Категорія №6.19
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 червня 2010 року Справа № 2а-3651/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді - Тверд охліба Р.С.,
при секретарі судового зас ідання - Смішливій І.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом Прокурора Кремінс ького району Луганської обла сті в інтересах держави в осо бі Державного підприємства « Національна енергетична ком панія «Укренерго» в особі Ін спекції Держенергонагляду в Луганській області в особі в ідокремленого підрозділу «Д ерженергонагляд у Донбасько му регіоні» до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Політекс» про стягнення штра фу в сумі 680,00 грн. за порушення з аконодавства про електроене ргетику,-
ВСТАНОВИВ:
12 травня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Прокурора Кремі нського району Луганської об ласті в інтересах держави в о собі Державного підприємств а «Національна енергетична к омпанія «Укренерго» в особі Інспекції Держенергонагляд у в Луганській області в особ і відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбась кому регіоні» до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Політекс» про стягнення ш трафу, в якому прокурор зазна чив, що на відповідача наклад ено штраф в розмірі 680,00 грн. у зв ' язку з невиконанням припис у №2-12-10-4661/П/ТЕС-7/81-1 від 19.12.2008 року.
У судовому засіданні проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали, н адали пояснення, аналогічні викладеним у позові та проси ли задовольнити позов у повн ому обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату та час слухання справ и повідомлявся належним чино м (аркуш справи 35). Правом надан ня заперечень проти позову т а доказів на підтвердження с воїх доводів не скористався, заяви про розгляд справи за й ого відсутності суду не нада вав.
Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.
Заслухавши думку прокурор а, пояснення представника по зивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов п ідлягає задоволенню повніст ю з наступних підстав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
У судовому засіданні встан овлено, що в грудні 2008 року було обстежено Товариство з обме женою відповідальністю «Пол ітекс», за результатами яког о останнього приписом було з обов' язано вжити заходи щод о усунення порушень законода вства з метою безпечного та р аціонального використання е лектрообладнання з терміном виконання - лютий 2009 року(арк уші справи 5-6).
У березні 2009 року інспекторо м Державної інспекції з енер гетичного нагляду було прове дено перевірку виконання при пису Інспекції №2-12-10-4661/П/ТЕС-7/81-1 в ід 19.12.2008 року про усунення поруш ень законодавства про електр оенергетику.
На підставі вказаної перевірки складено акт №02/23-0094 в ід 18.03.2009р., яким встановлено нев иконання відповідачем вимог припису Інспекції №2-12-10-4661/П/ТЕС -7/81-1 від 19.12.2008 року (аркуш справи 7).
10 червня 2009 року на підставі в казаного акту перевірки інсп екцією прийнято постанову №0 2-23-0094 про накладення штрафу на в ідповідача за порушення зако нодавства про електроенерге тику на суму 680,00 грн. у зв' язку з невиконанням припису №2-12-10-4661 /П/ТЕС-7/81-1 від 19.12.2008 року (аркуш спр ави 9).
Постанову про накладення ш трафу №02-23-0094 від 10.06.2009р. отримано відповідачем 04.07.2009 року, про що свідчить особистий підпис ди ректора підприємства ТОВ «По літекс» на повідомленні про вручення поштового відправл ення (аркуші справи 10,11).
Указом Президента України «Про зміни в структурі центр альних органів виконавчої вл ади" від 15.12.1999 року № 1573/99 Міністер ство палива та енергетики Ук раїни (далі - Мінпаливенерг о) визначено центральним орг аном виконавчої влади на яки й покладено здійснення держа вної політики в галузі палив но-енергетичного комплексу.
Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни «Про електроенергетику » здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (дал і - Держенергонагляд), яка підп орядкована безпосередньо Мі нпаливенерго в частині викон ання функцій, покладених на Д ерженергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 929 від 07.08.1996 р., та діє у складі д ержавного підприємства «Нац іональна енергетична компан ія «Укренерго» (далі - ДП НЕК „ Укренерго") та його структурн их підрозділів.
Відповідно до п. 1.2 Статуту ДП НЕК «Укренерго» воно заснов ано на державній власності т а підпорядковується Мінпали венерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 №59 8/2000.
Головною метою діяльності ДП НЕК «Укренерго» є забезпе чення цілісності об'єднаної енергетичної системи Україн и, задоволення інтересів дер жави у сфері енергопостачанн я, здійснення централізовано го оперативно-технологічног о управління ОЕС, запобіганн я порушенням режимів і аварі ям системного значення та лі квідація можливих аварій у к раїні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Стату ту), до основних напрямків дія льності віднесено здійсненн я державного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії відпові дно до Закону України «Про ел ектроенергетику» та Положен ня (п.п. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» до принципів державної по літики в енергетиці належать створення умов безпечної ек сплуатації об'єктів електрое нергетики, а також забезпече ння відповідальності енерго постачальників та споживачі в. Частиною 1 ст. 9 зазначеного з акону визначено, що державни й нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії (далі - Інспекція) у порядку, визнач еному законодавством Україн и, а частиною 5 ст. 9 зазначеного закону Інспекції надано пов новаження щодо застосування , у встановленому порядку, сан кцій до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів у сфері ПЕК.
Так, відповідно до ч. З ст. 27 За кону України «Про електроене ргетику» суб'єкти господарсь кої діяльності несуть відпов ідальність за правопорушенн я в електроенергетиці, зокре ма, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензуван ня у вигляді штрафу.
Пунктом 10 Положення про пор ядок накладення на суб'єктів господарської діяльності шт рафів за порушення законодав ства про електроенергетику, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, передбачено, що суб'є кт господарської діяльності повинен сплатити штраф прот ягом 30 днів з дня винесення по станови, а у разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку .
До теперішнього часу штраф відповідачем не сплачено. Ві домостей щодо оскарження пос танови Державної інспекції з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії в Луган ській області №02-23-0094 від 10.06.2009р. п ро накладення штрафу до суду не надійшло.
Частиною 6 ст. 27 Закону Україн и «Про електроенергетику» ви значено, що суми штрафів пови нні сплачуватися до Державно го бюджету України.
Несплата суб'єктами господ арювання сум штрафів, наклад ених Державною інспекцією з енергонагляду унеможливлює виконання державою відповід них економічних програм та с причиняє значні негативні на слідки у сфері ПЕК.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані прокуроро м підтверджують обставини, н а які прокурор посилається т а їх обґрунтування.
Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи є обґру нтованими та такими, що підля гають задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у судовому засіда нні 03 червня 2010 року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови. Складення по станови у повному обсязі від кладено на 08 червня 2010 року, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС Укр аїни повідомлено після прого лошення вступної та резолюти вної частин постанови у судо вому засіданні.
На підставі викладеного, ке руючись ст. 121 Конституції Укр аїни, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ч. 4 ст. 9 Закону У країни «Про електроенергети ку», п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів госп одарської діяльності штрафі в за порушення законодавства про електроенергетику, ст.ст . 2, 6, 7, 17, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Пр окурора Кремінського району Луганської області в інтере сах держави в особі Державно го підприємства «Національн а енергетична компанія «Укре нерго» в особі Інспекції Дер женергонагляду в Луганській області в особі відокремлен ого підрозділу «Держенергон агляд у Донбаському регіоні» до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Політекс» п ро стягнення штрафу в сумі 680,00 грн. за порушення законодавс тва про електроенергетику - з адовольнити повністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Політекс" (місцезнаходжен ня: 92943 Луганська область, Кремі нський район, с.Боровеньки, ву л.Молодіжна,9; розрахунковий р ахунок 26003320003 в СФ АБ "Укркомунба нк" м.Сєвєродонецьк, МФО 304740, іде нтифікаційний код 13378252) до Держ авного бюджету України (код б юджетної класифікації 21081100, по точний рахунок 31112106700151, МФО 804013, УД К в Кремінському районі, ід.ко д 24048615) штраф за порушення закон одавства про електроенергет ику в сумі 680 грн. 00 коп. (шістсот вісімдесят гривень 00 коп.).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.
Повний текст постанови скл адено та підписано 08 червня 2010 року.
Суддя Твердохліб Р.С.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10200915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Р.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні