ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2021 року
справа №380/9896/21
провадження № П/380/10042/21
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., секретар судового засідання Раєнко О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу № 380/9896/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО до Зимноводівської сільської ради Пустомитівської району Львівської області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом до Зимноводівської сільської ради Пустомитівської району Львівської області, в якому просило:
- визнати незаконним та скасувати рішення Зимноводівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області № 173 від 12.01.2021 року про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в с. Холодновідка ТОВ ЛАТТЕРО ;
- зобов`язати Зимноводівську сільську раду Пустомитівського району Львівської області надати Товариству з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО (місцезнаходження: вул. Городоцька, 367, м. Львів, 79040; код ЄДРПОУ: 41883088) дозвіл на розробку технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) по вул. Кільцева с. Холодновідка Пустомитівського району Львівської області для обслуговування нежитлових будівель та споруд (у межах населеного пункту): - площею 0,432 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 (код КВЦП 12.01. - для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту); - площею 0,5815 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0979 (код КВЦП 03.15. - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ ЛАТТЕРО 01.10.2019 із заявою звернулось до Зимноводівської сільської ради щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) з додатками, копіями витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. У доповнення до поданої заяви 18.10.2019 надано копії технічних паспортів на об`єкти нерухомого майна.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16.09.2020 (справа № 380/2165/20) визнано протиправною бездіяльність Зимноводівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області стосовно не розгляду у передбачений законодавством спосіб заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО від 01.10.2019 року вих. №40 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) по вул.Кільцева с.Холодновідка Пустомитівського району Львівської області, та зобов`язано Зимноводівську сільську раду Пустомитівського району Львівської області у передбачений Земельним кодексом України строк розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО (місцезнаходження: вул.Городоцька, 367, м. Львів, 79040; код ЄДРПОУ: 41883088) від 01.10.2019 року вих. №40 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) по вул.Кільцева с.Холодновідка Пустомитівського району Львівської області для обслуговування нежитлових будівель та споруд, власником яких є Товариство з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО (у межах населеного пункту): - площею 0,432 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 (код КВЦП 12.01. - для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту); - площею 0,5815 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0979 (код КВЦП 03.15. - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).
На виконання рішення суду відповідач виніс рішення № 173 від 12.01.2021 року, яким відмовив ТОВ ЛАТТЕРО у наданні дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у зв`язку із невідповідністю місця розташування земельних ділянок вимогам законів.
Зазначене рішення підлягає скасуванню, оскільки:
Земельні ділянки з кадастровими номерами 4623683700:02:001:0978, -2623683700:02:001:0979 дійсно знаходяться на території с. Холодновідка Зимноводівської сільської ради та перебувають у комунальній власності, але на даних земельних ділянках знаходяться зокрема, залізничні шляхи, мостіння, під`їзна залізнична колія на ст. Скнилів та огорожа території, які є приналежностями до нерухомого майна (спорудами), що належить на праві власності ТОВ ЛАТТЕРО (витяги №167262474, №167265624 від 20.05.2019, №173276787 від 10.07.2019).
Також, позивач зазначає, що до складу Зимноводівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області входить с. Лапаївка (до створення Зимноводівської ОТГ була Лапаївська сільська рада) та с. Холодновідка. У 2011 році Лапаївська сільська рада (до складу якої на той час входило с. Холодновідка) затверджувала технічну документацію із землеустрою на земельні ділянки з кадастровими номерами 4623683700:02:001:0978, 4623683700:02:001:0979, на яких розміщено придбане ТОВ ЛАТТЕРО майно та на підставі зазначеної технічної документації зазначені земельні ділянки були внесені до АСДЗК. Заходження відомостей про земельні ділянки з кадастровими номерами 4623683700:02:001:0978, 4623683700:02:001:0979 у ДЗК, підтверджується витягами № НВ-4612546792020, НВ-4612546972020 від 19.02.2020.
В свою чергу, знаходження приміщень, нежитлових будівель та приналежностей, що знаходяться у власності ТОВ ЛАТТЕРО на земельних ділянках з кадастровими номерами 4623683700:02:001:0978 та 4623683700:02:001:0979, підтверджується також і картографічними матеріалами виготовленими землевпорядною організацією КП КАРТОГРАФ .
З часу набуття права власності на нерухоме майно, ТОВ ЛАТТЕРО , як користувач земельними ділянками, сплачує земельний податок, який у повному обсязі зараховується до бюджету Зимноводівської сільської ради, що підтверджується деклараціями за 2019, 2020 роки.
Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обгрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
На думку позивача, за результатами розгляду його заяви про надання дозволу на розроблення документації землеустрою, відповідач повинен був прийняти одне з таких рішень: про надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою, або про відмову у наданні відповідного дозволу із зазначенням причин відмови.
Підставою для відмови у наданні дозволу може бути лише: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою у користування земельної ділянки є вичерпним.
Оскаржувана відмова у наданні дозволу на розробку технічних документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) є немотивованою та безпідставною.
При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Таким чином, на думку позивача ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.
Виходячи з норм земельного законодавства, які встановлюють механізм та процедуру звернення осіб до органів місцевого самоврядування з питань надання у користування земельних ділянок вбачається, що надання відповідного дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) є одним з етапів погодження і оформлення документів, які відповідно до вимог законодавства є необхідними для прийняття компетентним органом рішення про набуття земель у користування (оренду). Саме по собі отримання дозволу на розробку технічної документації не означає позитивного рішення про надання її у користування.
Повторна відмова у формі рішення за відсутності підстав, визначених частиною третьою статті 123 Земельного кодексу України свідчать про відсутність наміру суб`єкта владних повноважень прийняти обґрунтоване та законне рішення у формі, передбаченій чинним законодавством.
Зважаючи на протиправну поведінку Відповідача, а саме - невиконання ним обов`язку, передбаченого приписами діючого законодавства, та неврахування рішення суду, що набрало законної сили, за наявності достатніх та належним чином поданих ТОВ ЛАТТЕРО документів, відсутність наведеної Відповідачем мотивації у рішенні існування, передбачених чинним законодавством, обставин, що можуть слугувати підставою для відмови у наданні дозволу, вважаю що буде обґрунтованим та ефективним способом захисту порушених прав, зобов`язати Відповідача надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав суду додаткові пояснення та докази просив суд позов задоволити повністю.
Відповідач проти позову заперечив з підстав, що у комунальній власності Зимноводівської сільської територіальної громади перебувають дві земельні ділянки, які розташовані в с. Холодновідка із цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування інших будівель громадської забудови, категорія земель - землі громадської забудови:
- площею 0,432 га., кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 (право комунальної масності підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 23.03.2021 реєстраційний №2318625246236);
- площею 0,5815 га., кадастровий номер 4623683700:02:001:0979 (право комунальної і ясності підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 23.03.2021 реєстраційний №2318625246236).
01.10.2019 листом за №40 до Зимноводівської сільської ради звернувся позивач щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) на вул. Кільцева, с. Холодновідка, Пустомитівський район, Львівська область, для обслуговування нежитлових будівель та споруд, власником яких є ТОВ ЛАТТЕРО .
До заяви були додані копії трьох витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №167262474 від 20.05.2019, №167265624 від 20.05.2019, №173276787 від 10.07.2019, згідно яких адресою нежитлових будівель та споруд, власником яких є ТОВ ЛАТТЕРО , є м. Львів, вул. Городоцька, 367.
На виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 вересня 2020 по справі №380/2165/20 Зимноводівською сільською радою було повторно розглянуто заяву позивача про надання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), за результатами якої до прийнято спірне рішення від 12.01.2021 №173, оскільки, приналежність (у даній ситуації залізничні колії, мостіння та огорожа території) до нерухомого майна не підлягає державній реєстрації, а основною умовою, яка б надавала можливість позивачу отримати на праві оренди в порядку статті 123 ЗК України є факт перебування відповідного нерухомого майна на праві власності, відповідач може передати наведені вище ділянки тільки на конкурентних засадах (земельних торгах), якщо такі будуть оголошені в порядку та у відповідності до чинного законодавства.
Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою від 23.06.2021 року у даній справі відкрито спрощене провадження у справі. Ухвалою судді від 07.09.2021 року постановлено про перехід з спрощеного провадження в загальне позовне провадження.
Судом встановлені наступні обставини:
01.10.2019 року та 18.10.2019 позивач звернувся до відповідача із заявами про надання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) на вул. Кільцева с. Холодновідка Пустомитівського району Львівської області, для обслуговування нежитлових будівель та споруд, власниками яких є позивач.
12.01.2021 року Зимноводівська сільська рада Львівського району Львівської області, IV сесія VIII демократичного скликання прийняла рішення за № 173 Про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в с. Холодновідка ТзОВ ЛАТТЕРО , наступного змісту:
Розглянувши повторно заяву ТзОВ ЛАТТЕРО від 01.10.2019 про надання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 та 4623683700:02:001:0979 в с. Холодновідка для обслуговування об`єктів нерухомого майна, що розташовані по вул. Городоцькій, 367 у м. Львів. Відповідно до сі. 26 ЗУ Про землеустрій замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а ТзОВ ЛАТТЕРО не являється землевласником чи землекористувачем даних ділянок.
Невідповідність вимогам ст. 124 Земельного кодексу України, а саме передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу та вимогам ст. 134 Земельного кодексу України, а саме земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис) підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті (розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб).
Оскільки об`єкти нерухомого майна розташовані по вул. Городоцькій, 367 у м. Львів Львівської міської територіальної громади та не відносяться до с. Холодновідка Зимноводівської сільської територіальної громади, враховуючи відсутність підстав передавати земельні ділянки не на конкурентних засадах, беручи до уваги рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 вересня 2020 по справі №380/2165/20 та висновок комісії з питань земельних відносин та природних ресурсів, керуючись ст. 12, 123, 134 Земельного кодексу України, ст. 26 Закону України Про землеустрій , п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільська рада
ВИРІШИЛА:
1. Відмовити ТзОВ ЛАТТЕРО у наданні дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 та 4623683700:02:001:0979 в с. Холодновідка Зимноводівської сільської територіальної громади для обслуговування нежитлових будівель та споруд, ще розташовані по вул. Городоцькій, 367 у м. Львів Львівської міської територіальної громади у зв`язку із невідповідністю місця розташування земельних ділянок вимогам законів.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію з питань земельних відносин та природних ресурсів .
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає протиправним спірне рішення відповідача, щодо розгляду його заяв.
Судом не враховуються аргументи наведені позивачем про протиправність спірного рішення з наступних підстав згідно встановлених судом обставин та вимог законодавства:
Згідно із ст. 116 ЗК України:
1. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
2. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
5. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Згідно із ст. 120 ЗК України:
1. У разі набуття на підставі вчиненого правочину або у порядку спадкування права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці приватної власності, право власності на таку земельну ділянку одночасно переходить від попереднього власника таких об`єктів до набувача таких об`єктів, без зміни її цільового призначення.
5. У випадках, визначених частинами першою - третьою цієї статті, документи, що підтверджують набуття права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, є підставою для державної реєстрації переходу до набувача права власності або користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об`єкт.
6. Істотною умовою договору, на підставі якого набувається право власності (частки у праві спільної власності) на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, пов`язане з переходом права приватної власності на земельну ділянку або прав оренди, емфітевзису, суперфіцію земельних ділянок усіх форм власності, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на такий об`єкт.
Укладення договору, що передбачає набуття права власності (частки у праві спільної власності) на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, що пов`язане з переходом права на частину земельної ділянки, здійснюється після виділення такої частини в окрему земельну ділянку та присвоєння їй кадастрового номера.
Згідно із ст. 122 ЗК України:
1. Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно із ст. 123 ЗК України:
1. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
2. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
3. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
Згідно із ст. 124 ЗК України:
1. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.
2. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
3. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
4. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.
Згідно із ст. 134 ЗК України:
1. Земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
2. Не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі.
розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів;
використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
будівництва об`єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;
надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їх членам) під творчі майстерні;
надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено;
розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності для забезпечення таких потреб;
надання земельних ділянок державної або комунальної власності для потреб приватного партнера в рамках державно-приватного партнерства відповідно до закону;
надання земельної ділянки замість викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику чи його спадкоємцю (правонаступнику), у разі якщо така потреба відпала;
будівництва, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу);
будівництва об`єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об`єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва;
надання земельних ділянок суб`єктам господарювання, що реалізують відповідно до Закону України "Про особливості провадження інвестиційної діяльності на території Автономної Республіки Крим" зареєстровані в установленому порядку інвестиційні проекти. Надання такої земельної ділянки у власність здійснюється згідно із законодавством після завершення строку реалізації інвестиційного проекту за умови виконання суб`єктом господарювання договору про умови реалізації цього інвестиційного проекту на території Автономної Республіки Крим;
поновлення договорів оренди землі, укладення договорів оренди землі на новий строк з використанням переважного права орендаря;
передачі в оренду, концесію майнових комплексів або нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках державної, комунальної власності;
надання в оренду земельних ділянок індустріальних парків керуючим компаніям цих індустріальних парків;
надання земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
надання в оренду земельних ділянок під польовими дорогами, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення (крім доріг, що обмежують масив), відповідно до статті 37 -1 цього Кодексу;
надання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами, що обслуговують масив земель сільськогосподарського призначення;
надання земельної ділянки державної або комунальної власності в користування (оренду) інвестору із значними інвестиціями для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями.
3. Земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбачених статтями 34, 36 та 121 цього Кодексу, а також передачі земель загального користування садівницькому товариству та дачному кооперативу. Земельні торги не проводяться при безоплатній передачі земельних ділянок особам, статус учасника бойових дій яким надано відповідно до пунктів 19-21 частини першої статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .
З матеріалів справ вбачається наступне:
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16.09.2020 по справі № 380/2165/20 визнано протиправною бездіяльність Зимноводівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області стосовно не розгляду у передбачений законодавством спосіб заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО від 01.10.2019 року вих. №40 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) по вул.Кільцева с.Холодновідка Пустомитівського району Львівської області для обслуговування нежитлових будівель та споруд, власником яких є Товариство з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО (у межах населеного пункту): - площею 0,432 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 (код КВЦП 12.01. - для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту); - площею 0,5815 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0979 (код КВЦП 03.15. - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).
Зобов`язано Зимноводівську сільську раду Пустомитівського району Львівської області (місцезнаходження: вул.Шухевича, 83, село Зимна Вода, Пустомитівський район, Львівська область, 81110; код ЄДРПОУ: 04372282) у передбачений Земельним кодексом України строк розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО (місцезнаходження: вул.Городоцька, 367, м.Львів, 79040; код ЄДРПОУ: 41883088) від 01.10.2019 року вих. №40 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) по вул.Кільцева с.Холодновідка Пустомитівського району Львівської області для обслуговування нежитлових будівель та споруд, власником яких є Товариство з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО (у межах населеного пункту): - площею 0,432 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 (код КВЦП 12.01. - для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту); - площею 0,5815 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0979 (код КВЦП 03.15. - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови) й видати за наслідками її розгляду наказ по суті порушеного у заяві питання у відповідності з вимогами ст.ст.123, 124 Земельного кодексу України, п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
По суті на виконання вказаного рішення суду відповідачем прийнято спірне рішення.
Згідно наявного у справі договору купівлі-продажу нерухомого майна від 24.01.2018 року, укладеного між ТОВ ЛАНДІО та ТОВ ЛАТТЕРО , посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Потапчук Р.П. (реєстровий номер 124), позивачу на праві власності належать нежитлові приміщення, нежитлова будівля та приналежності, зокрема, залізничні шляхи, мостіння, тощо за адресою Львівська область, м. Львів, вул. Городоцька, 367. Вказане також підтверджується витягами з Державного реєстру прав власності на нерухоме майно, а саме: №167262474, №167265624 від 20.05.2019 року, №173276787 від 10.07.2019 року.
Про наявність у позивача будь якого нерухомого майна (будівель, споруд) за адресою на території відповідача у згаданих документах відомості відсутні.
У згаданому договорі також відсутні, як істотні умови договору, на підставі якого набувається право власності (частки у праві спільної власності) на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, пов`язане з переходом права приватної власності на земельну ділянку або прав оренди, емфітевзису, суперфіцію земельних ділянок усіх форм власності, кадастрові номера, а саме на ділянку - площею 0,432 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0978 та ділянку - площею 0,5815 га (кадастровий номер 4623683700:02:001:0979, як такі, що на них знаходяться нерухоме майно (будівлі, споруду) належні позивачу на праві власності.
Саме через таку невідповідність місця розташування земельних ділянок про які вказував позивача вимогам законів, на переконання суду спірне рішення відповідача є правомірним.
Також судом не враховується і та обставина про яку зазначає позивач, що залізничні шляхи, мостіння, під`їзна залізнична колія на ст. Скнилів та огорожа території, які з позиції позивача є приналежностями до нерухомого майна, можуть бути самостійними підставами для реалізації права позивача на отримання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок (кадастрові номери: 4623683700:02:001:0978 та 4623683700:02:001:0979) в натурі (на місцевості), оскільки законом чітко встановлено що таке право можна реалізовувати лише при наявності права на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва.
Позивач не надав суду жодних належних доказів про те, що залізничні шляхи, мостіння, під`їзна залізнична колія на ст. Скнилів та огорожа території, є житловим будинком (крім багатоквартирного), іншою будівлею або спорудою.
Залізнична колія - комплекс інженерних споруд та пристроїв, що утворюють дорогу із рейковою колією, призначених пропускати залізничний рухомий склад із установленою швидкістю. Основні елементи залізничної колії: верхня будова - рейки із скріпленнями, стрілочні переводи, шпали, баластний шар; нижня будова - земляне полотно, мости, естакади, тунелі, труби і спеціальні споруди для пропуску води, підпірні стіни, укріплювальні і захисні споруди.
Інженерні споруди - це об`ємні, площинні або лінійні наземні, надземні або підземні будівельні системи, що складаються з несучих та в окремих випадках огороджувальних конструкцій і призначені для виконання виробничих процесів різних видів, розміщення устаткування, матеріалів та виробів, для тимчасового перебування і пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів тощо.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи правову оцінку спірному рішенню суд зазначає, що таке по суті та змісту відповідає всім вимогам законодавства та жодним чином не порушує будь яких право чи інтересів позивача.
Також суд враховує положення Висновку N 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява N 65518/01; пункт 89), Проніна проти України (заява N 63566/00; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява N 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
З цих же по суті підстав, судом не враховуються аргументи позивача, відповідно позовні вимоги задоволенню не підлягають повністю.
Судові витрати відповідно до ст.139 КАС України стягненню зі сторін не підлягають.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволені позову Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАТТЕРО до Зимноводівської сільської ради Пустомитівської району Львівської області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5. п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.
Рішення суду складено в повному обсязі 10.12.2021 року.
Суддя Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2021 |
Оприлюднено | 15.12.2021 |
Номер документу | 101849192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні