01.06.10 копія
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2010 р. Справа № 2а-4502/10/0470
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Олійника В. М. < Текст >
при секретарі Лоба Е.Г.
без участі представників с торін
< найм. Пр. > < ПІБ Пр. >
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Криворізької м іжрайонної державної податк ової інспекції до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Січіван" про припинення юри дичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
Криворізька міжрайон на державна податкова інспек ція м. Кривого Рогу звернулас ь до адміністративного суду із адміністративним позовом до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Січіван» з п озовними вимогами про припин ення підприємницької діяль ності юридичної особи.
В обґрунтування позову заз начено, що відповідач порушу є вимоги діючого законодавст ва, а саме, не подає податкових декларацій та документів бу хгалтерської звітності з січ ня 2009 року.
Представник позивача пода в заяву про розгляд справи за його відсутності, просив зад овольнити позовні вимоги у п овному обсязі.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився. Судом напра влено на адресу відповідача, зазначену у Свідоцтві про де ржавну реєстрацію суб' єкта підприємницької діяльності - юридичної особи та Довідц і про включення до ЄДРПОУ (53760, Д ніпропетровська область, Шир оківський район, с.Андріївка , вул. Колгоспна, 29), судову пові стку на 27 травня 2010 року разом і з копією ухвали про відкритт я провадження, проте конверт повернувся до суду з відмітк ою поштового відділення «орг анізація не знаходиться». Зг ідно статті 18 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Є диного державного реєстру, б ули внесені до нього, то такі в ідомості вважаються достові рними і можуть бути використ ані в спорі з третьою особою, д оки до них не внесено відпові дних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдин ого державного реєстру, не бу ли до нього внесені, вони не мо жуть бути використані в спор і з третьою особою. Відповідн о до частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинс тва України вважається, що по вістку вручено юридичній осо бі, якщо вона доставлена за ад ресою, внесеною до відповідн ого державного реєстру. Відп овідач за адресою, вказаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців не знаходить ся, відповідні зміни до Єдино го державного реєстру не под авав. Таким чином, відповідач за офіційно зареєстрованою адресою не знаходиться, що пі дтверджується записом в Єдин ому державному реєстрі. З огл яду на викладене, суд дійшов в исновку про можливість розгл яду справи за відсутності ві дповідача.
Проаналізувавши матеріали справи, суд приходить до висн овку, що позовна заява підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
З матеріалів справи виходи ть, що юридична особа - Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Січіван» (код ЄДРПОУ 32116563) зареєстроване Широківсь кою райдержадміністрацією з а № 1 220 120 0000000268 від 26 липня 2002 рок у, та перебуває на обліку у Шир оківському відділенні Криво різькій державній податкові й інспекції як платник подат ків та інших обов' язкових п латежів з 19 вересня 2002 року.
Згідно статті 104 Кодексу адм іністративного судочинства України суб' єкт владних по вноважень має право звернути ся до адміністративного суду у випадках, встановлених зак оном. Органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядок в становлений законами Україн и, мають право звертатися до с удових органів із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб' є кта підприємницької діяльно сті, такі повноваження визна чені пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну подат кову службу України».
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних і ф ізичних осіб-підприємців» пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема є: визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; пр овадження нею діяльності, що суперечить установчим докум ентам, або такої, що заборонен а законом; невідповідність м інімального розміру статутн ого фонду юридичної особи ви могам закону; неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону; наявність в Єдино му державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходженням.
Відповідно до статті 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» до ф ункцій органів державної под аткової служби належить конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів), конт роль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням податк ів, інших платежів, а також пер евірка достовірності цих док ументів щодо правильності ви значення об' єктів оподатку вання і обчислення податків, інших платежів.
З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України «Про державну податкову службу в Україні» визначив право орг анів державної податкової сл ужби здійснювати документал ьні невиїзні перевірки, а так ож планові та позапланові ви їзні перевірки своєчасності , достовірності, повноти нара хування і сплати податків та зборів (обов' язкових плате жів), додержання валютного за конодавства; одержувати у пл атників податків (посадових осіб платників податків) поя снення з питань, що виникають під час перевірок та стосуют ься реалізації повноважень о рганів державної податкової служби, встановлених цим та і ншими законами України; вима гати від платників податків, діяльність яких перевіряєть ся, усунення виявлених поруш ень податкового законодавст ва, контролювати виконання з аконних вимог посадових осіб органів державної податково ї служби, а також припинення д ій, які перешкоджають здійсн енню повноважень посадовими особами органів державної п одаткової служби.
Вказана норма кореспондує з нормами Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців», якими визначені п ідстави для постановлення су дового рішення про припиненн я юридичної особи внаслідок неподання податкової звітно сті протягом року, оскільки т ільки за умови наявності под аткової звітності можливо ре алізувати основну контрольн у функцію податкового органу .
Поряд з цим, державні органи , згідно з частиною 2 статті 19 Ко нституції України, зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України. Компет енція органів державної пода ткової служби поширюється на відносини в сфері оподаткув ання, отже й поширюється на сп ірні правовідносини. Чинне з аконодавство не передбачає м ожливості звернення інших су б' єктів владних повноважен ь до суду з наведених підстав , отже звернення податкового органу із заявленим позовом також повністю відповідає п ринципу, закріпленому статте ю 124 Конституції України.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог про припинення юридичної особи відповідача посилається на положення ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців», відповідно до якого підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, зокрема, є неп одання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування» платник податків з обов' язаний подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).
Згідно інформації Криворі зької міжрайонної державної податкової інспекція м. Крив ого Рогу відповідач не подає декларації та документи под аткової звітності з січня 2009 р оку, що є порушенням чинного з аконодавства України та пору шенням законних інтересів де ржави.
Згідно пункту 8.6. «Порядку об ліку платників податків, збо рів (обов'язкових платежів)», з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи чи підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця.
Як вбачається з довідки Кри ворізької міжрайонної держа вної податкової інспекції м. Кривого Рогу, заборгованост і по платежам до бюджету това риство з обмеженою відповіда льністю «Січіван» не має.
08 квітня 2010 року начальником Криворізької міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї м. Кривого Рогу видано розпо рядження №10-р про звернення до Дніпропетровського окружно го адміністративного суду що до припинення юридичної особ и товариства з обмеженою від повідальністю «Січіван».
З огляду на викладе, суд дій шов до висновку про наявніст ь підстав для задоволення ад міністративного позову.
Керуючись ст.ст. 122, 162 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Криворізької міжрайонної державної податкової інспек ції м. Кривого Рогу до товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Січіван» про припине ння юридичної особи задоволь нити повністю.
Припинити юридичну особу т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Січіван» (код ЄД РПОУ 32116563).
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.
Постанова суду наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо таку заяву не було подано .
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі за яви про апеляційне оскарженн я через Дніпропетровський ок ружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня ск ладання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга н а постанову суду подається п ротягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови скл адений 01 червня 2010 року.
Суддя (підпис)
З оригіналом згідно.
< Список >
Суддя В.М. Олійник
< суддя учасник колегії >
< ПІБ Судді >
В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10198174 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні