Категорія №6.9
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 червня 2010 року Справа № 2а-3505/10/1270
Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі
головуючого судді: Твердох ліба Р.С.,
при секретарі судового зас ідання Чукіній А.Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Про курора м.Луганська в інтерес ах держави в особі Лугансько го територіального управлін ня Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Лутугинське шах тобудівельне управління» пр о стягнення штрафної санкції за правопорушення на ринку ц інних паперів в сумі 850,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
05 травня 2010 року Прокур ор м.Луганська звернувся до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом в інтересах держави в особі Лу ганського територіального управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку до Відкритого акціо нерного товариства «Лутугин ське шахтобудівельне управл іння» про стягнення штрафної санкції за правопорушення н а ринку цінних паперів в сумі 850,00 грн., в якому послався на те, що в порушення ст.40 Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня ринку цінних паперів в У країні» та вимог Положення « Про розкриття інформації емі тентами цінних паперів», зат вердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006 року, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 05.02.2007р. за №97/13364, ВАТ «Лутугин ське шахтобудівельне управл іння» не розмістило річну ін формацію в загальнодоступні й інформаційній базі даних К омісії за 2008 рік. Дії відповіда ча підпадають під ознаки пра вопорушення, відповідальніс ть за яке передбачена ст.11 Зак ону України «Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів» - нерозміщення інформаці ї в загальнодоступній інформ аційній базі даних ДІКЦПФР. П остановою позивача №190-ЛУ від 10.07.2009 року до відповідача було застосовано штрафні санкції у сумі 850,00 грн., які останній ма в сплатити протягом 15 днів з д ня отримання постанови, одна к до теперішнього часу вказа на сума відповідачем не спла чена. Тому прокурор просить с тягнути з відповідача в дохі д Державного бюджету штрафні санкції за правопорушення н а ринку цінних паперів у розм ірі 850,00 грн.
У судовому засіданні прокурор та представник поз ивача позовні вимоги підтрим али в повному обсязі, надали с уду пояснення, аналогічні ви кладеному в позовній заяві.
Представник відповід ача в судове засідання не з' явився з невідомих суду прич ин, про час та місце слухання с прави повідомлявся належним чином, заперечень проти позо ву не надав, заяви про розгляд справи за його відсутності д о суду не надходило.
Відповідно до ст.71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и, заперечення, крім випадків , встановлених ст. 72 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень обов' язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.
Відповідно до ч.6 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд вирішує спра ву на підставі наявних у мате ріалах справи доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши думку про курора, пояснення представни ка позивача, дійшов висновку про задоволення адміністрат ивного позову з наступних пі дстав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
Пункт 4 частини першої статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України визнач ає, що до компетенції адмініс тративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкт а владних повноважень у випа дах, встановлених законом.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 Код ексу адміністративного судо чинства України, на які не пош ирюється компетенція адміні стративних судів.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярн ої, особливої інформації та і нформації про іпотечні цінн і папери емітентами цінних паперів та подання її до Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку регу люється Положенням «Про розк риття інформації емітентами цінних паперів», затверджен ого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2 006 року.
Згідно глави 1 розділу 5 Пол оження «Про розкриття інформ ації емітентами цінних папер ів», затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006 року, емітен ти цінних паперів зобов' яза ні розкривати регулярну річн у інформацію (далі - річна інф ормація) у повному обсязі від повідно до вимог цього розді лу, звітним періодом для скла дання річної інформації є ка лендарний рік.
Згідно п.1 глави 7 розділу 5 П оложення «Про розкриття інфо рмації емітентами цінних пап ерів», затвердженого рішення м ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006 року розкр иття річної інформації має з дійснюватись шляхом розміще ння в загальнодоступній інфо рмаційній базі даних Комісії , опублікування у офіційному друкованому виданні та пода ння до Комісії, розкриття річ ної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в за гальнодоступній інформацій ній базі даних Комісії - у стр ок не пізніше 30 квітня року, на ступного за звітним; опублік ування у офіційному друкован ому виданні - у строк не пізні ше 30 квітня року, наступного з а звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наст упного за звітним.
Судом встановлено, що ві дповідач, який відноситься д о вказаних осіб, цей обов' яз ок не виконав, що було встанов лено під час перевірки, внасл ідок чого позивачем було вин есено акт №190-ЛУ від 01 липня 2009 ро ку про те, що Відкрите акціоне рне товариство «Лутугинське шахтобудівельне управління » порушило вимоги глави 7 роз ділу 5 Положення «Про розкрит тя інформації емітентами цін них паперів» (аркуш справи 6).
Згідно з п.3 ч.1 ст. 11 Зак ону України «Про державне ре гулювання ринку цінних пап ерів в Україні», за ненадання , несвоєчасне надання або над ання завідомо недостовірної інформації накладається шт раф у розмірі до 1000 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.
Судом встановлено, щ о постановою позивача № 190-ЛУ від 10.07.2009 року про накладення с анкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на відп овідача було накладено штраф у сумі 850,00 грн. (50 неоподаткован их мінімумів доходів громадя н), який відповідач повинен бу в сплатити протягом 15 днів з д ня отримання постанови (арку ш справи 9), дана постанова бул а направлена відповідачеві 1 3.07.2009 року за вих. № 2841-1 (аркуш спра ви 10), але до теперішнього часу сума штрафу не сплачена.
Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, позовні вимоги прокурора м.Луганська в інте ресах держави в особі Луганс ького територіального управ ління Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку знайшли обґрунтування н аданими суду доказами та нор мами чинного законодавства.
У зв'язку з цим, суд вважає з а можливе стягнути з Відкрит ого акціонерного товариства «Лутугинське шахтобудівель не управління» в дохід Держа вного бюджету України штрафн ої санкції за правопорушення на ринку цінних паперів в сум і 850,00 грн.
Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як прокурор звільнений від с плати судового збору відпові дно до ст. 4 Декрету Кабінета М іністрів України «Про держав не мито» від 21.01.1993 року та при по данні заяви не сплачував суд овий збір.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у судовому засіда нні 21 червня 2010 року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови. Складення по станови у повному обсязі від кладено на 29 червня 2010 року, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС Укр аїни повідомлено після прого лошення вступної та резолюти вної частин постанови у судо вому засіданні.
Керуючись ст. ст. 159, 160, 161 , 163, 167 КАС України, Законом Украї ни «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Укр аїні» суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов Прокурора м.Луганська в і нтересах держави в особі Луг анського територіального уп равління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціоне рного товариства «Лутугинсь ке шахтобудівельне управлін ня» про стягнення штрафної с анкції за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 850 ,00 грн. - задовольнити повністю .
Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства "Л утугінське шахтобудівельне управління" (місцезнаходжен ня: 92020 Луганська область, Лтуту гинський район, с.Врубівськи й, вул.К.Маркса,2; код ЄДРПОУ 00181013) в дохід Державного бюджету У країни (на рахунок р/р 31115106700170 в ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013, код 23487074, код бюджетної класи фікації 21081100) штрафні санкції з а правопорушення на ринку ці нних паперів в сумі 850,00 грн.(віс імсот п'ятдесят гривень 00 копі йок).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обс язі. Якщо постанову було прог олошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.
Повний текст постано ви складено та підписано 29 чер вня 2010 року.
Суддя Твердохліб Р.С.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10201001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Р.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні