Постанова
від 14.06.2010 по справі 2а-600/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< Список >

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2010 року Спра ва № 2а-600/10/1170

14 червня 2010 року Кіровогр адський оружний адміністрат ивний суд в складі:

головуючого судді: Чубари Н.В.

при секретарі: Коробченко Є .К.

за участю представників:

від позивача - Бем С.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Кірово граді адміністративну справ у за позовом Інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю у Кіровоградсь кій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Виробничо-ком ерційна фірма «Шанс»(надалі - відповідач) про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач зверну вся до суду з позовною заявою до відповідача про стягненн я штрафу за правопорушення у сфері містобудування в сумі 850,00 грн.

В обґрунтування позо вних вимог послався на те, що н ачальником відділу ДАБК при проведенні перевірки дотрим ання відповідачем вимог чинн ого законодавства у сфері мі стобудування було виявлено, що відповідачем при проведен ні будівництва 32-квартирного житлового будинку по вул. Тел ьмана, 10 у м.Олександрія Кіров оградської області було вико нано внутрішні оздоблювальн і роботи з відхиленням від за твердженого проекту .

На усунення виявлени х порушень відповідачу було видано припис, але у встановл ений строк вимоги припису ви конані не були. На підставі За кону України «Про відповідал ьність підприємств, їх об' є днань, установ та організаці й за правопорушення у сфері м істобудування»позивачем бу ло винесено постанову про на кладення штрафу на відповіда ча в сумі 850 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтри мав позов в повному обсязі з п ідстав, викладених в позовні й заяві.

Відповідач в судове з асідання не з' явився, про да ту, час та місце судового розг ляду повідомлявся належним ч ином (а. с. 14, 21). Про причини неявк и суд не повідомив, заяву про р озгляд справи за його відсут ності не подав.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 14.06.20 10р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови. Виготовлення постанови у пов ному обсязі відкладено до 18 че рвня 2010р., про що повідомлено пі сля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.

Заслухавши пояснення пре дставника позивача, дослідив ши письмові докази по справі , з'ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об'єктивно оцінивши дока зи, які мають значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд приходить до в исновку про задоволення позо ву з наступних підстав.

Відповідно до ст. 31 Закону Ук раїни "Про планування та забу дову територій" від 20.04.2000 р. N 1699-III д ержавний контроль за планува нням, забудовою та іншим вико ристанням територій здійсню ється спеціально уповноваже ним центральним органом вико навчої влади з питань містоб удування та архітектури, від повідними спеціально уповно важеними органами з питань м істобудування та архітектур и, Державною архітектурно-бу дівельною інспекцією Україн и та її територіальними орга нами, а також іншими спеціаль но уповноваженими органами в иконавчої влади.

Відповідно до Положення пр о державний архітектурно-буд івельний контроль, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 25 березня 1 993 р. N 225 "Про затвердження Положе ння про державний архітектур но-будівельний контроль" із з мінами, внесеними згідно з по становами Кабінету Міністрі в N 253 від 07.04.95, N 1510 від 11.10.2002, N 609 від 12.05.2004 р оку (надалі - Положення), держ авний архітектурно-будівель ний контроль - це сукупність о рганізаційно-технічних і пра вових заходів, спрямованих н а забезпечення дотримання за конодавства, державних станд артів, норм і правил, архітект урних вимог і технічних умов , а також положень затверджен ої містобудівної документац ії та проектів конкретних об 'єктів (далі - затверджені прое ктні рішення), місцевих прави л забудови населених пунктів усіма суб'єктами містобудів ної діяльності незалежно від форм власності під час забуд ови територій і населених пу нктів, розміщення, будівницт ва, реконструкції, капітальн ого ремонту об'єктів житлово -цивільного, виробничого та і ншого призначення, реставрац ії архітектурних пам'яток, ст ворення інженерної та трансп ортної інфраструктури, вироб ництва будівельних матеріал ів, виробів і конструкцій.

Відповідно до Положення Ін спекція державного архітект урно-будівельного контролю у Кіровоградській області є т ериторіальним органом Держа вної архітектурно-будівельн ої інспекції України.

Тобто на Інспекцію покладе но повноваження по здійсненн ю нагляду з питань будівницт ва, містобудування та архіте ктури.

Пунктом 4 Положення, інспекц іям державного архітектурно -будівельного контролю надан о право зупиняти будівельні роботи, які не відповідають в имогам законодавства, держав них стандартів, норм і правил , архітектурним вимогам, техн ічним умовам, затвердженим п роектним рішенням, місцевим правилам забудови населених пунктів або здійснюються бе з дозволу на їх виконання.

У частині 5 статті 3 Закону Ук раїни від 20 квітня 2000 року N 1699-III "П ро планування і забудову тер иторій" (надалі - Закон N 1699-III) за значено, що рішення органів в иконавчої влади та місцевого самоврядування з питань заб удови й іншого використання територій, прийняті в межах п овноважень, визначених закон ом, є обов'язковими для суб'єкт ів містобудування.

Судом встановлено, що ТОВ «ВКФ Шанс»видано дозвіл № 26/05 н а виконання будівельних робі т із завершення будівництва 32-х квартирного житлового буд инку по вул.Тельмана,10 у м. Олек сандрія Кіровоградської обл асті, строком дії до 31.12.2008 року.

22.10.2009 року начальником відділ у державного архітектурно-бу дівельного контролю у східни х районах області інспекції у процесі проведеної перевір ки додержання вимог чинного законодавства у сфері містоб удування при будівництві вка заного будинку було встановл ено виконання внутрішніх озд облювальних робіт з відхилен ням від затвердженого проект у (замість штукатурки викону ються роботи із гіпсокартону ).

У зв' язку з виявленими пор ушеннями Відповідачу 22.10.2009 рок у було видано припис про терм інове зупинення виконання вн утрішніх оздоблювальних роб іт (монтаж гіпсокартона) до вн есення змін у проектну докум ентацію.

Примірник припису вручено особисто директору ТОВ «ВКФ «Шанс»Беспальченку В.М., про що свідчить його підпис (а .с.6).

У встановлений строк вимог и припису виконані не були.

За фактом невиконання вимо г припису 10.11.2009 року посадовою о собою Інспекції складено про токол про правопорушення у с фері містобудування та видан о Відповідачу повторно припи с про призупинення робіт з вн утрішнього оздоблення стін г іпсокартоном до внесення змі н до проекту в установленому законодавством порядку (а.с.7) .

Постановою № 1101/2009-Ол від 17.11.2009 р. про накладання штрафу за пра вопорушення у сфері містобуд ування, винесеною начальнико м Інспекції Кобзаренком О.П ., на відповідача було накла дено штраф у розмірі 850,00 грн., як ий останній повинен був спла тити у визначений термін, вка заний в постанові до 31.12.2009 року .

Примірник постанови вруче но особисто директору відпов ідача , про що свідчить його ос обистий підпис (а.с.9)

Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни «Про архітектурну діял ьність» , абз.2 ст.5 Закону Украї ни про основи містобудування », ч. 2 ст.23 Закону України «Про п ланування і забудову територ ій»будівництво об' єкта пов инно здійснюватись відповід но до затвердженої проектної документації, державних ста ндартів, норм і правил, місцев их правил забудови населених пунктів.

Згідно абз. 5 ч.1 ст.1 вказаного Закону передбачена відповід альність підприємств незале жно від форм власності, які зд ійснюють проектування, робот и по будівництву, реконструк ції реставрації та капітальн ому ремонту, виготовляють бу дівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само, які є замовниками у будівництві а бо поєднують функції замовни ка і підрядчика за виконання будівельних робіт, що не відп овідають проектним рішенням ,- у розмірі десяти відсотків вартості виконаних робіт.

Згідно абз. 8 ст. 1 Закону України від 14.10.1994 р. № 208/94-ВР «Про в ідповідальність підприємст в, їх об' єднань, установ та ор ганізацій за правопорушення у сфері містобудування»(над алі - Закон № 208/94-ВР) підприємс тва, їх об'єднання, установи та організації незалежно від ф орм власності, які здійснюют ь проектування, роботи по буд івництву, реконструкції, рес таврації та капітальному рем онту (далі - будівельні роботи ), виготовляють будівельні ма теріали, вироби і конструкці ї, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядч ика, несуть відповідальність у вигляді штрафу за ухилення від виконання або несвоєчас не виконання приписів інспек цій державного архітектурно -будівельного контролю - у р озмірі п' ятидесяти неопода ткованих мінімумів доходів г ромадян.

Статтями 2,3 Закону № 208/94- ВР визначено, що накладати шт раф від імені архітектурно-б удівельного контролю мають п раво начальник Державної арх ітектурно-будівельної інспе кції України та його заступн ики, начальники інспекцій де ржавного архітектурно-будів ельного контролю та їх засту пники у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України .

Справи про правопору шення у сфері містобудування розглядаються Державною арх ітектурно-будівельною інспе кцією України та її територі альними органами. Справа роз глядається на підставі прото колу складеного за результат ами перевірки. Одночасно з пр отоколом складається припис про усунення допущених пору шень. Рішення посадової особ и про накладення штрафу прий мається на протязі 15 днів з дн я отримання суб' єктом право порушення протоколу та оформ ляється відповідною постано вою.

17.11.2009 року начальником інсп екції ДАБК у Кіровоградській області в межах наданих йому повноважень винесено постан ову № 1101/2009-ОЛ про накладення штр афу за правопорушення у сфер і містобудування (ст. 29 Закону № 1699-ІІІ та п. 4 Положення) в сумі 850,00 грн. та встановлений строк для сплати вказаного штрафу до 03.12.2009року. (а. с. 9). Постанова ві дповідачем отримана 18.11.2009 р., пр о що особистий підпис керівн ика (а. с. 9 зворот.).

На час розгляду спра ви відповідачем не надано до казів сплати штрафу за право порушення у сфері містобудув ання в сумі 850 грн. до Державно го бюджету України. Відомост ей про оскарження відповідач ем постанови позивача про на кладення штрафу за правопору шення у сфері містобудування до суду також не надано.

Таким чином, в судовом у засіданні встановлено наяв ність у відповідача несплаче ної суми штрафу за правопору шення у сфері містобудування в сумі 850 грн., що є підставою дл я задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Так як судове рішення ухва лене по справі, у якій позива чем є суб' єкт владних повно важень, а відповідачем - фіз ична особа-підприємець, у від повідності до ч. 4 ст. 94 КАС Укра їни, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160 - 163, 167 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

Стягнути з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Виробничо-комерційна фі рма»Шанс»(код ЄДРПОУ 23096646) на ко ристь Державного бюджету Укр аїни штраф за правопорушення у сфері містобудування в сум і 850 (вісімсот п' ятдесят) грн.00 коп.

Постанова суду на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подан о. Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10- денний строк з дня її прог олошення, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови у п овному обсязі, заяви про апел яційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів а пеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана без поперед нього подання заяви про апел яційне оскарження, якщо скар га подається у строк .встанов лений для подання заяви про а пеляційне оскарження.

Дата виготовленн я постанови в повному обсязі 18 червня 2010 року.

Суддя Н.В. Чубара

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10200524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-600/10/1170

Постанова від 14.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Н.В. Чубара

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Н.В. Чубара

Постанова від 14.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Н.В. Чубара

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні