Постанова
від 16.12.2021 по справі 515/1291/21
САРАТСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 515/1291/21

Провадження № 3/513/600/21

Саратський районний суд Одеської області

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2021 року Саратський районний суд Одеської області у складі: головуючого судді Бучацької А.І., за участю: секретаря судового засідання Златіної О.І., захисника Нєдова О.С., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Сарата Одеської області, матеріали, які надійшли з Одеського апеляційного суду про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Сарата Одеської області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , громадянина України, з вищою освітою, одруженого, працюючого директором ТОВ "Інститут морської аквакультури",

за ч.4 ст.85 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

у протоколі № 000484, який складений 20 вересня 2021 року начальником відділу державної охорони ПЗФ Дімовим Віталієм Васильовичем, зазначено, що при обстеженні (перевірці) території НПП "Тузлівські лимани" Бурнаське ПОНДВ, піщаний пересип Тузлівських лиманів, 2-й км пересипу біля с.Лебедівка, 20 вересня 2021 року о 12 годині 40 хвилин громадянин ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ "Інститут морської аквакультури", допустив та не вжив заходів щодо усунення грубого порушення правил рибальства, а саме: рибалки підприємства незаконно встановили без пакету дозвільних документів на вилов, промислове знаряддя лову ВЖР-гарди. Гарди (стаціонарне знаряддя вилову ВЖР) встановлені на гідроспоруді на 2 км піщаного пересипу Тузлівських лиманів (кадастровий номер ділянки 5125000000:01:003:0008) з метою вилову водних живих ресурсів акваторії лиману Бурнас (території Парку). Дана гідроспоруда не має позитивного висновку Оцінки впливу на довкілля (ОВД), що не дає право здійснювати господарську діяльність ТОВ "Інститут морської аквакультури", що є порушенням ст. ст.7, 21, 64 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", п. 4.3.4 Положення по НПП "Тузлівські лимани", п.19 п/п 6, п.42 Режиму рибальства в басейні Чорного моря у 2021 році, відповідальність за яке передбачена ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст.64 "є" Закону України "Про природно-заповідний фонд України" та ч.4 ст. 85 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину не визнав, просив закрити провадження в справі, посилаючись на те, що в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.85 КУпАП. ТОВ "Інститут морської аквакультури" має необхідні дозвільні документи на вказану в протоколі гідроспоруду, на якій на час проведення перевірки були встановлені дерев`яні бруски для вилову сміття та запобігання замулюванню каналу піском. При складанні акту № 83 обстеження території від 15.09.2021 року та припису за № 09 від 15 вересня 2021 року він не був присутнім. Зазначені акт та припис йому не були вручені, тому що 15.09.2021 року він звертався за медичною допомогою до Регіонального центру кардіохірургії КНП "Одеська обласна клінічна лікарня" ООР". При складанні стосовно нього протоколу № 000484 від 20.09.2021 року він не був присутнім, примірник протоколу йому не вручали, права, передбачені ст.268 КУпАП йому не роз`яснювали.

Захисник адвокат Нєдов О.С. у судовому засіданні заявив клопотання про закриття провадження в справі у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 85 КУпАП.

Клопотання обґрунтував тим, що земельна ділянка з кадастровим номером 5125000000:01:003:0008, розташована на 2-ому кілометрі піщаної коси Чорного моря, Тузловської групи озер, Татарбунарського району Одеської області, не входить до території НПП "Тузлівські лимани". ТОВ "Інститут морської аквакультури" має всі дозвільні документи для здійснення господарської діяльності у сфері рибальства. У дозволі № Tl-71562-ю/л на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) від 08.04.2021 року у графі "Дозволені для використання знаряддя лову" зазначено гарди з мінімально допустимим зазором між прутами решітки 5 мм - 6 од.

Діяння, які зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення, не утворюють складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 85 КУпАП.

З відео, яке додано до протоколу в якості доказу вбачається, що на момент фіксування, гарди взагалі не буди встановлені.

Під час огляду території та складання відповідних матеріалів, перевіряючими не було виявлено та зафіксовано наявність виловленої риби.

Вислухавши ОСОБА_2 та його захисника адвоката Нєдова О.С., розглянувши клопотання захисника, дослідивши та оцінивши докази, суд приходить до наступних висновків.

Згідно з статтею 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

За положеннями ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Частинами 1, 2 ст.254 КУпАП визначено, що про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Статтею 256 КУпАП встановлено, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

У відповідності до статті 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.

Судом установлено, що протокол за ч.4 ст. 85 КУпАП стосовно ОСОБА_1 був складений 20 вересня 2021 року, про що останньому лише 22 вересня 2021 року був направлений лист-повідомлення за № 468/01/29-21 в.о. директора НПП "Тузлівські лимани" ОСОБА_3 , та йому запропоновано прибути до 29 вересня 2021 року в адміністративну будівлю парку для надання пояснень і ознайомлення з матеріалами справи (а.с.10-11).

Акт відмови від підпису та надання пояснень складений 29 вересня 2021 року начальником відділу державної охорони ПЗФ НПП "Тузлівські лимани" ОСОБА_4 та діловодом НПП "Тузлівські лимани" Дураковою А.А., містить посилання на те, що ОСОБА_1 проінформовано про складання протоколу листом-повідомленням 2468/01129 від 22.09.21 (а.с.8).

Отже судом установлено, що начальник відділу державної охорони ПЗФ НПП "Тузлівські лимани" 20 вересня 2021 року склав протокол про адміністративне правопорушення № 000484 за відсутності ОСОБА_1 та не вручив останньому один з примірників протоколу під розписку, як того вимагає частина друга статті 254 КУпАП. Внаслідок відсутності ОСОБА_1 при складанні протоколу, останній не мав змоги реалізувати права, передбачені статтею 268 КУпАП, зокрема, подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, подавати докази, реалізувати право на захист.

Крім того, у протоколі про адміністративне правопорушення відсутня відмітка про роз`яснення ОСОБА_2 його прав, передбачених статтею 268 КУпАП.

Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення складений стосовно ОСОБА_1 з грубим порушенням визначеної КУпАП процедури, а також прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Судом установлено, що ОСОБА_1 є директором ТОВ "Інститут морської аквакультури" (код ЄДРПОУ 39814336). Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, серед видів діяльності зазначеного підприємства є, зокрема, 03.11 Морське рибальство та 03.12 Прісноводне рибальство (а.с.59).

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно, будівля № 13 рибоприймальний пункт та обловно-пропускного каналу 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря, площею 147,6 кв.м належить на праві приватної власності 'ГОВ "Інститут морської аквакультури". Зазначена будівля розташована на земельній ділянці з кадастровим номером: 5125000000:01:003:0008, площею 0,275 га з цільовим призначенням: для розміщення рибоприймального пункту і обловно - пропускного каналу. Зазначена земельна ділянка є державною власністю Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області та на підставі розпорядження Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області номер 148/А2006 від 06.04.2006 та Договору на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) від 08.04.2006 передана в оренду ПП "Астра", строком на 25 років (а.с. 61-62) .

Згідно з договором про спільну діяльність від 12.06.2015 року № 12/06-15, ПП "Астра" та ОК "Граніт-2"код ЄДРПОУ 39814336, (правонаступником якого є ТОВ "Інститут морської аквакультури" код ЄДРПОУ 39814336) домовились про спільну діяльність при створенні рибоприймального пункту та обловно-пропускного каналу на 2-ому кілометрі піщаної коси Чорного моря, Тузловської групи озер, Татарбунарського р-ну Одеської області (а.с.63-65).

У відповідності до свідоцтва про придатність гідротехнічної споруди до експлуатації № СП-22-105-4-182-17 від 18 грудня 2017 року, споруда: обловно-пропускний канал, номер згідно реєстру гідротехнічних споруд ГТС-3295, рік введення в експлуатацію 2017 р., експлуатуюча організація Обслуговуючий кооператив "Граніт-2", придатна до експлуатації (а.с.77 зв.).

Акт огляду гідротехнічної споруди № 105-4-12-19 від 24 січня 2019 року Регістру судноплавства України підтверджує дію свідоцтва про придатність до експлуатації споруди: обловно-пропускний пункт, номер згідно Реєстру гідротехнічних споруд ГТС-3295 (а.с.78 зв.-79).

Довідка Регістру судноплавства України від 18 грудня 2017 року, яка видана експлуатуючій організації: код ЄДРПОУ 39814336, Обслуговуючий кооператив "Граніт-2" підтверджує, що гідротехнічна споруда: обловно-пропускний канал 2-й км від с. Лебедівка внесена до бази даних гідротехнічних споруд за номером ГТС-3295 на підставі акту огляду № 105-4-437-17 (а.с.77).

ТОВ "Інститут морської аквакультури" має дозвіл № ТІ-71562-ю/л на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) від 08.04.2021 року, вид спеціального використання: промислове рибальство, зі строком дії з 08 квітня 2021 року по 07 квітня 2026 року. У зазначеному дозволі у графі "Дозволені для використання знаряддя лову" зазначено гарди з мінімально допустимим зазором між прутами решітки 5 мм - 6 од. (а.с.90).

Документом, на підставі якого ТОВ "Інститут морської аквакультури" надано право на спеціальне використання водних біоресурсів є повідомлення про встановлення частки добування (вилову) водних біоресурсів № 1-К-37 від 26 лютого 2021 року (а.с.31).

З відповіді на адвокатський запит Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 15.11.2021 року № 02-01-20/1243, вбачається, що проект організації території НПП "Тузловські лимани", який включає в себе схему функціонального зонування його території, на цей час не затверджено. Межі НПП "Тузловські лимани" проходять відповідно до кадастрового номеру: 5125000000:01:006:0001, з ними можна ознайомитися на Публічній кадастровій карті України. Територія земель НПП "Тузловські лимани" починається з 9-го кілометру піщаної коси Чорного моря" (а.с.68).

У відповіді на адвокатський запит Відділ № 3 Управління у Білгород- Дністровському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 16.11.2021 року № 165/35-21 повідомив, що межі території НПП "Тузловські лимани" на площу земель 25843 га, що включені до складу НПП без вилучення, на даний час, в передбаченому земельним законодавством України порядку, не встановлені.

Проект створення НПП "Тузловські лимани" розміщений на офіційному сайті даної установи - https.V/nnationa/naturepar. wixsite. сот/ tuzlovskilymany/pro-park.

В пояснювальній записці до Проекту створення HПП "Тузловські лимани (стор. 9) зазначено, що "розмір, місце розташування і межі національного природного парку показані на плані", а саме графічному документі Проекту створення, яким с План території національного парку, згідно якого, земельна ділянки з кадастровим номером: 5125000000:01:003:0008 не входить до складу земель НПП "Тузловські лимани" і знаходиться в різних просторових межах з територією НПП.

В пояснювальній записці Проекту створення НГПІ "Тузловські лимани" (стор. 7) визначено перелік землекористувачів, які увійшли до складу НПП "Тузловські лимани". Землекористувач (ПП "Астра"), який отримав згідно розпорядження голови Татарбунарської районної державної адміністрації від 06.04.2006 року № 148/А-2016 в довгострокову оренду строком на 25 років (кадастровий номер: 5125000000:01:003:0008) відповідну земельну ділянку відсутній в даному переліку.

Те, що ділянка з 0-го по кінець 2-го км Причорноморської піщаної коси, на якій знаходиться земельна ділянка з кадастровим номером: 5125000000:01:003:0008, не входить до території НПП "Тузловські лимани" підтверджується не тільки графічною частиною Проекту створення НПП "Тузловські лимани", але і пояснювальною запискою та іншими матеріалами Проекту створення НПП. У відповіді також повідомлено, що в.о. директора НПП "Тузловські лимани" ОСОБА_3 зверталася до Одеської обласної державної адміністрації з клопотанням від 03.06.2020 р. № 271/01/29-20 "Про схвалення клопотання щодо розширення меж НПП "Тузловські лимани", в якому йдеться про розширення (зміну меж) території НПП "Тузловські лимани" за рахунок земель з 0 до 2 км Приморського піщаного пересипу "коси" (а.с. 69-72).

Дослідженням відеозапису, який додано до протоколу, судом встановлено, що на момент фіксування гарди взагалі не буди встановлені на гідроспоруді.

Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно до ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ст.252 КУпАП встановлено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

У відповідності до ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Диспозиція ч.4 ст.85 КУпАП передбачає відповідальність за грубе порушення правил рибальства (рибальство із застосуванням вогнепальної зброї, електроструму, вибухових або отруйних речовин, інших заборонених знарядь лову, промислових знарядь лову особами, які не мають дозволу на промисел, вилов водних живих ресурсів у розмірах, що перевищують встановлені ліміти або встановлену правилами любительського і спортивного рибальства добову норму вилову).

Досліджені судом докази підтверджують, що ТОВ "Інститут морської аквакультури", директором якого є ОСОБА_1 отримав необхідні дозвільні документи та на законних підставах займається промисловим рибальством. Суду не надано належних та допустимих доказів того, що ОСОБА_1 допустив незаконне встановлення без пакету дозвільних документів, промислового знаряддя лову ВЖР- гарди.

В силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.

Відповідно до пункту 1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Оскільки суду не надано належних та допустимих докази, які б свідчили про вчинення ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч.4 ст.85 КУпАП, провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст .ст.245, 251, 252, 280, 283 - 285, 288, п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, суддя

П О С Т А Н О В И В:

провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.4 ст. 85 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Саратський районний суд Одеської області протягом десяти днів з дня складення повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення постанови апеляційного суду за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складений 20 грудня 2021 року.

Суддя А. І. Бучацька

СудСаратський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення16.12.2021
Оприлюднено21.12.2021
Номер документу102038010
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —515/1291/21

Постанова від 16.12.2021

Адмінправопорушення

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

Постанова від 16.12.2021

Адмінправопорушення

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

Постанова від 15.11.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Драгомерецький М. М.

Постанова від 19.10.2021

Адмінправопорушення

Татарбунарський районний суд Одеської області

Тимошенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні