Ухвала
від 17.06.2010 по справі 15/288(2-а-10589/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 15/288(2-а-10589/08) Головуючий у 1-й інстанції: Мазур А.С.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"17" червня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:

головуючого: Бє лової Л.В.

суддів: Да нилової М.В.

Бистрик Г.М.

при секретарі: Комісаренко В.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві а пеляційну скаргу Білоцерків ської об' єднаної державної податкової інспекції на пос танову Київського окружного адміністративного суду від 08 липня 2009 року у справі за адмі ністративним позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Ігросервіс-Центр»до Б ілоцерківської об' єднаної державної податкової інспек ції про скасування рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Ігросервіс-Центр»з вернулось до Київського окру жного адміністративного суд у з позовом про скасування рі шення Білоцерківської ОДПІ п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій від 12.06.2008 № 00017023 5/1617.

Постановою Київського окр ужного адміністративного су ду від 08 липня 2009 року позов зад оволено: скасовано рішення Б ілоцерківської об' єднаної державної податкової інспек ції Київської області від 12.06.20 08 № 000170235/1572 про застосування штра фних (фінансових) санкцій на с уму 8500,00 грн.

Не погоджуючись із зазначе ною постановою, Білоцерківсь кою ОДПІ подано апеляційну с каргу, в якій просять скасува ти постанову Київського окру жного адміністративного суд у від 08 липня 2009 року та прийнят и нову постанову, якою у задо воленні позову відмовити, мо тивуючи свої вимоги тим, що су дом порушено норми матеріаль ного та процесуального права .

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції вст ановлено, що 27 травня 2008 року Де ржавною податковою адмініст рацією у Київській області п роведено перевірку діяльнос ті господарської одиниці поз ивача - філії ТОВ «Ігросервіс -Центр в м. Бориспіль з питань контролю за здійсненням розр ахункових операцій у сфері г отівкового та безготівковог о обігу суб' єктами підприєм ницької діяльності (Акт пере вірки від 27.05.2009 р №001480).

Перевіркою встановлено, що позивачем в залі гральних ав томатів надавались послуги г ри у сфері грального бізнесу за готівковий розрахунок з в икористанням 25-ти гральних ав томатів. Гральні автомати, що використовувались позиваче м, не зареєстровані в органах державної податкової служби як реєстратори розрахункови х операцій, не оснащені блока ми фіскальної пам' яті і не п рацюють у режимі реєстраторі в розрахункових операцій. Пр одаж послуг гри здійснюється позивачем із застосуванням одного реєстратора розрахун кових операцій, через який зд ійснюються усі розрахункові операції - прийняття від грав ця готівки для гри на усіх гра льних автоматах.

Тобто, послуги гри надаютьс я позивачем шляхом продажу е лектронних кредитів (прийнят тя ставок), ставки вводяться н а гральних автоматах за допо могою електронного ключа. На гральних автоматах купюропр иймачі відсутні, розрахунки за купівлю-продаж кредитів д ля гри на усіх гральних автом атах здійснюються через один реєстратор розрахункових оп ерацій - електронний контрол ьно-касовий апарат моделі DATECS М Р-5000І, сферою застосування яко го є зали гральних автоматів , торгівля та послуги гральни х закладів.

Відповідач вважає, що позив ачем порушено вимоги пунктів 1, 2, 3 статті 3 та статей 7, 11 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг»(далі - Закон № 265/95-ВР).

За не проведення позивачем розрахункових операцій за н адані послуги через зареєстр овані, опломбовані у встанов леному порядку та переведені у фіскальний режим роботи ре єстратори розрахункових опе рацій з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів, а також за використання при здійсненні розрахункови х операцій незареєстрованих , неопломбованих або опломбо ваних з порушенням встановле ного порядку реєстраторів ро зрахункових операцій податк овим органом прийнято рішенн я про застосування штрафних (фінансових) від 12.06.2008 № 000170235/1670, згі дно з яким до позивача застос овано фінансові (штрафні) сан кції в розмірі двадцяти неоп одаткованих мінімумів доход ів громадян виходячи із зага льної кількості гральних авт оматів, що становить 8500,00 грн.

Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про правомірність застосування до ТОВ «Ігросервіс-Центр»шт рафних (фінансових) санкцій, з таких підстав.

Суд першої інстанції, задов ольняючи позов виходив з тог о, що відповідно до п. 1, 2, 3 ст. 3 Зак ону, суб' єкти підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції в го тівковій та/або в безготівко вій формі (із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо) при продаж у товарів (наданні послуг) у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг зобов' я зані: проводити розрахункові операції на повну суму покуп ки (надання послуги) через зар еєстровані, опломбовані у вс тановленому порядку та перев едені у фіскальний режим роб оти реєстратори розрахунков их операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок; видавати особі, я ка отримує або повертає това р, отримує послугу або відмов ляється від неї, розрахунков ий документ встановленої фор ми на повну суму проведеної о перації; застосовувати реєст ратори розрахункових операц ій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій, з додержан ням встановленого порядку їх застосування.

Статтею 11 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»встано влено, що терміни переведенн я суб' єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі (із з астосуванням платіжних карт ок, платіжних чеків, жетонів, т ощо) із застосуванням реєстр аторів розрахункових операц ій встановлюється кабінетом Міністрів України.

Статтею 17 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»встано влено відповідальність суб'є ктів господарювання за недот римання порядку використанн я РРО.

Пунктом 1 частини другої дод атка до постанови Кабінету М іністрів України від 7 лютого 2001 року N 121 «Про переведення суб ' єктів підприємницької дія льності на облік розрахунков их операцій у готівковій та б езготівковій формі із застос уванням реєстраторів розрах ункових операцій»встановле но, що до 31 грудня 2006 року всі гра льні автомати повинні бути п ереведені в режим застосуван ня РРО.

У зв'язку з цим з 1 січня 2007 рок у у суб'єктів господарювання , що надають послуги у сфері гр ального бізнесу, виникає обо в'язок застосовувати гральні автомати, що виконують фіска льні функції.

Невиконання цього обов'язк у може бути підставою для нак ладення на суб'єкта господар ювання штрафу, передбаченого статтею 17 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг».

Згідно зі статтею 12 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »на території України дозвол яється реалізовувати та заст осовувати лише ті реєстратор и розрахункових операцій віт чизняного та іноземного виро бництва, які включені до Держ авного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та к онструкція і програмне забез печення яких відповідає конс трукторсько-технологічній т а програмній документації ви робника.

Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України від 7 люто го 2001 року N 121 «Про переведення с уб' єктів підприємницької д іяльності на облік розрахунк ових операцій у готівковій т а безготівковій формі із зас тосуванням реєстраторів роз рахункових операцій»на Міні стерство промислової політи ки було покладено обов' язок забезпечити організацію роз роблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповід атимуть необхідним вимогам, а також запам' ятовуючих при строїв (фіскальної пам' яті) для оснащення автоматів, що в же діють.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 1 липня 2008 року N 430 «Про затверд ження Державного реєстру реє страторів розрахункових опе рацій у новій редакції»(нака з втратив чинність згідно з н аказом Державної податкової адміністрації України від 10 в ересня 2008 року N 581) до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій було включе но комп' ютерно-касову систе му «Фіскал», яка призначена д ля фіскалізації гральних авт оматів.

Таким чином, з моменту включ ення до Державного реєстру р еєстраторів розрахункових о перацій комп' ютерно-касово ї системи «Фіскал»суб' єкти господарювання зобов' язан і використовувати зазначену систему.

До вказаної дати у Державно му реєстрі реєстраторів розр ахункових операцій України н е було РРО, який би забезпечув ав технічну можливість викон увати фіскальні функції грал ьним автоматом, а у суб' єкті в господарювання була відсут ня об' єктивна можливість до тримання приписів Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг»у частині використання гральн их автоматів, оснащених фіск альною функцією.

Перевірку було проведено т а складено акт - 27.05.2009 р, рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій № 000170235/1670 прийн ято Білоцерківською ОДПІ - 12.06.2 008 р., тобто до включення комп' ютерно-касової системи «Фіск ал»до Державного реєстру реє страторів розрахункових опе рацій.

За таких обставин наявніст ь вини ТОВ «Ігросервіс-Центр »у порушенні ними порядку ви користання РРО під час надан ня послуг у сфері грального б ізнесу відсутня.

За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку про неправ омірність застосування Біло церківською ОДПІ штрафних (ф інансових) санкцій до ТОВ «Іг росервіс-Центр».

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд при вирішенн і справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Відповідачем як суб' єкто м владних повноважень не дов едено правомірності прийнят ого ним рішення.

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Київськог о окружного адміністративно го суду від 08 липня 2009 року відп овідає нормам матеріального та процесуального права, дов оди апеляційної скарги не сп ростовують висновків суду пе ршої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв' язку з чим підстав для її ска сування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Білоц ерківської об' єднаної держ авної податкової інспекції н а постанову Київського окруж ного адміністративного суду від 08 липня 2009 року - залишити бе з задоволення.

Постанову Київського окру жного адміністративного суд у від 08 липня 2009 року - залишити б ез змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом одного місяця піс ля набрання ухвалою законної с или.

Ухвалу складено в повному о бсязі - 18.06.2010 р.

Головуючий суддя Л.В.Бєлова

Судді:

< Текст >

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2010
Оприлюднено02.08.2010
Номер документу10210327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —15/288(2-а-10589/08)

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні