Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
23.06.2010 р. справа №2а-7211/10/2070 Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Сліденко А.В.,
при секретарі судового засідання –Міхно А.О.,
за участі представників:
позивача - не прибув,подав клопотання слухати справу без участі,
відповідача - не прибув,
третя особа, державний реєстратор Богодухівської РДА - не прибув, подав клопотання слухати справу без участі,
третя особа, Богодухівське РУЮ - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської обасті, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору- державний реєстратор Богодухівської РДА Харківської області,третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору- Богодухівське районне управління юстиції Харківської області
до
Профспілкової організації КСП "Дружба"
про
припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В :
До Харківського окружного адміністративного суду з позовом про постановлення рішення щодо припинення юридичної особи Профспілкової організації КСП "Дружба" (індивідуальний ідентифікаційний номер - 22720396) звернувся суб’єкт владних повноважень –Державна податкова інспекція в Богодухівському районі Харківської області.
В обгрунтування заявлених вимог позивач указав, що всупереч приписам чинного законодавства Профспілкова організація КСП "Дружба" на протязі більше року не подає до податкової інспекції податкових декларацій.
Відповідач, Профспілкова організація КСП "Дружба" до суду не прибув, свого уповноваженого представника не направив, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлявся судом належним чином, причини не явки не повідомив.
Треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору до суду не прибули, своїх уповноважених представників не направили, про дату, час та місце судового засідання повідомлялись судом належним чином.
Оскільки судом зібрані докази, що в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а визначене ч.1 ст.2 КАС України завдання адміністративного судочинства залишається незмінним при розгляді будь-якої адміністративної справи, в тому числі і справи за позовом суб'єкта владних повноважень і дотримання вказаного завдання є обов'язковим в силу приписів ч.2 ст.19 Конституції України, то суд доходить висновку, що справа має бути розглянута та вирішена на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши норми матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
За матеріалами справи, відповідач, Профспілкова організація КСП "Дружба" пройшов передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набув правовий статус юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
З наявних в матеріалах справи довідок слідує, що як платник податків, зборів (обов’язкових платежів) відповідач, Профспілкова організація КСП "Дружба" є неприбутковою організацією, знаходиться на обліку в ДПІ у Богодухівському районі Харківської області, заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами не має.
Суд відзначає, що під професійною спілкою в силу приписів ст.1 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" розуміється добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання).
Статтею 4 згаданого закону передбачено, що законодавство про профспілки складається з Конституції України, Закону України "Про об'єднання громадян", цього Закону, Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.
Закони та інші нормативно-правові акти не можуть бути спрямовані на обмеження прав і гарантій діяльності профспілок, передбачених Конституцією України, цим Законом, крім випадків, передбачених частиною другою статті 3 цього Закону.
Закон України "Про об'єднання громадян" застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.
Якщо міжнародними договорами, угодами, конвенціями, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, передбачено більш високий рівень гарантій щодо забезпечення діяльності профспілок, то застосовуються норми міжнародного договору або угоди.
Оскільки Законом України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" не передбачено інше, то до спірних правовідносин підлягають застосуванню норми ч.3 ст.24 Закону України "Про об'єднання громадян", де указано, що об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.
Правовідносини з приводу оподаткування платників податку на прибуток - неприбуткових установ і організацій унормовані п.7.11 ст.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", відповідно до п.п.7.11.12 якого центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
За правилами п.1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (затверджено наказом ДПА України від 11.07.1997р. №233 із змінами та доповненнями, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.08.1997р. за №290/2094; далі за текстом - Порядок) податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями подається неприбутковою установою за кожний звітний період. Строк подання звіту визначений п.4.1 Порядку, згідно з яким звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, що в кореспонденції з приписами п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" означає наявність у неприбуткової організації та установи обов'язку подавати згаданий звіт щоквартально.
Зібрані судом по даній адміністративній справі докази свідчать про те, що відповідач є реально існуючим суб’єктом права, статус юридичної особи не втратив, а відтак, згідно з законом повинен щомісячно подавати до ДПІ у Богодухівському районі Харківської області податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями. Проте, вказаної вимоги закону відповідач не дотримався і на протязі періоду, який в часі перевищує один рік, податкових звітів про використання коштів неприбутковими установами й організаціями до позивача не подавав.
Провівши аналіз норм Закону України "Про систему оподаткування", суд відмічає, що положення названого акту законодавства не виокремлюють об'єднання громадян, в тому числі і професійні спілки, з-поміж інших платників податків ані в частині прав та обов'язків, ані в частині встановлення інших правил притягнення до юридичної відповідальності за невиконання цих обов'язків.
За таких обставин, суд доходить висновку, що юридична відповідальність за неподання об'єднанням громадян (і в тому числі професійними спілками) до органів державної податкової служби документів, які в розумінні Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" мають статус податкових декларацій, має відбуватись на загальних підставах.
На правильність даного висновку указують положення ч.1 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", згідно з яким дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців, а також ч.1 ст.4 згаданого закону, в силу якого державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до абз. 5 ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Зі змісту норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" вбачається, що винятку для платників податків (зборів, обов'язкових платежів), які є об'єднаннями громадян (в тому числі професійними спілками), законодавцем не зроблено.
Матеріалами справи доведено факт неподання відповідачем протягом року до органу державної податкової служби України податкових звітів про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.
З огляду на викладене, суд не знаходить підстав для висновку, що заявлена позивачем вимога будь-яким чином порушує права, свободи та інтереси юридичної особи Профспілкової організації КСП "Дружба" у сфері публічно-правових відносин.
За таких обставин, заявлені Державною податковою інспекцією у Богодухівському районі Харківської області вимоги про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи –Профспілкової організації КСП "Дружба" визнаються судом нормативно та документально обґрунтованими, у зв’язку з чим підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст.7-11, ч. 1 ст. 158, ст. 159, ч.ч. 1, 2 ст. 160, ст. 161, ч. 1 ст. 162, ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської області, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - державний реєстратор Богодухівської РДА Харківської області, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Богодухівське районне управління юстиції Харківської області до Профспілкової організації КСП "Дружба" про припинення юридичної особи –задовольнити.
Припинити юридичну особу - профспілкова організація КСП "Дружба" (місцезнаходження - 62150, Харківська область, Богодухівський район, с.Сухини, вул.Данилова, буд.22; ідентифікаційний код - 22720396).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови у повному обсязі (у разі проголошення постанови у відсутність особи, яка бере участь у справі, - з дня отримання нею копії постанови) заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова у повному обсязі виготовлена 29.06.2010р.
Суддя Сліденко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 07.08.2010 |
Номер документу | 10203367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сліденко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні