Постанова
від 01.06.2010 по справі 2-а-1966/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2010 р. м. Вінниця Справа № 2-а-1966/10/0270

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Ол есі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання: Педорук Олесі Сергі ївні

за участю представників ст орін:

позивача : Богатир я Сергія Володимировича

відповідача : Пискли вого Олександра Михайловича

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: Державної по даткової інспекції у Немирів ському районі Вінницької обл асті

до: Приватного підприє мства "Ремонтник"

про: стягнення податков ого боргу за рахунок активів

ВСТАНОВИВ :

13 травня 2010 року Державна по даткова інспекція у Немирівс ькому районі Вінницької обла сті (ДПІ у Немирівському райо ні) звернулася в суд з позовом до Приватного підприємства «Ремонтник» (ПП «Ремонтник», Підприємство) про стягнення заборгованості по податку н а прибуток за рахунок активі в в розмірі 5448 грн.

Зазначали, що ПП «Ремонтник » ДПІ у Немирівському районі взяте на податковий облік як платник податків з травня 1996 р оку. Станом на час звернення д о суду за Підприємством раху ється податковий борг по под атку на прибуток в розмірі 5448 г рн.

Посилаючись на те, що добров ільно він не погашений, крім т ого, для належного виконання обов' язків, будучи державн им органом та виконуючи завд ання держави, податкова служ ба має право на захист інтере сів держави щодо погашення і снуючої заборгованості в орг анах судової влади, - просили с тягнути заборгованість по по датку на прибуток за рахунок активів в судовому порядку.

Ухвалою Вінницького окруж ного адміністративного суду від 14 травня 2010 року відкрито п ровадження і адміністративн а справа призначена до розгл яду.

В судовому засіданні предс тавник ДПІ у Немирівському р айоні - головний державний податковий інспектор юридич ного сектору С.В.Богатир ( довіреність на а.с.14) позовні в имоги підтримав повністю та просив їх задовольнити, поси лаючись на обставини викладе ні в позовній заяві.

Представник відповідача - Пискливий О.М. (довіреніс ть на а.с. 16) позовні вимоги визн ав повністю, про їх задоволен ня не заперечив, про що надав п исьмові заяву (а.с. 17).

Суд, заслухав пояснення уча сників процесу, повно, всебіч но, об'єктивно дослідив надан і у справу докази та надав їм ю ридичну оцінку.

Зокрема, суд встановив, що в ідповідно до свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи №146508 серія А00 ПП «Ремонт ник» зареєстроване Немирівс ькою районною державною адмі ністрацією Вінницької облас ті 22 березня 2000 року №11601200000000352 (а.с. 4).

Згідно із довідкою управлі ння статистики у Немирівсько му районі Вінницької області від 04 травня 2007 року №186 відпові дач включений до Єдиного Дер жавного реєстру підприємств та організацій України, а згі дно із довідкою ДПІ у Немирів ському районі від 07 липня 2006 ро ку - узятий 21 травня 1996 року за №2 55 на облік як платник податків (а.с. 11, 13).

Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ плат ники податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.

Відповідно до пункту 3 части ни першої статті 14 цього Закон у до переліку загальнодержав них податків і зборів (обов' язкових платежів), зокрема, вк лючено податок на прибуток.

Відповідно до положень ста тті 2 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств» від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР (Закон №334) платниками податку є суб'єкти господарської ді яльності, бюджетні, громадсь кі та інші підприємства, уста нови та

організації, які здійснюю ть діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на тер иторії України, так і за її меж ами.

Прибуток платників податк у, включаючи підприємства, з асновані на власності окремо ї фізичної особи, оподаткову ється за ставкою 25 відсотків д о об'єкта оподаткування (п. 10.1 с татті 10 Закону №334).

Статтею 16 вказаного закону передбачено, що податок за зв ітний період сплачується йог о платником до відповідного бюджету у строк, визначений з аконом для квартального под аткового періоду. Так, платни к податку на прибуток не пізн іше 40-го дня наступного за зві тним періодом, подає до подат кового органу декларацію про прибуток за звітний квартал , розраховану наростаючим пі дсумком з початку звітного ф інансового року.

Порядок ведення і складанн я податкових звітів, деклара цій про прибуток підприємств та розрахунків податку вст ановлюється центральним под атковим органом.

Відповідно до норм чинного законодавства, ПП «Ремонтни к» 06 листопада 2009 року подало д о ДПІ у Немирівському районі декларацію з податку на приб уток за 2009 рік, де визначило зоб ов' язання в сумі 5448 грн (а.с. 5), о днак своєчасно вказану суму не сплатило.

Статтею 20 Закону України «П ро систему оподаткування» вс тановлено, що контроль за пра вильністю та своєчасністю сп равляння податків і зборів (о бов' язкових платежів) здійс нюється державними податков ими органами та іншими орган ами в межах повноважень, визн ачених законом.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зоб ов' язань юридичних або фізи чних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондам и з податків і зборів (обов' я зкових платежів), включаючи з бір на обов' язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння, нарахування і сплати пен і та штрафних санкцій, що заст осовуються до платників пода тків контролюючими органами , у тому числі за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності, та визначає проце дуру оскарження дій органів стягнення є Закон України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» від 21 грудн я 2000 року №2181.

Визначенням, даним у пункті 1.2 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», податкове зобов' язання - це зобов' язання платника податків спл атити до бюджетів або держав них цільових фондів відповід ну суму коштів у порядку та у с троки, визначені законом.

Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону №2181 плат ник податків зобов' язаний с амостійно сплатити суму пода ткового зобов' язання, зазна чену у поданій ним податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку.

Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статт і 5 вищевказаного закону вста новлено, що узгоджена сума по даткового зобов' язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.

В свою чергу податковий бор г - це податкове зобов' язанн я, самостійно узгоджене плат ником податків або узгоджене в адміністративному чи судо вому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму тако го податкового зобов' язанн я (п.1.2 ст.1 Закон №2181).

Таким чином, враховуючи те, що сума 5448 грн розрахована в де кларації з податку на прибут ок за 2009 рік відповідачем само стійно, то вона є узгодженою.

За наведених обставин та зг ідно картки особового рахунк у платника, станом на час звер нення до суду податковий бор г ПП «Ремонтник» складає 5448 гр н, що знайшло своє підтвердже ння в судовому засіданні та в матеріалах справи.

Стаття 67 Конституції Україн и, норми Закону України «Про с истему оподаткування» перед бачають обов' язок платникі в податків в повній мірі та у в становлений строк сплачуват и податки та збори до Державн ого бюджету України, а також м ісцевих бюджетів.

Оскільки, в добровільному п орядку податкову заборгован ість ПП «Ремонтник» не сплач ує, що тягне за собою ненадход ження коштів до бюджету та су ттєво порушує інтереси держа ви, то чинне законодавство уп овноважує ДПІ у Немирівськом у районі звернутися до суду.

Зокрема, пункт 11 статті 10 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні» ві д 04 грудня 1990 року №509-ХІІ передб ачає, що органи державної под аткової служби подають до су дів позови до підприємств, ус танов, організацій та громад ян про визнання угод недійсн ими і стягнення в доход держа ви коштів, одержаних ними та т акими угодами, а в інших випад ках - коштів, одержаних без у становлених законом підстав , а також про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна.

Тобто, тут концентрована чі тко визначена законом правов а підстава можливості зверне ння з позовом, що відповідає ч астині четвертій статті 50 КАС України, відповідно до якої г ромадяни України, іноземці ч и особи без громадянства, їх о б'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повно важень, можуть бути відповід ачами лише за адміністративн им позовом суб'єкта владних п овноважень: 1) про тимчасову за борону (зупинення) окремих ви дів або всієї діяльності об'є днання громадян; 2) про примусо вий розпуск (ліквідацію) об'єд нання громадян; 3) про примусов е видворення іноземця чи осо би без громадянства з Україн и; 4) про обмеження щодо реаліз ації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демон страції тощо); 5) в інших випадк ах, встановлених законом.

В таких адміністративних с правах за зверненням суб' єк та владних повноважень з поз овом до фізичної чи юридично ї особи у випадках, визначени х законом, адміністративний суд надає упереджувальний за хист правам, свободам та інте ресам особи. При цьому, щоб не допустити зловживань суб' є кта владних повноважень та м ожливих порушень прав, свобо д чи інтересів, Конституцією та законами України встанов лено судовий контроль за вжи ттям таких заходів. Адмініст ративний суд у зазначених сп равах, згідно з частиною перш ою статті 2 КАС України, переві ряє, зокрема, чи не буде поруше но (у тому числі безпідставно обмежено) права, свободи та ін тереси осіб у разі задоволен ня адміністративного позову суб' єкта владних повноваже нь.

Отже, примусове стягнення п одаткової заборгованості - це передбачена законодавств ом України процедура погашен ня податкової заборгованост і платника податків шляхом з вернення стягнення на активи відповідного платника подат ків.

Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 3.1 статті 3 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» акти ви платника податків (кошти, м атеріальні та нематеріальні цінності), що належать юридич ній або фізичній особі за пра вом власності або повного го сподарського відання можуть бути примусово стягнені в ра хунок погашення його податко вого боргу виключно за рішен ням суду.

Відповідно до статей 11, 86, 71 КА С України, кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює док ази, які є у справі, за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосереднь ому, всебічному, повному та об ' єктивному дослідженні.

Також слід зазначити і про т е, що відповідно до частини пе ршої статті 136 КАС України поз ивач може відмовитися від ад міністративного позову, а ві дповідач - визнати адмініст ративний позов протягом всьо го часу судового розгляду, зр обивши усну заяву. Якщо відмо ву від адміністративного поз ову чи визнання адміністрати вного позову викладено в адр есованій суду письмовій заяв і, ця заява приєднується до сп рави.

Відповідно до частини трет ьої статті 72 КАС України обста вини, які визнаються сторона ми, можуть не доказуватися пе ред судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо дост овірності цих обставин та до бровільності їх визнання.

Таким чином, враховуючи те, що вимоги ДПІ у Тульчинськом у районі є обґрунтованими, ві дповідають дійсним обставин ам та знайшли своє підтвердж ення в матеріалах справи, сум а основного боргу є узгоджен ою, вимоги позивача визнають ся відповідачем (що не супере чить закону та не порушує чиї -небудь права, свободи та інте реси), а також те, що ДПІ у Немир івському районі має право зв ернутися до суду про стягнен ня боргу, а суд наділений повн оваженнями на таке стягнення , суд вважає за доцільне позов задовольнити.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі викладеного, ке руючись статями 8-12, 17, 69-71, 94, 158-163, 167, 186, 25 5 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підп риємства «Ремонтник» (вул. Ме ханізаторів, 1, смт. Ситківці, Н емирівський район, Вінницька область, 22865, код ЄДРПОУ 21729774, р/р 2600 0015112001 в філії ВАТ КБ «Надра», МФО 302355) на користь Державного бюд жету України заборгованість по податку на прибуток в розм ірі 5448 грн (п' ять тисяч чотири ста сорок вісім гривень) за ра хунок активів.

Відповідно до статті 186 КАС У країни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без поперед нього подання заяви про апел яційне оскарження, якщо скар га подається у строк, встанов лений для подання заяви про а пеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанц ії через суд, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до статті 254 КАС У країни постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова або ухвала суду пер шої інстанції набирає сили п ісля закінчення цього строку .

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови офо рмлено: 07.06.10

Суддя Чудак Олес я Миколаївна

01.06.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10197849
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1966/10/0270

Постанова від 01.06.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні