Постанова
від 10.12.2021 по справі 570/1510/21
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Рівненський апеляційний суд


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 грудня 2021 року м. Рівне

Суддя Рівненського апеляційного суду - Полюхович О.І.,

з участю:

особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 ,

захисника - Бурми О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Рівне матеріали справи за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Рівненського районного суду Рівненської області від 14 липня 2021 року,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Рівненського районного суду Рівненської області від 14 липня 2021 року адміністративні провадження № 3/570/893/2021, № 3/570/894/2021 та № 3/570/895/2021 відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст.212-15 КУпАП відповідно, об`єднано в одне провадження.

ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст.212-15 КУпАП та застосовано до неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 1190 (одна тисяча сто дев`яносто) гривень з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії.

Згідно постанови суду 16 вересня 2020 року, 17 вересня 2020 року та 21 вересня 2020 року в АДРЕСА_1 (місце реєстрації фізичної особи-підприємця) ОСОБА_1 , яка відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.01.2014 за № 26080000000032442 зареєстрована як фізична особа - підприємець надавалися власні грошові кошти на підтримку політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка .

У Звіті Партії в підпункті 1 пункту 1.1 Внески грошовими коштами на рахунки політичної партії глави 1 Відомості про внески грошовими коштами на рахунки політичної партії розділу III Відомості про внески на користь політичної партії, у тому числі за кордоном, залежно від виду внеску відображено інформацію щодо надання фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) грошових внесків на підтримку Партії на загальну суму 295 811,00 гривень, а саме:

- 16.09.2020 за розрахунковим документом № @2PL811129 у розмірі 250 000,00 гривень;

- 17.09.2020 за розрахунковим документом № @2PL996820 у розмірі 60,00 гривень та за розрахунковим документом № @2PL774656 у розмірі 35 341,00 гривень;

- 21.09.2020 за розрахунковим документом № @2PL155818 у розмірі 3 410,00 гривень та за розрахунковим документом № @2PL522394 у розмірі 7 000,00 гривень.

Під час зіставлення та звірки відомостей, зазначених у Звіті Партії, з доданими до Звіту документами, відомостями з інформаційних баз даних державних органів та інших відомостей, які мають відображатись у Звіті, виявлено, що грошові внески на підтримку Партії від ОСОБА_1 надані з порушенням Закону України Про політичні партії в Україні .

Відповідно до даних електронної системи публічних закупівель України ProZorro, з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (105 100,00 гривень), а саме:

- Договір поставки продуктів харчування № 016/19 від 01.10.2019, укладений між Управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради, в особі начальника управління Харковця Василя Степановича та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 на суму 128 525,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2019 року.

- Договір поставки продуктів харчування № 02/20 від 21.01.2020, укладений між Управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради, в особі начальника управління Харковця Василя Степановича та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 на суму 189 990,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 року.

- Договір про закупівлю товарів за державні кошти № 9/20 від 23.01.2020, укладений між Управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради, в особі начальника управління Харковця Василя Степановича та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 на суму 801 125,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 року .

- Договір поставки № 56 від 27.05.2019 укладений між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 та Обласним протитуберкульозним диспансером Житомирської обласної ради в особі головного лікаря Дідика Віталія Степановича на суму 155 300,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2019 року.

Вказані правопорушення були виявлені 05.02.2021 року за результатами проведеного аналізу Звіту політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2020 року, що вбачається з акту про проведення аналізу даного звіту.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ст.212-15 КУпАП.

В поданій апеляційній скарзі ОСОБА_1 не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, просить винести нове рішення, яким скасувати постанову суду та визнати її не винною у вчинені адміністративних правопорушень, передбачених ст.212-15 КУпАП. Вказує, що нею не було порушено порядок здійснення внеску на підтримку політичної партії, передбачений ст.15 Закону України Про політичні партії , оскільки з нею, як з фізичною особою, договори, передбачені п.п.9 ч.1 ст.15 вказаного закону, не укладались.

Крім того, просить поновити строк на апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції.

Захисник Бурма О.В. в доповненнях до апеляційної скарги зазначає, що конфіскація суми внеску на підтримку політичної партії, фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму, наданої або отриманої з порушенням закону, як відповідальність за санкцією ст.212-15 КУпАП, може бути застосовано лише до посадових осіб.

У відповідності до вимог ч.2 ст. 294 КУпАП, постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Згідно ч.1 ст.285 КУпАП постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.

Постанова винесена відносно ОСОБА_1 від 14 липня 2021 року без її участі (а.с.218).

Копію постанови ОСОБА_1 отримала 28 вересня 2021 року (а.с.227).

Апеляційна скарга подана 08 жовтня 2021 року (а.с.233).

Оскільки строк на апеляційне оскарження пропущений з поважних причин, то цей строк слід поновити.

Заслухавши доводи ОСОБА_1 та захисника Бурму О.В., які у ході судового розгляду справи змінили вимоги апеляційної скарги та просили змінити постанову місцевого суду в частині конфіскації суми внеску на підтримку політичної партії, перевіривши доводи апеляційної скарги та матеріали справи, суд приходить до висновку, що скарга підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ст. ст. 245, 278, 280 КУпАП завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом.

При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи з`ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. На підставі цих вимог закону, а також ст.ст. 251, 252 КУпАП суддя в постанові повинен навести докази вини особи, притягнутої до адміністративної відповідальності, та дати їм належну оцінку в їх сукупності.

Як вбачається з матеріалів справи, ці вимоги закону судом 1-ї інстанції дотримані в повній мірі.

Згідно до ст. 212-15 КУпАП передбачено, що порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму -тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від ста до ста тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії, фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму, наданої або отриманої з порушенням закону.

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.

Відповідно до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, а також іншими документами.

Так, місцевий суд виходив з того, що стаття 212-15 КУпАП передбачає відповідальність, зокрема, за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, а тому суд вважав доведеним, що ОСОБА_1 вчинила адміністративні правопорушення, передбачені ст. 212-15 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 , крім даних протоколів про адміністративне правопорушення №53-15/80, №53-15/81 та №53-15/82 від 05 квітня 2021 року, підтверджується також витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; копією звіту політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (ідентифікаційний код юридичної особи 37279703) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2020 року; копією банківської виписки; копією договору поставки продуктів харчування № 016/19 від 01.10.2019; копією договору поставки продуктів харчування № 02/20 від 21.01.2020; копією договору про закупівлю товарів за державні кошти № 9/20 від 23.01.2020; копією договору поставки № 56 від 27.05.2019; копією акта про проведення аналізу Звіту політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (ідентифікаційний код юридичної особи 37279703) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2020 року від 05.02.2021; копією висновку про результати аналізу Звіту політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (ідентифікаційний код юридичної особи 37279703) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2020 року від 05.02.2021 № 526, затвердженого наказом Національного агентства від 05.02.2021 № 44/21, наявними в матеріалах справи поясненнями ОСОБА_1 ..

Дослідивши вказані докази, апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції щодо доведеності вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст.212-15 КУпАП, та наявності в її діях складу вказаних адміністративних правопорушень.

Доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 про те, що нею не було порушено порядок здійснення внеску на підтримку політичної партії, передбачений ст.15 Закону України Про політичні партії , оскільки з нею, як з фізичною особою, договори, передбачені п.п.9 ч.1 ст.15 вказаного закону, не укладались, суд вважає такими, які надані з метою уникнення від відповідальності, оскільки у відповідності до ст.50 ЦК України фізична особа-підприємець - це фізична особа, яка реалізує свою здатність до праці шляхом самостійної, на власний ризик діяльності з метою отримання прибутку.

За вищенаведених обставин, суд дійшов висновку, що в частині притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст.212-15 КУпАП та в частині накладення штрафу в розмірі сімдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, постанова суду першої інстанції відповідає вимогам закону.

Що стосується доводів ОСОБА_1 та захисника Бурми О.В. щодо неможливості застосування до ОСОБА_1 стягнення у виді конфіскації суми внеску на підтримку політичної партії, то апеляційній суд погоджується з ними, виходячи з наступного.

Так, за змістом санкції ст.212-15 КУпАП вбачається, що особами, які можуть бути потенційними порушниками за даною статтею є або громадяни (фізичні особи), або посадові особи (посадові особи юридичних осіб).

Згідно санкції вищевказаної статті, суб`єктом конфіскації суми внеску на підтримку політичної партії, фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму, наданої або отриманої з порушенням закону можуть бути лише посадові особи (посадові особи юридичних осіб).

З протоколів про адміністративне правопорушення №53-15/80, №53-15/81 та №53-15/82 від 05 квітня 2021 року вбачається, що вони були складені відносно громадянки ОСОБА_1 ..

Таким чином, ОСОБА_1 вчинила вказані правопорушення, як громадянка (фізична особа), а тому постанова суду першої інстанції має бути змінена, шляхом виключення конфіскації суми внеску на підтримку політичної партії.

Керуючись ст. 6 ЄКПЛ, ст. 294 КУпАП, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Поновити ОСОБА_1 строк на апеляційне оскарження.

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 із врахуванням поданих змін, задовольнити.

Постанову Рівненського районного суду Рівненської області від 14 липня 2021 року відносно ОСОБА_1 змінити в частині накладення адміністративного стягнення, виключивши застосування конфіскації суми внеску на підтримку політичної партії.

В решті постанову Рівненського районного суду Рівненської області залишити без змін.

Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Рівненського апеляційного суду О.І. Полюхович

Дата ухвалення рішення10.12.2021
Оприлюднено13.12.2021
Номер документу101815986
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —570/1510/21

Постанова від 10.12.2021

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 10.12.2021

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 14.07.2021

Адмінправопорушення

Рівненський районний суд Рівненської області

Сидоренко С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні