КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 15/288(2-а-10589/08) Головуючий у 1-й інстанції: Мазур А.С.
Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"17" червня 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:
головуючого: Бє лової Л.В.
суддів: Да нилової М.В.
Бистрик Г.М.
при секретарі: Комісаренко В.Д.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві а пеляційну скаргу Білоцерків ської об' єднаної державної податкової інспекції на пос танову Київського окружного адміністративного суду від 08 липня 2009 року у справі за адмі ністративним позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Ігросервіс-Центр»до Б ілоцерківської об' єднаної державної податкової інспек ції про скасування рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Ігросервіс-Центр»з вернулось до Київського окру жного адміністративного суд у з позовом про скасування рі шення Білоцерківської ОДПІ п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій від 12.06.2008 № 00017023 5/1617.
Постановою Київського окр ужного адміністративного су ду від 08 липня 2009 року позов зад оволено: скасовано рішення Б ілоцерківської об' єднаної державної податкової інспек ції Київської області від 12.06.20 08 № 000170235/1572 про застосування штра фних (фінансових) санкцій на с уму 8500,00 грн.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою, Білоцерківсь кою ОДПІ подано апеляційну с каргу, в якій просять скасува ти постанову Київського окру жного адміністративного суд у від 08 липня 2009 року та прийнят и нову постанову, якою у задо воленні позову відмовити, мо тивуючи свої вимоги тим, що су дом порушено норми матеріаль ного та процесуального права .
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції вст ановлено, що 27 травня 2008 року Де ржавною податковою адмініст рацією у Київській області п роведено перевірку діяльнос ті господарської одиниці поз ивача - філії ТОВ «Ігросервіс -Центр в м. Бориспіль з питань контролю за здійсненням розр ахункових операцій у сфері г отівкового та безготівковог о обігу суб' єктами підприєм ницької діяльності (Акт пере вірки від 27.05.2009 р №001480).
Перевіркою встановлено, що позивачем в залі гральних ав томатів надавались послуги г ри у сфері грального бізнесу за готівковий розрахунок з в икористанням 25-ти гральних ав томатів. Гральні автомати, що використовувались позиваче м, не зареєстровані в органах державної податкової служби як реєстратори розрахункови х операцій, не оснащені блока ми фіскальної пам' яті і не п рацюють у режимі реєстраторі в розрахункових операцій. Пр одаж послуг гри здійснюється позивачем із застосуванням одного реєстратора розрахун кових операцій, через який зд ійснюються усі розрахункові операції - прийняття від грав ця готівки для гри на усіх гра льних автоматах.
Тобто, послуги гри надаютьс я позивачем шляхом продажу е лектронних кредитів (прийнят тя ставок), ставки вводяться н а гральних автоматах за допо могою електронного ключа. На гральних автоматах купюропр иймачі відсутні, розрахунки за купівлю-продаж кредитів д ля гри на усіх гральних автом атах здійснюються через один реєстратор розрахункових оп ерацій - електронний контрол ьно-касовий апарат моделі DATECS М Р-5000І, сферою застосування яко го є зали гральних автоматів , торгівля та послуги гральни х закладів.
Відповідач вважає, що позив ачем порушено вимоги пунктів 1, 2, 3 статті 3 та статей 7, 11 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг»(далі - Закон № 265/95-ВР).
За не проведення позивачем розрахункових операцій за н адані послуги через зареєстр овані, опломбовані у встанов леному порядку та переведені у фіскальний режим роботи ре єстратори розрахункових опе рацій з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів, а також за використання при здійсненні розрахункови х операцій незареєстрованих , неопломбованих або опломбо ваних з порушенням встановле ного порядку реєстраторів ро зрахункових операцій податк овим органом прийнято рішенн я про застосування штрафних (фінансових) від 12.06.2008 № 000170235/1670, згі дно з яким до позивача застос овано фінансові (штрафні) сан кції в розмірі двадцяти неоп одаткованих мінімумів доход ів громадян виходячи із зага льної кількості гральних авт оматів, що становить 8500,00 грн.
Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про правомірність застосування до ТОВ «Ігросервіс-Центр»шт рафних (фінансових) санкцій, з таких підстав.
Суд першої інстанції, задов ольняючи позов виходив з тог о, що відповідно до п. 1, 2, 3 ст. 3 Зак ону, суб' єкти підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції в го тівковій та/або в безготівко вій формі (із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо) при продаж у товарів (наданні послуг) у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг зобов' я зані: проводити розрахункові операції на повну суму покуп ки (надання послуги) через зар еєстровані, опломбовані у вс тановленому порядку та перев едені у фіскальний режим роб оти реєстратори розрахунков их операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок; видавати особі, я ка отримує або повертає това р, отримує послугу або відмов ляється від неї, розрахунков ий документ встановленої фор ми на повну суму проведеної о перації; застосовувати реєст ратори розрахункових операц ій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій, з додержан ням встановленого порядку їх застосування.
Статтею 11 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»встано влено, що терміни переведенн я суб' єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі (із з астосуванням платіжних карт ок, платіжних чеків, жетонів, т ощо) із застосуванням реєстр аторів розрахункових операц ій встановлюється кабінетом Міністрів України.
Статтею 17 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»встано влено відповідальність суб'є ктів господарювання за недот римання порядку використанн я РРО.
Пунктом 1 частини другої дод атка до постанови Кабінету М іністрів України від 7 лютого 2001 року N 121 «Про переведення суб ' єктів підприємницької дія льності на облік розрахунков их операцій у готівковій та б езготівковій формі із застос уванням реєстраторів розрах ункових операцій»встановле но, що до 31 грудня 2006 року всі гра льні автомати повинні бути п ереведені в режим застосуван ня РРО.
У зв'язку з цим з 1 січня 2007 рок у у суб'єктів господарювання , що надають послуги у сфері гр ального бізнесу, виникає обо в'язок застосовувати гральні автомати, що виконують фіска льні функції.
Невиконання цього обов'язк у може бути підставою для нак ладення на суб'єкта господар ювання штрафу, передбаченого статтею 17 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг».
Згідно зі статтею 12 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »на території України дозвол яється реалізовувати та заст осовувати лише ті реєстратор и розрахункових операцій віт чизняного та іноземного виро бництва, які включені до Держ авного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та к онструкція і програмне забез печення яких відповідає конс трукторсько-технологічній т а програмній документації ви робника.
Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України від 7 люто го 2001 року N 121 «Про переведення с уб' єктів підприємницької д іяльності на облік розрахунк ових операцій у готівковій т а безготівковій формі із зас тосуванням реєстраторів роз рахункових операцій»на Міні стерство промислової політи ки було покладено обов' язок забезпечити організацію роз роблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповід атимуть необхідним вимогам, а також запам' ятовуючих при строїв (фіскальної пам' яті) для оснащення автоматів, що в же діють.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 1 липня 2008 року N 430 «Про затверд ження Державного реєстру реє страторів розрахункових опе рацій у новій редакції»(нака з втратив чинність згідно з н аказом Державної податкової адміністрації України від 10 в ересня 2008 року N 581) до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій було включе но комп' ютерно-касову систе му «Фіскал», яка призначена д ля фіскалізації гральних авт оматів.
Таким чином, з моменту включ ення до Державного реєстру р еєстраторів розрахункових о перацій комп' ютерно-касово ї системи «Фіскал»суб' єкти господарювання зобов' язан і використовувати зазначену систему.
До вказаної дати у Державно му реєстрі реєстраторів розр ахункових операцій України н е було РРО, який би забезпечув ав технічну можливість викон увати фіскальні функції грал ьним автоматом, а у суб' єкті в господарювання була відсут ня об' єктивна можливість до тримання приписів Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг»у частині використання гральн их автоматів, оснащених фіск альною функцією.
Перевірку було проведено т а складено акт - 27.05.2009 р, рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій № 000170235/1670 прийн ято Білоцерківською ОДПІ - 12.06.2 008 р., тобто до включення комп' ютерно-касової системи «Фіск ал»до Державного реєстру реє страторів розрахункових опе рацій.
За таких обставин наявніст ь вини ТОВ «Ігросервіс-Центр »у порушенні ними порядку ви користання РРО під час надан ня послуг у сфері грального б ізнесу відсутня.
За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку про неправ омірність застосування Біло церківською ОДПІ штрафних (ф інансових) санкцій до ТОВ «Іг росервіс-Центр».
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд при вирішенн і справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідачем як суб' єкто м владних повноважень не дов едено правомірності прийнят ого ним рішення.
Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Київськог о окружного адміністративно го суду від 08 липня 2009 року відп овідає нормам матеріального та процесуального права, дов оди апеляційної скарги не сп ростовують висновків суду пе ршої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв' язку з чим підстав для її ска сування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Білоц ерківської об' єднаної держ авної податкової інспекції н а постанову Київського окруж ного адміністративного суду від 08 липня 2009 року - залишити бе з задоволення.
Постанову Київського окру жного адміністративного суд у від 08 липня 2009 року - залишити б ез змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.
Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом одного місяця піс ля набрання ухвалою законної с или.
Ухвалу складено в повному о бсязі - 18.06.2010 р.
Головуючий суддя Л.В.Бєлова
Судді:
< Текст >
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10210327 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні