Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2010 р. справа № 2а-13852/10/0570
час прийняття постанови: 11.44 година
приміщення суду за адресою: м. Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Могильницького М.С.
при секретарі Фенделєвій В.Є.
за участю:
прокурора Вартанової О.М.
представника позивача Корба Л.В.
представника відповідача не з’явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора м. Маріуполя в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя до приватного підприємства «Уніпром»про стягнення суми податкової заборгованості з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 22 331.00 грн.,
в с т а н о в и в :
Прокурор м. Маріуполя звернувся до суду із позовом в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя до приватного підприємства «Уніпром»про стягнення суми податкової заборгованості з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 22 331.00 грн.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на норми Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та зазначає, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації. Податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Заборгованість відповідача склалась на підставі поданої декларації від 29.01.2008р. У зв’язку з тим, що відповідач не виконав свої зобов’язання перед бюджетом, не здійснив сплати обов’язкових платежів у нього виникла заборгованість з орендної плати у розмірі 22 331.00 грн.
Тому, просить суд стягнути з відповідача податкову заборгованість у розмірі 22 331.00 грн.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з’явився з невідомих суду причин; про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Клопотань про відкладення розгляду справи, заперечення проти позову або заяву про його визнання суду не надав.
За таких обставин та на підставі ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача та на підставі наявних у ній доказів.
Розгляд справи здійснювався за допомогою автоматизованої системи звукозапису та протоколювання судових засідань «Камертон».
Заслухавши прокурора та представника позивача, дослідивши надані докази, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладений обов’язок представляти інтереси держави у випадках, передбачених законом. Ст. 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру»передбачають можливість звернення прокурора до суду з заявою про захист прав та законних інтересів держави.
Відповідно ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в України»завданнями органів державної податкової служби є:
здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі);
внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства;
прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування;
формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб;
роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків;
запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
Статтею 10 Закону України «Про державну податкову службу в України»передбачено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції: здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами.
Преамбулою Закону України «Про плату за землю»зазначено, що цей Закон визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Відповідно ст. 27 Закону України «Про плату за землю»контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
Судом встановлено, що приватне підприємство «Уніпром»зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Запорізької міської ради 28.09.2001 року; перебуває на податковому обліку в ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя з 09.10.2001 року за № 3161 як платник податків; діє на підставі Статуту (друга редакція); включено до ЄДРПОУ за № 31708243.
Відповідачем 29.01.2008 року до податкового органу була подана податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 662, відповідно до якої платником земельного податку самостійно нараховано розмір орендної плати на 2008 рік у загальному розмірі 67 050.00 грн. з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями по 5 587.50 грн.
Відповідно до підпункту 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) –документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Статтею 14 Закону України «Про плату за землю»передбачено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про плату за землю»податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Таким чином, за даними податкової декларації від 29.01.2008 року за період з 30.10.2008 року по 30.01.2009 року включно сума заборгованості самостійно нарахована відповідачем з земельного податку складає 22 350.00 грн. Як встановлено судом та підтверджено представником позивача у відповідача станом на 26.03.2010р. рахується переплата у сумі 19.00 грн. Тому, загальна сума заборгованості відповідача перед податковим органом з орендної плати складає 22 331.00 грн.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 наведеного Закону платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п.6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», якщо платник податків не сплачує узгодженої суми податкового зобов’язання у встановлені строки, податковий орган направляє такому платнику податкові вимоги.
У зв’язку з тим, що відповідач мав заборгованість по узгодженому податковому зобов’язанню, позивач сформував та надіслав на адресу відповідача першу податкову вимогу № 1/225 від 03.11.2008 на суму 5568.50 грн. Дана вимога 04.11.2008 року була розмішена на дошці податкових оголошень, що підтверджується актом про причини неможливості вручення податкової вимоги.
05.12.2008 року позивачем була сформована друга податкова вимога № 2/291 на суму 11 156.00 грн., яка була розмішена на дошці податкових оголошень 06.12.2008 року, що підтверджується актом про причини неможливості вручення податкової вимоги.
Оскільки вищезазначені заходи податкового органу не призвели до сплати податкового боргу підприємством, податковим органом відповідно до вимог п.п. 10.1.1. п. 10.1 ст. 10 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»06.01.2009 року було прийнято рішення № 5 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Крім того, активи платника податків знаходяться в податковій заставі, що підтверджується Витягом № 21605170 про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 07.11.2008 року.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Як зазначено у пункті 1.7 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Відповідно до статті 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади (до яких належать органи державної податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи те, що вчинені позивачем заходи, направлені на погашення заборгованості відповідача перед бюджетом, не дали жодного результату, суд дійшов висновку, що позовні вимоги щодо стягнення заборгованості з відповідача підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
п о с т а н о в и в :
Позов прокурора м. Маріуполя в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя до приватного підприємства «Уніпром»про стягнення суми податкової заборгованості з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 22 331.00 грн., задовільнити у повному обсязі.
Стягнути з приватного підприємства «Уніпром»(87502, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Станіславського, б. 1, ЄДРПОУ 31708243; 26004310633000 у філії ДРУ ВАТ банку «Фінанси та кредит»м. Донецьк, МФО 335816; р/р 26003900175856 у філії ЗАТ «ПУМБ»в м. Маріуполі, МФО 335742; р/р 26003001623001 у Маріупольській філії ВАТ банку «Біг Енергія»м. Маріуполь, МФО 335300; р/р 26001310633000 у філії ДРУ ВАТ банку «Фінанси та кредит»м. Донецьк, МФО 335816; р/р 260686 у філії ЗАТ «ПУМБ» в м. Маріуполі, МФО 335742) на користь Державного бюджету України (р/р 33214812700054, код платежу 13050200, одержувач –місцевий бюджет Орджонікідзевського району м. Маріуполя, ЄДРПОУ 34686694, банк –ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016) заборгованість перед бюджетом із орендної плати в сумі 22 331 (двадцять дві тисячі триста тридцять одну) гривню.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 21 червня 2010 року в присутності прокурора та представника позивача. Постанова виготовлена в повному обсязі 26 червня 2010 року.
Заяву про апеляційне оскарження постанови суду може бути подано протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Могильницький М.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10198561 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Могильницький М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні