Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 червня 2010 р. Справа № 2а-4736/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Павліч ек В.О.
за участю секретаря судового засідання-Дикач О.О .,
представника позива ча - Груздо Т.С.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з о бмеженою відповідальністю "Б ратениця" про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Сумське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів, зверну вся до суду з адміністративн им позовом до товариства з об меженою відповідальністю "Бр атениця", в якому просить про с тягнення з відповідача на ко ристь Сумського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарських санкцій у розмірі 7948,28 грн. та пені в роз мірі 30,94 грн.
Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що всупереч вимога м Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні", відповідно д о якого сплата адміністратив но-господарських санкцій є о бов' язковою для всіх підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, відповідач самост ійно не сплатив адміністрати вно-господарські санкції в с умі 7948,28 грн. у строки та в порядк у, передбаченому цим Законом . За порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій була нарахована пеня в сумі 30,94 грн. У зв' язку з цим сума заборгованості від повідача перед Фондом соціал ьного захисту інвалідів стан овить 7979,22грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і.
Відповідач, належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи (а.с. 9), в судове засідання не з' явив ся, про причини неявки, всупер еч вимог ч. 2 ст. 40 КАС України, су д не повідомив, заперечень ст осовно позовних вимог не над силав.
З огляду на зазначене, суд в важає, що відсутність предст авника відповідача в судовом у засіданні не перешкоджає р озгляду справи.
Суд, заслухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, проаналізувавш и докази у їх сукупності, вваж ає, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав.
Згідно з ч.3 ст.18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»від 21 березня 1991 року N 875-XII зі зм інами і доповненнями (далі - За кон) підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов'язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.
Підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, само стійно розраховують кількіс ть робочих місць для працевл аштування інвалідів відпові дно до нормативу, встановлен ого частиною першою цієї ста тті, і забезпечують працевла штування інвалідів (ч.2 ст.19 Зак ону).
Підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, в яких за о сновним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фо нду соціального захисту інва лідів за своїм місцезнаходже нням і щороку подають цим від діленням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалід ів (ч.9 ст.19 Закону).
Частина 1 ст.20 Закону вс тановлює, що підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з ч.4 ст.20 Закону адмін істративно-господарські сан кції розраховуються та сплач уються підприємствами, устан овами, організаціями, у тому ч ислі підприємствами, організ аціями громадських організа цій інвалідів, фізичними осо бами, зазначеними в частині п ершій цієї статті, самостійн о в строк до 15 квітня року, наст упного за роком, в якому відбу лося порушення нормативу, вс тановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьо му до правовідносин із стягн ення адміністративно-господ арських санкцій, передбачени х цим Законом, не застосовуют ься строки, визначені статте ю 250 Господарського кодексу Ук раїни.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.
Відповідно до Порядку нара хування пені та її сплати, зат вердженого наказом Міністер ства праці та соціальної пол ітики України від 15.05.2007 № 223, затв ердженого в Міністерстві юст иції України 30.05.2007 за № 552/13819, (далі - Порядок) пеня - це штрафна са нкція, що обчислюється у відс отках від суми несвоєчасно с плаченої адміністративно-го сподарської санкції, передба ченої Законом України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», за кож ний календарний день простро чення виконання зобов'язання (п.п. 2.2). Відповідно до п.п. 3.1 Поря дку порушення термінів сплат и адміністративно - господа рських санкцій тягне за собо ю нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведени х у постановах Правління Нац іонального банку України), що діяла на момент сплати, нарах ованої на повну суму недоїмк и за весь її строк.
Згідно з листом Сумського м іського центру зайнятості ві д 26.05.2009 № 646 (а.с. 12) ТОВ "Братениця" в м іський центр зайнятості з оф іційною заявкою про направле ння на їх підприємство для пр ацевлаштування інвалідів в 2 009 році не зверталось.
За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал ідів і не зайняте інвалідом, в ідповідач повинен був самост ійно сплатити адміністратив но-господарські санкції у ро змірі 7948,28 грн. У звіті ТОВ "Брате ниця" про зайнятість і працев лаштування інвалідів за 2009 рі к за формою № 10-ПІ (а.с. 5) сума адм іністративно-господарських санкцій становить 7948,28 грн.
На суму заборгованості ста ном на 28.04.2010 була нарахована пен я у розмірі 30,94 грн.
Загальна сума заборговано сті ТОВ "Братениця" перед Фонд ом соціального захисту інвал ідів становить 7979,22 грн.
Вказане підтверджується р озрахунком адміністративно -господарських санкцій та пе ні (а.с. 4).
Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми недо їмки на день розгляду справи або ж спростували доводи поз ивача, суду не подано.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС Укр аїни розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюється на загальних за садах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Відповідач правом участі в судовому засіданні не скори стався, до суду не надав своїх заперечень на позов.
Враховуючи викладене, вимо ги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Сумського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Братениця" про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені в сумі 7979,2 2 грн. - задовольнити.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Бра тениця" (42800, Сумська область, Ве ликописарівський район, смт. Велика Писарівка, вул. Першот равнева, 99, код 33219593) на користь Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції та пеню в сумі 7979,22 грн. (сім тисяч дев'я тсот сімдесят дев'ять грн. 22 ко п.)
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня склад ення постанови в повному обс язі та подання після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постанови скл адено 29 червня 2010 року.
Суддя (підпис) В.О. Павлічек
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя В.О. Павлічек
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2010 |
Оприлюднено | 07.08.2010 |
Номер документу | 10203112 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.О. Павлічек
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні