Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 червня 2010 р. сп рава № 2а-9592/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10- 30
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарь ової І.В.
при секретарі Горюновій Л.С .
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а позовом
Відкритого акціонерного т овариства Державна холдинго ва компанія «Добропіллявугі лля» до Управління Пенсійног о фонду України в місті Добро пілля Донецької області про визнання недійсною та скасув ання вимоги про сплату боргу № ю-109 від 03 березня 2010 року,
за участю представників:
від позивача: Богданова К .Х. за дов. від 21.04.2010 р.
від відповідача: не з' явив ся
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Відкрите акціонер не товариство Державна холди нгова компанія «Добропілляв угілля», звернувся до Донець кого окружного адміністрати вного суду з позовом до Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в місті Добропілля Донець кої області про визнання нед ійсною та скасування вимоги про сплату боргу № ю-109 від 03 бер езня 2010 року.
В обґрунтування позову заз начив, що 10 березня 2010 року було отримано вимогу №Ю-109 про спла ту боргу в сумі 263283,23 грн., якою ви магається сплатити заборгов аність зі сплати страхових в несків на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання. 31 березня 2010 року платіж ним дорученням №99 було перера ховано 50000,00 грн., та платіжним до рученням №124 - 20000,00 грн. Провест и звірку розрахунків відпові дач відмовив та 08 квітня 2010 рок у дана вимога була пред' явл ена до виконання Відділу дер жавної виконавчої служби Доб ропільського міськрайонног о Управління юстиції, який в т ой же день відкрив виконавче провадження. Позивач вважає , що вимога прийнята і пред' я влена до виконання з порушен ням вимог діючого законодавс тва, оскільки відповідачем н е враховано сплату грошових коштів від 31 березня 2010 року та , на думку позивача, відповіда ч зобов' язаний був пред' яв ити нову вимогу з урахування м погашеної суми боргу.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити у повному обсязі та надав пояснення аналогічні тим, що викладені у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце судо вого розгляду справи був пов ідомлений належним чином.
Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, переві ривши матеріали справи і обг оворивши доводи адміністрат ивного позову, встановив нас тупне.
Відкрите акціонерне товар иство Державна холдингова ко мпанія «Добропіллявугілля» зареєстроване виконавчим ко мітетом Добропільської місь кої ради Донецької області 24 л ютого 1997 року (код ЄДРПОУ 05400661), пр о що свідчить Свідоцтво про д ержавну реєстрацію юридично ї особи (арк. справи 11), знаходит ься на обліку в Управлінні Пе нсійного фонду України в міс ті Добропілля Донецької обла сті як платник страхових вне сків.
Відповідач, Управління Пен сійного фонду України в міст і Добропілля Донецької облас ті є органом виконавчої влад и, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покл адені на нього статтею 12 Прикі нцевих положень Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня», Положенням про Пенсійни й фонд України, затвердженог о Указом Президента України від 01 березня 2001 року № 121/2001 з наст упними змінами та доповнення ми.
Згідно зі статтею 1 Положенн я про Пенсійний фонд України , затвердженого Указом Прези дента України від 01 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінам и та доповненнями, Пенсійний фонд України є центральним о рганом виконавчої влади, що з дійснює керівництво та управ ління солідарною системою за гальнообов'язкового державн ого пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію т а облік страхових внесків, пр изначає пенсії та готує доку менти для їх виплати, забезпе чує своєчасне і в повному обс язі фінансування та виплату пенсій, допомоги на похованн я, інших соціальних виплат, як і згідно із законодавством з дійснюються за рахунок кошті в Пенсійного фонду України, з дійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсій ного фонду України. Діяльніс ть Пенсійного фонду України спрямовується та координуєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни через Міністра праці та с оціальної політики України.
Згідно зі статтею 15 Положен ня, Пенсійний фонд України зд ійснює свої повноваження без посередньо та через утворені в установленому порядку гол овні управління Пенсійного ф онду України в Автономній Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві, Севастополі, та упра вління Пенсійного фонду Укра їни в районах, містах і района х у містах.
Відповідно до пункту 1 статт і 14 Закону №1058 страхувальникам и, тобто платниками страхови х внесків, є роботодавці: підп риємства, установи і організ ації, створені відповідно до законодавства України, неза лежно від форми власності, ви ду діяльності та господарюва ння, об'єднання громадян, проф спілки, політичні партії (у то му числі філії, представницт ва, відділення та інші відокр емлені підрозділи зазначени х підприємств, установ, орган ізацій, об'єднань громадян, пр офспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і са мостійно ведуть розрахунки і з застрахованими особами), фі зичні особи - суб'єкти підприє мницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних т а фізичних осіб - суб'єктів під приємницької діяльності, які обрали особливий спосіб опо даткування (фіксований подат ок, єдиний податок, фіксовани й сільськогосподарський под аток, придбали спеціальний т орговий патент), які використ овують працю фізичних осіб н а умовах трудового договору (контракту) або на інших умова х, передбачених законодавств ом, або за договорами цивільн о-правового характеру, - для ос іб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 ст атті 11 цього Закону.
Закон України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» № 1058 від 09 ли пня 2003 (надалі Закон № 1058) відпов ідно до його преамбули визна чає принципи, засади і механі зм функціонування системи за гальнообов' язкового держа вного пенсійного страхуванн я відповідно до Конституції України та Основ законодавст ва про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння.
Статтею 5 цього Закону визна чено, що виключно цим Законом регулюються відносини, які в иникають між суб' єктами сис теми загальнообов' язковог о державного пенсійного стра хування, визначаються, зокре ма платники страхових внескі в, їх права та обов' язки, поря док нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками. Частиною перш ою наведеної статті зазначен о, що дія інших нормативно-пра вових актів може поширюватис я на ці відносини лише у випад ках, передбачених цим Законо м, або в частині, що не супереч ить цьому Закону.
Відповідно до пункту 6 части ни 2 статті 17 Закону №1058 страхув альник зобов' язаний нарахо вувати, обчислювати і сплачу вати в установлені строки та в повному обсязі страхові вн ески. Страхувальник зобов' я заний сплачувати страхові вн ески не пізніше ніж через 20 ка лендарних днів із дня закінч ення відповідного базового п еріоду, за який вони нарахова ні (частина 6 статті 20 Закону №10 58).
Відповідно до статті 106 Зако ну №1058 у разі виявлення своєча сно не сплачених сум страхов их внесків страхувальники зо бов' язані самостійно обчис лити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією с таттею.
Суми страхових внесків сво єчасно не нараховані та/або н е сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обч ислені територіальними орга нами Пенсійного фонду у випа дках, передбачених частиною 3 статті 20 цього Закону, вважаю ться простроченою заборгова ністю зі сплати страхових вн есків і стягуються з нарахув анням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.
Відповідно до пункту 8.2 пунк ту 8 Інструкції про порядок об числення і сплати страхуваль никами та застрахованими осо бами внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування до Пенсійного фонд у України, затвердженої пост ановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 N 21-1, зареє строваної в Міністерстві юст иції України 16.01.2004 за N 64/8663, органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в таких випа дках:
а) якщо дані документальних перевірок результатів діяль ності страхувальника свідча ть про донарахування сум стр ахових внесків;
б) якщо страхувальник має на кінець звітного базового пе ріоду недоїмку зі сплати стр ахових внесків;
в) якщо страхувальник має на кінець звітного періоду бор ги зі сплати фінансових санк цій (штрафів) та пені.
У випадку а) вимога надсилає ться одночасно з актом докум ентальної перевірки.
У випадку б) вимога надсилає ться щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за зв ітним базовим періодом. Вимо га формується на підставі да них особових рахунків платни ків на всю суму боргу.
03 березня 2010 року Управління м Пенсійного фонду України у місті Добропілля Донецької області була винесена вимога про сплату боргу №Ю-109 на суму 2 63283,23 грн. (арк. справи 12).
Не погодившись з даною вимо гою, позивач надіслав до Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в місті Добропілля Донец ької області лист із запереч еннями, яке було отримане від повідачем 19 березня 2010 року (ар к. справи 15).
Відповідно до підпункту 8.5 п ункту 8 Інструкції про порядо к обчислення і сплати страху вальниками та застрахованим и особами внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування до Пенсійного фонду України, у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки , зазначеної у вимозі про спла ту боргу, страхувальник узго джує її з органами Пенсійног о фонду, а у разі неузгодження вимоги із органами Пенсійно го фонду має право на оскарже ння вимоги в судовому порядк у. Про оскарження вимоги до су ду страхувальник зобов'язани й письмово повідомити протяг ом трьох робочих днів орган П енсійного фонду, який направ ив вимогу. Узгодження вимоги органу Пенсійного фонду зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється органом Пенсійного фон ду протягом трьох робочих дн ів після її отримання, та пода них страхувальником докумен тів, що свідчать про неправил ьність обчислення сум недоїм ки, зазначених у вимозі. Однак , відповідачем письмової від повіді на лист надано не було .
Згідно з підпунктом 8.3 пункт у 8 Інструкції про порядок обч ислення і сплати страхувальн иками та застрахованими особ ами внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України, при формуванні вимо ги їй присвоюється порядкови й номер, який складається з тр ьох частин: 1-ша частина - літер и "Ю" (вимога до юридичної особ и) або "Ф" (вимога до фізичної ос оби), 2-га частина - порядковий н омер, 3-тя частина - літера "У" (уз годжена вимога).
Таким чином, як вбачається з порядкового номеру вимоги № Ю-109 (арк. справи 12) та з листа із з апереченнями на вимогу, - вона не є узгодженою.
Узгоджена вимога надсилає ться страхувальнику органом Пенсійного фонду протягом т рьох робочих днів. Страхувал ьник зобов'язаний сплатити у згоджену суму боргу протягом десяти робочих днів після от римання узгодженої вимоги (п ідпункт 8.7 Інструкції).
Відповідно до підпункту 8.8 п ункту 8 Інструкції про порядо к обчислення і сплати страху вальниками та застрахованим и особами внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування до Пенсійного фонду України, у разі, якщо ст рахувальник, який одержав ви могу і протягом десяти робоч их днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі с уму, або не узгодив вимогу з ві дповідним органом Пенсійног о фонду, або не оскаржив вимог у в судовому порядку, а також у разі, якщо страхувальник узг одив вимогу, але не сплатив уз годжену суму протягом десяти робочих днів після отриманн я узгодженої вимоги, орган Пе нсійного фонду звертається у встановленому законом поряд ку і подає вимогу до відповід ного органу державної викона вчої служби, у якій зазначає с уму боргу за даними карток ос обових рахунків платників на дату подання. До сум боргу, що подаються до органів держав ної виконавчої служби за дан ими карток особових рахунків платників, включаються тако ж суми, узгоджених з платнико м, але не сплачених у встановл ений термін, фінансових санк цій (штрафів) та пені.
31 березня 2010 року позивачем б уло сплачено борг у розмірі 700 00,00 грн., що підтверджується пла тіжним дорученням №99 від 31 бер езня 2010 року на суму 50000,00 грн. із з азначенням призначення плат ежу - з/пл. за грудень 2008 року (а рк. справи 13) та платіжним дору ченням №124 від 31 березня 2010 року на суму 20000,00 грн. із зазначенням призначення платежу - з/пл. з а грудень 2008 року (арк. справи 14). Представник позивача, в адмі ністративному позові посила ється на те, що після частково ї сплати боргу, відповідач пр ед' явив до виконання вимогу від 03 березня 2010 року №Ю-109 Відді лу державної виконавчої служ би Добропільського міськрай онного управління юстиції, я ким 08 квітня 2010 року була винес ена постанова №10842-5 про відкрит тя виконавчого провадження. Однак відповідно до підпункт у 8.8 пункту 8 Інструкції про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, орган Пенс ійного фонду звертається у в становленому законом порядк у і подає узгоджену вимогу до відповідного органу державн ої виконавчої служби, у якій з азначає суму боргу за даними карток особових рахунків пл атників на дату подання. Тобт о станом на 08 квітня 2010 року сум а боргу позивача склала 193283,23 гр н.
У відповідності до частини 2 статті 71 Кодексу адміністра тивного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, ч и бездіяльності суб' єкта вл адних повноважень обов' язо к щодо правомірності свого р ішення, чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що заперечує проти адміністр ативного позову.
Невиконання обов' язку ві дповідача щодо доведення пра вомірності спірних вимог про сплату боргу не звільняє суд від обов' язку ухвалити спр аведливе і правосудне рішенн я, але презумпція винуватост і відповідача позбавляє суд необхідності перевіряти пов ідомлені позивачем обставин и, якщо вони не викликають обґ рунтованого сумніву.
Відповідно до частини 4 стат ті 11 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд в живає передбачені законом за ходи, необхідні для з'ясуванн я всіх обставин у справі, у том у числі щодо виявлення та вит ребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до частини 2 стат ті 69 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд з власної ініціативи може вит ребувати додаткові докази. Т ак 27 травня 2010 року ухвалою Дон ецького окружного адміністр ативного суду було винесено рішення про витребування док азів з відповідача за ініціа тивою суду, однак відповідач зазначену ухвалу не виконав .
Відповідно до статті 124 Конс титуції України судові рішен ня ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до в иконання на всій території У країни.
Відповідно до частини 1 стат ті 255 Кодексу адміністративно го судочинства України поста нова або ухвала суду, яка набр ала законної сили, є обов'язко вою для осіб, які беруть участ ь у справі, для їхніх правонас тупників, а також для всіх орг анів, підприємств, установ та організацій, посадових чи сл ужбових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Відповідачем обґрунтуванн я своєї позиції у суді не було доведено. Таким чином, відпов ідачем не доведено правомірн ість формування спірних вимо г про сплату боргу.
Згідно зі статтею 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України завданням адміні стративного судочинства є за хист прав, свобод та інтересі в фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку органів дер жавної влади, органів місцев ого самоврядування, їхніх по садових і службових осіб, інш их суб'єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень.
Згідно з частиною 3 статті 2 К одексу адміністративного су дочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій ч и бездіяльності суб'єктів вл адних повноважень адміністр ативні суди перевіряють, чи п рийняті (вчинені) вони, зокрем а, на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.
Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого органи держа вної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадо ві і службові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.
Що стосується поновлення п роцесуального строку для оск арження вимоги, то відповідн о до статті 100 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, пропущення строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адміністративно го позову за умови, якщо на цьо му наполягає одна із сторін.
Враховуючи наведене, суд ді йшов що позовні вимоги підля гають задоволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, с уд присуджує всі здійснені н ею документально підтвердже ні судові витрати з Державно го бюджету України.
Позивач під час подачі адмі ністративного позову сплати в судовий збір у сумі 3 грн. 40 ко п., що підтверджується квитан цією (арк. справи 2).
Витрати по сплаті судового збору у сумі 3,40 грн. підлягають стягненню з коштів Державно го бюджету на користь позива ча.
Керуючись статтями 11, 17-20, 69-72, 86, 94 , 158-163, 167, 185, 186, 254, 263 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Ві дкритого акціонерного товар иства Державна холдингова ко мпанія «Добропіллявугілля» до Управління Пенсійного фо нду України в місті Добропіл ля Донецької області про виз нання недійсною та скасуванн я вимоги про сплату боргу № ю-1 09 від 03 березня 2010 року - задово льнити повністю.
Визнати недійсним та скасу вати вимогу Управління Пенсі йного фонду України в місті Д обропілля Донецької області про сплату боргу № ю-109 від 03 бер езня 2010 року.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь позив ача витрати по сплаті судово го збору у сумі 3 грн. 40 коп. (три г ривні, 40 коп.).
Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше на її вступна та резолютивна частина у судовому засіданн і 15 червня 2010 року в присутност і представника позивача.
Повний текст постанови скл адений та підписаний 18 червня 2010 року.
Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.
Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10199599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні