ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/3567/20
06 грудня 2021 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Чортківської міської ради Тернопільської області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області з адміністративним позовом до Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Чортківської міської ради Тернопільської області про застосування заходів реагування.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що провідним інспектором Чортківського районного відділу Управління Борисом Богданом Богдановичом в присутності директора Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради Скриник Віталія Ярославовича проведено позапланову перевірку щодо виконання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, врученого директору даного навчального закладу за результатами здійснення попереднього заходу державного нагляду (контролю) щодо будівлі Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради (далі - школа) за адресою: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 25 та встановлено ряд невиконаних (неусунутих) порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 22.09.2020 № 93, з яким ознайомлено директора школи Скриник Віталія Ярославовича, а також даний Акт вручено вказаній посадовій особі, що підтверджується його особистими підписами.
Під час проведеної перевірки території, будівлі та приміщень школи за вказаною адресою, встановлено, що залишаються невиконаними порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Припис) від 22.09.2020 № 79, який отримано директором школи Скриник Віталієм Ярославовичем, що підтверджується його особистим підписом.
Ухвалою від 17.11.2020 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 10.12.2020. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові.
11.12.2020 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 14.01.2021 о 10:30 год.
Ухвалами суду від 14.01.2021, від 10.02.2021, від 09.03.2021, від 24.03.2021, від 21.04.2021, від 12.05.2021, від 01.06.2021, від 10.06.2021, від 05.08.2021, від 01.09.2021, від 21.09.2021 відкладено розгляд справи на 01.11.2021 о 10:00 год.
01.11.2021 секретарем судового засідання складено довідку про те, що судове засідання не відбулося, у зв`язку із перебуванням головуючої судді на лікарняному. Наступне судове засідання було призначено на 06.12.2021 о 11:30 год.
Представник позивача в судовому засіданні подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, подавши до суду заяву про відкладення розгляду справи.
Відповідно до ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Згідно з ч.9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи положення ч.3 ст.194, ч.9 ст.205 та ч.4 ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду клопотання сторін у справі в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Суд, розглянувши адміністративну справу, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.
Судом встановлено, що з 18 по 22 вересня 2020 року провідним інспектором Чортківського районного відділу Управління Борисом Богданом Богдановичом в присутності директора Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради Скриник Віталія Ярославовича проведено позапланову перевірку щодо виконання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, врученого директору даного навчального закладу за результатами здійснення попереднього заходу державного нагляду (контролю) щодо будівлі Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради (далі - школа) за адресою: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 25 та встановлено ряд невиконаних (неусунутих) порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 22.09.2020 № 93 , з яким ознайомлено директора школи Скриник Віталія Ярославовича, а також даний Акт вручено вказаній посадовій особі, що підтверджується його особистими підписами.
Під час проведеної перевірки території, будівлі та приміщень школи за вказаною адресою, встановлено, що залишаються невиконаними порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема:
1. Приміщення будівлі школи не обладнані системою пожежної сигналізації та системою оповіщення людей про пожежу.
2. Двері сходових кліток, коридорів, холів та тамбурів у будівлі школи не обладнані пристроями для самозачинення та ущільнення в притулах.
3. Будівля школи не обладнана пристроями захисту від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів.
4. Не здійснено вогнезахисну обробку дерев`яних елементів покриття будівлі школи, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.
5. З`єднання жил проводів електромережі будівлі школи не виконано за допомогою затискачів, зварювання, паяння, болтових з`єднань.
6. Наявний на території школи пожежний щит не доукомплектований протипожежним інвентарем відповідно до вимог.
7. Горищне приміщення в будівлі школи використовується не за призначенням та захаращено сторонніми предметами. Двері горища не зачинені, а також на дверях не зазначена інформація щодо місця зберігання ключів.
8. Коридори, проходи, зовнішні сходи та інші шляхи евакуації в будівлі школи не обладнані евакуаційним освітленням.
9. Працівники школи не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту.
10. Керівник навчального закладу не пройшов навчання з питань пожежної безпеки.
11. Не проведено навчання керівного складу та працівників школи з питань цивільного захисту.
12. Виходи на горище та вхід в електрощитову будівлі школи не обладнані протипожежними люками та дверима ІІ-го класу з межею вогнестійкості ЕІ ЗО.
13. В приміщеннях будівлі школи здійснюється експлуатація тимчасових електромереж.
14. Приміщення будівлі школи не в повній мірі забезпечені нормативною кількість первинних засобів пожежогасіння.
15. В будівлі школи наявні кабеля та проводи електромережі з пошкодженою ізоляцією.
16. Електророзетки, вимикачі та перемикачі в приміщеннях будівлі школи встановлені на горючій основі.
17. Будівля школи не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням у відповідності до норм.
Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Припис) від 22.09.2020 № 79, який отримано директором школи Скриник Віталієм Ярославовичем, що підтверджується його особистим підписом.
На підставі цього, позивач просив застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради за адресою: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 25 шляхом повного знеструмлення.
Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.
Згідно Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, що затверджено наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 №661) У ДСНС України у Тернопільській області (далі - Управління) здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи на відповідній території державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що "державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища".
Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України "центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення". Зазначена законодавча норма дублюється в Положенні про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052.
Відповідно до пп. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить "звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей".
Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України "посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом".
Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом".
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, представником відповідача не виправлено порушення, які були зазначені у приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 22.09.2020 № 79.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради за адресою: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Шевченка, 25 шляхом повного знеструмлення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 08 грудня 2021 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Лесі Українки,6,м. Тернопіль,46011 код ЄДРПОУ/РНОКПП 38535547);
відповідач:
- Чортківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Чортківської міської ради Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Шевченка, 25,м. Чортків,Тернопільська область,48500 код ЄДРПОУ/РНОКПП 24618977).
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2021 |
Оприлюднено | 13.12.2021 |
Номер документу | 101804367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні