ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 травня 2010 р. Справа № 22-а-5521/08
Категорія: Головуючий в 1 інстанції: < С уддя >
2.31.4
Судова колегія Одеськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого Золотнікова О .С.,
суддів Кравця О.О. та Осіпов а Ю.В.,
при секретарі Руденко І.Ю.,
за участю позивача ОСОБА _1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті О десі апеляційну скаргу ОСО БА_1 на постанову Каховсько го міськрайонного суду Херсо нської області від 12 червня 2008 року по справі за адміністра тивним позовом ОСОБА_1 до начальника Управління п раці та соціального захисту населення виконавчого коміт ету Каховської міської р ади Херсонської області Ше лестової Валентини Сергіївн и, Управління праці та с оціального захисту населенн я виконавчого комітету Ках овської міської ради Херсо нської області та виконавчог о комітету Каховської мі ської ради Херсонської облас ті про визнання протиправним и дій та зобов' язання вчини ти певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
У червні 2007 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до начальника Управління праці та соціального захист у населення виконавчого комі тету Каховської міської ради Херсонської області Ш елестової В.С. про визнання неправомірними дій щодо від мови у наданні безоплатних п ослуг з водопостачання та во довідведення та зобов' язан ня забезпечити безоплатне во допостачання і водовідведен ня. З урахуванням доповнень д о позовних вимог ОСОБА_1 п росив зобов' язати начальни ка Управління праці та со ціального захисту населення виконавчого комітету Кахо вської міської ради Херсон ської області відшкодувати з аподіяну йому протиправними діями моральну та майнову шк оду в розмірі 5000 грн. та звільни ти від сплати за всі житлово-к омунальні послуги.
В обґрунтування позову заз началося, що позивач на підст аві Закону України «Про соці альні послуги»звернувся 31 тр авня 2007 року до виконавчого ко мітету Каховської міськ ої ради Херсонської області із заявою про безоплатне заб езпечення його водопостачан ням та водовідведенням. Одна к листом начальника Управл іння праці та соціального з ахисту населення виконавчог о комітету Каховської мі ської ради Херсонської облас ті Шелестової В.С. від 04 чер вня 2007 року № 02-16/540/П-з-1343 відмовлен о у безоплатному наданні поз ивачу таких послуг.
Ухвалою Каховського міськ районного суду Херсонської о бласті від 15 травня 2008 року зал учено до участі у справі в яко сті співвідповідачів викона вчий комітет Каховської міської ради Херсонської об ласті та Управління прац і та соціального захисту нас елення виконавчого комітету Каховської міської ради Херсонської області.
Постановою Каховського мі ськрайонного суду Херсонськ ої області від 12 червня 2008 року відмовлено у задоволенні по зовних вимог ОСОБА_1.
Не погоджуючись з постанов леним по справі судовим ріше нням, позивач в апеляційній с карзі зазначає, що судом перш ої інстанції при вирішенні с прави порушено норми матеріа льного права. Зокрема, судом н е застосовано до спірних пра вовідносин положення ст. 56 Кон ституції України, норми Зако ну України «Про основні заса ди соціального захисту ветер анів праці та інших громадян похилого віку в Україні», Зак ону України «Про реабілітаці ю інвалідів в Україні»та Зак ону України «Про соціальні п ослуги»щодо визначеності со ціальної допомоги інвалідам першої групи. У зв' язку з вик ладеним в апеляційній скарзі ставиться питання про скасу вання постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із задоволенням по зовних вимог.
Заслухавши суддю-доповіда ча, виступ позивача в підтрим ку апеляційної скарги, розгл янувши матеріали справи та п еревіривши доводи апеляційн ої скарги, колегія суддів при ходить до висновку про відсу тність підстав для її задово лення.
Судом встановлено, що 31 трав ня 2007 року ОСОБА_1 звернувс я до Каховської міської р ади та виконавчого комітету Каховської міської ради із заявою про забезпечення й ого, як інваліда І групи, безоп латним водопостачанням та во довідведенням.
Листом Каховського міськ ого голови від 04 червня 2007 року за № 02-16/540/П-з-1343 з посиланням на за кони України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні», «Про соціальні послуги»та «Про Державний б юджет України на 2007 рік»позив ача повідомлено про неможлив ість звільнення його від спл ати за житлово-комунальні по слуги.
Вирішуючи справу, суд першо ї інстанції обґрунтовано вих одив з того, що чинним законод авством України не передбаче но надання пільг щодо повног о звільнення інвалідів від о плати житлово-комунальних по слуг.
Так, основні організаційні та правові засади надання со ціальних послуг особам, які п еребувають у складних життєв их обставинах та потребують сторонньої допомоги, визначе ні Законом України «Про соці альні послуги».
Відповідно до ст. 1 названог о Закону соціальними послуга ми є комплекс правових, еконо мічних, психологічних, освіт ніх, медичних, реабілітаційн их та інших заходів, спрямова них на окремі соціальні груп и чи індивідів, які перебуваю ть у складних життєвих обста винах та потребують стороннь ої допомоги, з метою поліпшен ня або відтворення їх життєд іяльності, соціальної адапта ції та повернення до повноці нного життя.
Види соціальних послуг та ф орми їх надання встановлено ст. 5 Закону, відповідно до яко ї основними формами надання соціальних послуг є матеріал ьна допомога та соціальне об слуговування. Матеріальна до помога надається особам, що з находяться у складній життєв ій ситуації, у вигляді грошов ої або натуральної допомоги: продуктів харчування, засоб ів санітарії і особистої гіг ієни, засобів догляду за діть ми, одягу, взуття та інших пред метів першої необхідності, п алива, а також технічних і доп оміжних засобів реабілітаці ї. Соціальне обслуговування здійснюється шляхом надання соціальних послуг: за місцем проживання особи (вдома); у ст аціонарних інтернатних уста новах та закладах; у реабіліт аційних установах та заклада х; в установах та закладах ден ного перебування; в установа х та закладах тимчасового аб о постійного перебування; у т ериторіальних центрах соціа льного обслуговування; в інш их закладах соціальної підтр имки (догляду).
Згідно названої статті Зак ону можуть надаватися такі в иди соціальних послуг: соціа льно-побутові послуги - забез печення продуктами харчуван ня, м' яким та твердим інвент арем, гарячим харчуванням, тр анспортними послугами, засоб ами малої механізації, здійс нення соціально-побутового п атронажу, виклик лікаря, прид бання та доставка медикамент ів тощо; психологічні послуг и; соціально-педагогічні пос луги; соціально-медичні посл уги - консультації щодо запоб ігання виникненню та розвитк у можливих органічних розлад ів особи, збереження, підтрим ка та охорона її здоров' я, зд ійснення профілактичних, лік увально-оздоровчих заходів, працетерапія; соціально-екон омічні послуги - задоволення матеріальних інтересів і по треб осіб, які перебувають у с кладних життєвих обставинах , що реалізуються у формі нада ння натуральної чи грошової допомоги, а також допомоги у в игляді одноразових компенса цій; юридичні; послуги з праце влаштування; послуги з профе сійної реабілітації осіб з о бмеженими фізичними можливо стями; інформаційні послуги та інші соціальні послуги.
На підставі ст. 7 Закону безо платні соціальні послуги дер жавними та комунальними суб' єктами в обсягах, визначених державними стандартами соці ального обслуговування, нада ються, зокрема, громадянам, як і не здатні до самообслугову вання у зв' язку з похилим ві ком, хворобою, інвалідністю і не мають рідних, які повинні з абезпечити їм догляд і допом огу.
Як встановлено матеріалам и справи, позивач є інвалідом першої групи та особою похил ого віку, яка не має рідних, як і повинні забезпечити йому д огляд і допомогу, а тому на під ставі ст. 7 Закону України «Про соціальні послуги»має право на отримання цих послуг в пор ядку, встановленому цим Зако ном.
На виконання програми соці ально-побутової реабілітаці ї позивача Управління пр аці та соціального захисту н аселення виконавчого коміте ту Каховської міської ра ди Херсонської області 03 січн я 2008року забезпечило ОСОБА_1 годинником озвученим. Крім того, позивачу запропонован о безкоштовне надомне обслуг овування соціальним робітни ком та курс реабілітації у ві дділенні медико-соціальної р еабілітації.
Проте, можливість звільнен ня особи від сплати за наданн і комунальні послуги нормами Закону України «Про соціаль ні послуги»не передбачена.
Главою VІ Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні»визн ачено права інвалідів по мат еріальному, соціально-побуто вому і медичному забезпеченн ю.
Відповідно до ст. 36 названог о Закону матеріальне, соціал ьно-побутове і медичне забез печення інвалідів здійснюєт ься у вигляді грошових випла т (пенсій, допомог, одноразови х виплат), забезпечення медик аментами, технічними й іншим и засобами, включаючи друков ані видання із спеціальним ш рифтом, звукопідсилюючу апар атуру та аналізатори, а також шляхом надання послуг по мед ичній, соціальній, трудовій і професійній реабілітації, п обутовому та торговельному о бслуговуванню.
Однак нормами вказаного За кону звільнення інвалідів ві д сплати за наданні житлово-к омунальні послуги також не п ередбачено.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
На підставі наведених вище положень чинного законодавс тва України та встановлених обставин справи колегія судд ів апеляційного суду приходи ть до висновку про правомірн ість оскаржуваних дій відпов ідачів, а отже і про відсутніс ть підстав для задоволення п озовних вимог ОСОБА_1. При цьому відмова у задоволенні вимог позивача по визнанню п ротиправними дій відповідач ів виключає можливість задов олення і безпосередньо пов' язаних з ними вимог по відшко дуванню матеріальної та мора льної шкоди.
Посилання апелянта на пору шення судом першої інстанції положень Закону України «Пр о реабілітацію інвалідів в У країні»не впливають на прави льність оскаржуваного судов ого рішення.
Доводи позивача в апеляцій ній скарзі про порушення від повідачами вимог ст. 40 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеран ів праці та інших громадян по хилого віку в Україні»щодо н енадання допомоги по встанов ленню газової колонки за сво єю суттю є новими позовними в имогами, не заявленими в суді першої інстанції, що на підст аві ч. 3 ст. 195 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и унеможливлює їх розгляд су дом апеляційної інстанції.
Оскільки судом першої інст анції повно встановлено обст авини справи та ухвалено суд ове рішення з додержанням но рм матеріального і процесуал ьного права, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст. 2 00 КАС України, залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а оскаржувану постанову міськ районного суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу ОСО БА_1 залишити без задоволен ня, постанову Каховського мі ськрайонного суду Херсонськ ої області від 12 червня 2008 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили негайно після її проголошення, але мо же бути оскаржена в касаційн ому порядку до Вищого Адміні стративного Суду України про тягом одного місяця після на брання законної сили судовим рішенням суду апеляційної і нстанції.
Повний текст ухвали виго товлено 31 травня 2010 року.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10179322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Золотніков О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні