40/209-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" липня 2007 р. Справа № 40/209-07
вх. № 5002/4-40
Суддя господарського суду Хотенець П.В.
при секретарі судового засідання Дуброва Н.О.
за участю представників сторін:
позивача - Баранов Є.Г. відповідача - 1. Бєлкін А.Д. - директор, 2. Тітова Л.І., дов. № 11-4558 від 25.06.2007 року
розглянувши справу за позовом Спільного українсько-німецьке підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" ("ГУПРО"), м. Львів
до 1. Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "ПІВНІЧ, ЛТД", м. Харків
2. Регіонального відділення Фонду державного майна України у Львівській області
про визнання договору купівлі-продажу недійсним
ВСТАНОВИВ:
Розглядається вимога про визнання протоколу аукціону № 1 затвердженийнаказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області від 30 березня 2007 року - недійсним та про визнання договору купівлі-продажу від 30 березня 2007 року укладений між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області та Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "ПІВНІЧ, ЛТД" недійсним.
Представник позивача у судовому засіданні підтримує заявлені позовні вимоги, в обґрунтування своїх позовних вимог зазначає, що відповідно до наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області № 69 від 31 січня 2007 року "Про підготовку проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" було затверджено інформаційне повідомлення, інструкція про послідовність дій учасника аукціону в процесі продажу цілісного майнового комплексу ДП "Львівприлад" та документів, які повинні бути в пакеті документації з продажу ЦМК ДП "Львівприлад" на аукціоні, що надається учасникам аукціону. Зазначені документи були опубліковані у газеті "Відомості приватизації" № 5 (446) 07 лютого 2007 року. Згідно оголошення необхідний пакет кваліфікаційних документів для участі в аукціоні, в тому числі бізнес – план або техніко-економічне обґрунтування післяприватизаційного розвитку об'єкта, повинен бути через 14 днів після опублікування даного інформаційного повідомлення.
Серед претендентів, що подали заяви на участь в аукціоні комісією по підготовці до продажу на аукціоні об'єктів групи "В" було відібрано два учасники, які відповідали вимогам участі в аукціоні, опублікованим в повідомленні, а саме: Спільне українсько-німецьке підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" та Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ПІВНІЧ, ЛТД".
Позивач зазначив, що на момент проведення аукціону до канцелярії Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області було надано ухвалу Господарського суду Закарпатської області про вжиття заходів забезпечення, по зупиненню дії наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській областіі № 69 від 31 січня 2007 року, заборону Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Львівській області, його посадовим особам, а також будь-яким іншим особам, які можуть діяти від їх імені на підставі договору доручення чи будь-якого іншого цивільно-правового договору, здійснювати підготовку та проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" укладати (підписувати) договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" чи його окремих споруд.
30 березня 2007 року Регіональне відділення Фонду державного майна України по Львівській області через ДП "Національна мережа аукціонних центрів" Львівська філія було проведено аукціон, за результатами якого власником цілісного майнового комплексу ДП "Львівприлад" стало Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ПІВНІЧ, ЛТД". Крім цього, відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" до об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, належать: майно підприємств, цехів, виробництв, діяльність інших підрозділів, які є єдиними (цілісними) майновими комплексами…; земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку продажу у 2006 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти приватизації", встановлено, що об'єктом приватизації визнається земельна ділянка державної власності разом з об'єктом приватизації, на якій він розташований.
Серед об'єктів приватизованого цілісного майнового комплексу, що належав ДП "Львівприлад" до укладеного договору купівлі – продажу не ввійшло питання стосовно обов'язкової грошової оцінки землі та включення цієї суми до договору, що закріплено відповідним Законом України, та порушує інтереси суспільства та держави.
Представник першого відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "ПІВНІЧ, ЛТД" у судовому засіданні проти позову заперечує, просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог повністю з підстав необгрунтованності позовних вимог та невідповідності їх фактичним обставинам справи, а також на підставі невірного застосування діючого законодавства, а саме.
Відповідно до діючого законодавства примусове виконання рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження", оскільки сама ухвала не містить адресату на який покладається її виконання. Згідно з законодавством України примусове виконання рішень, ухвал застосовується спеціалізованою структурою Міністерства юстиції – Державною виконавчою службою. Зазначена ухвала не була пред'явлена до виконання належним чином.
Крім цього, твердження позивача про те, що до об'єкту приватизації відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" не ввійшла земельна ділянка, на якій розташовано об'єкт, який підлягає приватизації, не відповідає дійсності, оскільки постанова Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2006 року № 1360 "Про затвердження Порядку продажу у 2006 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти приватизації" визначає процедуру продажу у 2006 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації. Тобто, даний нормативний акт не регулює правовідносини, що виникли у 2007 році. Постанова Кабінету Міністрів України № 710 "Про затвердження Порядку продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації" було прийнято 12 травня 2007 року, тобто вже після здійснення правочинну.
Представник другого відповідача - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області у судовому засіданні проти позову заперечує, просить господарський суд Харківської області відмовити у його задоволенні повністю. В обґрунтування своєї правової позиції зазначив наступне.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2006 року №180-р було внесено зміни у додатки 1 і 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2005 року № 570 "Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2006 році", зокрема, в додаток 2 "Перелік державних підприємств і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2006 році" було включене Державне підприємство "Львівприлад".
Для забезпечення виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2006 року №180-р та з метою забезпечення підготовки об'єктів груп В, Г та об'єктів агропромислового комплексу до продажу у 2006 році, наказом Фонду Державного майна України від 17 квітня 2006 року № 633 було затверджено перелік об'єктів груп В, Г та об'єктів агропромислового комплексу, які підлягають підготовці до продажу у 2006 році. Згідно додатку №2 до вищевказаного наказу Фонду Державного майна України від 17 квітня 2006 року №633 в перелік об'єктів груп В, Г, які підлягають підготовці до продажу у 2006 році за участю працівників Департаменту реформування власності центрального апарату ФДМ України, включене Державне підприємство "Львівприлад". Наказом Фонду державного майна України від 31 травня 2006 року № 852 внесено зміни в наказ Фонду державного майна України від 17 квітня 2006 року № 663, які визначали здійснення процедури підготовки до продажу ДП "Львівприлад" у 2006 році за участі працівників регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області.
Процедура приватизації цілісного майнового комплексу ДП "Львівприлад" здійснювалася Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області у відповідності до положень Закону України "Про приватизацію державного майна" від 04 березня 1992 року № 2163-XII (із наступними змінами та доповненнями) та іншими нормативно-правовими актами.
На виконання вищевказаних розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2006 року №180-р, наказів Фонду Державного майна України від 17 квітня 2006 року №633 та від 31 травня 2006 року № 852, керуючись Законом України "Про приватизацію державного майна", Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області прийняло наказ № 342 від 14 червня 2006 року "Про приватизацію Державного підприємства "Львівприлад", яким прийняло рішення провести приватизацію ДП "Львівприлад", провести публікацію в пресі інформації про приватизацію об'єкта, а також сформувати комісію з питань передачі функцій управління майном державного підприємства від галузевого підприємства до органу приватизації, та комісію з приватизації об'єкта.
Інформація про прийняте рішення щодо приватизації цілісного майнового комплексу ДП "Львівприлад" була опублікована в газеті "Відомості приватизації" № 26 (415) від "12" липня 2006 року.
Наказом Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області № 435 від 18 липня 2006 року "Про створення комісії з питань передачі функцій управління майном ДП "Львівприлад" створено комісію з питань передачі функцій управління майном ДП "Львівприлад" від органу управління – Міністерства промислової політики України до органу приватизації – Регіонального відділення Фонда державного майна України у Львівській області.
28 вересня 2006 року Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області прийнято наказ № 695 "Про визначення способу приватизації Державного підприємства "Львівприлад", яким визначено спосіб приватизації Державного підприємства "Львівприлад" шляхом продажу цілісного майнового комплексу на аукціоні.
Наказом від 28 вересня 2006 року № 696 Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області створено інвентаризаційну комісію, а наказом від 28 вересня 2006 року № 697 - затверджено акт приймання – передавання функцій управління майном державного підприємства "Львівприлад" від 28 вересня 2006 року.
Керуючись статтею 13 Закону України "Про приватизацію державного майна", Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області наказом від 29 вересня 2006 року №703 "Про створення комісії з приватизації державного підприємства "Львівприлад" створило комісію з приватизації ДП "Львівприлад".
Згідно наказу від 30 листопада 2006 року №888 "Про затвердження висновку про вартість майна – цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області затвердило висновок про вартість майна – цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад", а саме: ринкова вартість об'єкта оцінки становить 13 453 200,00 гривень без ПДВ, сума ПДВ становить 2 690 640,00, а ринкова вартість об'єкта становить 16 143 840,00 гривень.
Наказом від 15 грудня 2006 року №904 "Про затвердження висновків (зі змінами) про вартість майна – цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" з урахуванням вартості дорогоцінних металів, їх брухту та відходів, а також інструменту з умістом природних алмазів" Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області затвердило висновок (зі змінами) про вартість майна – цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" з урахуванням вартості дорогоцінних металів, їх брухту та відходів, а також інструменту з умістом природних алмазів, а саме: ринкова вартість об'єкта оцінки становить 14 021 400,00 гривень без ПДВ, сума ПДВ становить 2 804 280,00 гривень, а ринкова вартість об'єкта становить 16 825 680,00 гривень.
28 грудня 2006 року Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області прийняло наказ №944 "Про затвердження плану приватизації майна державного майна державного підприємства "Львівприлад" затвердило план приватизації майна державного підприємства "Львівприлад".
Керуючись наказом ФДМ України від 24 лютого 2003 року № 291 "Про прийняття рішення щодо продажу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які віднесені до об'єктів груп В, Г" та враховуючи наказ РВ ФДМУ по Львівській області від 28 грудня 2006 року № 944 "Про затвердження плану приватизації майна ДП "Львівприлад", ФДМ України прийняв наказ від 30 січня 2007 року № 158 "Про прийняття рішення щодо продажу ЦМК", яким вирішив здійснити продаж на аукціоні цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад", початкова ціна продажу якого становить 16 825 680,00 (шістнадцять мільйонів вісімсот двадцять п'ять тисяч шістсот вісімдесят) гривень, в тому числі ПДВ – 2 804 280,00 (два мільйони вісімсот чотири тисячі двісті вісімдесят) гривень.
Згідно до статті 16 Закону України "Про приватизацію державного майна" продаж об'єктів приватизації на аукціоні, за конкурсом та на фондових біржах здійснюється у порядку, що затверджується Фондом державного майна України, Антимонопольним комітетом України, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Підготовка до продажу на аукціоні цілісного майнового комплексу державного підприємства “Львівприлад” (далі – ЦМК ДП “Львівприлад”) здійснювалася регіональним відділенням ФДМУ по Львівській області з дотриманням вимог Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В,Г, затвердженого наказом ФДМУ від 26 лютого 2002 року № 1336, наказом Фонду Державного майна України від 26 лютого 2002 року № 1336, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 01 серпня 2002 року № 222, розпорядженням Антимонопольного комітету України від 26 липня 2002 року № 226-р та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 25 вересня 2002 року № за № 784/7072. Вказане Положення про продаж ЦМК розроблено відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна".
Керуючись згаданим Положенням про продаж ЦМК, Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області 31 січня 2007 року було прийнято наказ №69 "Про підготовку проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад", яким затверджено інформаційне повідомлення, про проведення аукціону з продажу ЦМК ДП "Львівприлад", інструкцію про послідовність дій учасників аукціону в процесі продажу ЦМК ДП "Львівприлад".
Відповідно до Положення про продаж ЦМК інформаційне повідомлення регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області про проведення аукціону з продажу ЦМК ДП “Львівприлад” (далі – інформаційне повідомлення) та інструкція про послідовність дій учасника аукціону в процесі продажу ЦМК ДП “Львівприлад”, які затверджені наказом Регіонального відділення ФДМ України по Львівській області від 31 січня 2007 року № 69, були опубліковані у газеті "Відомості приватизації" №5 (446) від 07 лютого 2007 року.
Для участі в кваліфікаційному відборі кваліфікаційні документи подали шість юридичних осіб, в тому числі – Спільне українсько-німецьке підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" ("ГУПРО") та Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ПІВНІЧ, ЛТД".
22 лютого 2007 року - 23 лютого 2007 року відбулося засідання Комісії з підготовки до продажу ЦМК ДП "Львівприлад", на якому у відповідності до Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г, затвердженого наказом ФДМ України від 26 липня 2002 року №1336, розпорядженням Антимонопольного комітету від 26 липня 2005 року №225-р, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 01 серпня 2002 року №222 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2002 року за №784/7072, комісією було розкрито та проаналізовано подані заявниками кваліфікаційні документи на предмет відповідності визначеним в інформаційному повідомленні кваліфікаційним вимогам та обрано претендентів для участі в аукціоні, а також складено список учасників аукціону з продажу ЦМК ДП "Львівприлад", про що складено протокол №1 від 22 лютого 2007 року - 23 лютого 2007 року.
До списку учасників аукціону з продажу ЦМК ДП "Львівприлад" були включені тільки дві юридичні особи – Спільне українсько-німецьке підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" ("ГУПРО") та Товариством з обмеженою відповідальністю фірми "ПІВНІЧ, ЛТД".
Згаданий протокол №1 засідання комісії з підготовки до продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" від 22 лютого 2007 року - 23 лютого 2007 року з розгляду кваліфікаційних документів претендентів на їх відповідність кваліфікаційним вимогам та визначення списку учасників аукціону, а також список учасників аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" були затверджені Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області наказом №191 від 28 лютого 20007 року.
Крім того, наказом №309 від 22 березня 2007 року "Про допущення учасників аукціону з продажу ЦМК ДП "Львівприлад" до участі в даному аукціоні" Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області було вирішено допустити до участі в аукціоні Спільне українсько-німецьке підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" ("ГУПРО") та Товариство з обмеженою відповідальністю фірму "ПІВНІЧ, ЛТД" та затверджено список учасників, допущених до аукціону з продажу ЦМК ДП "Львівприлад" у складі зазначених юридичних осіб.
30 березня 2007 року уповноваженою Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області особою – Державною акціонерною компанією "Національна мережа аукціонних центрів" (ДАК "НМАЦ") в особі філії Львівський аукціонний центр ДАК "НМАЦ" відповідно до договору №070307 про надання послуг, пов'язаних з приватизацією державного майна від 07 березня 2007 року, в приміщенні цієї філії за адресою м. Львів, вул. Сахарова, 46а було проведено аукціон з продажу цілісного майнового комплексу ДП "Львівприлад", м. Львів, вул. Стрийська, 48 (Лот №1) за участю двох учасників аукціону - Спільне українсько-німецьке підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" ("ГУПРО") (учасник №1) та Товариство з обмеженою відповідальністю фірму "ПІВНІЧ, ЛТД" (учасник №2) за початковою ціною продажу 16 825 680,00 гривень, в тому числі ПДВ, та кроком, за яким здійснюється збільшення ціни – 1 683 000,00 гривень.
За результатами вказаного аукціону складено протокол №1 аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" (об'єкт групи В, державна власність) від 30 березня 2007 року, підписаний ліцитатором та переможцем аукціону.
Як вбачається з вказаного протоколу, учасник №2 - Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ПІВНІЧ, ЛТД" запропонував ціну 16 825 680,00 гривень, а учасник №1 - Спільне українсько-німецьке підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" ("ГУПРО") не вніс пропозицій щодо придбання Лота №1 ні за початковою ціною, ні з врахуванням крока, за яким здійснюється збільшення ціни. Відтак, переможцем аукціону був визнаний учасник №2 - Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ПІВНІЧ, ЛТД".
Протокол №1 аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" (об'єкт групи В, державна власність) від 30 березня 2007 року був затверджений наказом Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області від 30 березня 2007 року №381 "Про затвердження результатів аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" (м. Львів, вул. Стрийська. 48). Крім того, згідно пункту 5 вказаного наказу № 381 від 30 березня 2007 року діяльність комісії з підготовки до продажу ЦМК ДП "Львівприлад" на аукціоні, що створена згідно з наказами відповідача від 13 лютого 2007 року №130 та від 21 лютого 2007 року №165, припинена.
30 березня 2007 року між Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області (продавець) та переможцем аукціону Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "ПІВНІЧ, ЛТД" (покупець) було укладено договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" (група В) при приватизації на аукціоні, посвідченого 30 березня 2007 року приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Балацькою В.К., зареєстрованого в реєстрі за №1219 (надалі - договір купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року), згідно якого продавець зобов'язувався передати покупцю у власність цілісний майновий комплекс державного підприємства "Львівприлад", який розташований за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 48 (надалі – Об'єкт приватизації) на земельній ділянці площею 3,6291 га., яка надана у фактичне користування, а покупець зобов'язувався прийняти об'єкт приватизації у власність, сплатити ціну продажу і виконати умови, що визначені в цьому договорі. Об'єкт приватизації включає в себе всі його активи і пасиви згідно зі зведеним актом інвентаризації майна ДП "Львівприлад" станом на 30 вересня 2006 року, затвердженим наказом Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області від 30 жовтня 2006 року №775. Перелік нерухомого майна, що передається у власність покупцю цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" , наведений у Додатку №1 до вказаного договору купівлі-продажу.
Згідно статті 657 Цивільного кодексу України договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації, а тому сторони дотрималися вимог законодавства щодо нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу цілісного майнового комплексу.
Вказаний договір був зареєстрований у Державному реєстрі правочинів за номером 2000126, про що приватним нотаріусом Балацькою В.К. видано Витяг з Державного реєстру правочинів №3772484 від 30 березня 2007 року.
Крім того, договір купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року у встановленому порядку 02 квітня 2007 року був зареєстрований Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради за №1269-А, про що свідчить відмітка на першій сторінці договору.
Згідно пункту 1.5. договору купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року продано по ціні 16 825 680,00 гривень, в тому числі ПДВ 2 804 280,00 гривень, за ціною, по якій Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ПІВНІЧ, ЛТД" стала переможцем аукціону.
Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "ПІВНІЧ, ЛТД" було повністю проведено розрахунок за придбаний ЦМК ДП "Львівприлад" згідно договору купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року платіжним дорученням №924 від 30 березня 2007 року в сумі 15 143 112,00 гривень, в тому числі ПДВ, що підтверджується банківською випискою від 30.03.2007 року. При цьому, згідно пункту 2.3. договору купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року кошти, внесені покупцем в розмірі 10% від початкової вартості продажу Об'єкта приватизації в сумі 1 682 568,00 гривень, які перераховані як гарантія для участі в аукціоні, зараховуються покупцю в рахунок ціни Об'єкта приватизації.
Крім того, Антимонопольний комітет України прийняв рішення від 17 квітня 2007 року №145-р "Про надання дозволу на концентрацію", яким надав Товариству з обмеженою відповідальністю фірмі "ПІВНІЧ, ЛТД" дозвіл на придбання активів у вигляді ЦМК ДП "Львівприлад" (м. Львів, код ЄДРПОУ 05796593).
Після цього ЦМК ДП "Львівприлад" був переданий Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області Товариству з обмеженою відповідальністю фірмі "ПІВНІЧ, ЛТД" по відповідному Акту передачі приймання ЦМК ДП "Львівприлад" (група В) від 23 квітня 2007 року.
Відтак, з врахуванням наведеного, Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ПІВНІЧ, ЛТД", відповідно до частини 4 статті 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" та на підставі пункту 1.2. договору купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року набула право власності на Об'єкт приватизації з 17 квітня 2007 року, тобто після проведення повного розрахунку та отримання відповідного погодження Антимонопольного комітету України.
Крім того, як вбачається з розділу 9 "Гарантії та претензії" договору купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року приватний нотаріус Балацька В.К., яка посвідчувала цей договір, перевірила відсутність заборони на відчуження комплексу будівель та споруд по вул. Стрийська, 48 у м. Львові, що входять в склад ЦМК ДП "Львівприлад", про що свідчать отримані довідки, а також відсутність обтяжень рухомого майна, про що свідчать відповідні витяги з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави та Державного реєстру обтяжень рухомого майна про публічні обтяження, за винятком застави товарів в обороті згідно договору застави №124/Z-06 від 26 жовтня 2006 року, укладеного між АКБ "Золоті ворота" та ДП "Львівприлад". Однак, згідно листа філії АКБ "Золоті ворота" у м. Києві від 29 березня 2007 року №631 банк надав згоду на передачу прав та обов'язків ДП "Львівприлад" до покупця Об'єкта приватизації.
Відповідно до статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу, а саме: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства, особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності, волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі, правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Однак, позивач в позовній заяві не навів жодних з вищевказаних підстав для визнання договору купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" від 30 березня 2007 року недійсним.
Крім того, згідно частини 6 статті 29 Закону України "Про приватизацію державного майна" порушення встановленого законодавством порядку приватизації або прав покупців є підставою для визнання недійсним договору купівлі-продажу об'єкта приватизації в порядку, передбаченому законодавством України.
Як вбачається з позовної заяви, позивач Спільне українсько-німецьке підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю "ГУМАНІТАРНИЙ ПРОЕКТ" ("ГУПРО") вважає, що оспорювані протокол №1 від 30 березня 2007 року та договір купівлі-продажу від 30 березня 2007 року є недійсними, оскільки на момент проведення аукціону до канцелярії Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області було надано ухвалу Господарського суду Закарпатської області, якою були вжиті заходи по забезпеченню позову, а саме:
- зупинити дію наказу Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області №69 від 31 січня 2007 року "Про підготовку проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад";
- заборонити Регіональному відділенню Фонда державного майна України по Львівській області, його посадовим особам, а також будь-яким іншим особам, які можуть діяти від їх імені на підставі договору доручення чи будь-якого іншого цивільно-правового договору, здійснювати підготовку та проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад", а також за результатами аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" укладати (підписувати) договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" чи його окремих споруд.
Позивач вважає, що ця ухвала згідно пункту 5 статті 118 Кодексу Адміністративного судочинства України підлягала негайному виконанню.
З проводу цього Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області вважає за необхідне повідомити наступне:
30 березня 2007 року в канцелярії Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області було зареєстровано за №8-439 лист адвоката Фурика А.Я., яким надіслано до відома та виконання копію ухвали Господарського суду Закарпатської області від 29 березня 2007 року по справі №2/77 про вжиття заходів по забезпеченню позову та копію заяви у виконавчу службу про її виконання. Як вбачається з пояснювальної записки заступника начальника організаційно-господарського відділу Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області вказаний лист надійшов в канцелярію 30 березня 2007 року близько 11.00 годин та був зареєстрований в загальному порядку в другій половині дня, оскільки у листі не було вказано про його терміновість.
З Господарського суду Закарпатської області вказана ухвала надійшла тільки 02 квітня 2007 року і зареєстрована під №8-443.
Відповідно до частини 5 статті 118 Кодексу Адміністратвиного судочинства України виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.
Згідно статті 158 Кодексу Адміністративного судочинства України, видами судових рішень є постанова та ухвала.
В ухвалі Господарського суду Закарпатської області від 29 березня 2007 року по справі №2/77 також зазначено, що "виконання ухвали з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, визначеному законом для виконання судових рішень".
Таким чином, постановляючи ухвалу від 29 березня 2007 року по справі №2/77, Господарський суд Закарпатської області визначив порядок її виконання – порядок, визначений законом для виконання судових рішень.
Згідно частини 4 статті 257 Кодексу Адміністративного судочинства України, примусове виконання рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Примусове виконання рішень в Україні покладається на Державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" державною виконавчою службою підлягають виконанню виконавчі документи, зокрема, ухвали судів у господарських справах.
Згідно до статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа за заявою стягувача або його представника про примусове виконання рішення, зазначеного в статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" , яке повинно відповідати вимогам, передбаченим статтею 19 Закону України "Про виконавче провадження" .
Статтею 24 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення виконавчого документа до виконання і цей документ відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, та пред'явлений до виконання до органу державної виконавчої служби за належним місцем виконання рішення. Копія постанови про відкриття виконавчого провадження не пізніше наступного дня надсилається стягувачу, боржнику та органу (посадовій особі), який видав виконавчий документ.
Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області повідомляє, що станом на 27 червня 2007 року на його адресу не надходила постанова про відкриття виконавчого провадження з виконання ухвали Господарського суду Закарпатської області від 29 березня 2007 року по справі №2/77, а, отже, не вживалися визначені чинним законодавством заходи щодо виконання вказаної ухвали.
Разом з тим, Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області повідомляє, що, розглянувши його заяву про скасування заходів забезпечення позову, Господарський суд Закарпатської області виніс ухвалу від 03 квітня 2007 року по справі №2/77 (в апеляційному порядку не оскаржувалася), якою ухвалив скасувати ухвалу Господарського суду Закарпатської області від 29 березня 2007 року по справі №2/77 та вжиті цією ухвалою заходи по забезпеченню адміністративного позову. При цьому, в ухвалі суд встановив факт необґрунтованості заявлених вимог про забезпечення позову. Крім того, ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 08 травня 2007 року по справі №2/77 позовну заяву було залишено без розгляду.
Відтак, наведені позивачем Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "ПІВНІЧ, ЛТД" підстави визнання недійсними протоколу аукціону №1, затвердженого наказом Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області від 30 березня 2007 року, та договору купівлі-продажу від 30 березня 2007 року, укладеного між Регіональним відділенням Фонда державного майна України по Львівській області та Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "ПІВНІЧ, ЛТД", з огляду на наявність на дату проведення аукціону з продажу ЦМК ДП "Львівприлад" ухвали Господарського суду Закарпатської області від 29 березня 2007 року по справі №2/77, носять формальний характер та не можуть бути достатніми підставами для визнання вищевказаних документів недійсними. Крім того, позивачем не наводиться жодних обставин, з якими він пов'язує порушення його прав оспорюваними протоколом №1 від 30 березня 2007 року та договором купівлі-продажу від 30 березня 2007 року.
Згідно з абзацом другим пункту 1 статті 128 Земельного Кодексу України та пунктом 1 статті 18-1 Закону України "Про приватизацію державного майна" продаж земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, здійснюється державними органами приватизації у порядку, що затверджується Кабінетом Міністрів України. Даний порядок був затверджений лише у вересні 2006 року, в якому визначалося, що в 2006 році продаж земельної ділянки, на якій знаходиться об'єкт приватизації, здійснюється на аукціонних торгах разом з об'єктом приватизації, відповідний перелік земельних ділянок формується Фондом державного майна України відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України переліків об'єктів, що підлягають приватизації. Рішення стосовно приватизації ДП "Львівприлад" було прийнято Кабінетом Міністрів до затвердження цього Порядку. Регіональне відділення Фонда державного майна України по Львівській області наказом від 14 червня 2006 року № 342 прийняло рішення про приватизацію ДП "Львівприлад" і здійснило приватизацію ЦМК без приватизації земельної ділянки, на якій знаходився об'єкт приватизації, оскільки дане не передбачалося згаданим нормативно-розпорядчими документами КМУ і ФДМУ. Крім цього, згідно статті 120 Земельного Кодексу України, з урахуванням пунктів 10, 12 р.Х "Перехідні положення", покупець, що в процесі приватизації придбав ЦМК ДП "Львівприлад" повинен вирішити питання стосовно подальшого користування земельною ділянкою, на якій знаходиться об'єкт приватизації, з відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції у порядку та з додержанням вимог Земельного Кодексу України.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані, не відповідають нормам діючого законодавства та не підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд виходив з наступного.
Доводи позивача стосовно порушень відповідачами проведення аукціону при наявності ухвали Господарського суду Закарпатської області по зупиненню дію наказу Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області №69 від 31 січня 2007 року "Про підготовку проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад"; заборону на вчинення певних дій та інше спростовуються нормами направленими на регулювання примусового виконання рішень та ухвал. Відповідно до статті 43-6 Господарського кодексу України зазначено, що ухвала про вжиття запобіжних заходів виконується негайно в порядку, встановленому для виконання судових рішень.
Частиною 4 статті 257 Кодексу Адміністратвиного судочинства України встановлено, що примусове виконання рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Згідно статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження - це сукупність дій органів і посадових осіб, зазначених у цьому Законі, спрямованих на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які здійснюються на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, виданими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Статтею 2 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що примусове виконання рішень в Україні покладається на Державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.
Відповідно до Закону України "Про державну виконавчу службу" примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, відділів державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції, районних, міських (міст обласного значення), районних в містах відділів державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції (далі - державні виконавці).
Крім цього, Законом України "Про виконавче провадження" встановлюється процедура (обов'язковий процес) пред'явлення виконавчого документу до виконавчої служби для відкриття виконавчого провадження та проведенню по ньому виконавчих дій направлених на примусове виконання рішень, ухвал та інше.
З доводів позивача, матеріалів справи, суд не вбачає порушень з боку відповідачів в проведенні аукціону та укладенню договору купівлі-продажу при наявності ухвали господарського суду Закарпатської області про застосування запобіжних заходів в проведенні аукціону, зупиненню дію наказу Регіонального відділення Фонда державного майна України по Львівській області №69 від 31 січня 2007 року "Про підготовку проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад"; заборону на вчинення певних дій відповідачами.
Також, суд не вбачає порушень з боку відповідачів при укладенні договору купівлі-продажу ЦМК ДП "Львівприлад" на підставах зазначених позивачем по застосуванню Закону України "Про приватизацію державного майна" яким встановлено, що до об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, належать: майно підприємств, цехів, виробництв, діяльність інших підрозділів, які є єдиними (цілісними) майновими комплексами…; земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації та постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку продажу у 2006 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти приватизації" якою встановлено, що об'єктом приватизації визнається земельна ділянка державної власності разом з об'єктом приватизації, на якій він розташований. Позивач вказує, що порушення даних норм Закону, а саме не включення земельної ділянки до договору купівлі-продажу є підставою для визнання договору недійсним. Однак, дане твердження є безпідставне та не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме. Момент прийняття рішення про приватизацію цілісного майнового комплексу державного підприємства "Львівприлад" було прийнято Кабінетом Міністрів України 05 квітня 2006 року, тобто до затвердження Постанови КМУ "Про затвердження Порядку продажу у 2006 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації" який було затверджено у вересні 2006 року. Крім цього, дія даного Порядку регулює правовідносини, що здійснюються в період зазначеного у постанові часу, а саме протягом 2006 року. Встановлення дії даного нормативного акту свідчить про те, що відносини які ним регулюються обумовлені строком дії нормативного акту – з моменту прийняття до кінця 2006 року.
Проведення аукціону та укладення договору купівлі-продажу відбулося 30 березня 2007 року. На момент проведення аукціону та укладення договору діючих нормативно-розпорядчих КМУ та ФДМУ які б закріплювали процедуру обов'язкового включення до договору земельної ділянки не було. Нормативно-розпорядчий акт КМУ по регулювання даних питань у 2007 році було затверджено постановою КМУ від 12 травня 2007 року № 710.
З урахуванням викладеного Регіональним відділенням Фонду державного майна по Львівській області правомірно було прийнято наказ від 14 червня 2006 року № 342 про приватизацію ДП "Львівприлад" без приватизації земельної ділянки на якій знаходиться об'єкт приватизації, делегувавши право власнику на передбачене пунктом 6, пунктом 10, 12 р.Х "Перехідні положення" статті 120 Земельного Кодексу України, коли покупець, що в процесі приватизації придбав ЦМК ДП "Львівприлад" повинен вирішити питання стосовно подальшого користування земельною ділянкою, на якій знаходиться об'єкт приватизації, з відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції у порядку та з додержанням вимог Земельного Кодексу України.
У відповідності до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Згідно статті 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Таким чином, суд вважає вимоги позивача необґрунтованими, не підтвердженими наявними у матеріалах справи доказами, та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, покладаються на позивача.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, Постановою КМУ № 1360 "Про затвердження Порядку продажу у 2006 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації", Постановою КМУ № 710 "Про затвердження Порядку продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації", статтями 1-3, 18, 24 Закону України "Про виконавче провадження", статтею 120 Земельного кодексу України, статтями 1, 4, 12, 33, 43, 44, 47-49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог відмовити.
Суддя Хотенець П.В.
Секретар судового засідання Дуброва Н.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2007 |
Оприлюднено | 16.10.2007 |
Номер документу | 1019658 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Хотенець П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні