Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 грудня 2021 р. Справа№200/8906/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Арестової Л.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у порядку письмового провадження) в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
виконувача обов`язків керівника Волноваської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави
до Волноваської районної ради Донецької області (місцезнаходження; вул. Героїв 51 ОМБр, буд. 1, м. Волноваха, Донецька область; код ЄДРПОУ: 24162612)
другого відповідача - Ольгинської селищної ради (місцезнаходження: Україна, 85730, Донецька обл., Волноваський р-н, селище міського типу Ольгинка (п), вул. Маяковського, будинок 32; код ЄДРПОУ: 04341560)
третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Новотроїцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області (місцезнаходження: вул. Шевцової, 57а, смт. Новотроїцьке, Волноваський район, Донецька область; код ЄДРПОУ: 25703790)
третю особу, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації (місцезнаходження: Україна, 85700, Донецька обл., Волноваський р-н, місто Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБР, будинок 1; код ЄДРПОУ: 02142632).
про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
19 липня 2021 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Виконувача обов`язків керівника Волноваської окружної прокуратури Донецької області до Волноваської районної ради Донецької області, третя особа на стороні відповідача, яке не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Новотроїцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області про:
- визнання незаконною бездіяльність Волноваської районної ради Донецької області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку на якій розташована Новотроїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області, розташована за адресою: вул. Шевцової, 57а, смт. Новотроїцьке, Волноваський район, Донецька область, 85732, код ЄДРПОУ: 25703790;
- зобов`язання Волноваську районну раду Донецької області вжити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташована Новотроїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 липня 2021 року позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 13 липня 2021 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
13 жовтня 2021 року ухвалою суду залучено в якості другого відповідача у справі Ольгинську селищну раду та третю особу, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Волноваською окружною прокуратурою при вивченні стану додержання вимог земельного законодавства в діяльності органів влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів на території району встановлено, що на земельну ділянку загальною прощею 2,3240 га обслуговування Новотроїцькою ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області, яка розташована в смт. Донецька область, Волноваський район, смт. Новотроїцьке, вул. Шевцової, 57, правовстановлюючі документи відсутні, а саме Волноваськой районною радою Донецької області не вживаються заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів під вказаним комунальним закладом.
Станом на червень 2021 року не здійснено жодних дій щодо розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки під зазначеним навчальним закладом.
Прокуратурою здійснювались заходи щодо отримання відомостей щодо встановлення заходів, які були вжиті щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, у відповідь на які надійшла відповідь, яка не містить дану інформацію.
Таким чином, використання земельної ділянки здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства, шляхом користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та без реєстрації права постійного користування, що сталося через протиправну довгу (понад 2 року) бездіяльність відповідача. Просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Волноваськой районною радою Донецької області надано суду відзив на позовну заяву, у якому зазначено, що управлінню освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою, отже, всі дії пов`язані із оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки під закладом загальної середньої освіти повинно було здійснювати саме управління освіти райдержадміністрації. Крім того, на момент звернення прокуратури до суду Волноваська рада своїм рішенням передала Новотроїцької ЗОШ № 4 до Ольгинської територіальної громади.
Також зазначає, що не має жодних правових підстав вчинити дії щодо надання правовстановлюючих документів, оскільки не є власником навчального закладу.
На підставі викладеного просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Відповідач - Ольгинська селищна рада - правом надання відзиву на позовну заяву не скористалась, про розгляд справи повідомлена належним чином.
Третя особа Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації повідомило суд, що перебуває в стані повної ліквідації. Технічна документація із землеустрою Новотроїцької ЗОШ № 4 не була виготовлена у зв`язку із виявленою невідповідністю розташування суміжних земельних ділянок планово-картографічної основи.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Новотроїцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області зареєстровано в якості юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 25703790, місцезнаходження: Україна, 85732, Донецька обл., Волноваський р-н, селище міського типу Новотроїцьке, вулиця Шевцової, будинок 57, Перелік засновників (учасників) юридичної особи: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; інформація про встановлення вимоги нотаріального засвідчення справжності підпису під час прийняття рішень з питань діяльності юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; розмір частки засновника (учасника) - Волноваська районна рада, Код ЄДРПОУ:24162612, Країна резидентства: Україна, Місцезнаходження: Україна, 85700, Донецька обл., Волноваський р-н, місто Волноваха, ВУЛ. 1 ТРАВНЯ, будинок 1, Розмір частки засновника (учасника): 0,00, що вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відомості якого розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch).
Рішенням Волноваської районної ради від 30.03.2016 року № 7/5-97 та наказом відділу освіти Волноваської районної державної адміністрації від 30.03.2016 № 170 затверджено статут Новотроїцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області, відповідно до якого вказаний навчальний заклад знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл,, селищ, міста, що перебуває в управлінні Волноваської районної ради Донецької області.
Волноваською окружною прокуратурою було надіслано до голови Новотроїцької селищною ради та Волноваської районної ради листи від 11.05.2021 року № 51-738 вих. 21 та від 03.06.2021 № 51-993 вих. 21 відповідно, якими прокуратура просила надати інформацію щодо заходів, які вжиті радою щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під закладом Новотроїцької загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 4, яка розташована за адресою: Донецька область Волноваський район, смт. Новотроїцьке, вул. Шевцової, б. 57.
Волноваською районною радою Донецької області надано відповідь від 07.06.2021 року № 01-22-290, відповідно до якої Новотроїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області є об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста, що знаходиться в управління Волноваської районної ради, яка передається у комунальну власність Ольгинської селищної територіальної громади відповідно до рішення районної ради від 22.01.2021 № 8/3-46 Про безоплатну передачу об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста, що знаходиться в управлінні Волноваської районної ради, у комунальну власність Ольгинської селищної територіальної громади та проходить процес передачі даного об`єкту.
Як вбачається з листа Новотроїцької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 від 14.04.2021 року № 16, заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку: прийнято рішення на сесії Новотроїцької селищної ради віл 04.09.2019 року № VI/1269 Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Новотроїцької ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 .
Новотроїцькою селищною радою Волноваського району Донецької області прийнято рішення від 04.09.2019 року № VI/79-1269 Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Новотроїцької ЗОШ № 4 надано дозвіл Управлінню освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, Новотроїцької ЗОШ № 4, що розташована за адресою: смт. Новотроїцьке, вул. Шевцової, 57, із земель житлової та громадської забудови Новотроїцької селищної ради.
Як вбачається з листа Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 20.05.2021 року № 203/102-21 державна реєстрація земельної ділянки під Новотроїцької загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 4 не проводилась, кадастровий номер земельної ділянки під школою не визначався.
Рішенням Волноваської районної ради від 22.01.2021 року № 8/3-46 про безоплатну передачу об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста, що знаходиться в управлінні Волноваської районної ради, у комунальну власність Ольгинської селищної територіальної громади, додатком 4 до якого за № 2 Новотроїцьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області передано із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста, що знаходиться в управлінні Волноваської районної ради, у комунальну власність Ольгинської селищної територіальної громади.
Як вбачається з листа Волноваської районної державної адміністрації від 27.07.2021 року № 02-1834-39/0 щодо інформації Новотроїцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області в період з 2018 по 2021 рік повідомлено, що балансоутримувачем даного закладу у 2018 році був відділ освіти Волноваської районної державної адміністрації (реорганізований в управління освіти сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації) . З 22 січня 2021 року вказану школу разом з будівлею та іншим майном було передано Ольгинській селищній раді з подальшою постановкою на баланс відділу освіти Ольгинської селищної ради.
Відповідно до листа Волноваського районного виробничого відділу Донецької регіональної філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру від 24.10.2019 року № 29, у процесі виконання камеральної обробки топографо-геодезичних робіт із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки під будівлею Новотроїцької ЗОШ № 4 (згідно договору № 503 від 05.07.2019 року) було виявлено невідповідність земельних ділянок планово-картографічній основі.
Так, провести реєстрацію вищезазначеної земельної ділянки не можливо у зв`язку з перетином іншими земельними ділянками, зареєстрованими у ДЗК за КН 1421556800;01:001:0191 площею 0,0885 га, ,КН 1421556800:01:001:0189 площею 0,0893 га.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Відповідно до приписів ст.ст. 32, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо управління закладами освіти, які належать територіальним громадам або передані їм, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; створення необхідних умов для виховання дітей; сприяння діяльності закладів освіти.
Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на заклади освіти.
Повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, щодо надання у користування земельних ділянок та здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, використанням і охороною земель визначені положеннями ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування .
При цьому, положеннями п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Так, згідно з приписами ч. 1, ч. 4, ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.
В той же час, як визначено положеннями ч.1, ч. 2 ст. 80 Закону України Про освіту , до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установу організацій, підприємств системи освіти належать їм на правах, визначених законодавством. Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Відповідно до приписів ст. 66 Закону України Про освіту , встановлено, що сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти, засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів, здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.
З урахуванням вищенаведеного та з огляду на норми діючого законодавства, земельна ділянка, якою користується Новотроїцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області, має перебувати на праві постійного користування, що сторонами по справі не заперечується.
При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння та користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній та комунальній власності без встановлення строку.
Відповідно до ст. 12 Земельного Кодексу України визначені повноваження місцевих рад у галузі земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.
Згідно з ч. 1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, місцеві ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.
Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування визначений у ст. 123 ЗК України.
Згідно із положеннями ст.124 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст.126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Як передбачено приписами ч. 1, ч. 2 ст.3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до вимог цього закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Також суд зазначає, що розпорядженням Кабінету Міністрів України №802-р від 17.10.2012 року Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади , зобов`язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.
Отже, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №802-р саме на органи виконавчої влади покладено обов`язок здійснення заходів пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт.
Пунктом 34 ч.1 ст.26 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР Про місцеве самоврядування (далі Закон №280/97-ВР) встановлено, що вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
На підставі ч.ч.1, 5 цього Закону сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Згідно з ч.ч.1, 2 вказаного Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Згідно рішення Новотроїцької селищної ради Волноваського району Донецької області від 04.09.2019 року № VI/79-1269 Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Новотроїцької ЗОШ № 4 надано дозвіл Управлінню освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, Новотроїцької ЗОШ № 4, що розташована за адресою: смт. Новотроїцьке, вул. Шевцової, 57, із земель житлової та громадської забудови Новотроїцької селищної ради.
Листом Волноваського районного виробничого відділу Донецької регіональної філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру від 24.10.2019 року № 29 повідомлено Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації у процесі виконання камеральної обробки топографо-геодезичних робіт із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки під будівлею Новотроїцької ЗОШ № 4 (згідно договору № 503 від 05.07.2019 року) було виявлено невідповідність земельних ділянок планово-картографічній основі. Провести реєстрацію земельної ділянки не можливо у зв`язку з перетином з іншими земельними ділянками, зареєстрованими у ДЗК.
Листом від 22.10.2021 Голова комісії з ліквідації УОСМС повідомила суд, що технічна документація із землеустрою Новотроїцької ЗОШ № 4 не була виготовлена у зв`язку із виявленою невідповідністю розташування суміжних земельних ділянок планово-картографічної основи.
Таким чином, судом встановлено, що рішення Новотроїцької селищної ради Волноваського району Донецької області від 04.09.2019 року № VI/79-1269 Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Новотроїцької ЗОШ № 4 не виконано, технічна документація не виготовлена, документи, що посвідчують право користування земельною ділянкою під Новотроїцької ЗОШ № 4 не зареєстровано.
З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність в частині невиконання вимог діючого законодавства України, оскільки відповідач є розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету, які є необхідними для оформлення правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку, однак протягом тривалого часу Радою не виконувалось будь-яких дій щодо оформлення документів на земельну ділянку та її реєстрацію
Проте, оскільки станом на день винесення рішення Новотроїцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області знаходиться на балансі Ольгинської селищної ради, що підтверджено документами по справі то вимоги щодо зобов`язання вжити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташована Новотроїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області, належить здійснити саме Ольгинській селищній раді.
Пунктом 19 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Відповідно до ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Матеріали справи свідчать, що відповідачем протиправно не зараховані періоди роботи, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.
Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
За правилами частин 1, 5 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Позивачем сплачено судовий збір в сумі 2 270,00 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З огляду на те, що в даному випадку керівник Волноваської окружної прокуратури Донецької області виступав в якості суб`єкта владних повноважень, судові витрати зі сплати судового збору з відповідачів стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230,241,0245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позов виконувача обов`язків керівника Волноваської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави до Волноваської районної ради Донецької області (місцезнаходження; вул. Героїв 51 ОМБр, буд. 1, м. Волноваха, Донецька область; код ЄДРПОУ: 24162612), другого відповідача - Ольгинської селищної ради (місцезнаходження: Україна, 85730, Донецька обл., Волноваський р-н, селище міського типу Ольгинка (п), вул. Маяковського, будинок 32; код ЄДРПОУ: 04341560), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Новотроїцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області (місцезнаходження: вул. Шевцової, 57а, смт. Новотроїцьке, Волноваській район, Донецька область; код ЄДРПОУ: 25703790), третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської районної державної адміністрації (місцезнаходження: Україна, 85700, Донецька обл., Волноваський р-н, місто Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБР, будинок 1; код ЄДРПОУ: 02142632) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Волноваської районної ради Донецької області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку на якій розташована Новотроїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області, розташована за адресою: вул. Шевцової, 57а, смт. Новотроїцьке, Волноваський район, Донецька область, 85732, код ЄДРПОУ: 25703790.
Зобов`язати Ольгинську селищну раду вжити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташована Новотроїцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 Волноваської районної ради Донецької області.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 15 грудня 2021 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Першого апеляційного адміністративного суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Л.В. Арестова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2021 |
Оприлюднено | 17.12.2021 |
Номер документу | 101916841 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Арестова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні