Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 червня 2010 р. сп рава № 2а-9820/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 16- 17
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Чучко В.М .
при секретарі Болховій А.В.
за участю представника по зивача - Шумської К.М. (до віреність від 31.05.2010 року № 11119/10/10-013), представники відповідача - н е з'явились, розглянувши у від критому судовому засіданні а дміністративну справу за поз овом Державної податкової ін спекції у Мар`їнському район і до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Будресурс Компані» про стягнення забо ргованості у розмірі 340,00 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспек ція у Мар`їнському районі (над алі - Податкова інспекція, п озивач) звернулась до суду з п озовом про стягнення з товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Будресурс Компані» (надалі - ТОВ «Будресурс Ком пані», відповідач) податково го боргу у розмірі 340,00 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що від повідач має податкову заборг ованість у загальному розмір і 340,00 гривень, яка виникла у зв' язку з несплатою відповідаче м податкового боргу з податк у на додану вартість. Приймаю чи до уваги факт несплати ТОВ «Будресурс Компані» суми за боргованості у порушення вим ог Законів України: «Про сист ему оподаткування», «Про под аток на додану вартість», «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», заявник пр осить стягнути наведену суму у судовому порядку.
У судовому засідання предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити позов.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, відзив на позов та заяву пр о розгляд справи без його уча сті не направив, хоча був пові домлений про дату, час та місц е проведення судового засіда ння за адресою, зазначеною у Д овідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців.
Відповідно до ст. 128 КАС Укра їни, суд визнав можливим розг лянути справу за відсутності представника відповідача та на підставі наявних в ній док азів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача всебічно і повно з'ясував ши фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об'єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Будресурс ко мпані» є юридичною особою, вк лючено до ЄДРПОУ - ідентифі каційний код 34279627. Згідно з дові дкою про взяття на облік плат ника податків від 19.01.2010 року № 5 т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Будресурс компа ні» взяте на облік як платник податків у ДПІ у Мар`їнському районі.
11.11.2009 року Податковою інспекц ією проведена документальна невиїзна перевірка ТОВ «Буд ресурс Компані» з питання не своєчасності подання звітно сті по податку на додану варт ість за період за І квартал 2010 р оку, на підставі якої складен о акт № 800/15-0/34279627/92. Перевіркою був в становлений факт несвоєчасн ої подання звітності з ПДВ .
Згідно зазначеного Акту по датковим органом було прийня то податкове повідомлення - рішення № 0004901540/0/5297/10/15-013 від 11.08.2009 року на суму 340,00 грн., яке було отрима но представником підприємст ва особисто.
Виходячи з матеріалів спра ви та пояснень представника позивача, відповідно до наве дених вище повідомлень - рі шень до відповідача застосов ана відповідальність у вигля ді штрафу за неподання подат кових декларацій з податку н а прибуток, податку на додану вартість та комунального по датку за 2008-2009 рік; при цьому вка зані суми штрафних санкцій о бліковуються у вигляді забор гованості зі сплати відповід ного податку.
У зв' язку з несплатою пода ткового боргу відповідачу на діслано першу та другу подат кову вимогу (від 28.04.2009 р. № 1/110 та ві д 02.06.2009 р. № 2/145,відповідно), які бул и отримані представником тов ариства особисто, про що свід чить підпис на поштовому пов ідомлені. При цьому в матеріа лах справи відсутні докази о скарження відповідачем наве дених вище податкових вимог у апеляційному або судовому порядку, таким чином наведен і податкові зобов' язання є узгодженими.
За статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» платниками податків і зборі в (обов'язкових платежів) є юри дичні й фізичні особи, на яких згідно із законами України п окладено обов'язок сплачуват и податки і збори (обов'язкові платежі). Частиною 3 статті 9 ць ого Закону встановлено, що об ов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обо в'язкових платежів) припиняє ться зі сплатою податку, збор у (обов'язкового платежу) або й ого скасуванням або списання м податкової заборгованості відповідно до Закону Україн и «Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом».
Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасніст ю справляння податків і збор ів (обов'язкових платежів) зді йснюється державними податк овими органами в межах повно важень, визначених законами. Право податкових органів на звернення до суду з позовом п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбаче не пунктом 11 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу».
Таким чином, позивач - Держ авна податкова інспекція у К иївському районі м.Донецька є суб' єктом владних повнова жень, та здійснює в даних прав овідносинах надані їй Законо м України «Про державну пода ткову службу в Україні» повн оваження.
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» пода ткове зобов' язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 цього Закону, в важається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення. У відповідності до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст . 4 наведеного Закону контролю ючий орган зобов'язаний само стійно визначити суму податк ового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановл ені строки податкову деклара цію.
На підставі підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 наведеного З акону у разі визначення пода ткового зобов'язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах « а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4, платник податків зобо в'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.
Підпунктом 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в становлено, що узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в в установлені строки, визна чається сумою податкового бо ргу платника податків.
Податковий борг - це податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання (пункт 1.3 статті 1 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»).
Як встановлено пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», платник податків, що н е подає податкову декларацію у строки, визначені законода вством, сплачує штраф у розмі рі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку. При цьому п. 1.11 ст. 1 ц ього ж Закону визначено, що по даткова декларація, розрахун ок - документ, що подається пла тником податків до контролюю чого органу у строки встанов лені законодавством, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк у, збору (обов'язкового платеж у).
Виходячи з матеріалів спра ви та пояснень представника позивача слідує, що ТОВ «Будр есур Компані» протягом І ква рталу не подавалися податков і декларації з податку на дод ану вартість, у зв' язку з чим останньому нараховані штраф ні санкції у загальній сумі 340 ,00 грн.
Наведений розрахунок відп овідає положенням законодав ства, фактичним обставинам с прави та відповідачем не спр остовані.
На підставі підпункту «а» п п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» перша податк ова вимога надсилається не р аніше першого робочого дня п ісля закінчення граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Пе рша податкова вимога містить повідомлення про факт узгод ження податкового зобов'язан ня та виникнення права подат кової застави на активи плат ника податків, обов'язок пога сити суму податкового боргу та можливі наслідки непогаше ння його у строк.
У відповідності до підпунк ту «б» пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» друга податкова вимога направляєт ься не раніше тридцятого кал ендарного дня від дня направ лення (вручення) першої подат кової вимоги, у разі непогаше ння платником податків суми податкового боргу у встановл ені строки. Друга податкова в имога додатково до відомосте й, викладених у першій податк овій вимозі, може містити пов ідомлення про дату та час про ведення опису активів платни ка податків, що перебувають у податковій заставі, а також п ро дату та час проведення пуб лічних торгів з їх продажу.
Як видно з матеріалів справ и, податкові вимоги від 28.04.2009 р. № 1/110 та від 02.06.2009 р. № 2/145 направлені в ідповідачу відповідно до нав едених положень законодавст ва.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Згідно ст. 6 Конвенції про за хист прав людини і основопол ожних свобод від 04.11.1950 року № ETS N 00 5 кожен має право на справедли вий і публічний розгляд його справи упродовж розумного с троку незалежним і безсторон нім судом, встановленим зако ном, який вирішить спір щодо й ого прав та обов'язків цивіль ного характеру.
У відповідності до приписі в ст. 1 Протоколу 1 до Конвенції про захист прав людини і осно воположних свобод від 20.03.1952 р. № ETS N 009 кожна фізична або юридичн а особа має право мирно волод іти своїм майном. Ніхто не мож е бути позбавлений своєї вла сності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, пере дбачених законом і загальним и принципами міжнародного пр ава. Проте попередні положен ня жодним чином не обмежують право держави вводити в дію т акі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати к онтроль за користуванням май ном відповідно до загальних інтересів.
Нормами ст. 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); бе зсторонньо (неупереджено); до бросовісно; розсудливо; з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; пропорційно, зокрема з дотри манням необхідного балансу м іж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у проце сі прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.
Беручи до уваги те, що сума п одаткового боргу ТОВ «Будрес урс Компані» у встановлені з аконодавством строки не спла чена, наявність вказаної заб оргованості підтверджуєтьс я розрахунками, наданими Под атковою інспекцією та підтв ерджені матеріалами справи і поясненнями позивача, доказ ів погашення відповідачем за значеної заборгованості ста ном на день розгляду цього сп ору не надано, суд дійшов висн овку що позовні вимоги є обґр унтованими та підтягаються з адоволенню у повному обсязі у спосіб, визначений позивач ем.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Державної п одаткової інспекції у Мар`їн ському районі до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Будресурс Компані» про ст ягнення заборгованості у роз мірі 340,00 грн. - задовольнити пов ністю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Бу дресурс Компані» (83672, Донецька область, с. Павлівка, вул. Жовт нева, 10) на користь Мар`їнськог о державного бюджету заборг ованість з податку на додану вартість в розмірі 340,00 грн. на р ахунок 31116029700293, код платежу - 14010100 , банк одержувач ГУ ДКУ в Донец ькій області, код - 34686762, МФО 834016.
Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 1 5 червня 2010 року.
Повний текст постанови виг отовлений 20 червня 2010 року.
Заява про апеляційне оскарження поста нови суду подається протягом десяти днів з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі - з дня с кладення в повному обсязі - до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд.
Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10199066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні