464/7395/21 2/441/850/2021
З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
17.12.2021 Городоцьким районний суд Львівської області у складі:
головуючої, судді - Ференц О.І.,
за участю секретаря судового засідання - Пеленської Х.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Городок за правилами спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Пустомитівської окружної прокуратури Львівської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Комарнівської міської ради Львівського району Львівської області до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки , -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор звернувся до суду в інтересах держави в особі Комарнівської міської ради Львівського району Львівської області із даним позовом, покликаючись на те, що відповідач на підставі договору купівлі-продажу від 28.03.2007 став власником 24/100 частки нежитлових будівель площею 2978.2 кв.м. на АДРЕСА_1 (на даний час Комарнівська ОТГ). Відповідно до матеріалів інвентаризаційної справи загальна площа придбаних ОСОБА_1 приміщень становить 3040.2 кв .м.. Згідно із рішенням Бучалівської сільської ради № 86 від 19.04.2007 проведено розподіл поштових адрес та частини майнового комплексу: ТзОВ Мізол-Захід - іншому співвласнику нежитлових будівель, присвоєно номер 396а , житловим приміщенням, які перебувають у власності відповідача - 396г . Відповідно до рішення Бучалівської сільської ради № 81 від 16.10.2008 нежитловим будівлям ОСОБА_1 присвоєно адресу: АДРЕСА_2 . Придбані відповідачем нежитлові будівлі знаходилися на земельній ділянці площею 8.4405 га з кадастровим номером 4620981100:09:007:0001. Попереднім власником цих приміщень - ПП Октан-Люкс , 01.03.2006 було укладено із Бучалівською сільською радою Городоцького району договір оренди вказаної земельної ділянки строком на 2 роки. Вивченням технічної документації із землеустрою щодо поділу вищевказаної земельної ділянки з`ясовано, що вона розділена на п`ять земельних ділянок, серед яких за адресою АДРЕСА_2 міститься земельна ділянка площею 1.0903 га з кадастровим номером 4620981100:09:007:0013, яку зареєстровано за Бучалівською сільською радою, правонаступником якої відповідно до рішення Комарнівської міської ради № 16 від 03.12.2020 Про реорганізацію юридичних - сільських рад, які увійшли до Комарнівської територіальної громади шляхом приєднання до Комарнівської міської ради є Комарнівська міська рада. Згідно інформації з ГУ ДПС у Львівській області № 4664/5/13-01-04-07 від 20.04.2021 жодні платежі від ОСОБА_1 зі сплати за землю не надходили. Всупереч вимог ст.ст.125 та 126 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) відповідач, набувши права власності на об`єкт нерухомості, розміщений на земельній ділянці з кадастровим номером 4620981100:09:007:0013, належним чином не оформив правовідносини щодо користування земельною ділянкою, обов`язку щодо укладення та реєстрації договору оренди на спірну земельну ділянку не виконав. Оскільки ОСОБА_1 не є ні власником, ані постійним землекористувачем спірної земельної ділянки, він не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому єдина можлива форма здійснення плати за землю для нього є орендна плата (ст.14.1.72 ПК України). Прокуратурою самостійно обраховано збитки, заподіяні відповідачем внаслідок використання земельної ділянки без оформлення права користування на неї та належної сплати орендної плати, на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 4620981100:09:007:0013 та рішень Бучалівської сільської ради Городоцького району Львівської області, якими затверджувалися ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю. Розмір таких становить 39275 грн. 07 коп.. На підставі ст.1212 ЦК України просили суд ухвалити рішення, яким стягнути з відповідача в користь позивача 39275.07 грн. недоотриманої за останні три роки орендної плати за час користування відповідачем земельною ділянкою з кадастровим номером 4620981100:09:007:0013, а також понесені судові витрати в розмірі 2270 грн.
Прокурор та представник позивача в судове засідання не з`явилися, від прокурора надійшла письмова заява про розгляд справи у її відсутності. Позов підтримує в повному обсязі, проти ухвалення заочного рішення у справі не заперечує.
Відповідач у судове засідання не з`явився, хоча повідомлявся у встановленому законом порядку про час і місце розгляду справи, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, відзиву на позовну заяву не подав, про причини неявки суду не повідомив.
У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, що передбачено ч.2 ст.247 ЦПК України.
Проаналізувавши підстави позовної заяви, оглянувши та оцінивши матеріали справи, дослідивши зібрані у справі докази, суд вважає, що позов слід задоволити з наступних підстав.
Відповідно до частини 3 статті 12 Цивільного процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Згідно статті 13 Цивільного процесуального кодексу України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Судом установлено, що 28.03.2007 між Приватним підприємством Октан-Плюс (продавець) та ОСОБА_1 (покупець) укладено договір купівлі-продажу, відповідно до умов якого продавець передає у власність покупця, а покупець приймає у власність 24/100 частки нежитлових будівель, розташованих по АДРЕСА_1 , площею 2978,2 кв.м. Нерухоме майно знаходиться на земельній ділянці площею 8,4405 га, яка перебуває у користуванні продавця на підставі договору оренди земельної ділянки, укладеному між Продавцем та Бучалівською сільською радою 01.03.2006р. на термін два роки, орендна плата за змелю становить 2176 грн. 92 коп. за місяць (п.3 договору) (а.с.21). Право власності ОСОБА_1 на вищевказану частку нежитлової будівлі підтверджується також Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 14243982 від 16.04.2007 (а.с.22).
Рішенням Бучалівської сільської ради № 86 від 19.04.2007р. проведено розділення поштових адрес, а саме: частині майнового комплексу, належного ОСОБА_1 , присвоєно номер 396г (а.с.58).
Рішенням виконавчого комітету Бучалівської сільської ради № 56 від 19.07.2007 вирішено оформити свідоцтво на право власності на нежитлові будівлі по АДРЕСА_1 за ОСОБА_1 , а саме будівлю сушки площею 1481.8 кв.м., паркетний цех площею 1558.4 кв.м. (а.с.59). Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 276306980 від 23.09.2021 власником нежитлової будівлі на АДРЕСА_1 в цілому є ОСОБА_1 (а.с.26).
Відповідно до рішення Бучалівської сільської ради № 81 від 16.10.2008 Про проведення нумерації житлових будинків та об`єктів в селах Бучали і Катериничі будівлям по АДРЕСА_2 , що належать ОСОБА_1 , присвоєно № 27 (а.с.60-61).
Як вбачається із технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки Бучалівської сільської ради для обслуговування споруд на АДРЕСА_1 , земельна ділянка з кадастровим номером 4620981100:09:007:0001 площею 8.4405 га для обслуговування споруд в АДРЕСА_1 перебуває у комунальній власності Бучалівської сільської ради і поділена на п`ять земельних ділянок площею 1.1905 га, 1.0903 га, 1.6182 га, 3.4894 га та 1.0521 га. Зокрема, земельна ділянка площею 1.0903 га знаходиться на АДРЕСА_2 (а.с.80-103).
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 276259343 від 23.09.2021 власником земельної ділянки площею 1.0903 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (кадастровий номер 4620981100:09:007:0013) за адресою: АДРЕСА_2 є Бучалівська сільська рада Городоцького району Львівської області (а.с.27).
Рішенням Комарнівської міської ради Львівського району Львівської області № 16 від 03.12.2020 Про реорганізацію юридичних осіб - сільських рад, які увійшли до Комарнівської територіальної громади, шляхом приєднання до Комарнівської міської ради розпочато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Комарнівської міської ради сільських рад згідно списку, в тому числі і Бучалівської сільської ради, Комарнівську міську раду визнано правонаступником всього майна, прав та обов`язків всіх юридичних осіб - сільських рад, зазначених у п.1 цього рішення, з дня набуття повноважень новообраною радою (а.с.46-49).
Згідно інформації, наданої ГУ ДПС у Львівській області на запит Пустомитівської окружної прокуратури 20.04.2021, по ОСОБА_1 станом на 15.04.2021 відповідно до наявних баз даних ІС Податковий блок на підсистеми Плата за землю відсутня сплата по платі за землю (а.с.77).
Актом обстеження Комарнівської міської ради від 10.09.2021 встановлено, що ОСОБА_1 є власником нежитлових будівель загальною площею 3040.2 кв.м. в АДРЕСА_2 на земельній ділянці площею 1.0903 га з кадастровим номером 4620981100:09:007:0013, право користування земельною ділянкою ОСОБА_1 не оформлене, плата за користування ділянкою не сплачується (а.с.57).
Рішенням Бучалівської сільської ради Городоцького району Львівської області № 168 від 27.06.2017 Про затвердження ставок земельного податку, орендної плати за землю та плати за особисте строкове сервітутне користування землею на 2018 рік`встановлено ставку річної орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній або комунальній власності, диференціювавши у відсотках до нормативної грошової оцінки земель (а.с.62-63).
Рішенням Бучалівської сільської ради Городоцького району Львівської області № 288 від 22.06.2018 Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2019 рік встановлено ставку земельного податку на землі промисловості, а саме для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для земель, нормативну грошову оцінку яких проведено в розмірі 1.5 % (а.с.64-67).
Рішенням Бучалівської сільської ради Городоцького району Львівської області № 361 від 10.05.2019 Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2020 рік встановлено ставку земельного податку на землі промисловості, а саме для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для земель, нормативну грошову оцінку яких проведено в розмірі 1.5 % (а.с.68-71).
Рішенням Бучалівської сільської ради Городоцького району Львівської області № 450 від 15.06.2020 Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік встановлено ставку земельного податку на землі промисловості, а саме для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для земель, нормативну грошову оцінку яких проведено в розмірі 1.5 % (а.с.72-75).
Як вбачається із Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1.0903 га на АДРЕСА_2 (кадастровий номер 4620981100:09:007:0013) станом на 01.01.2018 становила 846023 грн. 20 коп. (а.с.106), станом на 01.01.2019 становила 846023 грн. 20 коп. (а.с.107), станом на 01.01.2020 становила 890993 грн. 16 коп. (а.с.108) та станом на 01.01.2021 становила 890993 грн. 16 коп. (а.с.109).
Пунктом "а" частини 2 статті 83 ЗК України встановлено, що всі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності, перебувають у комунальній власності.
У статті 12 ЗК України визначено повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до абз.1 ч.1 ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами земельних торгів. Укладення договору оренди земельної ділянки може бути здійснено на підставі цивільно-правового договору або в порядку спадкування (ч.ч.2, 3 ст.16 ЗУ Про оренду землі ).
Як підтверджується матеріалами справи, ОСОБА_1 набув право власності на нежитлове приміщення (24/100 частки нежитлових будівель), що знаходиться на АДРЕСА_2 , площею 2978.2 кв.м на підставі договору купівлі-продажу від 28.03.2007, у п.3 якого зазначено, що об`єкт договору (нежитлові будівлі) розташований на земельній ділянці загальною площею 8,4405 га в цілому, яка перебуває у користуванні продавця (ПП Октан-Люкс ) на підставі договору оренди земельної ділянки, укладеному між Продавцем і Бучалівською сільською радою 01.03.2006 на термін 2 роки.
Відповідно до абз.3 ст.7 Закону України Про оренду землі у разі набуття права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці, що перебуває у користуванні попереднього власника на праві оренди, до набувача такого об`єкта одночасно переходить право оренди земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт, в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього власника зазначеного об`єкта, розміщеного на земельній ділянці, крім випадків, визначених частиною четвертою цієї статті, а також з урахуванням вимог частини тринадцятої статті 120 Земельного кодексу України. Волевиявлення орендодавця та внесення змін до договору оренди із зазначенням нового орендаря земельної ділянки не вимагаються.
Особа, до якої перейшло право власності на будівлі (споруди), набуває право користування земельною ділянкою на тих же умовах і в тому ж обсязі, що й попередній власник будівлі (споруди) (ст.415 ЦК України).
Згідно зі ст.391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
Відповідно до ст.90 ЗК України власники земельних ділянок мають право, зокрема, на відшкодування збитків у випадках, передбачених законом. Власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки (ст.156 ЗК України). Відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України (ст.157 цього ж кодексу).
Пунктом 1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого Постановою КМУ № 284 від 19.04.1993, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості грунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв`язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок. У п.3 вказаного Порядку зазначено, що відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані. При цьому, неодержаний дохід - це дохід, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян.
Відповідно до п.12 постанови Пленуму Верховного суду України від 16.04.2004 № 7 "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляду цивільних справ", вирішуючи позови про відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, суди повинні мати на увазі, що прри вилученні (викупі) сільськогосподарських угідь, лісових земель, чагарників для потреб, не пов`язаних із сільсько- чи лісогосподарським виробництвом, їх тимчасовому зайнятті для інших видів використання, встановленні обмежень щодо використання земельних ділянок, погіршення якості грунтового покриву та інших корисних властивостей сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників у непридатний для використання стан, неодержанні доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки, відшкодування збитків згідно зі статтями 156, 157 ЗК здійснюється органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами та юридичними особами, які використовують земельні ділянки і діяльність яких обмежує права власників та землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу.
Відповідно до ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Як встановлено у постанові Верховного Суду від 12.04.2019 у справі № 922/981/18, кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.
У разі виникнення спору стосовно набуття майна або його збереження без достатніх правових підстав договірний характер спірних правовідносин унеможливлює застосування до них судом положень глави 83 ЦК України. За змістом положень глав 82 і 83 ЦК України для деліктних зобов`язань, які виникають із заподіяння шкоди майну, характерним є, зокрема, зменшення майна потерпілого, а для кондикційних - приріст майна у набувача без достатніх правових підстав. Вина заподіювача шкоди є обов`язковим елементом настання відповідальності у деліктних зобов`язаннях. Натомість для кондикційних зобов`язань вина не має значення, оскільки важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої.
Таким чином, обов`язок набувача повернути потерпілому безпідставно набуте (збережене) майно чи відшкодувати його вартість не є заходом відповідальності, оскільки набувач зобов`язується повернути тільки майно, яке безпідставно набув (зберігав), або вартість цього майна.
Частиною 1 статті 93 ЗК України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Землекористувачі також зобов`язані своєчасно сплачувати орендну плату (пункт "в" частини 1 статті 96 ЗК України). Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права (стаття 125 ЗК України).
Оскільки в судовому засіданні достовірно встановлено, що відповідач не оформив право користування спірною земельною ділянкою Комарнівської міської ради, як фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, що мав заплатити за користування нею, він зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 ЦК України.
Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі 629/4628/16-ц (провадження № 14-77цс18), від 20.11.2017 у справі № 922/3412/17.
Ч.1 п.289.1 ст.289 ПК України та ч.1 ст.13 Закону України Про оцінку земель передбачено, що для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності обов`язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, які можна отримати із земель як фактор виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими та затвердженими нормативами (ст.1 ЗУ Про оцінку земель ). Тому для визначення розміру орендної плати нормативна грошова оцінка землі є обов`язковою. В матеріалах справи міститься нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4620981100:09:007:0013, на якій розміщені об`єкти нерухомості, що належать відповідачу, станом на 2018-2021 роки.
За відсутності будь-яких заперечень щодо розміру рорахованих прокуратурою збитків, заподіяних Комарнівській міській раді Львівського району Львівської області внаслідок безоплатного використання земельної ділянки без належно оформлених документів на право користування такою, суд приймає як належний розмір заподіяної шкоди 39275.07 коп., оскільки такий розрахунок проведено у відповідності з вимогами чинного законодавства.
З огляду на наведене є усі правові підстави для стягнення з відповідача в користь позивача 39275.07 грн. вартості безпідставно набутого майна.
У зв`язку з повним задоволенням позовних вимог, у відповідності з вимогами ч.2 ст.141 ЦПК України, підлягають стягненню з відповідача в користь прокуратури понесені останньою та документально підтверджені судові витрати.
Керуючись ст. ст. 7, 10, 12, 13, 141, 258, 263-265, 268, 280-282 ЦПК України, суд -
У Х В А Л И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого в АДРЕСА_3 , на користь Комарнівської міської ради Львівського району Львівської області, код ЄДРПОУ 26411516, юридична адреса: м. Комарно, вул. Січових Стрільців, 34 Львівського району Львівської області, 39275 (тридцять девять тисяч двісті сімдесят п`ять) грн. 07 коп. вартості безпідставно набутого майна.
Стягнути з ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого в АДРЕСА_3 , на користь Львівської обласної прокуратури (79005, м. Львів, пр. Шевченка, 17/19, МФО 820172, р/р UA 138201720343140001000000774 в ДКСУ в м. Київ, код ЄДРПОУ 02910031) 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. понесених судових витрат.
Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано відповідачем протягом тридцяти днів з дня його проголошення через Городоцький районний суд Львівської області. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку до Львівського апеляційного суду шляхом подання через Городоцький районний суд Львівської області апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Головуючий Ференц О.І.
Суд | Городоцький районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2021 |
Оприлюднено | 19.12.2021 |
Номер документу | 101971678 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Городоцький районний суд Львівської області
Ференц О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні