Рішення
від 13.12.2021 по справі 640/26166/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 грудня 2021 року 10:45 № 640/26166/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., при секретарі судових засідань Левкович А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13)

до Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА (01021, м. Київ, вул.

М. Грушевського, буд. 28/2)

третя особа Служба безпеки України (01034, м. Київ, вул. Володимирська, 33)

про припинення діяльності юридичної особи, -

за участю сторін:

представника позивача - Росохи С.В.,

представника відповідача - Івасюк І.Ю.,

представника третьої особи - Юрко О.Ю.,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Міністерство юстиції України (надалі по тексту також - позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА (надалі по тексту також - відповідач), третя особа - Служба безпеки України, в якому просить суд: припинити діяльність (примусово розпустити) товариство з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА (дата державної реєстрації - 21.03.2008, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - 10701020000032605, ідентифікаційний код юридичної особи - 35812742, місцезнаходження: вул. Михайла Грушевського, буд. 28/2, Н/П №43, м. Київ).

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що згідно відомостей Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності Товариство є засновником інформаційного агентства Голос.ЮА як суб`єкта інформаційної діяльності, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію як суб`єкта інформаційної діяльності КВ №177-40Р від 03 квітня 2008 року. При цьому, згідно правового висновку від 12 жовтня 2020 року №6 діяльність об`єкта правової експертизи (Товариства) не відповідає вимогам Закону №317-VII, а розміщені на сайті публікації є пропагандою комуністичного тоталітарного режиму та містять символіку комуністичного режиму в розумінні Закону №317-VII.

В ході судового розгляду даної справи представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

У відзиві на адміністративний позов представник Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА вказав, що у зверненнях Департаменту захисту національної державності СБУ було зазначено про порушення, на його думку, вимог Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки з боку інформаційного агентства Голос.ЮА , а не з боку ТОВ Голос.ЮА . На переконання представника відповідача, звернення Служби безпеки України стосувалося діяльності інформагентства, а не Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА .

В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував та просив відмовити в його задоволенні.

У письмових поясненнях щодо суті позову представник Служби безпеки України повідомив, що дії Міністерства юстиції України стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА відповідають чинному законодавству, адже ними додержано процедуру, що передувала зверненню з позовом до суду, а відповідні повноваження, передбачені чинним законодавством.

Представник третьої особи стверджував, що з огляду на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА не було дотримано вимог законодавства, що стосується засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні, то наявні обґрунтовані підстави для задоволення адміністративного позову Міністерства юстиції України.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА є юридичною особою (дата державної реєстрації 21 березня 2008 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - 10701020000032605, ідентифікаційний код юридичної особи - 35812742, місцезнаходження: вул. Михайла Грушевського, буд. 28/2, Н/П №43, м. Київ, керівник - ОСОБА_1 .

У відповідності до відомостей Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності Товариство є засновником інформаційного агентства Голос Ю.А. як суб`єкта інформаційної діяльності, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію як суб`єкта інформаційної діяльності КВ №177-40Р від 03 квітня 2008 року.

Наявними матеріалами справи підтверджується, що на адресу Міністерства юстиції України надійшли листи Департаменту захисту національної державності Служби безпеки України від 15 травня 2020 року №5/4/1-4636 та від 26 червня 2020 року №5/4/1-6580, в яких повідомлялось, що 22 квітня 2020 року на інформаційному сайті Агентства оприлюднене відеозвернення лідера Політичної партії Комуністична партія України ОСОБА_2, в якому останній пропагує комуністичний тоталітарний режим та комуністичну символіку.

Крім того, 09 травня 2020 року на Інтернет-ресурсі Голос.ЮА розміщена стаття із відео-зверненням ОСОБА_2 з нагоди Дня Перемоги із елементами символіки комуністичного тоталітарного режиму, у зв`язку з чим Служба безпеки України просила Міністерство юстиції України вжити заходів реагування в рамках чинного законодавства щодо таких публікацій.

Листом від 14 липня 2020 року №31016/13983-26-20/19.3.2 Міністерство юстиції України звернулось до Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА щодо надання останнім пояснень стосовно вищевказаних порушень вимог Закону для подальшого розгляду на засіданні Комісії.

У відповідь на зазначений лист Товариство з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА надало письмові пояснення (вих. №1875 від 05 серпня 2020 року), у яких вказало, що відтворюючи виступ ОСОБА_2 , в якому були викладені історичні події ХХ століття, інформаційним агентством не було допущено порушень чинного законодавства України. Крім того, під час відео-звернення ОСОБА_2 констатував події Другої Світової війни, що вбачається з самої назви статті, оприлюдненої на сайті.

Згідно позиції представника Товариства, висловлювання лідера політичної партії Комуністична партія України ОСОБА_2 не містили жодних посилів до розпалювання ворожнечі, конфлікту та загострення протиріч у суспільстві. Жодної неправдивої інформації для впливу на суспільну думку не допущено. Розміщені публікації несуть на меті виключно інформування населення, прихильників лідера політичної партії Комуністична партія України ОСОБА_2 про деякі історичні факти ХХ століття та вітання з нагоди 75-ої річниці Дня Перемоги, що не є порушенням закону та не є пропагандою комуністичного режиму в розумінні Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .

12 жовтня 2020 року Комісією з питань дотримання Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки прийнято правовий висновок про невідповідність діяльності юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки №6, яким встановлено, що публікації на сайті інформаційного агентства Голос.ЮА від 22 квітня 2020 року та 09 травня 2020 року є пропагандою комуністичного тоталітарного режиму та містять символіку комуністичного тоталітарного режиму в розумінні Закону.

В подальшому, наказом Мін`юсту від 19 жовтня 2020 року №3614/5 Про затвердження Правового висновку Комісії з питань дотримання Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки відповідно до Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки , Порядку прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 2015 року №354, вирішено:

1. Затвердити Правовий висновок Комісії з питань дотримання Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" від 12 жовтня 2020 року №6 Про невідповідність діяльності юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки , що додається;

2. Визнати, що діяльність юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА не відповідає частині другій статті 3 Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .

У Правовому висновку від 12 жовтня 2020 року №6 Про невідповідність діяльності юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки (далі по тексту також - Правовий висновок) Комісія з питань дотримання Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" (далі по тексту - Комісія) зазначено, зокрема, що діяльність об`єкта правової експертизи не відповідає частині другій статті 3 цього Закону.

Вказані обставини в сукупності слугували підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Ця стаття не перешкоджає державам вимагати ліцензування діяльності радіомовних, телевізійних або кінематографічних підприємств.

Здійснення цих свобод, оскільки воно пов`язане з обов`язками і відповідальністю, може підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі, для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду.

Стаття 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачає, що кожен має право на свободу мирних зібрань і свободу об`єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів.

Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Діяльність об`єкта правової експертизи здійснюється на підставі статуту Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА , затвердженого рішенням учасника ТОВ Голос.ЮА від 21 червня 2019 року та зареєстрованого Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією від 24 червня 2019 року.

Так, відповідно до пункту 3.1 статті 3 статуту ТОВ Голос.ЮА метою діяльності Товариства є: здійснення господарської діяльності, одержання прибутку та використання його в інтересах Учасників Товариства, трудового колективу Товариства, задоволення потреб юридичних та фізичних осіб у виконаних роботах і наданих послугах, продукції, яку виготовляє Товариство, залучення українських та іноземних фізичних та юридичних осіб до спільної діяльності по насиченню ринку високоякісною продукцією, послуги та підвищення конкурентоспроможності Товариства на внутрішньому та зовнішньому ринку.

Як уже зазначалось вище, згідно відомостей Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності Товариство є засновником інформаційного агентства Голос Ю.А. як суб`єкта інформаційної діяльності, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію як суб`єкта інформаційної діяльності КВ №177-40Р від 03 квітня 2008 року.

Правові основи діяльності в Україні інформаційних агентств та їх міжнародного співробітництва закріплює Закон України Про інформаційні агентства від 28 лютого 1995 року №74/95-ВР.

Інформаційними агентствами згідно з цим Законом є зареєстровані як юридичні особи суб`єкти інформаційної діяльності, що діють з метою надання інформаційних послуг (частина 1 статті 1 Закону №74/95-ВР).

Частиною 4 статті 2 Закону №74/95-ВР визначено, що інформаційні агентства не мають права у своїх матеріалах пропагувати комуністичний та/або націонал-соціалістичний (нацистський) тоталітарні режими та їхню символіку.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року №228 (далі по тексту - Положення №228), Міністерство юстиції України (Мін`юст) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мін`юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, зокрема, у сфері державної реєстрації юридичних осіб.

Мін`юст відповідно до покладених на нього завдань приймає рішення щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки, зокрема, юридичної особи, іншого об`єднання громадян вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки (пункт 83-14 Положення).

Наведені правові норми вказують на можливість обмеження діяльності юридичної особи, необхідних у демократичному суспільстві, на підставі відповідного рішення Мін`юсту, якщо їх діяльність, найменування та/або символіка не відповідають вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки .

При цьому, згідно з практикою Європейського Суду з прав людини зазначені обмеження та заборони мають бути передбачені відповідним законом, переслідувати законні цілі, перелічені у статтях 10 і 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та бути необхідними у демократичному суспільстві, тобто реагувати на нагальну суспільну необхідність і бути пропорційними законним цілям, що переслідуються.

25 травня 2015 року набрав чинності Закон України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки №317-VIII (надалі - Закон №317-VIII, в редакції станом на дату виникнення спірних правовідносин).

Статтею 3 Закону №317-VIII, зокрема, передбачено, що пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки визнається наругою над пам`яттю мільйонів жертв комуністичного тоталітарного режиму, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму та заборонена законом.

Пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, зокрема, юридичною особою, іншим об`єднанням громадян, та/або використання у назві символіки комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів є підставою, зокрема, для припинення діяльності юридичної особи, іншого об`єднання громадян.

У разі невиконання юридичними особами, іншими об`єднаннями громадян, вимог цього Закону їх діяльність/випуск підлягає припиненню в судовому порядку за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, або іншого уповноваженого органу державної влади.

Рішення про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам цього Закону приймає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку.

Відповідно до пункту 3 статті 7 Прикінцеві та перехідні положення Закону №317-VIII юридичні особи, інші об`єднання громадян, зареєстровані на день набрання чинності цим Законом, у разі порушення його вимог зобов`язані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої установчі документи, найменування та/або символіку у відповідність із вимогами цього Закону.

У разі недотримання вимог цього Закону юридичними особами, іншими об`єднаннями громадян, зазначеними у пункті 3 цієї статті Закону, їхня діяльність підлягає припиненню в установленому законом порядку, крім випадків, коли юридичними особами, іншими об`єднаннями громадян вжито заходів щодо дотримання вимог цього Закону, а неможливість державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із цим Законом, зумовлена об`єктивними причинами (пункт 4 статті 7 Прикінцеві та перехідні положення Закону №317-VIII).

При цьому, суд зауважує, що наявність обґрунтованого та законного рішення Мін`юсту про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки певної юридичної особи вимогам Закону №317-VIII є безперечною підставою для прийняття судом рішення про припинення діяльності такої юридичної особи.

Виходячи з преамбули Закону №317-VIII, цей закон засуджує комуністичний та націонал-соціалістичний (нацистський) тоталітарні режими в Україні та визначає правові основи заборони пропаганди їх символіки та встановлює порядок ліквідації символів комуністичного тоталітарного режиму.

Підпунктами а , г пункту 4 частини першої статті 1 Закону №317-VIII передбачено, що символіка комуністичного тоталітарного режиму включає, зокрема, будь-яке зображення державних прапорів, гербів та інших символів СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік у складі СРСР, держав так званої "народної демократії": Народної Республіки Албанії (Соціалістичної Народної Республіки Албанії), Народної Республіки Болгарії, Німецької Демократичної Республіки, Народної Республіки Румунії (Соціалістичної Республіки Румунії), Угорської Народної Республіки, Чехословацької Соціалістичної Республіки, Федеративної Народної Республіки Югославії (Соціалістичної Федеративної Республіки Югославії) та соціалістичних республік, що входили до її складу, крім тих, що є чинними (діючими) прапорами або гербами країн світу; символіку комуністичної партії або її елементи.

Пунктом 2 частини 1 статті 1 Закону №317-VIII визначено, що пропагандою комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів є публічне заперечення, зокрема через засоби масової інформації, злочинного характеру комуністичного тоталітарного режиму 1917 - 1991 років в Україні, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму, поширення інформації, спрямованої на виправдання злочинного характеру комуністичного, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, діяльності радянських органів державної безпеки, встановлення радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях.

При цьому, частиною 1 статті 3 Закону №317-VIII передбачено, що пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки визнається наругою над пам`яттю мільйонів жертв комуністичного тоталітарного режиму, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму та заборонена законом.

У відповідності до частини 1 статті 2 Закону України Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років основними формами увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 - 1945 років є:

1) відзначення Дня пам`яті та примирення, Дня перемоги, днів вигнання нацистів з України, Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, інших адміністративно-територіальних одиниць;

2) установлення почесної варти біля Вічного вогню, могил Невідомого солдата і Невідомого матроса, покладання вінків, квітів до пам`ятників та меморіалів, присвячених увічненню перемоги над нацизмом та вшануванню пам`яті жертв Другої світової війни 1939 - 1945 років;

3) недопущення фальсифікації історії Другої світової війни 1939 - 1945 років у наукових дослідженнях, навчально-методичній літературі, підручниках, засобах масової інформації, публічних виступах представників державних органів, органів місцевого самоврядування, посадових осіб;

4) сприяння об`єктивному та всебічному дослідженню історії Другої світової війни 1939 - 1945 років, відображенню подій війни, її жертв, діянь учасників у творах літератури і мистецтва, книгах та альбомах пам`яті, засобах масової інформації;

5) упорядкування, збереження та спорудження пам`ятників і пам`ятних знаків на вшанування пам`яті учасників та жертв Другої світової війни 1939 - 1945 років, створення музеїв, меморіальних комплексів, присвячених Другій світовій війні 1939 - 1945 років;

6) забезпечення проведення за сприяння держави пошукової роботи з метою встановлення імен загиблих і тих, хто пропав безвісти, перепоховання останків воїнів, які загинули під час Другої світової війни 1939 - 1945 років.

Так, 22 квітня 2020 року на сайті агентства, засновником якого є відповідач та сайт якого є власністю відповідача, розміщено статтю 150 лет со дня рождения Ленина: ОСОБА_2 обратился к украинцам . Стаття містить відеозвернення лідера політичної партії Комуністична партія України ОСОБА_2 з нагоди 150-ї річниці з дня народження ОСОБА_3 на фоні прапора червоного кольору із зображенням серпа та молота.

Також, 09 травня 2020 року на Інтернет-ресурсі агентства розміщена стаття, яка містить відеозвернення, в якому лідер політичної партії Комуністична партія України ОСОБА_2 виголошує привітання з нагоди Дні перемоги на фоні прапору червоного кольору із зображенням серпа, молота й п`ятикутної зірки.

При цьому, використання зображення (копії) так званого Прапору Перемоги чинним законодавством не передбачено як допустиму форму увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років, що є свідченням того, що такі публікації на сайті інформаційного агентства Голос.ЮА від 22 квітня 2020 року та 09 травня 2020 року є пропагандою комуністичного тоталітарного режиму та містять символіку комуністичного тоталітарного режиму в розумінні Закону. Тобто, діяльність агентства здійснюється без дотримання вимог Закону №317-VIII.

Рішенням Конституційного Суду України від 16 липня 2019 року №9-р/2019 (у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки ) визнано таким, що відповідає Конституції України (є конституційним), Закон України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки від 9 квітня 2015 року № 317-VIII зі змінами.

Суд звертає увагу, що засновником інформаційного агентства Голос.ЮА є відповідач, що останнім визнається та підтверджується наявними матеріалами справи.

В той же час, виходячи з визначення інформаційних агентств, наведеного у статті 1 Закону України Про інформаційні агентства , інформаційними агентствами згідно з цим Законом є зареєстровані як юридичні особи суб`єкти інформаційної діяльності, що діють з метою надання інформаційних послуг.

Тобто інформаційне агентство згідно чинного законодавства є юридичною особою. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань одним із видів діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА є діяльність інформаційних агентств (код КВЕД 63.91).

У зв`язку з тим, що інформаційне агентство Голос.ЮА не має статусу юридичної особи, а засновником такого агентства є відповідач, одним із видів діяльності якого є діяльність інформаційних агентств, який безпосередньо визначає напрямки здійснення такої інформаційної діяльності, суд приходить до висновку, що саме Товариство повинно нести відповідальність за діяльність, яка з вимогами Закону №317-VIII не узгоджується.

Також, на сайт ІА Голос.ЮА зазначається, що сайт www.golos.ua входить до складу інформаційного агентства та є власністю Товариства з обмеженою відповідальністю Голос.ЮА , відтак розміщені на ньому статті та публікації, зміст яких є пропагандою комуністичного тоталітарного режиму та комуністичної символіки, є діяльністю відповідача та, як наслідок, його відповідальністю.

В частині посилання представника відповідача на прийняття судового рішення в межах адміністративної справи №640/28056/20, суд зазначає, що станом на дату вирішення даного спору таке рішення не набрало законної сили.

Окремо суд звертає увагу, що судом апеляційної інстанції скасовано ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 січня 2021 року в справі №640/26166/20 з підстав того, зокрема, що наявні в матеріалах даної справи докази дозволяють встановити та оцінити обставини, які є предметом судового розгляду та не потребують прийняття судового рішення в справі №640/28056/20 та встановлених ним обставин.

Право звернення Мін`юсту з позовом про припинення діяльності юридичної особи на підставі рішення щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону №317-VIII підтверджується постановою Верховного Суду від 25 березня 2020 року у справі №520/8960/18.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, Мін`юст довів правомірність та обґрунтованість оскаржуваного наказу з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, адміністративний позов Мін`юсту підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77, 139, 143, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Міністерства юстиції України задовольнити.

Припинити діяльність товариства з обмеженою відповідальністю Голос.Ю.А. (дата державної реєстрації - 21.03.2008, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - 10701020000032605), місцезнаходження: 01021, м. Київ, вул. М. Грушевського, буд. 28/2).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя А.Б. Федорчук

Дата ухвалення рішення13.12.2021
Оприлюднено21.12.2021
Номер документу102034568
СудочинствоАдміністративне
Сутьприпинення діяльності юридичної особи, -

Судовий реєстр по справі —640/26166/20

Постанова від 06.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Постанова від 06.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 02.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 01.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 13.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні