ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
01.12.2021Справа № 910/16181/17
За заявою Публічного акціонерного товариства "Вернум Банк"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" (ідентифікаційний код 39207075)
про банкрутство
Суддя Чеберяк П.П.
Представники:
від заявника Білявський А.В. - представник
від боржника не з`явилися
ліквідатор Фоменко А.В.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Заявник звернувся до Господарського суду м. Києва із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" (ідентифікаційний код 39207075), оскільки, останнє має кредиторську заборгованість у сумі 1 180 768 грн. 36 коп. і неспроможне її погасити.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 02.10.2017 заяву прийнято до розгляду, призначено підготовче засідання на 23.10.2017, зобов`язано арбітражного керуючого Фоменка Андрія Віталійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1555 від 09.08.2013), визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство, у строк до 20.10.2017 надати до суду заяву про участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД".
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 23.10.2017 порушено провадження у справі № 910/16181/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД", введено процедуру розпорядження майном, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Фоменка А.В. Попереднє засідання призначено на 18.12.2017.
Оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 26.10.2017 за № 46734.
Ухвалою попереднього засідання від 18.12.2017 затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" на загальну суму 1 214 516 грн. 98 коп. Підсумкове засідання призначено на 24.01.2018.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 24.01.2018 розгляд справи відкладено на 19.02.2018, у зв`язку з нез`явленням у судове засідання представників сторін.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 19.02.2018 задоволено клопотання розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" арбітражного керуючого Фоменка А.В. про припинення повноважень керівника та виконавчих органів боржника та тимчасове покладення відповідних обов`язків на розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Фоменка А.В.
Постановою Господарського суду м. Києва від 30.07.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено ) арбітражного керуючого Фоменка Андрія Віталійовича.
Повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 08.08.2018 за № 53380.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 08.10.2018 задоволено клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Фоменка Андрія Віталійовича про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого.
10.09.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Фоменка А.В. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 20.10.2021 розгляд справи призначено на 01.12.2021.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.12.2021 задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Вернум" про заміну найменування кредитора.
Крім того, у судовому засіданні 01.12.2021 розглядались звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Ліквідатор надав пояснення по суті поданого звіту ліквідатора.
Представник заявника звіт ліквідатора підтримав.
З поданого ліквідатором звіту, а також наявних в матеріалах справи доказів, вбачається, що з метою виявлення майна чи інших активів банкрута ліквідатором були направлені запити до компетентних органів, зокрема, до Головного управління ДПС у м. Києві, Київської митниці ДФС, Державної інспекції сільського господарства у м. Києві, Головного управління Держпраці у Київській області, Департаменту інтелектуальної власності, філії Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг , Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації, КП КМР Київське міське бюро технічної інвентаризації , Департаменту земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Головного управління регіональної статистики у м. Києві, Фонду державного майна України, Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, АТ Укрзалізниця .
Одержані ліквідатором відповіді від зазначених органів свідчать про відсутність у банкрута майнових активів, які належать йому на праві власності або повного господарського відання та які можуть бути включенні до ліквідаційної маси.
Згідно інформаційної довідки Державного реєстру речових прав на нерухоме майна та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ліквідатором було встановлено наявність зареєстрованих за банкрутом об`єктів нерухомого майна.
За підсумками проведення інвентаризації ліквідатором встановлено наявність у банкрута майнових активів, а саме дошки оголошень, які розміщені на фасадних частинах будинків, а також залишок грошових коштів на рахунках боржника в сумі 8 156,86 грн.
Виявлені ліквідатором майнові активи були реалізовані на другому повторному аукціоні з продажу майна банкрута за ціною 1 987,00 грн.
Таким чином, за результатами вжитих в ході проведення ліквідаційної процедури заходів було сформовано ліквідаційну масу в сумі 10 144,76 грн., яка була направлена на погашення витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури а також часткове погашення витрат на виплату основної грошової винагороди ліквідатору банкрута в сумі 9 256,76 коп.
Відповідно до положень ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
Через відсутність документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, такі документи ліквідатором до архівної установи не передавались.
Згідно із ч. 2. ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.
Відтак, підставою для ініціювання притягнення посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності - є наявність вини останніх в банкрутстві такого боржника.
Як вбачається з матеріалів справи, ознак приховуваного, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" ліквідатором не виявлено.
З огляду на викладені обставини, ліквідатор дійшов висновку про відсутність правових підстав для звернення з позовом про притягнення посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності у зв`язку з відсутністю ознак доведення до банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД".
Відповідно до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.
Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).
Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.
Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.
Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 09.07.2019 у справі № 15/55/2011/5003 та від 27.08.2019 у справі № 913/982/14).
Як вбачається з матеріалів справи, на засіданні зборів кредиторів банкрута, яке відбулось 01.12.2021 окрім іншого, прийнято рішення схвалити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД".
Розглянувши поданий суду на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про вичерпність та повноту здійснення дій у ліквідаційній процедурі та вжиття належних заходів з виявлення майна боржника. Враховуючи те, що за підсумками проведення ліквідаційної процедури майнових активів для задоволення вимог кредиторів не достатньо, боржника визнано банкрутом, ліквідаційна процедура триває понад три роки, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс представлені суду, виконані всі необхідні дії на стадії ліквідації банкрута, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, наявні всі підстави ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД".
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 30, 64-66, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд м. Києва
У Х В А Л И В:
1. Затвердити звіт ліквідатора.
2. Затвердити ліквідаційний баланс банкрута.
3. Головному управлінню Державної податкової служби у м. Києві зняти банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" (02660, м. Київ, вул. Марії Раскової, 11-А; ідентифікаційний код 39207075) з податкового обліку.
4. Ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" (02660, м. Київ, вул. Марії Раскової, 11-А; ідентифікаційний код 39207075) як юридичну особу в зв`язку з банкрутством.
5. Дніпровській районній у м. Києві державній адміністрації провести державну реєстрацію припинення - Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" (02660, м. Київ, вул. Марії Раскової, 11-А; ідентифікаційний код 39207075) як юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскалан ЛТД" як юридичної особи не пізніше наступного робочого дня з дати надходження ухвали.
6. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
7. Копію ухвали направити державному реєстратору боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
8. Копію ухвали направити сторонам, ліквідатору, державній виконавчій службі за місцем знаходження боржника та зазначеним вище державним органам і установам для виконання.
9. Провадження у справі № 910/16181/17 закрити.
10. Дію мораторію припинити.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрута та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
СуддяП.П. Чеберяк
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2021 |
Оприлюднено | 16.12.2021 |
Номер документу | 101911138 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чеберяк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні