Миколаївський окружний адміністративний суд
вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Миколаїв.
21.06.2010 р. Спр ава № 2а-2489/10/1470
Розглянувши у відкрит ому судовому засіданні справ у
за позовом: Миколаївськ ого обласного відділення Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності, м. Миколаїв,
до відповідача: Обласно го будинку художньої творчос ті, м.Миколаїв
Голо вуючий суддя Середа О. Ф.
секретар судового засіда ння Гомонюк Є.Д.
П Р Е Д С Т А В Н И К И:
від позивача: Єніна Л.В.
від відповідача: Мілковс ька Н.О.
Суть спору: стягнен ня страхових внесків.
Миколаївським обласним ві дділенням Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності (надалі - позивач) пред' явлено позо в до Обласного будинку худож ньої творчості (надалі - від повідач) про стягнення страх ових внесків в сумі 94 грн. 54 коп .
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що допомога на оздоров лення педагогічним і науково -педагогічним працівникам у розмірі місячного посадовог о окладу входить до структур и заробітної плати, відносит ься до додаткової заробітної плати у вигляді гарантійної виплати та підлягає обкладе нню податком з доходів фізич них осіб, у зв' язку із чим на неї необхідно нараховувати в нески до Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю.
Відповідач позовні вимоги не визнає, з підстав викладен их у запереченні.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи суд встано вив наступне.
Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни „Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими нар одженням та похованням ” (дал і - Закон № 2240) відповідач є стр ахувальником на загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування з тимчасової в трати працездатності.
Згідно з п.2 ч.2 ст.27 Закону № 2240 с трахувальник (роботодавець) зобов' язаний нараховувати і сплачувати в установлені с троки та в повному обсязі стр ахові внески.
Відповідно до ст.23 Закону № 22 40 страхувальники-роботодавц і сплачують до Фонду різницю між нарахованими для робото давців і найманих працівникі в страховими внесками та ви тратами, пов'язаними з наданн ям матеріального забезпечен ня та соціальних послуг заст рахованим особам відповідно до цього Закону. Перерахуван ня зазначених сум шляхом без готівкових розрахунків здій снюється страхувальниками-р оботодавцями один раз на міс яць - у день, встановлений дл я одержання в установах бан ку коштів на оплату праці за відповідний період. Днем спл ати страхових внесків вважає ться день подання до установ и банку розрахункових докуме нтів на перерахування страхо вих внесків.
25.02.2008 р. працівниками позивач а, на підставі посвідчення на перевірки від 25.02.2008 р. № 56/06 та згі дно з планом перевірок на І кв артал 2008 року, проведена перев ірка порядку нарахування, об ліку та витрачання коштів Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності (ФССзТВП) в Обласному будинку художньої творчості за період з 01.05.2005 р. по 31.12.2007 р.
За наслідками перевірки ск ладено акт від 25.02.2008 р. № 200 (надалі - Акт перевірки), в якому вказ ано, що за період, що перевіряє ться, фонд оплати праці найма них працівників, на який нара ховуються та з якого утримую ться страхові внески за дани ми бухгалтерського обліку Об ласного будинку художньої тв орчості склав 1237161,14 грн. Відобра жено у звітах Ф4-ФССзТВП 1234736,96 гр н. Різниця в сумі 2424,18 грн. виникл а в зв' язку з тим, що страхува льник на виплати педагогічни м працівникам, передбачені с таттею 57 Закону України «Про о світу», страхові внески не на раховував та не утримував, що є порушенням ст.1 Закону Украї ни «Про розмір внесків на дея кі види загальнообов' язков ого державного соціального с трахування». На виплати в сум і 2424,18 грн. донараховані страхо ві внески в сумі 94,54 грн., втому ч ислі 2,9%-70,30 грн., 1%-24,24 грн. Акт переві рки відповідачем підписаний та в установленому законом п орядку не оскаржений.
На підставі Акту перевірки позивачем винесене рішення від 13.03.2010 р. № 272 про застосування та зарахування до бюджету ФС СзТВП штрафних санкцій в сум і 94,54 грн.
До теперішнього часу відпо відач донараховану позиваче м суму страхових внесків не о скаржив і у добровільному по рядку до Фонду не перерахува в.
Суд вважає позовні вимоги о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню, виход ячи з наступного.
Відповідно до статті 2 Закон у України «Про оплату праці» від 24.03.1995 р. № 108/95-ВР (надалі - Зако н № 108/95-ВР) структура заробітно ї плати складається з основн ої і додаткової заробітної п лати та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.
Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю пон ад установлені норми, за труд ові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вон а включає доплати, надбавки, г арантійні і компенсаційні ви плати, передбачені чинним за конодавством; премії, пов'яза ні з виконанням виробничих з авдань і функцій.
Враховуючи, що законодавец ь Законом України «Про рестр уктуризацію заборгованості з виплат, передбачених статт ею 57 Закону України «Про освіт у»педагогічним, науково-педа гогічним та іншим категоріям працівників навчальних закл адів" від 09.09.2004 р. № 1994-ІУ (надалі За кон № 1994- ІУ) визначив надбавки за вислугу років і допомогу н а оздоровлення при наданні щ орічної відпустки як гаранті ї держави, передбачивши їх в З аконі України «Про освіту»ві д 23.05.1991р. N 1060-XII (надалі - Закон N 1060-XII), то відповідно до ч.2 ст.2 цього З акону, дані надбавки і допомо га є додатковою заробітною п латою. Які входять в структур у заробітної плати.
Суд вважає, що незалежно від того, в який період і з якою за тримкою вони нараховуються і сплачуються, дані надбавки і допомога залишаються заробі тною платою і включаються до фонду оплати праці.
Це також підтверджується П орядком погашення кредиторс ької заборгованості державн ого бюджету педагогічним і н ауково-педагогічним працівн икам навчальних закладів та установ освіти з виплати над бавки за вислугу років та доп омоги на оздоровлення при на данні щорічної відпустки, за тв. Постановою Кабінету Міні стрів України від 19.09.2005 р. № 93 (над алі - Порядок), нормами якого визначено, що надбавки і допо мога, встановлені статтею 57 За кону N 1060-XII належать до оплати пр аці.
Зазначене у статті 1 Закону № 1994- ІУ про те, що кредиторська заборгованість Державного б юджету України є обов'язково ю до погашення і погашається протягом п'яти років рівними частинами шляхом включення цих видатків відповідними за конами України про Державний бюджет України починаючи з 200 5 року у вигляді окремих цільо вих субвенцій з Державного б юджету України, не забороняє застосування надалі після ї х нарахування і виплати зако нодавства по соціальному стр ахуванню.
В період перевірки Порядко м були передбачені відрахува ння на соціальне страхування з тимчасової втрати працезд атності із заборгованості по додатковій заробітній платі у вигляді надбавок і допомог и, передбачених законом № 1060- XII п едагогічним, науково-педагог ічним та іншим категоріям пр ацівників навчальних заклад ів. В субвенціях, що спрямовую ться з Державного бюджету на погашення заборгованості по додатковій заробітній платі , у вигляді надбавок та допомо ги. Передбачених Законом № 1060-XI I, повинні були бути передбаче ні суми для нарахування внес ків на соціальне страхування . У разі недостатності грошов их коштів на виплату заробіт ної плати і сплати страхових внесків в повному обсязі, нар ахування їх на заробітну пла ту і перерахування страхових внесків до Фонду проводять п ропорційно до сум заробітної плати.
Отже, суми, передбачені пунк тами 8, 10 частини 1 статті 57 Закон у N 1060-XII, які не виплачені у 1997-2002 рок ах та які були визнані кредит орською заборгованістю Держ авного бюджету України згідн о з Законом № 1994-ІУ, є додатково ю заробітною платою і входят ь до фонду оплати праці, на яку здійснюються нарахування ст рахових внесків до ФССзТВП н езалежно від того, яким чином вони були відображені в бюдж етах та кошторисах.
Якщо страхувальники несво єчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески , до них застосовуються фінан сові санкції, передбачені ст аттею 30 Закону № 2240.
Згідно частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених статтею 72 цього Ко дексу.
Враховуючи викладене, суд в важає, що рішення Миколаївсь кого обласного відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності від 13.03.2010 р. № 272 про засто сування та зарахування до бю джету штрафних санкцій в сум і 94,54 грн. є обґрунтованим.
Керуючись статтями 158, 160-163 КА С України, адміністрат ивний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Миколаївського обласного відділення Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті - задовольнити повн істю.
Стягнути з Обласного будин ку художньої творчості (вул.Ф алеєвська. 7, м.Миколаїв, код ЄД РПОУ 02549842) на користь держави, в особі Миколаївського обласн ого відділення виконавчої ди рекції Фонду соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності (м. Миколаїв п р. Леніна 93, код ЄДРПОУ 20866865, р/р 3717000 2000355, банк ГУДКУ в Миколаївські й області, МФО 826013) заборговані сть у сумі 94,54 грн.
Відповідно до статті 186 КА С України про апеляційне оск арження рішення суду першої інстанції спочатку подаєтьс я заява. Обґрунтування мотив ів оскарження і вимоги до суд у апеляційної інстанції викл адаються в апеляційній скарз і.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Заява про апеляційне оскар ження чи апеляційна скарга, п одані після закінчення строк ів, встановлених цією статте ю, залишаються без розгляду, я кщо суд апеляційної інстанці ї за заявою особи, яка їх подал а, не знайде підстав для понов лення строку, про що постанов ляється ухвала.
Відповідно до статті 254 КАС У країни постанова суду першої інстанції, якщо інше не встан овлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінче ння строку подання заяви про апеляційне оскарження, вста новленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова суду перш ої інстанції набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Виконавчий лист у відпові дності зі ст.258 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни видається за заявою поз ивача після набрання законно ї сили рішенням адміністрати вного суду.
Головуючий суддя О. Ф. Середа
22.06.2010 р.
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10202147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Середа О. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні