Постанова
від 22.06.2007 по справі ас-42/277-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС-42/277-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "22" червня 2007 р.  11:15              Справа № АС-42/277-07

вх. № 7143/1-42

Суддя господарського суду Харківської області Яризько В.О.

за участю секретаря судового засідання Булавінова Ю.В.

представників сторін

позивача - Стороженко О.Г. (дов.)

відповідача - не з"явився

по справі за позовом  ПСП "Бузова", с. Китченківка Краснокутського району Харківської області   

до  Управління агропромислового розвитку Краснокутської РДА, смт. Краснокутськ Харківської області  

про зобов'язання вчинити певні дії  

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ПСП "Бузова", просить спонукати управління агропромислового розвитку Краснокутської райдержадміністрації Харківської області, утвореної наказом начальника управління агропромислового розвитку Краснокутської райдержадміністрації Харківської області включити приватне сільськогосподарське підприємство "Бузова" до реєстру сільськогосподарських підприємств Краснокутського району, що мають право на отримання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті у 2007р. для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, а також зобов"язати начальника відповідача виконати дії по прийняттю відповідного рішення комісії.

Відповідач у судове засідання не з"явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Отримання відповідачем повісток про виклик у судові засідання, призначені на 11.06.2007р., 22.06.2007р., підтверджується поштовими повідомленнями про вручення.

Відповідач про причини неявки суду не повідомив, відзив на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався.

Суд вважає, що нез"явлення відповідача не перешкоджає розгляду справи, розглянути справу за наявними в ній документами.

Вислухавши позивача, розглянувши матерали справи, суд встановив, що Постановою КМУ від 21 лютого 2007 р. N 256 затверджений Порядок використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва (далі - Порядок).

Згідно п. 2 Порядку бюджетні кошти спрямовуються сільськогосподарським підприємствам на підставі даних про площу, на якій зійшли озимі та ярі культури на зерно, льон-довгунець і коноплі на тресту.

Згідно довідки ЄДРПОУ № 38 видами діяльності позивача є вирощування зернових та технічних культур, оптова торгівля зерном, насінням та кормами для тварин та інші.

Згдно ч.3 п.3 Порядку Управління агропромислового розвитку райдержадміністрацій протягом трьох робочих днів після надходження повідомлення про розподіл бюджетних коштів розміщують у засобах масової інформації оголошення із зазначенням переліку документів, необхідних для отримання бюджетних коштів, строку та умови їх подання.

Судом у відповідача витребувані докази виконання вказаного пункту Порядку, однак відповідачем не надані такі відомості.

Пунктами 5, 6 Порядку встановлено, що для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів, управління агропромислового розвитку райдержадміністрацій утворюють комісію, до складу якої входять начальник управління (голова комісії), по одному представнику відповідного фінансового органу, органів державної контрольно-ревізійної служби, державної податкової служби і державної статистики, державної насіннєвої інспекції та державної станції захисту рослин, голова асоціації фермерів, представник ради сільськогосподарських підприємств (далі - комісія).

Заявку на отримання бюджетних коштів мають право подавати до комісії сільськогосподарські підприємства - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і форми власності та сфери управління, що засіяли озимі та ярі культури на зерно, льон-довгунець і коноплі на тресту, крім бюджетних установ та підприємств, що визнані банкрутами або проти яких порушено справу про банкрутство та які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним і місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України (далі -сільськогосподарські підприємства).

Пункт шостий містить перелік документів, що необхідно додати до заявки, в т.ч. засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право власності або користування земельної ділянки.

Як вбачається з матеріалів справи позивачем була надана до Управління агропромислового розвитку Краснокутської райдержадміністрації Харківської області відповідна заявка на отримання бюджетних коштів, до якої були надані документи, перелік, яких містится в п.6 Порядку, в т.ч. договори на оренду земельних діяльнок.

Згідно п. 7 Порядку комісія розглядає подані згідно з пунктом 6 цього Порядку документи, встановлює достовірність наведених у них даних, обстежує посіви, складає акт за результатами перевірки та приймає рішення щодо включення (невключення) заявника до реєстру сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів (далі - реєстр сільськогосподарських підприємств). Форми актів та реєстрів сільськогосподарських підприємств затверджує Мінагрополітики.

У разі відмови у виділенні бюджетних коштів комісія у триденний строк після прийняття рішення видає (надсилає) сільськогосподарському підприємству обґрунтовану відповідь.

Позивачем була отримана відповідь № 05/03-271 від 29.05.2007р. за підписом голови комісії, в якій зазначено, що Комісія на отримання бюджетних коштів для державної підтримки виробництва продукції рослинництва згідно Постанови КМУ від 21.02.2007 р. №256 на засіданні 29.05.2007 року протокол № 9 вирішила, що бюджетні кошти в сумі 6400,00 грн. не підлягають сплаті по ряду причин, а саме Краснокутський районний відділ земельних ресурсів надав роз'яснення щодо Постанови КМУ № 256 від 21.02.2007 р. зокрема ст.. 125,126 ; розділ 10; Перехідних положень п. 17 Земельного Кодексу України документи, що посвідчують право на земельну ділянку є державний акт на право власності на земельну ділянку, державний акт на право постійного користування земельною ділянкою та договір оренди земельної ділянки.

Державна реєстрація договорів оренди проводиться відповідно до Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" від 01.07.2004 року № 1952 - IV відповідно до статті 5 Центр ДЗК є місцевим органом державної реєстрації прав.

Суд зазначає, що позивачем були укладені договори на оренду земельної ділянки, які на час подання заявки знаходяться у Краснокутському районному відділі земельних ресурсів на перевірці.

Згідно п. 4 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” розгляд заяви і прийняття рішення про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, відмову в реєстрації проводяться у строк, який не перевищує чотирнадцяти календарних днів з дня отримання органом державної реєстрації прав заяви та документів, необхідних для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Як встановлено в судовому засіданні дані договори не зареєстровані і на теперішній час, тобто в даному випадку існують певні правові відносини між позивачем та органом, який здійснює реєстрацію договорів оренди.

Проаналізувавши положення Порядку суд дійшов висновку про те, що вказаний Порядок прийнятий з метою підтримки виробника продукції рослинництва, підставою для отримання даних бюджетних коштів є фактичне засіювання землі певними видами культур.

Фактично позивачем була засіяна земля, що знаходиться в оренді, на якій зійшли сільськогосподарські культури певних видів, а отже підприємство позивача потребує державних дотацій.

В даному випадку той факт, що договори оренди не були зареєстровані в установленому порядку, не вплинув на право фактичного користування позивачем земельними ділянками, на яких засіяні культури.

Виділення державою коштів має на меті підтримку сільськогосподарського виробника, оскільки економічна ситуація, яка склалался в сільськогосподарському господарстві, веде до масового банкрутства та знищення вітчизняного сільгоспвиробника, що може призвести до  більшої економічної та політичної кризи в суспільстві.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позивач має право на отримання бюджетних коштів згідно Постанови КМУ № 256 від 21.02.2007р., а отже повинен бути включений до реєстру сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів.

Позивачем в позовній заяві заявлено дві позовні вимоги, які фактично є ідентичними.

Суд зазначає, що в разі зобов"язання відповідача включити позивача до реєстру сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів, то відповідач зобов"язаний буде вчинити певні дії щодо такого включення.

За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, а саме в частині зобов"язання  Управління агропромислового розвитку Краснокутської райдержадміністрації Харківської області включити ПСП "Бузова" до реєстру сільськогосподарських підприємств Краснокутського району, що мають право на отримання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті у 2007р. для державної підтримки виробництва продукції рослинництва.

Оскільки вимоги є фактично ідентичними та одна з вимоги вирішена судом, суд вважає решту позовних вимог залишити без розгляду на підставі п.3 ч.1 ст. 155 КАС України.

Керуючись статтями 4, 7, 8, 17, 86, 94, 155, 160 - 163  Кодексу адміністративного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Зобов"язати Управління агропромислового розвитку Краснокутської райдержадміністрації Харківської області включити Приватне сільськогосподарське підприємство "Бузова" (62043 Харківська область, Краснокутський район, с.Китченківка, код 33319474) до реєстру сільськогосподарських підприємств Краснокутського району, що мають право на отримання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті у 2007р. для державної підтримки виробництва продукції рослинництва.

Позовні вимоги в іншій частині залишити без розгляду.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.

Апеляційна скарга може бути  подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Постанова в повному обсязі виготовлена 27.06.2007р.

Суддя                                                                                            Яризько В.О.

 

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення22.06.2007
Оприлюднено16.10.2007
Номер документу1020037
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-42/277-07

Постанова від 22.06.2007

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні