ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2021 рокуЛьвівСправа № 380/9239/20 пров. № А/857/19752/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Ніколіна В.В., Гінди О.М.,
за участю секретаря судового засідання Юник А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2021 року (головуючий суддя Лунь З.І., м. Львів) по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В :
Головне управління Держгеокадастру у Львівській області звернулося в суд із заявою про визнання виконавчого листа №380/9239/20 від 08.02.2021 таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2021 року у задоволенні заяви Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню у адміністративній справі №380/9239/20 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області оскаржило його в апеляційному порядку, вважає, що така прийнята з неповним встановленням обставин, що мають значення для справи та неправильного застосування норм процесуального та матеріального права, просило її скасувати та прийняти нову ухвалу, якою задовольнити заяву про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
В апеляційній скарзі зазначає, що судом заяву Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню розглянуто за відсутності Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, яке не було належним чином повідомлене про дату, місце і час судового засідання.
Повний текст рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.12.2020 у справі №380/9239/20 отримано 19.02.2021 та 23.02.2021 Головним управлінням подано апеляційну скаргу (разом з клопотанням про поновлення пропущеного з поважних причин строку на апеляційне оскарження) до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26.03.2021 Головному управлінню Держгеокадастру у Львівській області поновлено строк на апеляційне оскарження рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року у справі № 380/9239/20.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24.05.2021 апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.12.2020 у справі № 380/9239/20 - без змін.
Зазначає, що відповідно до ч.2 ст.255 КАС України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відтак, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.02.2020 у справі №380/9239/20 набрало законної сили 24.05.2021, що підтверджується із сайту Єдиного державного реєстру судових рішень.
Протягом п`яти днів після набрання судовим рішенням законної сили виконавчий документ, зазначений в частині третій цієї статті, вноситься до Єдиного державного реєстру виконавчих документів, а його копія (текст), що містить інформацію про веб-адресу такого документа у Єдиному державному реєстрі виконавчих документів, надсилається стягувачу на його офіційну електронну адресу або у разі її відсутності - рекомендованим чи цінним листом.
Однак, згідно із доданими до апеляційної скарги матеріалами виконавчого провадження та відомостями автоматизованої системи виконавчого провадження виконавчий лист у справі №380/9239/20, на підставі якого 11.02.2021 було відкрито виконавче провадження № 64465329, датований 08.02.2021.
Таким чином, виконавчий лист у справі № 380/9239/20, виданий Львівським окружним адміністративним судом, пред`явлений стягувачем до виконання до набрання судовим рішенням у справі №380/9239/20 законної сили та до відкриття судом апеляційної інстанції апеляційного провадження за скаргою Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, не підлягає виконанню повністю, а саме з інших (вищезазначених) причин.
Зазначає, що орієнтовно на місці земельної ділянки, що стосується предмету оскарження у справі №380/9239/20 та щодо якої звертався ОСОБА_1 , зареєстровано право власності на земельні ділянки за іншими фізичними особами.
Зокрема, про вказане свідчить Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності па нерухоме майно. Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №269018618 щодо об`єкта нерухомого майна земельна ділянка з кадастровим номером 4623610100:05:000:0070 площею 1,4991 та належить ОСОБА_2 .
Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно. Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №269018763 щодо об`єкта нерухомого майна земельна ділянка з кадастровим номером 4623610100:05:000:0071 площею 0,5 га належить ОСОБА_3 .
Враховуючи вищезазначене, розпорядження землями приватної власності не належить до компетенції Головного управління Держгеокадастру у Львівській області.
Також зазначає, що рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Однак, отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, оскільки сам по собі дозвіл не являється правовстановлюючим актом.
Враховуючи вищезазначене, вважає, що в силу норми ч. 2 ст. 374 КАС України, виконавчий лист по справі №380/9239/20 виданий Львівським окружним адміністративним судом 08.02.2021 року є таким, що не підлягає виконанню повністю, а саме з інших (вищезазначених) причин.
Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно ч. 1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24.12.2020 адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 11.08.2020 №190-УБД про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Львівській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Пустомитівської міської ради Пустомитівського району Львівської області, орієнтовний розмір 2,00га. (за межами населеного пункту). Рішення суду набрало законної сили 26.01.2021
З автоматизованої системи Діловодство адміністративного суду судом встановлено, що на підставі рішення від 24.12.2020 Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по справі №380/9239/20 про зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Львівській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Пустомитівської міської ради Пустомитівського району Львівської області, орієнтовний розмір 2,00 га. (за межами населеного пункту.
Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області подало апеляційну скаргу.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24.05.2021 апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року у справі № 380/9239/20 - без змін.
Розглядаючи спір, суд першої інстанції вірно врахував, що частиною 1 статті 129-1 Конституції України чітко передбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановленому законом.
Вимогами ч.4 ст. 372 КАС України передбачено, що примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.
Відповідно до ч.1 ст. 373 КАС України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення, зокрема на підставі виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень.
Згідно ст.1 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Враховуючи наведене, суд дійшов правильного висновку, що рішення суду, яке набрало законної сили повинно ефективно виконуватись і не повинно існувати можливості (крім виняткових випадків) перегляду остаточного судового рішення (дотримання принципу res judicata).
Як встановив суд, станом на день звернення відповідача із зазначено заявою, рішення суду набрало законної сили, відтак повинно бути виконане.
Відповідно до ч. 2 ст. 374 КАС України суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
Колегія суддів погоджується з висновком суду, що не встановлено, що виконавчий лист у цій справі було видано помилково, також боржник не підтвердив, що він виконав свій обов`язок щодо виконання судового рішення.
Безпідставним є покликання апелянта на те, що рішення у справі № 380/9239/20 було оскаржено в апеляційному порядку, оскільки набрання законної сили рішенням суду першої інстанції чинний Кодекс адміністративного судочинства пов`язує з тридцятиденним строком з дня його проголошення чи складення повного судового рішення (у разі розгляду справи у письмовому провадженні чи оголошення у судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення).
Згідно матеріалів справи, видаючи виконавчий лист у цій справі судом було дотримано зазначеного строку.
Таким чином, вірним є висновок суду, що згідно заяви про визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню, фактичним мотивом звернення з такою заявою до суду є обставини, що перешкоджають виконанню боржником судового рішення, а саме, що орієнтоване місце розташування земельної ділянку, щодо якої стягувач має право на отримання дозволу на розробку проекту землеустрою накладається на місце розташування земельних ділянок інших осіб, що вже перебувають у їхній власності.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду, що вказані боржником обставини є такими, що свідчать про ймовірне виникнення спору щодо права на означену земельну ділянку, однак не вважаються такими, що стосуються виконання рішення суду у цій справі.
Судом також вірно зазначено, що Головне управління Держгеокадастру у Львівській області не позбавлене права звертатися до суду із вимогами до органу виконавчої служби про оскарження рішення, дій чи бездіяльності виконавця в порядку, визначеному ст.287 КАС України.
Виходячи із зазначеного вище суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2021 року по справі № 380/9239/20 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М.А. Пліш
Судді В.В. Ніколін
О.М. Гінда
повний текст складено 14.12.2021
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2021 |
Оприлюднено | 15.12.2021 |
Номер документу | 101896659 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні