Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-3530/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 червня 2010 року Справа № 2а-3530/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді - Твердох ліба Р.С.,

при секретарі судового зас ідання - Чукіній А.Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Прокурора Попа снянського району Лугансько ї області в інтересах держав и в особі Державної податков ої інспекції в Попаснянськом у районі Луганської області до суб' єкта підприємницько ї діяльності фізичної особи- підприємця ОСОБА_1 про стя гнення полаткового боргу пер ед бюджетом з податку на дода ну вартість в сумі 147,72 грн.,

В С Т А Н О В И В:

06 травня 2010 року прокурор Поп аснянського району Луганськ ої області звернувся до Луга нського окружного адміністр ативного суду з позовом в інт ересах держави в особі Держа вної податкової інспекції в Попаснянському районі Луган ської області, в обґрунтуван ня якого зазначив, що 13.05.2009 року ДПІ в Попаснянському районі Луганської області на підст аві ст.11 Закону України від 04.12.19 90р. №509-XII «Про державну податков у службу в Україні», Закону Ук раїни від 22.02.2000р. №2181-III «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» та іншого законод авства, була проведена перев ірка суб' єкта підприємниць кої діяльності фізичної особ и-підприємця ОСОБА_1 щодо граничного строку узгоджено го податкового зобов' язанн я по податку на додану вартіс ть, за результатами якої скла дено акт №1703/3028519474/09-05. Також зазнач ив, що 13.05.2009р. ДПІ в Попаснянсько му районі Луганської області направило відповідачу реком ендованим листом акт та пода ткове повідомлення-рішення н а суму 31,71 грн., яка залишена без письмової відповіді та вваж ається визнаною. Крім того, вк азаний борг підтверджується податковим повідомленням-рі шенням №0001521700/0 від 13.05.2009р. та облік овою карткою платника податк ів. Станом на 25.03.2010 року за відпо відачем рахується податкови й борг в сумі 31,71 грн., який проку рор просив стягнути на корис ть держави.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали, д али суду пояснення аналогічн і викладеному в позові та про сили його задовольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про час розг ляду справи був повідомлений , причини неприбуття суду не п овідомив (аркуш справи 20). Прав ом надання заперечень проти позову та доказів на підтвер дження своїх доводів не скор истався, заяви про розгляд сп рави за його відсутності суд у не надавав.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.

Суд, вислухавши думку прокурора, пояснення предст авника позивача, дослідивши матеріали справи, вважає, поз ов таким, що підлягає задовол енню з наступних підстав.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни встановлено, що завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб' єктів пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам пункту 1 час тини першої статті 3 Кодексу а дміністративного судочинст ва України стосовно визначен ня адміністративної справи.

Пункт 4 частини першої статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України визнач ає, що до компетенції адмініс тративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкт а владних повноважень у випа дах, встановлених законом.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 Код ексу адміністративного судо чинства України, на які не пош ирюється компетенція адміні стративних судів.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи ді яльності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні».

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.

Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст.10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.

Порядок нарахування та сплати податку на додану в артість визначений Законом У країни «Про податок на додан у вартість». Згідно зі ст.7 цьо го Закону, суб' єкти господа рювання зобов' язані у встан овленому цим законом порядку сплачувати податок на додан у вартість.

Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» № 2181 визначений пор ядок погашення податкового б оргу платника податків та по рядок звернення стягнення на активи платника податків, як ий відповідно до ввідної час тини є спеціальним законом з питань оподаткування, та вст ановлює порядок погашення зо бов' язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов'яз кових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами.

Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.

Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.

Пунктом 5.1. ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» встанов лено, що податкове зобов' яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

Відповідно до абз.4 пп.6.2.4. п.6.2 с т.6 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» у разі коли податков ий орган або пошта не може вру чити платнику податків подат кове повідомлення або податк ові вимоги у зв' язку з незна ходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням факти чного місця розташування (мі сцезнаходження) платника под атків, податковий орган розм іщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошц і податкових оголошень, вста новленій на вільному для огл яду місці біля входу до примі щення податкового органу. Пр и цьому день розміщення тако ї податкової вимоги вважаєть ся днем її вручення.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ актив и платника податків можуть б ути примусово стягнені в рах унок погашення його податков ого боргу виключно за рішенн ям суду.

Судом установлено, підтвер джується матеріалами справи , що відповідач - ОСОБА_1 з ареєстрований в якості суб' єкта підприємницької діяльн ості-фізичної особи Попаснян ською районною державною адм іністрацією Луганської обла сті 10.02.2003 року за реєстраційним номером 21823467Ф0080658 та знаходиться на податковому обліку ДПІ в П опаснянському районі Луганс ької області (аркуш справи 7).

Станом на 25.03.2010 року за відпов ідачем рахується податкова з аборгованість перед бюджето м зі сплати податку на додану вартість у розмірі 147,72 грн.

13.05.2009 року Державною податков ою інспекцією в Попаснянсько му районі Луганської області була проведена перевірка су б' єкта підприємницької дія льності фізичної особи-підпр иємця ОСОБА_1 щодо граничн ого строку узгодженого подат кового зобов' язання по пода тку на додану вартість, за рез ультатами якої складено акт №1703/3028519474/09-05 (аркуш справи 6).

13.05.2009 року ДПІ в Попаснянсько му районі Луганської області прийняла податкове повідомл ення-рішення №0001521700/0 про застос ування до суб' єкта підприєм ницької діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 штрафних санкцій з податку н а додану вартість в сумі 147,72 гр н. (аркуш справи 5-зворотній бі к).

Однак на даний час сума пода ткового зобов' язання відпо відачем залишається не сплач еною, у встановленому законо давством порядку оскаржена н е була та вважається узгодже ною.

Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.

Враховуючи те, що активи пла тника податків відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду, а також те, щ о відповідач за час судового розгляду справи у добровіль ному порядку заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 147,72 грн. не сплатив, по зовні вимоги Державної подат кової інспекції в Попаснянсь кому районі Луганській облас ті до суб' єкта підприємниць кої діяльності фзичної особи - підприємця АДРЕСА_1 про с тягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 147 грн. 72 коп., визнаються су дом обґрунтованими, доведени ми та такими, що підлягають по вному задоволенню.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 09 червня 2010 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено на 14 червня 2010 року, п ро що згідно вимог частини 4 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови в судовому засіданні.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись ст. ст. 112, 161, 162, 163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Пр окурора Попаснянського райо ну Луганської області в інте ресах держави в особі Держав ної податкової інспекції в П опаснянському районі Луганс ької області до суб' єкта пі дприємницької діяльності фі зичної особи-підприємця ОС ОБА_1 про стягнення заборго ваності перед бюджетом з под атку на додану вартість в сум і 147,72 грн. - задовольнити повніс тю.

Стягнути з суб'єкта пі дприємницької діяльності фі зичної особи-підприємця ОС ОБА_1 (АДРЕСА_2; ідентифік аційний код НОМЕР_1) на кор исть держави в особі Державн ої податкової інспекції в По паснянському районі Лугансь кої області (93300 Луганська обла сть, м.Попасна, вул.Менжинсько го, буд.26, код ЄДРПОУ 21797557) податко вий борг перед бюджетом з под атку на додану вартість в сум і 147 грн. 72 коп. (сто сорок сім гри вень 72 коп.).

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано у вста новлений КАС України строк. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у встановлений КАС України с трок, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.

Повний текст постано ви складено та підписано 14 чер вня 2010 року.

Суддя Твердохліб Р.С.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10200930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3530/10/1270

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Р.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні