Рішення
від 09.12.2021 по справі 916/3070/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"09" грудня 2021 р.м. Одеса Справа № 916/3070/21 Господарський суд Одеської області у складі судді Гута С.Ф.,

при секретарі судового засідання Борисовій Н.В.,

за участю представників сторін:

від позивача: Стародуб П.П.,

від відповідача: Березовський Д.М.,

розглянувши справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Південь сервіс" до Визирської сільської ради Одеського району Одеської області про стягнення 49927,00 грн.

Встановив:

08.10.2021 р. до Господарського суду Одеської області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Південь сервіс" (далі - ТОВ "Південь сервіс", позивач) про стягнення з Визирської сільської ради Одеського району Одеської області (далі - Сільська рада, відповідач) 49927,00 грн заборгованості за договором про надання послуг № 68, укладеним 22.07.2020 р. між ТОВ "Південь сервіс" та Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області.

Обґрунтовуючи звернення з позовом до Господарського суду Одеської області, позивач посилається на порушення відповідачем, яким в силу здійснених змін в адміністративно-територіальному устрої Одеської області є Сільська рада, взятих на себе за умовами договору про надання послуг від 22.07.2020 р. № 68 обов`язків із сплати наданих позивачем послуг.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 11.10.2021 р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, останню ухвалено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 09.11.2021 р.

Враховуючи відсутність заперечень позивача, протокольною ухвалою Господарського суду Одеської області від 09.11.2021 р. на підставі ст.ст.119,165,251 ГПК України задоволено клопотання відповідача про продовження строків на подання відзиву.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 09.11.2021 р. відкладено розгляд справи на 23.11.2021 р.

17.11.2021 р. Сільською радою реалізовано право на подачу відзиву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Обґрунтовуючи підстави, які суд має врахувати для відмови у задоволенні позову, посилається, зокрема на порушення Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області порядку укладання договору з позивачем, оскільки ним не було дотримано передбачених приписами Закону України "Про публічні закупівлі" умов в частині опублікування річного плану закупівель та укладання договору без дотримання процедури торгів. При цьому, не заперечує, що Визирська сільська рада Одеського району Одеської області є правонаступником Дмитрівської сільської ради Лиманського району Одеської області.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.11.2021 р. відкладено розгляд справи на 07.12.2021 р.

06.12.2021 р. від ТОВ "Південь сервіс" надійшла відповідь на відзив, в якій: звертає увагу суду на те, що відповідачем не спростовується, а навіть підтверджується той факт, що Визирська сільська рада Одеського району Одеської області є правонаступником Дмитрівської сільської ради Лиманського району Одеської області; між позивачем та Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області як окремими юридичними особами укладено договір підряду (договір про надання послуг від 22.07.2020 р. № 68), який у відповідності до приписів ст.241 ЦК України схвалено сторонами, що виразилось у його прийнятті до виконання, погодження та підписання актів у формі КБ-2в та Довідки у формі КБ-3, відтак у відповідача є зобов`язання із сплати вартості наданих послуг.

Протокольною ухвалою Господарського суду Одеської області від 07.12.2021 р. оголошено перерву в судовому засіданні до 09.12.2021 р.

В ході розгляду справи представник ТОВ "Південь сервіс" підтримав заявлені позовні вимоги та наполягав на задоволенні позову в повному об`ємі, представник Сільської ради натомість заперечував проти заявлених позивних вимог та наполягав на відмові у задоволенні позову.

09.12.2021 р. судом після повернення з нарадчої кімнати, в порядку ст.240 ГПК України, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши в відкритому судовому засіданні матеріали справи, надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

22.07.2020 р. між ТОВ "Південь сервіс" (Виконавець) та Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області (Замовник) укладено договір про надання послуг № 68 (Договір), відповідно до п.1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується надати такі послуги: Гідродинамічна очистка водонапірної башти артсвердловини № 841, село Бутівка, Лиманського р-ну, Одеської обл. ДК 021:2015: 45330000-9 - Водопровідні та санітарно-технічні роботи.

Замовник зобов`язується своєчасно прийняти і оплатити послуги, які визначені у п.1.1. цього договору (п.1.2 Договору).

Надані послуги за цим договором передаються Виконавцем Замовнику на підставі акту здачі-прийняття наданих послуг, який підписуються обома Сторонами. У цьому Договорі під актом Сторони розуміють акти складені за типовою формою КБ-2в та довідки складені за типовою формою КБ-3 (п.1.3 Договору).

Вартість послуг визначається відповідно до договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього договору. Договірна ціна розраховується у відповідності з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "ПРАВИЛА ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ БУДІВНИЦТВА" з використанням державних та відомчих ресурсних елементних кошторисних норм (п.1.4 Договору).

Загальна сума договору складає: 49927,00 грн (сорок дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять сім грн 00 коп.) без ПДВ (п.2.1 Договору).

Кінцева сума Договору може змінюватися, виходячи з фактичного обсягу наданих послуг, що підтверджується актом (актами) здачі-прийняття наданих послуг (п.2.2 Договору).

За надані послуги згідно п.1.1. цього договору Замовник сплачує Виконавцю суму, яка буде визначена актом (актами) здачі-прийняття наданих послуг (п.3.1 Договору).

Оплата здійснюється протягом 10 календарних днів після підписання Замовником та Виконавцем актів здачі-прийняття наданих послуг у безготівковій формі шляхом перерахування Замовником грошових коштів на поточний рахунок Виконавця (п.3.2 Договору).

Сторони погодились, що кінцевий термін оплати Замовником наданих і прийнятих послуг з урахуванням п. 3.2. здійснюється не пізніше 31 грудня 2020 року (п.3.3 Договору).

Виконавець зобов`язаний - надати всі послуги в обсязі та терміни, що передбачені цим Договором (п.4.1.1 Договору).

Замовник зобов`язаний - своєчасно прийняти та оплатити надані послуги (п.4.2.6 Договору).

Прийом наданих Виконавцем послуг оформлюється актом(ми) здачі-прийняття наданих послуг та здійснюється Замовником протягом 2-х днів з моменту його повідомлення про готовність послуг до приймання. У випадку наявності недоліків або дефектів наданих послуг, Замовник зобов`язаний у цей термін вмотивовано письмово повідомити Виконавця про відмову від підпису актів (п.5.1 Договору).

Виконавець має право на дострокове надання послуг, із збереженням їх якості та кількості, що не є підставою для зменшення загальної суми договору (п.5.4 Договору).

За невиконання або неналежне виконання договірних зобов`язань, винна Сторона відшкодовує спричинені у зв`язку з цим збитки (п.6.1 Договору).

У разі порушення термінів надання послуг без поважних причин Виконавець сплачує Замовнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день перевищення терміну від вартості ненаданих послуг (п.6.2 Договору).

Усі спори, розбіжності або вимоги, які виникли внаслідок підписання цього Договору або мають відношення до нього, вирішуються шляхом переговорів між Сторонами, або в Господарському суді у відповідності до чинного законодавства України (п.9.1 Договору).

Строк, в межах якого Сторони можуть звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу стосовно стягнення основної суми боргу та стягнення штрафних санкцій, передбачених Договором та законом, становить три роки (п.9.2 Договору).

Договір вступає в силу з моменту його підписання обома Сторонами і діє до 31 грудня 2020 року, а в частині виконання взятих на себе зобов`язань - до повного їх виконання Сторонами (п.12.1 Договору).

Відповідно до підписаної Сторонами за договором договірної ціни, вона (договірна ціни) становить 49927,00 грн.

22.07.2021 р. між сторонами складено дефектний акт.

Відповідно до акту приймання виконаних робіт за липень 2020 р. (форми КБ-2в) від 31.07.2020 р., Замовником прийнято виконання Підрядником (ТОВ "Південь сервіс") робіт на загальну вартість 49927,00 грн.

Відповідно до довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за липень 2020 р. (форми КБ-3) від 31.07.2021 р., вартість виконаних будівельних робіт становить 49927,00 грн.

Договір, дефектний акт, договірна ціна, акт приймання виконаних робіт та довідка про вартість виконаних будівельних робіт підписано представниками сторін за Договором та скріплено печатками контрагентів (ТОВ "Південь сервіс" та Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області).

Відповідно до здійсненних змін в адміністративно-територіальному устрої Одеської області Визирської сільської ради Одеського району Одеської області 02.02.2021 р. прийнято рішення №118/ІV-VІІІ, відповідно до змісту якого: 1) затвердила Передавальні акти щодо передачі майна сільських рад, які припиняються в результаті реорганізації шляхом приєднання до Визирської сільської ради (67543, Одеська область, Лиманський район, село Визирка, вулиця Олексія Ставніцера, 56, код ЄДРПОУ: 04378669), а саме: Калинівської сільської ради (адреса: 67530, Одеська область, Лиманський район, село Калинівка, вулиця Центральна, будинок 3А), код ЄДРПОУ: 04379640; Дмитрівської сільської ради (адреса: 67532, Одеська область, Лиманський район, село Дмитрівка, вулиця Східна, буд. 52 "А"), код ЄДРПОУ: 04378681; Кордонської сільської ради (адреса: 67531, Одеська область, Лиманський район, село Кордон, вулиця Шкільна, будинок 31), код ЄДРПОУ: 20992386; 2) прийняла основні засоби та інше майно, відображене у передавальних актах, у власність Визирської сільської територіальної громади, в особі Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області (67543, Одеська область, Лиманський район, село Визирка, вулиця Олексія Ставніцера, 56), код ЄДРПОУ: 04378669. (Зазначено у відзиву та опубліковано на офіційному сайті Визирської сільської ради Одеського району Одеської).

Вказуючи на невиконання Сільською радою, яка є правонаступником Замовника (Дмитрівської сільської ради Лиманського району Одеської області), умов Договору, ТОВ "Південь сервіс" звернулось з позовом до Господарського суду Одеської області про стягнення з Сільської ради 49927,00 грн в рамках провадження у даній справи.

Дослідивши в відкритому судовому засіданні матеріали справи, надані докази, проаналізувавши норми чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов наступних висновків:

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Обласні та районні ради затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку відповідних областей і районів та контролюють їх виконання; затверджують районні і обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм, та контролюють їх виконання; вирішують інші питання, віднесені законом до їхньої компетенції.

Статтею 146 Конституції України встановлено, що інші питання організації місцевого самоврядування, формування, діяльності та відповідальності органів місцевого самоврядування визначаються законом.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 Закону України "Про публічні закупівлі" (від 25.12.2015 № 922-VIII, в редакції закону від 19.04.2020 р., тобто чинного на час укладання Договору про надання послуг від 22.07.2020 р. № 68, далі - Закон у відповідній редакції) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону (п.11 ч.1 ст.1 Закону).

Послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт (п.21 ч.1 ст.1 Закону).

Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку (п.22 ч.1 ст.1 Закону).

Роботи - розроблення проектної документації на об`єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам`яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (п.27 ч.1 ст.1 Закону).

Спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону (п.28 ч.1 ст.1 Закону).

Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування , об`єднання територіальних громад.

Пунктом 1 ч.4 ст.2 Закону встановлено, що категорії замовників, що використовуються у цьому Законі належать: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті.

Цей Закон застосовується: 1) до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; 2) до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень; 3 ) до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частини другої цієї статті (приписи ч.1 ст.3 Закону).

Відповідно до ч.2 ст.3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом .

Положеннями ч.3 ст.3 Закону передбачено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель, у тому числі електронні каталоги для закупівлі товарів . У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов`язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, повинен містити таку інформацію: 1) дата укладення та номер договору/документа (документів), що підтверджують придбання товару (товарів), робіт та послуги (послуг); 2) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, його категорія; 3) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг, з яким укладено договір про закупівлю; 4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг; 5) місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг та номер телефону; 6) назва предмета закупівлі; 7) кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг; 8) ціна та строк виконання договору. У звіті про договір про закупівлю, укладеному без використання електронної системи закупівель, може зазначатися інша інформація.

Згідно із частиною 4 ст.3 Закону відносини, пов`язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.

Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.

Частиною 5 ст.3 Закону встановлено, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є: 1) товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю", або які згідно із законами України потребують спеціальних заходів безпеки; 2) товари, роботи і послуги, закупівля яких здійснюється закордонними дипломатичними установами України; 3) фінансові послуги, що надаються у зв`язку з емісією, купівлею, продажем або передачею цінних паперів чи інших фінансових інструментів; 4) придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі та інше нерухоме майно; 5) послуги міжнародних третейських судів, міжнародних арбітражів для розгляду та вирішення спорів, у яких бере участь замовник; 6) товари, роботи і послуги, що закуповуються на підставі договорів між центральним органом виконавчої влади, відповідальним за формування та реалізацію державної політики у сфері національної безпеки, у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва, та спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі. Закупівля таких товарів, робіт і послуг здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими відповідними спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі; 7) послуги з провадження наукової, науково-технічної діяльності, які фінансуються на конкурсній основі в порядку, визначеному статтями 58 і 59 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність"; 8) трудові договори (контракти); 9) послуги з виготовлення і розповсюдження аудіовізуальної продукції та реклами для здійснення передвиборної агітації; 10) товари і послуги, пов`язані з розробленням дизайну, виготовленням захищеного паперу, банкнот, монет і державних нагород України, їх зберіганням, транспортуванням та обліком; 11) послуги, необхідні для здійснення державних запозичень, обслуговування і погашення державного боргу; 12) товари і послуги, пов`язані з операціями Національного банку України із забезпечення управління золотовалютними резервами, їх розміщення, купівлі та продажу на вторинному ринку цінних паперів, здійснення валютних інтервенцій шляхом купівлі-продажу валютних цінностей на валютних ринках; 13) послуги фінансових установ, у тому числі міжнародних фінансових організацій, щодо надання кредитів, гарантій, лізингу та послуги, допоміжні до фінансових послуг; 14) послуги, закупівля яких здійснюється банками для надання ними банківських послуг та проведення банківських операцій відповідно до законів України "Про банки і банківську діяльність" та "Про Національний банк України"; 15) послуги, що надаються Національним банком України відповідно до закону; 16) бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, паспорти, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, бланки інших документів, що відповідно до законодавства України потребують використання спеціальних елементів захисту, виборчі бюлетені з виборів Президента України та/або народних депутатів України, марки акцизного податку, що виготовляються підприємствами, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням бланків цінних паперів, документів суворої звітності, а також товари і послуги, необхідні для їх виготовлення; 17) товари і послуги, необхідні для виконання Фондом гарантування вкладів фізичних осіб покладених на нього функцій та повноважень, визначених Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" щодо виведення неплатоспроможних банків з ринку; 18) послуги за договорами про медичне обслуговування населення, що надаються відповідно до закону; 19) товари і послуги, що підлягають закупівлі відповідно до угод щодо закупівлі, що укладаються центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі. За результатами таких закупівель центральний орган виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, оприлюднює в електронній системі закупівель звіт з інформацією, порядок подання та оприлюднення якого визначається Уповноваженим органом. Закупівля таких товарів і послуг здійснюється згідно з правилами і процедурами, установленими відповідними спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, з урахуванням порядку, переліку таких товарів і послуг та переліку спеціалізованих організацій, що визначені Кабінетом Міністрів України; 20) товари, роботи та послуги, постачання, виконання, надання яких здійснюється постачальником із досвідом роботи в країнах Європи та/або Азії та/або Північної Америки та/або Південної Америки та/або Близького Сходу не менше п`яти років (в тому числі його пов`язаними особами в розумінні Податкового кодексу України), які необхідні для науково-технічних та/чи інженерних послуг для геологорозвідки (геологічного вивчення, розвідувальних робіт), буріння, розробки, видобутку, інтенсифікації (гідророзрив пласта, капітальний ремонт свердловин, колтюбінг) свердловин та родовищ вуглеводнів, їх наземної підготовки для транспортування магістральними газопроводами та нафтопроводами, та їх переробки; 21) гемопоетичні стовбурові клітини, роботи та послуги, що пов`язані з їх придбанням. За результатами такої закупівлі в електронній системі закупівлі замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівлі.

В свою чергу, частина 7 ст.3 Закону встановлює, що придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі: 1) якщо було двічі відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю; 2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб`єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання; укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу; відсутність конкуренції з технічних причин; існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності; укладення договору про закупівлю з постачальником "останньої надії" на постачання електричної енергії або природного газу; 3) якщо існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку із: виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення спрощеної закупівлі; оскарженням прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендеру, що оскаржується; розірванням договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендеру, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника; 4) якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов`язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівля додаткового обсягу товару у того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю; 5) якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру/спрощеної процедури. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру/спрощеної процедури; 6) якщо здійснюється закупівля послуг з адвокатської діяльності; 7) якщо закупівля товарів здійснюється з використанням електронного каталогу; 8) якщо закупівля товарів і послуг здійснюється у підприємств громадських організацій осіб з інвалідністю.

У разі здійснення закупівлі у випадках, передбачених цією частиною, замовник обов`язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Відповідно до частини 10 ст.3 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону , зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.

Приписами ч.1 ст.14 ГПК України встановлено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

В силу приписів п.1 ч.1 ст.43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі, якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону.

Враховуючи вищевикладене, те, що Дмитрівська сільська рада Лиманського району Одеської області є органом місцевого самоврядування (п.1 ч.1 та п.1 ч.4 ст.2 Закону), тобто замовником, який здійснює закупівлі відповідно до цього Закону (п.11 ч.1 ст.1, ч.4 ст.3 Закону), яким (Законом), в свою чергу, передбачено, що спрощена закупівля це придбання замовником, зокрема, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч грн (п.28 ч.1 ст.2 Закону), у той же час, Законом передбачена можливість здійснення замовником закупівель вартість робіт і послуг, яких не перевищує 50 тисяч грн, без використання електронної системи закупівель (ч.3 ст.3 Закону), межі реалізації якої (можливості) обмежуються приписами ч.7 ст.3 Закону, та визначено випадки, коли дія Закону не поширюється (п.5 ч.3 Закону), та, зважаючи на те, що між ТОВ "Південь сервіс" та Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області укладено договір про надання послуг, предметом якого є гідродинамічна очистка водонапірної башти артсвердловили, що фактично є виконанням робіт за договором підряду, можливість укладання якого без проведення спрощеної закупівлі не передбачена ані приписами ч.5 ст.3, ані приписами ч.7 ст.3 Закону, а також, з огляду на те, що ані ТОВ "Південь сервіс", ані Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області не надано до матеріалів справи доказів опублікування річного плану закупівель сільської ради та оголошення про проведення спрощеної закупівлі, після проведення якої між ТОВ "Південь сервіс" та Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області укладено договір про надання послуг, господарський суд доходить висновку, що в силу приписів п.1 ч.1 ст.43 Закону договір про надання послуг від 22.07.2020 р. № 68 є нікчемним, оскільки укладений замовником без проведення спрощеної закупівлі згідно з вимогами Закону.

Відповідно до ч.2 ст.215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Відповідно до ч.2 ст.216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.

З огляду на те, що укладений між ТОВ "Південь сервіс" та Дмитрівською сільською радою Лиманського району Одеської області договір про надання послуг від 22.07.2020 р. № 68 є нікчемним в силу приписів Закону, а відтак, не створює юридичних наслідків, господарський суд відмовляє ТОВ "Південь сервіс" у задоволенні позовних вимог про стягнення з Сільської ради 49927,00 грн заборгованості.

Відповідно до вимог ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У відповідності до ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Зі змісту ст.77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Відповідно до ст.78 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Приписи ст.79 ГПК України встановлюють, що наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частинами 1-3 ст.13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Щодо інших аргументів, які були наведені сторонами та яким не була надана оцінка судом, то Європейський суд з прав людини вказав, що п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Отже, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (рішення у справі "Проніна проти України" від 18.07.2006 року).

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Відповідно до приписів ст.129 ГПК України витрати по сплаті судового збору, за подання позову покладаються на позивача та відповідача пропорційно задоволених позовних вимог.

Керуючисьст.ст.13,20,73,74,76,86,126,129,165,232,233,237,238,240,241

Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Південь сервіс" до Визирської сільської ради Одеського району Одеської області про стягнення 49927,00 грн відмовити.

Витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви покладаються на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст складено 14 грудня 2021 р.

Суддя С.Ф. Гут

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення09.12.2021
Оприлюднено16.12.2021
Номер документу101872646
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3070/21

Постанова від 06.06.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 13.03.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 29.12.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Рішення від 09.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 23.11.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 09.11.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 11.10.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні