Постанова
від 17.06.2010 по справі 2а-5389/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 червня 2010 року № 2а-5389/10/2670

15:48

За позовом Прокурора Богунського ра йону міста Житомира в інтере сах держави в особі Житомирс ького територіального управ ління Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Окнад»

про стягнення штрафу у розмір і 3400,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідан ня: Гончаров В.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Окнад»про стягнення шт рафу у розмірі 3400,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено штрафні санкції, засто совані постановами Житомирс ького територіального управ ління Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку № 413-жи від 27.11.2008 та № 460-жи від 22.12 .2008 про накладення санкції за п равопорушення вимог законод авства про цінні папери, у вст ановлені Законом України «Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»ст роки.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, докази належно го повідомлення знаходять у матеріалах справи. Заперечен ня проти позову не надав.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,

встановив:

постановою Житомирсь кого територіального управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку № 413-жи від 27.11.2008 за ненадання і нформації застосовано до ТОВ «Оклад»санкцію у вигляді на кладення штрафу у розмірі 1700,00 грн.

Постановою Територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку № 460-жи від 22.12.2008 встано влено:

«Згідно акту про правопору шення на ринку цінних папері в від 09.12.2008 № 476-ЖИ, складеного гол овним спеціалістом відділу п равозастосування, контролю т а фінансового моніторингу на ринку цінних паперів Житоми рського територіального упр авління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Демчук Л.М., вищезаз начений учасник ринку цінних паперів вчинив правопорушен ня на ринку цінних паперів, а с аме: ТОВ "Окнад" не надав в терм ін до 17.11.2008 інформацію на запит Житомирського територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку № 02/1891 від 05.11.2008 з сист еми реєстру ВАТ «Житомирське обласне виробниче об'єднанн я «Житомирнерудпром», чим по рушив вимоги п.4 розділу XII Поло ження про порядок ведення ре єстрів власників іменних цін них паперів, затвердженого р ішенням ДКЦПФР 17.10.2006№1000.

Про час і місце підписання а кту про правопорушення та ро згляду справи про правопоруш ення на ринку цінних паперів юридична особа була повідом лена в установленому порядку .

На підпис акту про правопор ушення та розгляд справи кер івник або уповноважений пред ставник товариства до Житоми рського територіального упр авління Комісії не з'явився.

Щодо обставин правопоруше ння слід зазначити наступне.

Згідно п.1 розділу XII доступ д о системи реєстру обмежуєтьс я колом осіб, які мають право о тримувати цю інформацію. Так ими особами є: емітент, зареєс тровані особи; органи прокур атури, служби безпеки, внутрі шніх справ, Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку, при здійсненні контр олю за випуском і обігом цінн их паперів і Антимонопольний комітет України та інші держ авні органи відповідно до за конодавства - на їх письмову в имогу стосовно операцій у си стемах обліку іменних цінних паперів, що здійснюється кон кретною юридичною особою або фізичною, особою за конкретн ий проміжок часу.

Подібні вимоги закріплені в ст. 42 Законі України "Про цінн і папери та фондовий ринок", де зазначено, що інформація про облік іменних цінних папері в розкривається учасниками д епозитарної системи України : на письмовий запит власника інформації або з його письмо вого дозволу, крім випадків, п ередбачених абзацами третім і четвертим цієї частини; за р ішенням суду; на письмову вим огу органів прокуратури, слу жби безпеки, внутрішніх спра в, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і Антимонопольного комітету У країни, інших державних орга нів відповідно до законодавс тва - стосовно операцій у сист емах обліку іменних цінних п аперів, що здійснюються конк ретною юридичною особою або фізичною особою за конкретни й проміжок часу.

При цьому, п.4 розділу XII Полож ення №1000 передбачено, що реєст роутримувач зобов'язаний над ати інформацію та копії доку ментів системи реєстру, витя г із журналу обліку записів у системі реєстру, витяг з журн алу запитів, витяг із журналу виданих, погашених, утрачени х сертифікатів та свідоцтв п ро знерухомлення, документів , які є підставою для складанн я реєстру, відповідно до пись мового запиту Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку або її територіал ьних органів; підписаного ке рівником та засвідченого печ аткою, у строк не більше ніж п' ять робочих днів, якщо інший с трок не встановлений у запит і.

Запит було відправлено реє стратору рекомендованим лис том 05.11.2008 за № 1001405614154.

Згідно журналу загальної в хідної кореспонденції Житом ирського територіального у правління Комісії за 2008 рік ві дповідь на зазначений запит від ТОВ "Окнад" не надходила.

Отже, реєстроутримувач ТОВ "Окнад" не надав інформацію та копії документів на запит Жи томирського територіальног о управління Комісії 05.11.2008 №02/1891, щ о є порушенням пункту 4 розділ у XII Положення №1000.

Правопорушення вчинено по вторно.

Згідно з п.З ст.11 Закону Украї ни "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні" Комісія накладає на юриди чних осіб штраф за ненадання , несвоєчасне надання або над ання завідомо недостовірної інформації.»

В зв' язку з встановленим в ище порушенням постановою пр о накладення санкції за прав опорушення на ринку цінних п аперів № 460-жи від 22.12.2008 за ненада ння інформації застосовано д о ТОВ «Оклад»санкцію у вигля ді накладення штрафу у розмі рі 1700,00 грн.

Вивчивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов ви сновку про обґрунтованість п озовних вимог з наступних пі дстав.

Закон України «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні» 30.10.1996 N 448/96-ВР ви значає правові засади здійсн ення державного регулювання ринку цінних паперів та держ авного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Частиною першою статті п' ятої Закону України «Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні»встанов лено, що державне регулюванн я ринку цінних паперів здійс нює Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку . Інші державні органи здійсн юють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папер ів у межах своїх повноважень , визначених чинним законода вством.

Положеннями статті 7 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»визначено основні завданнями Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку, зокрема якими є: форм ування та забезпечення реалі зації єдиної державної політ ики щодо розвитку та функціо нування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, спри яння адаптації національног о ринку цінних паперів до між народних стандартів; сприян ня розвитку ринку цінних пап ерів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та о бігу цінних паперів в Україн і, розроблення пропозицій що до його вдосконалення.

Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань: встановлює порядо к і реєструє саморегулівні о рганізації, що створюються о собами, які здійснюють профе сійну діяльність на ринку ці нних паперів; встановлює вим оги та стандарти щодо обов'яз кового розкриття інформації емітентами та особами, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, з абезпечує створення інформа ційної бази даних про ринок ц інних паперів відповідно до чинного законодавства; розро бляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запо бігання порушенням законода вства України про цінні папе ри.

Відповідно до положень ста тті 8 Закону України «Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні»Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку має право:

здійснювати контроль за до стовірністю і розкриттям інф ормації, що надається емітен тами та особами, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, і самор егулівними організаціями, та її відповідністю встановлен им вимогам;

проводити самостійно чи ра зом з іншими відповідними ор ганами перевірки та ревізії фінансово-господарської дія льності емітентів, осіб, які з дійснюють професійну діяльн ість на ринку цінних паперів , фондових бірж та саморегулі вних організацій;

надсилати емітентам, особа м, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних п аперів, фондовим біржам та са морегулівним організаціям о бов'язкові для виконання роз порядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери та вимагати надання н еобхідних документів відпов ідно до чинного законодавств а;

надсилати матеріали в прав оохоронні органи стосовно фа ктів правопорушень, за які пе редбачена адміністративна т а кримінальна відповідальні сть, якщо до компетенції комі сії не входить накладення ад міністративних стягнень за в ідповідні правопорушення.;

накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші са нкції за порушення чинного з аконодавства на юридичних ос іб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здій снення професійної діяльнос ті на ринку цінних паперів.

Статтею 10 Закону України «П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні»в изначено, що Державна комісі я з цінних паперів та фондово го ринку накладає на юридичн их осіб штрафи за ненадання, н есвоєчасне надання або надан ня завідомо недостовірної ін формації - у розмірі до 1000 неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.

Штрафи, накладені Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку, стягуютьс я у судовому порядку.

Стаття 12 Закону України «Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»пе редбачено порядок накладенн я штрафів за порушення юриди чними особами правил діяльно сті на ринку цінних паперів: ш трафи, передбачені статтею 11 ц ього Закону, накладаються Го ловою Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку, членом Комісії, начальни ком відповідного територіал ьного органу або за його пись мовим дорученням його заступ ником після розгляду матеріа лів, які засвідчують факт пра вопорушення.

Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.

Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.

Аналізуючи матеріали спра ви та пояснення представника позивача в їх сукупності, суд дійшов висновку, що постанов и Житомирського територіаль ного управління Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку № 413-жи від 27.11.2008 та № 460-жи від 22.12.2008, яким застосовано штраф у розмірі 3400,00 грн. прийня ті в порядку та спосіб, визнач ений законодавством України , в тому числі Законом України «Про державне регулювання р инку цінних паперів в Україн і», в судовому порядку не оска ржені, є обов' язковими для в иконання.

Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи штраф у розмірі 3400,00 гривень відповідачем не с плачено.

Беручи до уваги те, що штраф у розмірі 3400,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; рішення пр о його застосування не оскар жив, доказів погашення відпо відачем зазначеної суми стан ом на день розгляду цього спо ру не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України. Суд т акож бере до уваги, що згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу ад міністративного судочинств а України у справах щодо оска рження рішень, дій чи бездіял ьності суб'єктів владних пов новажень адміністративні су ди перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони зокрема: 1) на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України; 2) з використанням повноважен ня з метою, з якою це повноваже ння надано; 3) обґрунтовано, то бто з урахуванням усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ); 4) безсторонньо (неупереджен о); 5) добросовісно; 6) розсудливо ; 7) з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; 8) пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ок над»(03067, м. Київ, пр. Перемоги, 53, к од ЄДРПОУ 31482997) до Державного бю джету України штраф у розмір і 3400 (три тисячі чотириста) грив ень.

Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений статтею 186 Кодексу ад міністративного судочинств а України, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Окружний адміністративн ий суд міста Києва шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом десяти дні в з дня проголошення постано ви та подання апеляційної ск арги на постанову протягом д вадцяти днів з дня подачі зая ви про апеляційне оскарження , або без подання заяви про апе ляційне оскарження шляхом по дання апеляційної скарги на постанову протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та підписання постанови в повн ому обсязі - 25.06.2010.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.06.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10203823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5389/10/2670

Ухвала від 07.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні