Рішення
від 13.12.2021 по справі 160/16025/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2021 року Справа № 160/16025/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лозицької І.О.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чумаківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Чумаківської сільської ради, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Чумаківської сільської ради (код ЄДРПОУ 04339793, місцезнаходження: 52020, Дніпропетровська обл., Дніпровській р-н, с. Чумаки, вул. Шкільна, 13) №107-8/VIIІ від 22.06.2021 року;

- зобов`язати Чумаківську сільську раду (код ЄДРПОУ 04339793, місцезнаходження: 52020, Дніпропетровська обл., Дніпровській р-н, с. Чумаки, вул. Шкільна, 13) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність за вх. №1645 від 17.05.2021 року.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначає, що рішенням відповідача №107-8/VIIІ від 22.06.2021 року позивачу відмовлено у передачі у власність земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:084:0004.

Позивач вважає, що рішення №107-8/VIІI від 22.06.2021 року не містить законних підстав для відмови в затверджені проекту землеустрою, а відтак є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки позивачем дотримано усі умови порядку для отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого сільського господарства за кадастровим номером 1221488000:01:084:0004.

Позивач вказує, що відповідно до Протоколу №8 від 17.06.2021 року профільної комісії Чумаківської сільської ради з земельних питань, подані позивачем документи відповідають вимогам законодавства щодо врегулювання земельних відносин. Позивачем разом із заявою надано витяг з Державного земельного кадастру, з якого вбачається, що земельна ділянки сформована, інформація про земельну ділянку внесена до Державної кадастрової карти України. Проте, не зважаючи на висновки та рекомендації профільної комісії Чумаківської сільської ради з земельних питань, відповідачем відмовлено позивачу в затвердженні проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність.

Ухвалою суду від 05.10.2021 року після усунення недоліків позовної заяви, відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позов та доказів на його обґрунтування.

Заперечуючи проти позову, відповідач надав свій відзив на позов, який долучено до матеріалів справи.

В обґрунтування своєї позиції відповідач зазначає, що при перевірці поданих позивачем документів було виявлено, що відведена земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 на публічній карті України перенесена до архіву. Відповідач зазначає, що на підставі виявлених фактів щодо відсутності земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:084:0004, Чумаківська сільська рада прийняла рішення №107-8/VIIІ від 22.06.2021 року про відмову позивачу у передачі земельної ділянки площею 2,000 га (кадастровий номер 1221488000:01:084:0004) у власність, у зв`язку з тим, що даними публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 перенесена до архіву з 27.04.2021 року. Для з`ясування обставин щодо архівування земельної ділянки з кадастром номером 1221488000:01:084:0004, Чумаківська сільська рада звернулась до Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області. В отриманій відповіді Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області повідомило, що внесені відомості про земельні ділянки містили помилки, які були допущені при реєстрації поділу земельної ділянки - 1221488000:01:084:0001, а тому державний реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:084:0007 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:084:0004; 1221488000:01:085:0005; 1221488000:01:084:0006; 1221488000:01:085:0004; 1221488000:01:084:0003. Зазначені земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація була скасована. Натомість шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:084:0011; 1221488000:01:084:0009; 1221488000:01:084:0010; 1221488000:01:084:0008; 1221488000:01:085:0006.

Також відповідач зазначає, що ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.06.2021 року по справі №160/9380/21 було заборонено Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові виносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0007, 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 221488000:01:084:001, 1221488000:01:084:0008, 1221488000:01:085:0006 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених земельних вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням законної сили.

Відповідач зазначає, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 припинила існування як об`єкт цивільних прав у зв`язку з скасуванням державної реєстрації земельної ділянки, що свідчить про невідповідність лише її положень документації із землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Тому, Чумаківська сільська рада не мала законних підстав для затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність.

Таким чином, відповідач просить відмовити в повному обсязі у задоволені позовних вимог позивача.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до наказу №40-ОТГ від 27.01.2021 року, Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, передало у власність Чумаківської сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001.

Судом встановлено та не заперечується сторонами, що 22.03.2021 року ОСОБА_1 звернулася до Чумаківської сільської ради з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.

Рішенням Чумаківської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 06.04.2021 року №64-6/VІІІ надано позивачу дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2 га, за рахунок поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером - 1221488000:01:084:0001, загальною площею 10,0197 га.

14.04.2021 року позивач звернулася до відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, розробленим ФОП ОСОБА_2 .

За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001.

17.05.2021 року (вх. № 1645) позивач звернулася до відповідача з заявою, в якій просила:

- затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею - 2 га (кадастровий номер: 1221488000:01:084:0004) для ведення особистого селянського господарства код (КВЦПЗ - 01.03) на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада;

- передати земельну ділянку загальною площею - 2 га (кадастровий номер: 1221488000:01:084:0004) у власність.

Рішенням відповідача №107-8/VІІІ від 22.06.2021 відмовлено громадянці ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки площею 2,0000 га (кадастровий номер 1221488000:01:084:0004) у власність з у зв`язку з тим, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 перенесена до архіву з 27.04.2021 року.

Позивач не погодившись з вищезазначеним рішенням відповідача, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав.

Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Відповідно до частини третьої статті 79-1 Земельного кодексу України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Згідно частини четвертої статті 79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї (частина дев`ята статті 79-1 Земельного кодексу України).

Згідно із частиною дев`ятою статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відповідно до частини десятої статті 118 Земельного кодексу України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначено Законом України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 р. № 3613-VI (далі - Закон № 3613-VI).

Відповідно до ст.1 Закону № 3613-VI державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною 5 статті 5 Закону № 3613-VI встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Частиною 1 статті 6 Закону № 3613-VI визначено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч. 1 ст.9 Закону № 3613-VI, внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За змістом ч. 4 ст.9 Закону № 3613-VI, до повноважень державного кадастрового реєстратора входить: здійснення реєстрації заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевірка на відповідність поданих документів вимогам законодавства; формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання цих книг; внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надання відмови щодо внесення; присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам; надання відомостей із Державного земельного кадастру й відмови в наданні; виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передання органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомостей про земельні ділянки.

Відповідно до ч. 6, 7 ст. 9 Закону України Про Державний земельний кадастр , Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.

У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону, відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.

Статтею 16 Закону України Про Державний земельний кадастр передбачено, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера. Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці. Інформація про скасовані кадастрові номери земельних ділянок зберігається у Державному земельному кадастрі постійно.

Відповідно до ч.3 ст. 24 Закону, державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

Частиною десятою статті 24 Закону України Про Державний земельний кадастр визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок.

Постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012 року затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок; на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 114 Порядку, відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Отже, Порядком ведення Державного земельного кадастру (пункт 114) передбачено, що відомості щодо відповідних земельних ділянок, державна реєстрація яких скасована, набувають статус архівних.

Відповідно до п. 9. ст. 79-1 Земельного кодексу України, земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Відповідно до п. 13 ст. 79-1 Земельного кодексу України, земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі поділу або об`єднання земельних ділянок.

Відповідно до ч. 8 ст. 186 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Так, судом з матеріалів справи встановлено, що Рішенням відповідача №107-8/VІІІ від 22.06.2021 позивачу було відмовлено у передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 на підставі того, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 була перенесена до архіву з 27.04.2021 року.

Для з`ясування обставин щодо архівування спірної земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004, 15.07.2021 року Чумаківська сільська рада звернулась до Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області з листом від 15.07.2021 року № 1384.

Листом від 20.07.2021 року № 18-4-0.61-6187/2-21 Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області повідомило відповідача, зокрема, про те, що на розгляд до відділу у Дніпровському районні Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надійшов проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистою селянського господарства, розроблений ФОН ОСОБА_2 . За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельні ділянки з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0003 шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Проте, внесені відомості про земельні ділянки містили помилки, які були допущені при реєстрації поділу земельної ділянки - 1221488000:01:084:0001, а тому, державний реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:084:0007 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:084:0004; 1221488000:01:085:0005; 1221488000:01:084:0006; 1221488000:01:085:0004; 1221488000:01:084:0003.

В листі також зазначено, що вказані земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація була скасована. Натомість, шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 було здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:084:0011; 1221488000:01:084:0009; 1221488000:01:084:0010; 1221488000:01:084:0008; 1221488000:01:085:0006.

Таким чином, на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 була скасована та інформація щодо неї з 27.04.2021 року перенесена до архіву.

Враховуючи наведене вище, а також той факт, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 припинила існування як об`єкт цивільних прав у зв`язку з скасуванням державної реєстрації земельної ділянки, враховуючи приписи ч.8 ст.186 Земельного кодексу України, суд приходить до висновку, що Чумаківська сільська рада не мала законних підстав для затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0004 у власність позивача.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено).

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За встановлених в цій справі обставин, та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вищезазначеного.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Відповідно до вимог статті 139 КАС України, з урахуванням відмови в задоволенні позову повністю, судові витрати, сплачені позивачем, не стягуються.

Керуючись ст.ст. 72-77, 134, 139, 242-246, 250, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до Чумаківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 13.12.2021 року.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2021
Оприлюднено14.12.2021
Номер документу101834982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/16025/21

Рішення від 13.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні