Вирок
від 16.12.2021 по справі 577/684/21
КОНОТОПСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 577/684/21

Провадження № 1-кп/577/213/21

В ИР ОК

І МЕ НЕ М УК РА ЇН И

16 грудня 2021 року Конотопський міськрайонний суд Сумської області

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участі секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі засідань суду в м. Конотопі Сумської області кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12021200450000097 від 10 лютого 2021 року, по обвинуваченню ОСОБА_3 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Зайцево Синельниківського району Дніпропетровської області, українки, громадянки України, освіта базова загальна середня, заміжня, має на утриманні неповнолітню доньку 2012 року народження, не працює, здійснює догляд за інвалідом І групи, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима,

у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 190, ч. 2 ст. 190 КК України,

за участю сторін та інших учасників кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

представника потерпілого ОСОБА_6 ,

обвинуваченої ОСОБА_3 ,

В С Т А Н О В И В :

Відповідно до ст. ст. 1, 4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» (в редакції Закону № 454-VIII від 10 червня 2015 року), - державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї. Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку призначення та виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям затвердженого постановою КМУ від 24 лютого 2003 року № 250 (в редакції, яка діяла станом на 02 травня 2019 року та на 13 листопада 2019 року) державна соціальна допомога призначається і виплачується малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України та з поважних або незалежних від них причин мають середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму для сім`ї.

Пунктом 6 вищевказаного Порядку (в редакції, яка діяла станом на 02 травня 2019 року та на 13 листопада 2019 року) визначено, що для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника

сім`ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі

довідок про доходи кожного члена сім`ї); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю). Інформація про склад сім`ї заявника зазначається в декларації

про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням

усіх видів соціальної допомоги.

Поряд з цим, абз. 4 п. 6 зазначеного Порядку (в редакції, яка діяла станом на 02 травня 2019 року та на 13 листопада 2019 року) передбачено, що до складу сім`ї включаються також діти, які навчаються за денною формою навчання у закладах

загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти до досягнення двадцяти трьох років і які не мають власних сімей.

07 травня 2013 року ОСОБА_3 звернулася до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області із заявою про призначення їй державної соціальної допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям».

При зверненні до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області ОСОБА_3 у заяві зазначила, що вона зобов`язується вчасно повідомляти органи соціального захисту населення про зміни у складі сім`ї, працевлаштування та про інші обставини, що можуть вплинути на виплату допомоги.

Також ОСОБА_3 зобов`язалася вказати загальні відомості про місце проживання членів сім`ї, доходи членів сім`ї, відомості про транспортні засоби, які зареєстровані в установленому порядку та перебувають у власності або володінні членів сім`ї (зареєстрованих у житловому приміщенні), або дружини (чоловіка, неповнолітніх дітей), відомості про земельні ділянки, про наявність додаткових джерел для існування, відомості про придбання або оплату послуг на суму, що перевищує 10 прожиткових мінімумів для сім`ї.

02 травня 2019 року (точний час не встановлений), у ОСОБА_3 , яка перебувала у приміщенні управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області за адресою: м. Конотоп Сумської області, вул. Свободи, 23, та розуміла, що вона не має права на отримання виплат соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї, оскільки її донька - ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 та була студенткою 4 курсу денної форми навчання державного закладу «Київський коледж» за період з 01 січня 2019 року до 30 квітня 2019 року працювала у ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» (код ЄДРПОУ 37405860) і отримувала дохід у вигляді заробітної плати, виник злочинний корисливий намір, направлений на заволодіння шляхом обману коштами з державного бюджету України.

Реалізуючи вказаний злочинний корисливий намір, ОСОБА_3 02 травня 2019 року, перебуваючи у приміщенні управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області за адресою: м. Конотоп Сумської області, вул. Свободи, 23, особисто звернулася до державного соціального інспектора управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області для отримання допомоги як малозабезпеченій сім`ї відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» та особисто заповнила та подала декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, у розділі 2 якої «Доходи членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо» за період з 01 листопада 2018 року до 30 квітня 2019 року, будучи повідомленою про необхідність внесення достовірних даних до декларації про доходи та майновий стан, оскільки вказана інформація може вплинути на рішення про надання їй соціальної допомоги, умисно не зазначила відомості про доходи доньки ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , за період з 01 січня 2019 року до 30 квітня 2019 року у вигляді заробітної плати у сумі 33 972 грн 59 коп, підтвердивши відсутність у доньки доходу власним підписом.

На підставі заяви ОСОБА_3 від 02 травня 2019 року їй була призначена соціальна допомога як малозабезпеченій сім`ї та на її банківський рахунок № НОМЕР_1 , відкритий у ПАТ АБ «Укргазбанк», їй за період з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року були перераховані грошові кошти на загальну суму 26 905 грн 28 коп.

У подальшому ОСОБА_3 отриманими внаслідок обману грошовими коштами розпорядилася на власний розсуд.

Крім того, 13 листопада 2019 року (точний час не встановлений) у ОСОБА_3 , яка перебувала у приміщенні управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області за адресою м. Конотоп Сумської області, вул. Свободи, 23, та розуміла, що вона не має права на отримання виплат соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї, оскільки її донька - ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 та була студенткою 2 курсу денної форми навчання Одеської національної академії зв`язку, у період часу з 01 січня 2019 року до 31 жовтня 2019 року працювала у ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» (код ЄДРПОУ 37405860) та отримувала дохід у вигляді заробітної плати, виник злочинний корисливий намір, направлений на повторне заволодіння шляхом обману коштами з державного бюджету України.

Реалізуючи свій злочинний корисливий намір, ОСОБА_3 13 листопада 2019 року, перебуваючи у приміщенні управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області за адресою: м. Конотоп Сумської області, вул. Свободи, 23, особисто звернулася до державного соціального інспектора управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області для отримання допомоги як малозабезпеченій сім`ї, відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» та особисто заповнила та подала декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, у розділі 2 якої «Доходи членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо» з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року, будучи повідомленою про необхідність внесення достовірних даних до декларації про доходи та майновий стан, оскільки вказана інформація може вплинути на рішення про надання їй соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї, умисно не зазначила відомості про доходи доньки ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , у вигляді заробітної плати у сумі 53 598 грн 42 коп.

На підставі заяви ОСОБА_3 від 13 листопада 2019 року їй була призначена соціальна допомога як малозабезпеченій сім`ї та на її банківський рахунок № НОМЕР_1 , відкритий у ПАТ АБ «Укргазбанк», їй за період з 01 листопада 2019 року до 31 січня 2020 року були перераховані грошові кошти на загальну суму 13 514 грн 72 коп.

Заволодівши шляхом обману грошовими коштами у сумі 13 514 грн 72 коп ОСОБА_3 у подальшому витратила їх на власні потреби.

За період з 02 травня 2019 року до 13 листопада 2019 року ОСОБА_3 управлінням соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області було безпідставно виплачено допомогу як малозабезпеченій сім`ї відповідно до закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» в сумі 40 420 грн 00 коп, яка була перерахована на банківський рахунок № НОМЕР_1 відкритий у ПАТ АБ «Укргазбанк», на ім`я ОСОБА_3 .

Кошти в сумі 40 420 грн 00 коп були використані ОСОБА_3 на власні потреби.

Свою вину у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 190, ч. 2 ст. 190 України, ОСОБА_3 визнала повністю та надала показання, що дійсно з травня 2013 року її родина отримувала державну соціальну допомогу як малозабезпечена сім`я та кожні півроку вона подавала до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області відповідні заяви на призначення вказаної допомоги, до яких заповнювала декларацію про доходи та майно на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї. 02 травня 2019 року та 13 листопада 2019 року вона також зверталася із заявами про призначення її родині як малозабезпеченій державної соціальної допомоги. При зазначенні членів своєї родини вона також зазначала доньку - ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка на той час була студенткою спочатку державного закладу «Київський коледж», а потім Одеської національної академії зв`язку. При цьому вона вказувала, що її донька не має доходу, незважаючи на те, що на той час її донька працювала у ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» та отримувала дохід у вигляді заробітної плати. Вона думала, що донька проживає окремо, а тому не має потреби зазначати її дохід, а також боялася, що якщо вона зазначить у декларації про доходи сім`ї заробітну плату доньки, то її родина не буде отримувати державну соціальну допомогу. Вона щиро розкаюється у вчиненому.

Вина ОСОБА_3 у повному обсязі доводиться також показаннями представника потерпілого управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області ОСОБА_6 , яка надала показання, що допомога малозабезпеченим сім`ям, призначається управлінням соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» та з урахуванням положень Порядку призначення та виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям затвердженого постановою КМУ від 24 лютого 2003 року, уповноважений представник сім`ї подає органу соціального захисту населення заяву про призначення державної соціальної допомоги і декларацію про доходи та майно членів сім`ї, до якої додає довідку про склад сім`ї, довідку про доходи кожного члена сім`ї, який зазначений у декларації за останній 6 місяців перед звереннями із заявою про призначення допомоги, довідку про наявність земельної ділянки чи паю, а також довідку про навчання, якщо у сім`ї є діти, які навчаються за денною формою навчання. Державна соціальні допомога призначається малозабезпеченій сім`ї з першого числа місяця, в якому надійшла заява, терміном на 6 місяців. Для того, щоб і надалі отримувати допомогу необхідно знову заповнювати декларацію про доходи сім`ї, подавати довідку про склад сім`ї та доходи всіх членів сім`ї. У травні 2013 року року ОСОБА_3 вперше звернулася до управління соціального захисту населення із заявою про призначення її родині допомоги як малозабезпеченій сім`ї. До складу своєї сім`ї ОСОБА_3 включала також доньку - ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , та зазначала, що вона є студенткою та навчається за денною формою навчання. ОСОБА_3 було роз`яснено, що якщо хтось із членів її сім`ї, в тому числі і донька, яка навчається, має дохід, то про це потрібно зазначати у декларації про доходи. З 01 травня 2013 року ОСОБА_3 постійно отримувала державну соціальну допомогу для малозабезпеченої сім`ї.

02 травня 2019 року ОСОБА_3 знову звернулася до управління соціального захисту населення Конотопської районної адміністрації Сумської області для призначення її родині державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї. Вона заповнила декларацію про доходи, в якій до членів сім`ї включила свою доньку ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , зазначивши, що вона є студенткою денної форми навчання та не має доходу. Родині ОСОБА_3 була призначена державна соціальна допомога як малозабезпеченій сім`ї на період з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року та проводилися щомісячні виплати вказаної допомоги за період з 01 травня 2019 року до 30 червня 2019 року в розмірі 4 317 грн 18 коп, а з 01 липня 2019 року до 31 жовтня 2019 року в розмірі 4 567 грн 73 коп. За вказаний період ОСОБА_3 була виплачена державна соціальні допомога як малозабезпеченій сім`ї на загальну суму 26 905 грн 28 коп. У лютому 2020 року була проведена перевірка та встановлено, що донька ОСОБА_3 - ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , за період з 01 січня 2019 року до 30 квітня 2019 року працювала у ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» та отримувала дохід у вигляді заробітної плати у сумі 33 972 грн 59 коп. Якщо б ОСОБА_3 вказала у декларації про доходи дохід своєї доньки, то її родина не мала б права за період з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року отримувати державну соціальну допомогу як малозабезпечена, оскільки середньомісячний сукупний дохід її сім`ї перевищував би прожитковий мінімум для сім`ї. Інший вид допомоги родині ОСОБА_3 також не міг би бути призначений.

Крім того 13 листопада 2019 року ОСОБА_3 знову звернулася до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації із заявою про призначення її родині державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї та знову у декларації про доходи родини не зазначила інформацію про дохід її доньки ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , та не долучила довідку про її заробітну плату. Родині ОСОБА_3 була призначена державна соціальна допомога як малозабезпеченій сім`ї за період з 01 листопада 2019 року до 30 квітня 2020 року та виплати повинні були проводитися щомісяця в розмірі 4 292 грн 70 коп, а з 01 грудня 2019 року (у зв`язку із зміною прожиткового мінімуму) - в розмірі 4 568 грн 97 коп. У лютому 2020 року було встановлено, що донька ОСОБА_3 - ОСОБА_7 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 , яку ОСОБА_3 включила до складу своєї сім`ї, за період 6 місяців, що передували зверненню ОСОБА_3 за призначенням допомоги як малозабезпеченій сім`ї, працювала у ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» та отримувала дохід у вигляді заробітної плати у сумі 53 598 грн 42 коп. Тобто, якщо б ОСОБА_3 у декларації про доходи вказала дохід доньки, то її б родина не мала права на отримання державної соціальної допомоги як малозабезпечена та право на отримання будь-якого іншого виду допомоги. За період з 01 листопада 2019 року до 31 січня 2020 року ОСОБА_3 була безпідставно сплачена державна соціальна допомога як малозабезпеченій сім`ї в сумі 13 514 грн 72 коп. Управлінням соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області до ОСОБА_3 пред`явлений цивільний позов на суму 40 420 грн 00 коп, що дорівнює сумі незаконно виплаченої родині ОСОБА_3 державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї за період з 01 травня 2019 року до 31 січня 2020 року.

Вина ОСОБА_3 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 190 та ч. 2 ст. 190 КК України доводиться також заявами ОСОБА_3 про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсації та пільг від 02 травня 2019 року № 58544 та 13 листопада 2019 року № 59331, з яких вбачається, що ОСОБА_3 звернулася до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області із заявою про призначення їй державної соціальної допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям». При зверненні до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області ОСОБА_3 , у заяві зазначила, що вона зобов`язується вчасно повідомляти органи соціального захисту населення у разі зміни обставини, що можуть вплинути на виплату допомоги (а.с. 118, 122-123).

Деклараціями про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги за період з 01 листопада 2018 року до 30 квітня 2019 року та за період з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року, у яких у розділі І «Відомості про членів сім`ї» ОСОБА_3 вказала, що до членів її сім`ї належить її донька ОСОБА_7 , а в розділі ІІ «Доходи членів сім`ї» інформації про доходи доньки ОСОБА_7 не зазначила (а.с. 119-121, 124-125).

Заявами ОСОБА_3 про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсації та пільг від 05 листопада 2018 року № 41880 та від 03 травня 2018 року № 56046 (а.с. 126-127, 130-131) та деклараціями про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги за період з 01 травня 2018 року до 01 листопада 2019 року та за період з 01 листопада 2017 року до 01 травня 2018 року (а.с.128-129, 132-133), а також рішеннями управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області про проведення виплат родині ОСОБА_3 як малозабезпеченій за періоди з 01 травня 2018 року до 31 жовтня 2018 року та з 01 листопада 2018 року до 30 квітня 2019 року (а.с. 140-144), які підтверджують, що ОСОБА_3 до 02 травня 2019 року вже зверталася до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області із заявами про призначення її родині державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї та отримувала такий вид державної соціальної допомоги.

Рішеннями управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області сім`ї ОСОБА_3 була призначена допомога як малозабезпеченій сім`ї на період з 01 листопада 2019 року до 30 квітня 2020 року в розмірі за період з 01 листопада 2019 року до 30 листопада 2019 року 4 292 грн 70 коп, а з 01 грудня 2019 року до 30 квітня 2020 року 4 568 грн 97 коп (а.с. 151-152).

Відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_2 , ОСОБА_7 народилася ІНФОРМАЦІЯ_2 та її матір`ю є ОСОБА_3 (а.с. 98).

Як вбачається з довідок Київського коледжу зв`язку № 294 від 27 квітня 2018 року, № 999 від 29 жовтня 2018 року та № 317 від 24 квітня 2019 року, ОСОБА_7 була студенткою Київського коледжу зв`язку денної форми навчання. Термін її навчання з 01 вересня 2015 року до 20 червня 2019 року (а.с. 100).

За довідкою Одеської національної академії зв`язку ім. О.С. Попова від 26 вересня 2019 року № 11-33/1145, ОСОБА_7 наказом № 01-07-2020 від 16 серпня 2019 року зарахована з 01 вересня 2019 року на 2 курс Одеської національної академії зв`язку ім. О.С. Попова денної форми навчання освітнього ступеня «Бакалавр» за державним замовленням (а.с. 99).

Згідно довідки про склад сім`ї ОСОБА_3 від 10 жовтня 2019 року до складу її сім`ї була включена донька ОСОБА_7 , яка була студенткою Одеської національної академії зв`язку (а.с. 153).

Відповідно до договору надання послуг від 01 квітня 2019 року, який був укладений між ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» та ОСОБА_7 , остання надавала послуги з інформаційно-довідкового обслуговування діючих клієнтів ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» з 01 квітня 2019 року до 31 травня 2019 року (а.с. 104).

Актами здачі-приймання надання послуг до договору від 01 квітня 2019 року від 30 квітня 2019 року, за яким ОСОБА_7 було виплачено за виконану роботу 12 162 грн 92 коп; від 31 травня 2019 року про виплату ОСОБА_7 7 846 грн 79 коп за виконану роботу; від 30 червня 2019 року про виплату ОСОБА_7 7 564 грн 28 коп за виконану роботу; від 31 липня 2019 року про виплату ОСОБА_7 1 981 грн 31 коп за виконану роботу; від 31 серпня 2019 року про виплату ОСОБА_7 11 867 грн 67 коп за виконану роботу; від 30 вересня 2019 року про виплату ОСОБА_7 7 551 грн 19 коп за виконану роботу; від 31 жовтня 2019 року про виплату ОСОБА_7 6 335 грн 48 коп за виконану роботу; від 30 листопада 2019 року про виплату ОСОБА_7 5 265 грн 62 коп за виконану роботу; від 31 грудня 2019 року про виплату ОСОБА_7 6 275 грн 74 коп за виконану роботу; від 31 січня 2020 року про виплату ОСОБА_7 873 грн 14 коп за виконану роботу (а.с. 105-114).

З довідки з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування вбачається, що ОСОБА_7 працювала у ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» у період з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2019 року та їй була нарахована заробітна плата, за період з 01 січня 2019 року до 30 квітня 2019 року в розмірі 33 972 грн 59 коп, а з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року в розмірі 53 598 грн 41 коп (а.с. 115).

Довідками про доходи, виданими ТОВ «Брейн Сорс Корпорейшн» 22 січня 2020 року, відповідно до якої ОСОБА_7 за період з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року була нарахована заробітні плата в розмірі 53 598 грн 41 коп (без утримання податків). За квітень 2019 року ОСОБА_7 нарахована заробітна плата в розмірі 15 109 грн 22 коп (а.с. 116), за період з 01 січня 2019 року до березня 2019 року ОСОБА_7 була виплачена заробітна плата на загальну суму 18 863 грн 37 коп (а.с. 117).

Відповідно до інформації з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, ОСОБА_3 з листопада 2012 року отримувала від управління соціального захисту населення Конотопської районної держаної адміністрації Сумської області державну соціальну допомогу, яка виплачується малозабезпеченим сім`ям (а.с. 134).

Рішеннями управління соціального захисту населення Конотопської районної держаної адміністрації Сумської області від 20 січня 2020 року, відповідно до яких визначено, що ОСОБА_3 не мала право на отримання державної соціальної допомоги, яка виплачується малозабезпеченим сім`ям, за періоди з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року та з 01 листопада 2019 року до 30 квітня 2020 року, оскільки щомісячний сукупний дохід її сім`ї за вказані періоди перевищував рівень прожиткового мінімуму для сім`ї, встановлений законодавством України (а.с. 136, 137).

Відповідно до розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї ОСОБА_3 за період з 01 листопада 2018 року до 30 квітня 2019 року середньомісячний сукупний дохід сім`ї ОСОБА_3 становив 7 279 грн 24 коп, а за період з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року 11 140 грн 72 коп (а.с. 138-139).

За рішенням управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області від 20 січня 2020 року виплата державної соціальної допомоги сім`ї ОСОБА_3 як малозабезпеченій була припинена з 31 січня 2020 року зв`язку з приховуванням доходів про майновий стан сім`ї (а.с. 145 -148).

Згідно розрахунку суми державної соціальної допомоги, яка була виплачена родині ОСОБА_3 як малозабезпеченій, та акту проведення правильності перевірки та повноти інформації, щзо подається заявниками для призначення соціальної допомоги, який складений управлінням соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області від 02 березня 2020 року вбачається, що за період з 01 травня 2019 року до 31 жовтня 2019 року ОСОБА_3 було виплачено 26 905 грн 28 коп, а з 01 листопада 2019 року до 31 січня 2020 року 13 514 грн 72 коп, всього 40 420 грн 00 коп (а.с. 156, 157).

Таким чином вина обвинуваченої повністю доведена та своїми діями ОСОБА_3 вчинила кримінальний проступок, передбачений ч. 1 ст. 190 КК України заволодіння чужим майном шляхом обману (шахрайство), та злочин, передбачений ч. 2 ст. 190 КК України - заволодіння чужим майном шляхом обману (шахрайство), вчинене повторно.

При призначенні покарання обвинуваченій, суд, відповідно до ст. 65 КК України, враховує ступінь тяжкості вчинених кримінального правопорушення, особу винної, обставини, які пом`якшують та обтяжують покарання.

До обставин, які відповідно до ст. 66 КК України пом`якшують покарання ОСОБА_3 , суд відносить: обвинувачена раніше не судима, щиро розкаялася у вчиненому, активно сприяла розкриттю кримінальних правопорушень, позитивно характеризується за місцем проживання.

Обставин, які, відповідно до ст. 67 КК України, обтяжували б покарання ОСОБА_3 , суд не вбачає.

Ухвалюючи вирок суд приймає до відома досудову доповідь з інформацією про соціально-психологічну характеристику обвинуваченої, складену Конотопським районним сектором філії ДУ «Центр пробації» в Сумській області, відповідно до якої орган пробації вважає, що виправлення ОСОБА_3 без позбавлення волі або обмеження волі на певний строк можливе та не становить високої небезпеки для суспільства (а.с. 64-66).

Суд також враховує, що, відповідно до ч. 2 ст. 50 КК України покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засудженого, а також запобігання вчиненню ним нових кримінальних правопорушень.

Виходячи з принципу індивідуалізації та співмірності заходів примусу, характеру вчинених ОСОБА_3 дій, враховуючи обставини, які пом`якшують покарання обвинуваченої, відсутність обставин, які б обтяжували її покарання, суд вважає, що необхідним і достатнім для виправлення обвинуваченої та попередження вчинення нею нових кримінальних правопорушень, буде покарання у виді штрафу.

Вирішуючи питання про розмір штрафу, суд виходить з наступного.

За загальними правилом, злочинність і караність, а також інші кримінально-правові наслідки діяння визначаються законом про кримінальну відповідальність, що діяв на час вчинення цього діяння (ч. 2 ст. 4 КК України).

Санкцією ч 1. ст. 190 КК України, в редакції закону, який діяв на час вчинення обвинуваченою кримінального правопорушення (в редакції Закону України № 270-УІ від 15 квітня 2008 року), було передбачено покарання у виді штрафу до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, або громадські роботи на строк до двохсот сорока годин або виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, а санкцією ч. 2 ст. 190 КК України - покарання у виді штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк від одного до двох років, або обмеження волі на строк до п`яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

01 липня 2020 року набули чинності зміни до ст. 190 КК України, згідно з якими посилена відповідальність за вказане правопорушення у вигляді штрафу та встановлено покарання за вчинення кримінального правопорушення. передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України у виді штрафу в розмірі від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двохсот до двохсот сорока годин, або виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, за вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України - покарання у виді штрафу від трьох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк від одного до двох років, або обмеженням волі на строк до п`яти років, або позбавлення волі на строк до трьох років (Закон № № 2617-VIII від 22 листопада 2018 року). При цьому вказаним законом диспозицію ч. 1 та ч. 2 ст. 190 КК України змінено не було.

Відповідно до ч. 2 ст. 5 КК України закон про кримінальну відповідальність, що встановлює злочинність діяння, посилює кримінальну відповідальність або іншим чином погіршує становище особи, не має зворотної дії в часі.

Враховуючи, що санкцією ч 1 ст. 190 та ч. 2 ст. 190 КК України, в редакції Закону України № 2617-VIII від від 22 листопада 2018 року посилена відповідальність обвинуваченої щодо покарання у вигляді штрафу, порівняно з редакцією вказаної норми закону, яка діяла до 01 липня 2020 року, то застосуванню в даному випадку підлягає санкція ч. 1 ст. 190 КК України та санкція ч. 2 ст. 190 КК України в редакції закону, який діяв на час вчинення обвинуваченою кримінальних правопорушень (щодо штрафу).

Запобіжний захід до обвинуваченої ОСОБА_3 обраний не був.

У кримінальному провадженні управлінням соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області до ОСОБА_3 був пред`явлений позов про стягнення матеріальної шкоди в розмірі 54 212 грн 40 коп (а.с. 8-9 ).

У подальшому цивільний позивач зменшив розмір позовних вимог, про що подав відповідну заяву, та прохає стягнути з ОСОБА_3 на користь управлінням соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області заподіну матеріальну шкоду в розмірі 40 420 грн 00 коп (а.с. 198-199).

В судовому засіданні представник потерпілого ОСОБА_6 позовні вимоги підтримала у повному обсязі.

Обвинувачена ОСОБА_3 позов, з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог, визнала у повному обсязі.

При вирішенні цивільного позову суд враховує, що ч. 5 ст. 128 КПК України передбачено, що цивільний позов у кримінальному провадженні розглядається судом за правилами, встановленими цим Кодексом. Якщо процесуальні відносини, що виникли у зв`язку з цивільним позовом, цим Кодексом не врегульовані, до них застосовуються норми Цивільного процесуального кодексу України за умови, що вони не суперечать засадам кримінального судочинства.

Частиною 4 ст. 206 ЦПК України передбачено, що у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову.

Відповідно до ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Визнання обвинуваченою позову не суперечить закону та не порушує права, свободи чи інтереси інших осіб.

За таких обставин із ОСОБА_3 на користь управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області в рахунок відшкодування заподіяної матеріальної шкоди слід стягнути 40 420 грн 00 коп

Процесуальні витрати та речові докази у кримінальному провадженні відсутні.

Керуючись ст.ст. 368, 370, 374, 382 КПК України , -

У Х В А Л И В:

ОСОБА_3 визнати винною у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 190, ч. 2 ст. 190 КК України, та призначити їй покарання за:

- ч. 1 ст. 190 КК України (в редакції Закону України № 270-УІ від 15 квітня 2008 року) у виді штрафу в розмірі 40 (сорока) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 680 грн 00 коп (шістсот вісімдесят грн 00 коп);

- ч. 2 ст. 190 КК України (в редакції Закону України № 270-УІ від 15 квітня 2008 року) у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 грн 00 коп (вісімсот п`ятдесят грн 00 коп).

На підставі ч. 1 ст. 70 КК України за сукупністю кримінальних правопорушень шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим, призначити ОСОБА_3 остаточне покарання у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 грн 00 коп (вісімсот п`ятдесят грн 00 коп).

Позовну заяву управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області до ОСОБА_3 про стягнення заподіяної матеріальної шкоди в розмірі 40 420 грн 00 коп, - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_3 на користь управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації Сумської області в рахунок відшкодування заподіяної матеріальної шкоди 40 420 грн 00 коп (сорок тисяч чотириста двадцять грн 00 коп).

Вирок може бути оскаржений до Сумського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Копію вироку негайно після його проголошення вручити обвинуваченій та прокурору.

Інші учасники судового провадження мають право, відповідно до ч. 6 ст. 376 КПК України, отримати копію вироку в суді.

Суддя ОСОБА_1

СудКонотопський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення16.12.2021
Оприлюднено03.02.2023
Номер документу102078246
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Шахрайство

Судовий реєстр по справі —577/684/21

Вирок від 16.12.2021

Кримінальне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 13.04.2021

Кримінальне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 13.04.2021

Кримінальне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

Ухвала від 16.02.2021

Кримінальне

Конотопський міськрайонний суд Сумської області

Ярмак О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні