Категорія №6.6.6
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 травня 2010 року Справа № 2а-3893/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Судді: Твердохліб Р.С .,
при секретарі Смішливій І. М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні заяву Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції у м. Лу ганську до Товариства з обме женою відповідальністю „Сап сан „Новоайдар” про застосув ання арешту активів у вигляд і зупинення операцій на раху нках ТОВ „Сапсан „Новоайдар” строком на 30 днів, -
встановив:
20 травня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшла заява Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції у м. Лу ганську про застосування аре шту активів у вигляді зупине ння операцій на рахунках ТОВ „Сапсан „Новоайдар” строком на 30 днів.
В обґрунтування своїх дово дів позивач зазначив, що стан ом на 19.05.2010 ТОВ „Сапсан „Новоайд ар” має заборгованість перед бюджетом по податку на прибу ток у розмірі 142057,74 грн., податко вим органом були застосовані всі заходи для стягнення под аткового боргу, але на день зв ернення до суду, сума податко вого боргу залишається неспл аченою. Співробітниками Лені нської МДПІ у м. Луганську 13.05.2010 здійснено вихід за адресою в ідповідача для обстеження пр иміщень на підставі наказу Л енінської МДПІ у м. Луганську від 31.10.2008 №947 та посвідчення, вид аного Ленінською МДПІ у м. Луг анську 13.05.2010 за №461, але посадові особи ТОВ „Сапсан „Новоайдар ” відмовились від допуску сп івробітників податкової слу жби до обстеження приміщень, що є підставою для застосува ння арешту активів.
В судовому засіданні предс тавник Ленінської МДПІ у м. Лу ганську підтримав доводи, ви кладені в заяві та просив їх з адовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення вимог Ленінської МДПІ у м. Луганськ у та зазначив, що 13 травня 2010 рок у на підприємство прийшли пр ацівники Ленінської МДПІ для проведення обстеження примі щень, їм було надано журнал ре єстрації перевірок для того, щоб представники податкової зробили запис, але робити зап ис в журналі вони відмовилис ь. Крім того, 13.05.2010 директора під приємства не було на робочом у місці, оскільки він знаходи вся на лікарняному. Представ никам Ленінської МДПІ у м. Луг анську намагалися пояснити, що всі необхідні документи п ідприємство зможе надати лиш е наступного дня, так як дирек тор ТОВ „Сапсан „Новоайдар” на роботі буде лише наступно го дня, а всі необхідні докуме нти знаходяться у нього. Таки м чином вважав, що перешкод що до допуску до обстеження при міщень підприємства предста вникам Ленінської МДПІ у м. Лу ганську створено не було, а бу ло лише запропоновано з' яви тися в інший час.
Допитана в судовому засіда нні в якості свідка інспекто р податкової служби ІІ рангу , старший державний податков ий ревізор-інспектор Ленінсь кої МДПІ в м. Луганську Долг их Л.Є. пояснила, що 13 травня 20 10 року їй на підставі посвідче ння, виданого Ленінською МДП І у м. Луганську 13.05.2010 за №461 було д оручено провести обстеження виробничих приміщень ТОВ „С апсан „Новоайдар” та опису а ктивів так як підприємство м ає заборгованість з податку на прибуток в сумі 142057,74 грн. Пос відчення було підписано коме рційним директором ТОВ „Сапс ан „Новоайдар”, але в наданні документів на податковий за лог їй було відмовлено з поси ланням на те, що зазначені док ументи за юридичною адресою підприємства: вул. Краснодон ська у 4. м. Луганську не знаход яться. Представником податко вої міліції в присутності по нятих був складений акт про в ідмову від допуску до виробн ичих приміщень підприємства . На основі заборгованості та виписаного посвідчення, акт у, складеного підрозділом по даткової міліції Ленінської МДПІ, було направлено поданн я на арешт рахунків відповід но до „Порядку про застосува ння арешту платників податкі в” затвердженого Наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 25.09.2009 року. На о снові вказаного подання було винесено постанову про адмі ністративний арешт активів Т ОВ „Сапсан „Новоайдар”.
Заслухавши пояснення стор ін, всебічно та об' єктивно д ослідивши матеріали справи т а оцінивши наявні докази, суд приходить до наступного.
ТОВ „Сапсан „Новоайдар” за реєстроване Виконавчим комі тетом Луганської міської рад и від 25.05.2005 за №13711050003000050 та знаходит ься за адресою м. Луганськ, вул .. Краснодонська, 4 (а.с.5-6).
Відповідно до довідки про в зяття на облік платника пода тків від 20.10.2009 №1124, ТОВ „Сапсан „Н овоайдар” взято на облік в ор ганах державної податкової с лужби 26.05.2009 за №19 та на дату видач і довідки перебувало на пода тковому обліку у Ленінській МДПІ у м. Луганську (а.с.7).
Наказом Ленінської МДПІ у м . Луганську №947 від 31.10.2008, затверд жено призначення на посаду п одаткового керуючого старшо го державного податкового ре візора-інспектора відділу по гашення прострочених податк ових зобов' язань Долгих Л .Є. (а.с.24).
Розпорядженням Ленінської МДПІ у м. Луганську №49 від 04.03.2010 п ро закріплення податкових ке руючих за підприємствами, як і мають податковий борг, стар ший державний податковий рев ізор-інспектор відділу погаш ення прострочених податкови х зобов' язань Долгих Л.Є. закріплена за ТОВ „Сапсан „Н овоайдар” (а.с.25).
Згідно з наказом Ленінсько ї МДПІ у м. Луганську №461 від 13.05.201 0, старшому державному податк овому ревізору-інспектору ві дділу погашення прострочени х податкових зобов' язань Долгих Л.Є. було доручено пр оводити обстеження приміщен ь ТОВ „Сапсан „Новоайдар”, що використовуються для одержа ння доходів або пов' язані з отриманням інших об' єктів оподаткування, з метою виявл ення та опису активів, на які п оширюється право податкової застави, перевірку грошових документів, бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декл арацій та інших документів, п ов' язаних з обчисленням і с платою податків та інших пла тежів до бюджетів, внесків до державних цільових фондів, н аявності посвідчень про держ авну реєстрацію суб' єктів п ідприємницької діяльності, с пеціальних дозволів (ліцензі й, патентів) на її здійснення, а також порядку проведення р озрахунків із споживачами (а .с.10).
Із зазначеним наказом був о знайомлений комерційний дир ектор ТОВ „Сапсан „Новоайдар ”, однак фактично, 13.05.2010 у допуск у посадових осіб податкового органу до обстеження приміщ ень було відмовлено, докумен тів, пов' язаних з обчисленн ям і сплатою податків та інши х платежів, надано не було.
13 травня 2010 року працівникам и Ленінської МДПІ у м. Лугансь ку був складений акт посвідч ення факту відмови керівника та (чи) головного бухгалтера п ідприємства, установи, орган ізації чи громадянина - пла тника податків від допуску с півробітників Ленінської МД ПІ у м. Луганську до проведенн я документальної перевірки т а (чи) обстеження приміщень пі дприємства, які використовую ться для отримання доходів а бо пов' язаних з отриманням інших об' єктів оподаткуван ня (а.с.10 зворотній бік).
Згідно з підпунктом 9.1.1 пункт у 9.1 статті 9 Закону України „Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21.12.2000 №2181-ІІ І адміністративний арешт акт ивів платника податків є вик лючним способом забезпеченн я можливості погашення його податкового боргу.
Підпунктом 9.1.2 пункту 9.2 статт і 9 вказаного закону визначен о, що арешт активів може бути з астосовано, якщо з' ясовуєть ся одна з таких обставин, зокр ема, платник податків відмов ляється від проведення докум ентальної перевірки за наявн ості законних підстав для її проведення або від допуску п осадових осіб податкового ор гану до обстеження приміщень , що використовуються для оде ржання доходів або пов' язан і з отриманням інших об' єкт ів оподаткування, електронни х контрольно-касових апараті в, комп' ютерних систем, що за стосовуються для розрахункі в за готівку або з використан ням карток платіжних систем, вагокасових комплексів, сис тем та засобів штрихового ко дування.
Рішення про застосування а решту активів платника подат ків керівник податкового орг ану (його заступник) може прий няти, зокрема, за поданням від повідного підрозділу податк ової міліції (підпункт 9.3.1 пунк ту 9.3 статті 9 Закону України №21 81-ІІІ).
Відповідно до п. 5.4. Порядку з астосування адміністративн ого арешту активів платників податків, затвердженого нак азом ДПА України від 25.09.2001 №386, за реєстрованого в Міністерств і юстиції України 05.10.2001 за N 865/6056, ар ешт активів може бути застос овано, якщо платник податків відмовляється від проведенн я документальної перевірки з а наявності законних підстав для її проведення. У разі вини кнення такої обставини слід установити факт відмови плат ника податку від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення, зафіксува ти його Актом відмови, який ск ладається оперативним праці вником податкової міліції за місцезнаходженням такого пл атника податку, підписується працівником податкової інсп екції, який повинен проводит и перевірку, та понятими особ ами, а в разі незнайдення плат ника податку обов' язково ск ласти акт про факт його незна йдення.
Виконуючим обов' язки нач альника ВПМ Ленінської МДПІ у м. Луганську 19.05.2010 було направ лено подання про наявність о бставин, які є підставою для з астосування арешту у вигляді зупинення операцій на рахун ку №4668/7/2691 на ім' я начальника Л енінської МДПІ у м. Луганську (а.с.8).
Рішенням Ленінської міжра йонної державної податкової інспекції у м. Луганську про н аявність обставин, які є підс тавою для застосування арешт у у вигляді зупинення операц ій на рахунках від 19.05.2010 було ви рішено звернутися до суду із заявою про застосування до Т ОВ „Сапсан „Новоайдар” арешт у у вигляді зупинення операц ій на рахунках (а.с.9).
В пункті 9.2.3. ст. 9 вищевказаног о Закону зазначено, що умовни м арештом активів визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власно сті на такі активи, яке поляга є в обов' язковому попереднь ому отриманні дозволу керівн ика відповідного податковог о органу на здійснення будь-я кої операції платника податк ів з такими активами. Зазначе ний дозвіл може бути наданий керівником податкового орга ну, якщо за висновком податко вого керуючого здійснення ок ремої операції платником под атків не призведе до збільше ння його податкового боргу а бо до зменшення ймовірності його погашення.
Пунктом 9.3.3. ст. 9 Закону передб ачено право керівника відпов ідного податкового органу (й ого заступник) звернутися до суду з поданням про продовже ння строку арешту активів пл атника податків за наявності достатніх підстав вважати, щ о звільнення активів з-під ад міністративного арешту може загрожувати їх зникненням а бо знищенням, а суд повинен пр ийняти відповідне рішення пр отягом 48 годин від моменту отр имання зазначеного зверненн я.
На підставі подання викону ючого обов' язки начальника ВПМ Ленінської МДПІ у м.Луган ську від 19.05.2010, позивач звернувс я до суду з проханням застосу вати повний адміністративни й арешт активів відповідача строком на 30 днів.
Згідно вимог підпункту 9.1.3. п ункту 9.1. статті 9 Закону Украї ни № 2181 „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, а решт активів полягає у забор оні вчиняти платником податк ів будь-які дії щодо своїх акт ивів, які підлягають такому а решту, крім дій з їх охорони, з берігання та підтримання у н алежному функціональному та якісному стані. Арешт може бу ти накладеним на будь-які акт иви юридичної особи, а для фіз ичної особи - на будь-які її ак тиви, крім тих, що не підлягают ь арешту згідно із діючим зак онодавством.
Відповідно до підпункту 9.3.9 п ункту 9.3 статті 9 Закону Україн и №2181 адміністративний арешт коштів на рахунку платника п одатків здійснюється за заяв ою податкового органу виключ но на підставі рішення суду в порядку, передбаченому зако нодавством.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС Укра їни, суд при вирішенні справи керується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи мі сцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
З приписів ст.ст.71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об' єктивному досліджен ні.
Представником відповідача в судовому засіданні не нада ні обґрунтовані пояснення та відповідні докази в їх підтв ердження щодо спростування в имог позивача, натомість ост аннім доведено належними зас обами доказування правомірн ість заявлених вимог, у зв' я зку з чим заявлені вимоги під лягають задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163, 167 КАС У країни, суд
постановив:
Заяву Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську про заст осування арешту активів у ви гляді зупинення операцій на рахунках ТОВ „Сапсан „Новоай дар” строком на 30 днів - задо вольнити в повному обсязі.
Застосувати адмініст ративний арешт активів Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Сапсан "Новоайдар" шля хом зупинення операцій на ро зрахункових рахунках Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Сапсан "Новоайдар" (код 33484781) строком на 30 днів:
- №26053297 у ЛОД АППБ "Аваль" у м. Луганську, МФО 304007,
- №26006282831 у АППБ "Аваль" у м. К иїв, МФО 380805,
- №2600501006060 у філії ВАТ "Укре ксімбанк" у м. Луганську, МФО30928 9,
- №26009002603980 у філії АТ "Фінан си та кредит" у м. Луганську, МФ О304717.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Повний текст постанови скл адено та підписано 01 червня 2010 року.
Суддя Твердохліб Р.С.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10200817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Р.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні