Постанова
від 16.06.2010 по справі 2а-3675/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 червня 2010 року Справа № 2а-3675/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого-судді: Тв ердохліба Р.С.,

при секретарі судового зас ідання: Чукіній А.Ю.,

розглянувши в відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Д ержавної податкової інспекц ії в місті Красний Луч Луганс ької області до Міського ком унального підприємства «Жит лове експлуатаційно-ремонтн е управління №1» про стягненн я заборгованості з податку н а додану вартість в сумі 292538,83 гр н., -

В С Т А Н О В И В:

12 травня 2010 року позивач - ДП І в місті Красний Луч Лугансь кої області звернувся до Луг анського окружного адмініст ративного суду з позовом, в як ому просив стягнути з Місько го комунального підприємств а «Житлове експлуатаційно-ре монтне управління №1» заборг ованість з податку на додану вартість в сумі 292538,83 грн. В обґр унтування своїх позовних вим ог зазначив, що МКП «Житлове е ксплуатаційно-ремонтне упра вління №1» зареєстровано вик онавчим комітетом Краснолуц ької міської ради Луганської області 19.05.2003 року в якості юри дичної особи за №04051945Ю0010258 та взя то на податковий облік в якос ті платника податків у Держа вній податковій інспекції у м.Красний Луч Луганської обл асті. Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 За кону України „Про систему оп одаткування” платники подат ків і зборів (обов' язкових п латежів) зобов' язані сплачу вати належні суми податків і зборів у встановлені законо м терміни. У зв' язку з несво єчасною сплатою податкових з обов' язань, станом на 15.04.2010 рок у за відповідачем лічиться п одатковий борг перед бюджето м з податку на додану вартіст ь у розмірі 292538,83 грн. З метою пог ашення податкового боргу ДПІ у м.Красний Луч Луганської об ласті відповідно до п.п.6.2.1 пунк ту 6.2 статті 6 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» №2181 відпові дачу були направлені перша п одаткова вимога №1/152 від 21.08.2003р. т а друга податкова вимога №2/199 в ід 26.09.2003р. Однак прийняті заходи щодо погашення податкового боргу результатів не дали. Ві дповідно до п.п.3.1.1 пункту 3.1 стат ті 3 Закону №2181 активи платника податків можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду. То му позивач просив стягнути в судовому порядку з Міського комунального підприємства « Житлове експлуатаційно-ремо нтне управління №1» заборгов аність з податку на додану ва ртість в сумі 292538,83 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вим оги підтримав у повному обся зі та дав суду аналогічні вик ладеним у позовній заяві поя снення.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про місце, дату та час розг ляду справи був належним чин ом повідомлений (аркуш справ и 81). Правом надання заперечен ь проти позову та доказів на п ідтвердження своїх доводів н е скористався, заяви про розг ляд справи за його відсутнос ті суду не надавав.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.

Суд дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення представника позивача, дійшо в висновку про задоволення а дміністративного позову в по вному обсязі з наступних під став.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам пункту 1 час тини першої статті 3 Кодексу а дміністративного судочинст ва України стосовно визначен ня адміністративної справи.

Пункт 4 частини першої статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України визнач ає, що до компетенції адмініс тративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкт а владних повноважень у випа дах, встановлених законом.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 Код ексу адміністративного судо чинства України, на які не пош ирюється компетенція адміні стративних судів.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи ді яльності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні».

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.

Судом установлено, підтвер джується матеріалами справи , що Міське комунальне підпри ємство «Житлове експлуатаці йно-ремонтне управління №1» з ареєстровано виконавчим ком ітетом Краснолуцької місько ї ради Луганської області 19.05.20 03 року в якості юридичної особ и за №04051945Ю0010258, що підтверджуєть ся відповідним свідоцтвом пр о державну реєстрацію та взя то на податковий облік в якос ті платника податків у Держа вній податковій інспекції у м.Красний Луч Луганської обл асті з 23.05.2003 року за №35 (аркуші сп рави 6,16).

Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані сплачувати нале жні суми податків і зборів у в становлені законом терміни.

Станом на 15 квітня 2010 року за М іським комунальним підприєм ством «Житлове експлуатацій но-ремонтне управління №1» ут ворилася заборгованість зі с плати податку на додану варт ість в сумі 292 538,83 грн., що підтвер джується розрахунком суми по даткового боргу, актом звіре ння суми податкового боргу, п ідписаним представниками ві дповідача та копіями податко вих декларацій відповідача з податку на додану вартість (а ркуші справи 11,13, 17-64).

Згідно до п.5.1 ст.5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» подат кове зобов' язання, самостій но визначене платником подат ків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації.

Зважаючи на те, що боржник н е сплатив узгоджену суму под аткового зобов' язання у вст ановлені строки, податковим органом відповідно до ст.6 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» №2181 відповідачу були нап равлені перша податкова вимо га №1/152 від 21.08.2003р. та друга податк ова вимога №2/199 від 26.09.2003р., які бул и отримані під особистий під пис головним бухгалтером від повідача Бондаревою В.А. ( аркуші справи 9,10).

Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. ст.5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкове зобов' язанн я вважається узгодженим у де нь отримання податкового пов ідомлення, якщо воно протяго м 10 днів з дня отримання не оск аржено платником податків. Ф акту оскарження відповідаче м податкового зобов' язання судом не встановлено.

Згідно п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21.1 2.2000р. № 2181-ІІІ платник податків з обов' язаний самостійно спл атити суму податкового зобов ' язання протягом десяти кал ендарних днів, наступних за о станнім днем відповідного гр аничного строку.

Окрім цього, 29 жовтня 2003 року з аступником начальника ДПІ у м.Красний Луч Луганської обл асті було прийнято рішення № 86/24 про застосування до Місько го комунального підприємств а «Житлове експлуатаційно-ре монтне управління №1» заході в погашення податкового борг у платника податків за рахун ок стягнення його активів (ар куш справи 14).

Але заборгованість відпов ідачем погашена не була

Згідно ст.ст. 9,11 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я”, платники податку несуть о бов' язки щодо сплати податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) та відповідальність за порушення відповідно до з аконів України.

Пунктом 11 ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні” зазначено, що о ргани державної податкової с лужби мають право стягувати заборгованість перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бу ти примусово стягнені в раху нок погашення його податково го боргу виключно за рішення м суду.

Таким чином, позовні вимоги Державної податкової інспек ції у м.Красний Луч Лугансько ї області знайшли своє обґру нтування наданими суду дока зами та нормами чинного зако нодавства. У зв'язку з цим, суд вважає за можливе стягнути з Міського комунального підпр иємства «Житлове експлуатац ійно-ремонтне управління №1» заборгованість з податку на додану вартість в сумі 292 538,83 гр н.

Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач звільнений від сп лати судового збору відповід но до ст. 4 Декрету Кабінета Мі ністрів України «Про державн е мито» від 21.01.1993 року та при под анні заяви не сплачував судо вий збір.

Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 112, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в місті Красний Луч Лугансь кої області до Міського кому нального підприємства «Житл ове експлуатаційно-ремонтне управління №1» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість в сумі 292 538 грн . 83 коп. задовольнити повністю .

Стягнути з Міського к омунального підприємства "Жи тлове експлуатаційно-ремонт не управління №1" (місцезнаход ження:94506 Луганська область, м.К расний Луч, вул.Хасанова, буд.2 8; код ЄДРПОУ 32446593; розрахунковий рахунок 37126019041254 ГУ ДКУ у Лугансь кій області м.Луганськ, МФО 804013 ) заборгованість з податку на додану вартість в сумі 292 538 грн . 83 коп. (двісті дев'яносто дві т исячі п'ятсот тридцять вісім гривень вісімдесят три копі йки) на користь Державного бю джету України..

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Твердохліб Р.С.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10200944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3675/10/1270

Постанова від 16.06.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Р.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні