Рішення
від 13.12.2021 по справі 160/16367/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2021 року Справа № 160/16367/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бондар М.В. розглянувши у спрощеному провадженні (письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Дніпровський металургійний завод" до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство "Дніпровський металургійний завод" (далі - ПрАТ ДМЗ , позивач) звернулось з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, відповідач), в якому позивач просить: зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастрові номери: №1210100000:08:702:0002, №1210100000:08:726:0010, №1210100000:08:648:0023, №1210100000:08:792:0013, №1210100000:08:702:0003, №1210100000:08:617:0018, №1210100000:08:726:0005, №1210100000:08:693:0012, №1210100000:08:838:0001, №1210100000:08:682:0067, №1210100000:08:792:0054, №1210100000:08:648:0081, №1210100000:08:617:0019, №1210100000:08:726:0004, №1210100000:08:693:0011, №1210100000:08:701:0001, №1210100000:08:702:0004, №1210100000:08:726:0005, №1210100000:08:783:0043, №1210100000:08:700:0013, №1210100000:08:726:0006, №1210100000:08:648:0076, №1210100000:08:726:0007, №1210100000:08:674:0026, №1210100000:08:726:0011 на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 18.03.2021 та 19.03.2021 року звернувся до відповідача з заявою про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельнихих ділянок. 25.06.2021 року ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області надано відповідь, в якій зазначено, що заяви будуть опрацьовані в порядку черговості в найкоротший термін. На дату подання позовної заяви витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок не видано.

Ухвалою суду від 20.09.2021 року прийнято позовну заяву та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

22.10.2021 року від відповідача до суду надійшов відзив на позов, у якому останній просив відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції зазначено, що рішенням Дніпровської міської ради від 20.05.2020 № 12/57 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпра затверджено нову технічну документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпро. Зазначена документація актом приймання-передачі примірника технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпро до відділу передано 10.12.2020, оновлене програмне забезпечення для формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок передано актом приймання-передачі 13.04.2021. Така ситуація призвела до того, що у відділі накопичилась велика кількість неопрацьованих заяв про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок. Всі заяви, в тому числі заяви ПрАТ Дніпровський металургійний завод , знаходяться в роботі та відпрацьовуються головним спеціалістом відділу в порядку черговості, тобто однією особою, у кінцевому підсумку опрацювання буде надано результат заявнику найближчим часом.

Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Рішенням Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 затверджено нормативно грошову оцінку земель міста Дніпра.

Рішення Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 оприлюднено офіційно в газеті Наше місто 28.05.2020 № 22/1 (4069/1).

Пунктом 2 Рішення Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 року визначено ввести в дію з 01.01.2021 нормативну грошову оцінку земель міста Дніпра, середня (базова) вартість 1 кв. м землі на 01.01.2019 - 644,05 грн.

Пунктом 5 Рішення Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 визначено Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради:

5.1. Передати Головному управлінню Держгеокадастру у Дніпропетровській області примірник технічної документації з нормативної грошової земель міста Дніпра (на паперовому та електронному носіях) для зберігання та використання в роботі;

5.2. Забезпечити застосування нової нормативної грошової оцінки земель м. Дніпра (п.2 цього рішення) для визначення розміру земельного податку, витрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при укладанні договорів оренди землі та при перегляді річної орендної плати за землю в чинних договорах;

5.3. Організувати та провести наради з територіальними органами Державної податкової служби України стосовно розроблення заходів, що сприятимуть введенню в дію затвердженої нормативної грошової оцінки земель міста Дніпра та нарахуванню з 01.01.2021 року земельного податку і орендної плати за землю на підставі відповідних витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Дніпрі (п. 2 цього рішення).

18.03.2021 та 19.03.2021 року ПрАТ ДМЗ надано до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області заяви про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а саме:

- кадастровий номер 1210100000:08:702:0002 - місце розташування м. Дніпро, пр. С. Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:726:0010 - місце розташування м. Дніпро, вул.Ударників, 31;

- кадастровий номер 1210100000:08:648:0023 - місце розташування м. Дніпро, вул. Квірінга, 11;

- кадастровий номер 1210100000:08:792:0013 - місце розташування м. Дніпро, вул.Ударників, 44;

- кадастровий номер 1210100000:08:702:0003 - місце розташування м. Дніпро, пр. С. Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:617:0018 - місце розташування м. Дніпро, вул. Коксохімічна, 1;

- кадастровий номер 1210100000:08:726:0005 - місце розташування м. Дніпро, пр. С. Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:693:0012 - місце розташування м. Дніпро, вул. Маяковского, 21;

- кадастровий номер 1210100000:08:838:0001 - місце розташування м. Дніпро, вул. Маяковського, 24;

- кадастровий номер 1210100000:08:682:0067 - місце розташування м. Дніпро, вул. Ударників, 31;

- кадастровий номер 1210100000:08:792:0054 - місце розташування м. Дніпро, вул. Ударників, 44;

- кадастровий номер 1210100000:08:648:0081 - місце розташування м. Дніпро, вул. Марата, 16;

- кадастровий номер 1210100000:08:617:0019 - місце розташування м. Дніпро, вул. Коксохімічна, 1;

- кадастровий номер 1210100000:08:726:0004 - місце розташування м. Дніпро, пр. С. Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:693:0011 - місце розташування м. Дніпро, вул. Маяковського, 21;

- кадастровий номер 1210100000:08:701:0001 - місце розташування м. Дніпро, вул. Марата, 16;

- кадастровий номер 1210100000:08:702:0004 - місце розташування м. Дніпро, пр. С. Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:726:0005 - місце розташування м. Дніпро, пр. С Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:783:0043 - місце розташування м. Дніпро, вул. Набережна Заводська, 17;

- кадастровий номер 1210100000:08:700:0013 - місце розташування м. Дніпро, пр. С. Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:726:0006 - місце розташування м. Дніпро, пр. С. Нігояна;

- кадастровий номер 1210100000:08:648:0076 - місце розташування м. Дніпро, пр.С. Нігояна, 75;

- кадастровий номер 1210100000:08:726:0007 - місце розташування м. Дніпро, вул. Ударників, 31;

- кадастровий номер 1210100000:08:674:0026 - місце розташування м. Дніпро, вул. Тизерська, 4;

- кадастровий номер 1210100000:08:726:0011 - місце розташування м. Дніпро, вул. Ударників, 31.

27.05.2021 року вх.№107/1331 позивачем було направлено лист до в.о. Голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру щодо надання Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Листом від 18.06.2021 року №28-28-0.222-7347/2-21 Держгеокадастр повідомив позивача про доручення ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області забезпечити видачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Листом від 25.06.2021 року №19-4-0.10-5485/2-21 відповідач надав відповідь, в якій зазначено, що всі заяви знаходяться в роботі та опрацьовуються в порядку черговості.

На думку позивача, така бездіяльність ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо не видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок відповідно до поданих заяв є протиправною та такою, що порушує право позивача на своєчасне отримання витягів.

Виходячи з положень статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд адміністративної справи здійснено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Так, підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно із підпунктами 14.1.72 і 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України земельним податком визнається обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами можуть бути юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до підпунктів 269.1.1 і 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно з пунктом 286.1. статті 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Таким чином, наведеною нормою закріплено обов`язок платника земельного податку, а відповідно до пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України й платника орендної плати за землю, подавати дані ДЗК про нормативну грошову оцінку землі разом із першою декларацією та у разі зміни такої оцінки.

Відповідно до частини другої статті 18 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-ІУ Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.

Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель , дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

У відповідності до статті 1 Закону України Про Державний земельний кадастр , Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно до частини 3 статті 5 Закону України Про Державний земельний кадастр порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Згідно з частиною 1 статті 6 Закону України Про Державний земельний кадастр ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Статтею 15 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить, серед іншого, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру.

Згідно з частинами 1, 4 статті 9 Закону України Про Державний земельний кадастр внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Згідно зі статтею 11 цього Закону, відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів. Зміна вимог державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів щодо показників точності або способів її визначення, зміна геодезичної або картографічної основи Державного земельного кадастру (у тому числі систем координат), що використовувалися для його ведення, не є підставою для визнання відомостей Державного земельного кадастру такими, що підлягають уточненню, якщо на момент їх внесення вони відповідали державним стандартам, нормам та правилам, технічним регламентам.

Згідно з частиною 1 статті 6 Закону України Про Державний земельний кадастр ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Статтею 15 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить, серед іншого, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру.

Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України Про Державний земельний кадастр , внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Тобто, в даному випадку, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області має виключну компетенцію в питаннях формування і видачі витягу на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, утворено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 року № 333 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за № 1391/29521, Головне управління Держгеокадастру в області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Згідно з підпунктом 4 пункту 4 вказаного Положення, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що на відповідача як суб`єкта владних повноважень покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг від 01.08.2011 № 835 з подальшими змінами, затверджено переліки адміністративних послуг, що надаються на платній та безоплатній основі Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами.

Вищевказаною постановою, крім іншого, передбачено надання територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру адміністративної послуги: видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Відповідно до п. 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 з подальшими змінами, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

У відповідності до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що бездіяльність ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо не видачі позивачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації є протиправною та такою, що порушує право позивача на своєчасне отримання витягів.

За наведених обставин позовні вимоги ПрАТ "Дніпровський металургійний завод" підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 2 270 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням №356928 від 02.09.2021 року.

Враховуючи, що адміністративний позов задоволено повністю, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в розмірі 2 270 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Приватного акціонерного товариства "Дніпровський металургійний завод" (адреса: вул. Маяковського, буд. 3, м. Дніпро, 49064; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 05393056) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (адреса: вул. Філософська, 39-А, м. Дніпро, 49006; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39835428) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо не видачі позивачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастрові номери: №1210100000:08:702:0002, №1210100000:08:726:0010, №1210100000:08:648:0023, №1210100000:08:792:0013, №1210100000:08:702:0003, №1210100000:08:617:0018, №1210100000:08:726:0005, №1210100000:08:693:0012, №1210100000:08:838:0001, №1210100000:08:682:0067, №1210100000:08:792:0054, №1210100000:08:648:0081, №1210100000:08:617:0019, №1210100000:08:726:0004, №1210100000:08:693:0011, №1210100000:08:701:0001, №1210100000:08:702:0004, №1210100000:08:726:0005, №1210100000:08:783:0043, №1210100000:08:700:0013, №1210100000:08:726:0006, №1210100000:08:648:0076, №1210100000:08:726:0007, № 1210100000:08:674:0026, № 1210100000:08:726:0011 на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації.

Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "Дніпровський металургійний завод" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2021
Оприлюднено15.12.2021
Номер документу101834703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/16367/21

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 09.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 13.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні