Копія
Справа № 560/10564/21
РІШЕННЯ
іменем України
20 грудня 2021 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до Державного підприємства "Староушицьке" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулося в суд з позовом до Державного підприємства "Староушицьке", в якому просить стягнути заборгованість по сплаті страхових коштів в розмірі 16745,63 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що внаслідок порушення вимог Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування відповідач має заборгованість у загальному розмірі 16745,63 грн. Так, відповідач заборгованість по коштах в сумі 16745,63 грн. не погасив, що підтверджується Довідкою про наявність або відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів, що і стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
Ухвалою суду від 30.08.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідач своїм процесуальним правом на подання відзиву на позовну заяву у встановлений судом строк не скористався, причини неподання відзиву на позовну заяву не повідомив. Тому, відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши інші докази в їх сукупності, судом встановлено наступне.
Держане підприємство Староушицьке (код ЄДРПОУ 00481554) перебуває на обліку, як страхувальник в Кам`янець-Подільському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області за реєстраційним номером 680020000187.
Відповідно до Звіту про кошти загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за І-ше півріччя 2011 року (форма Ф4-ФСС з ТВП), за відповідачем існує заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування\зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 14863,78 грн. та Звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за 1 кв. 2018 року, за відповідачем існує заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в сумі 1881,85 грн.
Загальна сума заборгованості відповідача перед Фондом соціального страхування України становить 16745,63 грн.
Оскільки відповідач добровільно не погашає борг, позивач вимушений звернутися до суду з вказаним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами частини другої статті 15 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі - Закон від 23.09.1999 №1105-XIV) передбачено обов`язок роботодавця вести облік коштів соціального страхування і своєчасно надавати Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.
Відповідно до пункту 5 розділу VII Закону від 23.09.1999 №1105-XIV Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів.
Згідно з частиною третьою статті 8 Закону від 23.09.1999 №1105-XIV робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа та включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Відповідно до ст. 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначено, що відповідач є страхувальником в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з ст. 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування права та обов`язки платника єдиного внеску подавати звітність про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України.
З огляду на абзаци 5-6 пункту 7 розділу VІІІ Прикінцеві та Перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Пунктом 1.1 постанови Правління Фонду соціального страхування України Про деякі питання обліку заборгованості страхувальників зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України від 12.12.2018 р. №28 (далі - Постанова №28) установлено, що страхувальники, які мають заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, подають до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) Звіт по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України до повного погашення заборгованості за формою, наведеною у додатку до постанови.
З огляду на Методичні рекомендації щодо заповнення Звіту по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України від 05.02.2019 у Звіті терміни вживаються у такому значенні: заборгованість зі сплати страхових внесків, пов`язана з несвоєчасною виплатою заробітної плати - заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві, нарахованих до 01.01.2011, що пов`язана з несвоєчасною виплатою заробітної плати.
Відповідно до п.1.2 Постанови №28, стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань здійснюються відповідно до Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 № 36, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 за № 867/14134, що діяла на момент виникнення такої заборгованості. Зважаючи на те, що відповідачем жодних доводів на підтвердження власної правової позиції не надано, суд робить висновки з наявних у справі доказів.
Відтак, судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування\зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 14863,78 грн. та зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в сумі 1881,85 грн.
Враховуючи, що на момент розгляду справи, відповідачем всупереч вимог Закону, суми страхових внесків, які були узгоджені не були своєчасно сплачені, доказів погашення заборгованості відповідачем до суду не було надано, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з Державного підприємства "Староушицьке" заборгованості зі сплати страхових внесків є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
За правилами частин 1, 5 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Згідно вимог ч.2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства "Староушицьке" на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області заборгованість зі сплати страхових коштів в сумі 16745 (шістнадцять тисяч сімсот сорок п`ять) грн. 63 коп..
Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (вул. Проскурівська, 18, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 41316723) Відповідач:Державне підприємство "Староушицьке" (вул. Орджонікідзе, 5, смт. Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область, 32385 , код ЄДРПОУ - 00481554) Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2021 |
Оприлюднено | 22.12.2021 |
Номер документу | 102030274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні