпо відач порушив правила здійсн ення господарської діяльнос ті, встановлені пунктом 2 стат ті 9 Закону України «Про систе му оподаткування»від 25 червн я 1991 року № 1251-ХІІ (зі змінами та д оповненнями).
Пунктом 4 частини 2 статті 38 З акону України "Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" п ередбачено, що підставами дл я постановлення судового ріш ення щодо припинення юридичн ої особи, що не пов'язано з бан крутством юридичної особи, з окрема є неподання протягом року органам державної подат кової служби податкових декл арацій, документів фінансово ї звітності відповідно до за кону.
Згідно статті 71 Кодексу адм іністративного судочинства України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених статтею 72 цього Ко дексу.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, у зв' я зку з наявністю документальн о підтвердженої підстави для припинення юридичної особи, зокрема, неподання протягом року органам державної пода ткової служби податкових дек ларацій, документів фінансов ої звітності відповідно до з акону, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві д оводи Позивача є обґрунтован ими та такими, що підлягають з адоволенню.
За змістом частини 2 статті 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, су д або орган, що прийняв рішенн я про припинення юридичної о соби, призначають комісію з п рипинення юридичної особи (л іквідаційну комісію, ліквіда тора тощо) та встановлюють по рядок і строки припинення юр идичної особи відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до вимог пунк ту 6 статті 38 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців»у разі, якщо в судо вому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена к омісія з припинення (ліквіда ційна комісія), державний реє стратор не пізніше трьох роб очих днів від дати надходжен ня такого судового рішення в носить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинен ня (ліквідаційної комісії) юр идичної особи керівника орга ну управління або особу, яка з гідно з відомостями, внесени ми до Єдиного державного реє стру, має право вчиняти юриди чні дії від імені юридичної о соби без довіреності, якщо ін ше не встановлено судовим рі шенням.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залученн ям свідків та проведенням су дових експертиз, судові витр ати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі вищевикладено го, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 17, 94, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, Окружний адміністративн ий суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В
1. Адміністратив ний позов задовольнити повні стю.
2. Припинити юридичну о собу - Товариство з обмежено ю відповідальністю "Белбог" (к од ЄДРПОУ 34344025).
Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу адм іністративного судочинства України набирає законної си ли після закінчення строку п одання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ци м Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оск аржена до суду апеляційної і нстанції протягом десяти дні в з дня її складення в повному обсязі за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, шляхом подання че рез суд першої інстанції зая ви про апеляційне оскарження з наступним поданням протяг ом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.
Суддя Н. Є. Блажівська
Н.Є. Блажівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2010 |
Оприлюднено | 09.08.2010 |
Номер документу | 10177421 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Блажівська Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні