Рішення
від 17.12.2021 по справі 280/3011/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 грудня 2021 року (12:30)Справа № 280/3011/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації,-

ВСТАНОВИВ:

06.04.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі - позивач) до Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей (далі - відповідач), у якій позивач просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей , розташованих за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Бобрових, буд. 33, шляхом зобов`язання Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей повністю зупинити експлуатацію закладу за вказаною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за результатами проведеної перевірки позивачем встановлено численні порушення вимог правил пожежної та техногенної безпеки при експлуатації будівель та приміщень відповідача, розташованих за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Бобрових, буд. 33, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим наявні підстави для зупинення експлуатації будівель та приміщень відповідача за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Бобрових, буд. 33 до усунення виявлених порушень. На підставі вищевикладеного, позивач просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 12.05.2020 призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 15.06.2020.

02.06.2020 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 25636). У відзиві відповідач зазначає, що відповідачем з метою усунення недоліків, виявлених протягом перевірки, яка здійснювалась позивачем здійснено наступні заходи, зокрема: 1. Забезпечується своєчасне обслуговування та технічна експлуатація електрообладнання і електромереж. Проводяться їх профілактичні огляди та планово-попереджувальні ремонти. У штаті ДНЗ Веселівський професійний аграрний ліцей вже працює електрик, на якого покладено обов`язки по виконанню зазначених питань; 2. підведення водопроводу до навчального закладу виконано трубопроводом меншого діаметра, ніж потрібно для встановлення зовнішнього пожежогасіння. Щоб встановити пожежний гідрант, необхідно замінити вже встановлену трубу на відстані щонайменше 400 метрів, трубою діаметром 100 мм. Дія вирішення цього питання необхідно значні матеріальні кошти, яких в начальному закладі наразі не має та які кошторисом не передбачені. Про виділення коштів для зазначених заходів відповідачем вже надано клопотання до департаменту освіти Запорізької обласної державної адміністрації. 3. Станом на поточний момент проводяться заходи щодо розробляння проектної документації на реконструкцію приміщення на 1-му поверсі навчального корпусу та 1-му поверсі гуртожитку. 4. Обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів (балки, лати) будівлі навчального корпусу та будівлі гуртожитку мають бути виконані при наявності коштів передбачених на такі роботи. Про виділення коштів для зазначених заходів ДНЗ Веселівський ПАЛ вже надано клопотання до департаменту освіти Запорізької обласної державної адміністрації. 5. Реконструкцію ґрат на вікнах приміщень 1-го поверху гуртожитку для приведення їх у відповідність до вимог чинного законодавства України буде проведено після збирання врожаю 2020 року, коли у наявності ліцею з`являться хоча б які-небудь кошти для проведення таких робіт. 6. Станом на поточний час приміщення їдальні не експлуатується. 7. Болтові з`єднання дверей спортивного залу навчального класу на 1-му поверсі та центрального виходу з будівлі навчального закладу демонтовані і встановлено шпінгалети. 8. Практично усунено розміщення порогів на шляхах, евакуації з будівель навчального закладу та гуртожитку. 9. Експлуатація електроустановок в будівлі ДНЗ Веселівський професійний аграрний ліцей здійснюється у відповідності до вимог правил технічної експлуатації електроустановок споживачів. 10. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в будівлях навчального корпусу та гуртожитку виконані за допомогою пресування або затискачів. 11. Демонтовані горючі основи електророзеток та замінені на негорючі. 12. Замір опору ізоляції і перевірка приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання виконано 21 лютого 2020 року, про що свідчить копія технічного звіту. 13. Навчальний заклад та гуртожиток не обладнані системою протипожежного захисту в зв`язку і відсутністю коштів в бюджеті. З даного питання також надано клопотання до департаменту освіти Запорізької обласної державної адміністрації. 14. Технічне обслуговування та перевірка пожежних кран-комплектів будівлі гуртожитку на даний час неможлива, оскільки обслуговування пожежних кран-комплектів не здійснювалось протягом багатьох років, система трубопроводів вийшла з ладу. Про виділення коштів для зазначених заходів ДНЗ Веселівський ПАЛ вже надано клопотання до департаменту освіти Запорізької обласної державної адміністрації. 15. Вирішується питання щодо придбання необхідної кількості засобів пожежогасіння для локалізації та ліквідації пожеж у початковій стадії розвитку. Відповідач зазначає, що повне зупинення експлуатації будівлі та приміщень ДНЗ Веселівський ПАЛ приведе до прямого порушення конституційних прав 161 учня ліцею, оскільки ст. 53 Конституції України державою забезпечується доступність і безоплатність професійно-технічної освіти в державних навчальних закладах та надання стипендій та пільг учням та студентам. Просить відмовити у задоволенні позовним вимог у повному обсязі.

25.08.2020 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 39009). У відзиві відповідач додатково зазначає, що відповідачем розроблені загальна інструкція про заходи пожежної безпеки, інструкція дії персоналу щодо забезпечення та швидкої евакуації людей, інструкція для працівників охорони та чергових по гуртожитку. На дверях горищних приміщень в будівлі навчального закладу та будівлі гуртожитку вказане місце зберігання ключів. Вирішено питання щодо придбання необхідної кількості засобів пожежогасіння для локалізації та ліквідації пожеж у початковій стадії розвитку. Визначено необхідну кількість вогнегасників та первинних засобів пожежогасіння. Проведено технічне обслуговування та перезарядка всіх вогнегасників, які є в наявності на об`єкті.

Протокольною ухвалою суду від 28.04.2021, закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи по суті на 24.05.2021.

Провадження у справі неодноразово зупинялось на підставі п.4 ч.1 ст. 236 КАС України.

Представник позивача надав суду 14.12.2021 клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

14.12.2021 представник відповідача до суду не прибув. Надіслав суду клопотання про відкладення розгляду справи для примирення сторін.

З огляду на тривалість розгляду справи, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи, та вважає за можливе здійснити розгляд справи за наявними матеріалами.

Відповідно до ч.9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України, при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

У період з 13.01.2020 по 14.01.2020, на підставі наказу № 447 від 11.12.2019, посвідчення на перевірку № 1700 від 12.12.2019, позивачем проведено позапланову перевірку відповідача за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Бобрових, буд. 33, за наслідками якої складено Акт №17 від 14.01.2020.

В ході перевірки позивачем встановлено, що будівлі, споруди, приміщення відповідача, експлуатується з порушенням норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1. Керівником ДНЗ Веселівський ПАЛ не забезпечено своєчасне обслуговування та технічну експлуатацію електрообладнання і електромереж, проведення їх профілактичних оглядів, планово- попереджувальних ремонтів.

Відповідно до вимог пункту 21 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.

Відповідно до вимог пункту 4 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Відповідно до вимог пункту 2 розділу V Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974, зареєстровані у Мін`юсті України 08 вересня 2016 р. за №1229/29359, керівники закладів та установ зобов`язані забезпечити своєчасне обслуговування та технічну експлуатацію електрообладнання і електромереж, проведення профілактичних оглядів, планово- попереджувальних ремонтів відповідно до вимог документів, зазначених у пункті 1 розділу V цих Правил, та своєчасно усувати виявлені недоліки.

Несвоєчасне технічне обслуговування електромережі, не проведення профілактичних оглядів та планово попереджувальних ремонтів електромережі на об`єкті може привести до експлуатації електромережі, яка потребує негайної заміни або технічного обслуговування (ремонту). Це в свою чергу сприяє виникненню короткого замикання електромережі, її перенавантаженню або перегріву, оплавленню ізоляції електромережі та інших аварійних режимів роботи. Такий стан електромережі може призвести до виникнення пожежі, що в свою чергу несе загрозу для здоров`я і життя людей, враження людини струмом тощо.

2. ДНЗ Веселівський ПАЛ не забезпечений необхідною кількістю води для зовнішнього пожежогасіння відповідно до вимог пункту 6.2.3. Таблиці 4. ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди".

Відповідно до вимог пункту 21 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки. Відповідно до вимог пункту 4 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Відповідно до вимог пункту 1 розділу VI Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974, зареєстровані у Мін`юсті України 08 вересня 2016 р. за №1229/29359, кожний заклад та установа мають бути забезпечені зовнішнім і внутрішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" та ДБН В.2.5-64:2012 "Внутрішній водопровід та каналізація. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво").

Відсутність зовнішніх джерел протипожежного водопостачання на об`єктах з масовим перебуванням людей веде до перебоїв роботи пожежної техніки та подачі вогнегасних речовин в разі виникнення пожежі, що в свою чергу напряму загрожує життю та здоров`ю людей, сприяє поширенню вогню на значну площу, унеможливлює проведення заходів по рятуванню або евакуації людей тощо.

3. Відсутня проектна документація, яка повинна бути затверджена у встановленому порядку на реконструкцію приміщення на 1-му поверсі навчального закладу та 1-му поверсі будівлі гуртожитку.

Відповідно до вимог пункту 21. Розділ II Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, нове будівництво, реконструкція, реставрація, технічне переоснащення та капітальний ремонт приміщень, будинків і споруд здійснюються на підставі проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку.

Проведення на об`єкті реконструкції, реставрації, технічне переоснащення та капітальний ремонт приміщень веде до перепланувань приміщень, розташування на шляхах евакуації перешкод, встановлення дверей евакуаційних виходів, які перешкоджають вільній евакуації людей, застосування горючих матеріалів та збільшення пожежної навантаги, втручання в електрообладнання та застосування не придатних до використання електромереж тощо. Все це сприяє виникненню пожежі, розповсюдження вогню, що несе загрозу для здоров`я і життя людей від виниклої пожежі, перешкоджанню вільної евакуації людей тощо.

4. Не проведене обробляння засобами вогнезахисту, які забезпечують ї групу вогнестійкості дерев`яних елементів горищного покриття (крокви, лати) будівлі навчального закладу та будівлі гуртожитку.

Відповідно до вимог пункту 2.5. глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Відсутність обробляння засобами вогнезахисту елементів горищного покриття може призвести до вкрай швидкого розповсюдження вогню та руйнування несучих дерев`яних конструкцій горища будівлі в разі впливу вогню, що в свою чергу може призвести до руйнування перекриття поверху під горищним приміщенням і створити загрозу для здоров`я і життя людей.

5. Допущене встановлення на вікнах приміщень 1-го поверху гуртожитку ґрат, які не розкриваються, не розсуваються та не знімаються.

Відповідно до вимог пункту 2.16 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, у разі необхідності встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди, ґрат останні повинні розкриватися, розсуватися або зніматися. Під час перебування в цих приміщеннях людей ґрати мають бути відчинені (зняті).

Установлювати глухі ґрати дозволяється у квартирах, банках, касах, складах, коморах, кімнатах для зберігання зброї і боєприпасів, а також на інших приміщеннях, розрахованих на одночасне перебування до 50 осіб (крім навчальних закладів), та в інших випадках, передбачених нормами і правилами, затвердженими в установленому порядку.

Глухі, нез`ємні грати на вікнах будівлі з масовим перебуванням людей утворюють перешкоду, яка унеможливлює як евакуацію людей в разі виникнення пожежі через віконні отвори, так і перешкоджатиме проведенню рятувальних дій співробітниками ДСНС і які в сукупності несуть загрозу для здоров`я і життя людей.

6. Допущено зменшення (закладено) кількості евакуаційних виходів з приміщення їдальні в будівлі гуртожитку.

Відповідно до вимог пункту 2.23 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, забороняється зменшувати кількість та розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, класи вогнестійкості несучих та огороджувальних конструкцій, застосовувати будівельні матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки, змінювати інженерні та планувальні рішення й умови освітлення згідно з нормованою вимогою.

Змінювання планувальних рішень в приміщеннях закладу, зменшення кількості евакуаційних виходів зменшує кількість людей (пропускну здатність), які можуть одночасно виходити під час евакуації людей в разі виникнення пожежі, що в свою чергу несе загрозу для здоров`я і життя людей під час проведення евакуаційних заходів.

7. Допущено замикання на болтові з`єднання, що важко відчиняються зсередини, двері з приміщення спортивного залу, навчального класу на 1-му поверсі та центрального виходу з будівлі навчального закладу.

Відповідно до вимог пункту 2.37 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, не допускається забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з`єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах.

Закривання дверей евакуаційного виходу на болтові з`єднання приводить до неможливості використання (відкриття) дверей в разі проведення евакуації з будівлі при виникненні пожежі, що несе загрозу для здоров`я і життя людей.

8. Допущено улаштовування на шляхах евакуації порогів, які перешкоджають вільній евакуації людей з будівель навчального закладу та гуртожитку.

Відповідно до вимог пункту 2.37 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, не допускається улаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, двері розсувні, підйомні, такі, що обертаються, та інші пристрої, які перешкоджають вільній евакуації людей.

Відповідно до вимог пункту 14 розділу III Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974, зареєстровані у Мін`юсті України 08 вересня 2016 р. за № 1229/29359, у будівлях закладів та установ не дозволяється влаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, розсувні, підйомні двері та інші пристрої, що перешкоджають евакуації людей.

Евакуація людей в будівлі повинна проводитись в найкоротший термін, оскільки небезпечні фактори пожежі (вогонь, продукти горіння (дим) та висока температура) можуть стати перешкодою для рятування людей з небезпечної ділянки. Улаштування на шляхах евакуації порогів, виступів перешкоджають вільній евакуації людей, що в свою чергу збільшує час рятування людей, несе загрозу для здоров`я і життя людей в результаті падіння через поріг, виступ тощо.

9. Експлуатація електроустановок в будівлі ДНЗ Веселівський ПАЛ здійснюється не у відповідності до вимог пункту 3.1 розділу IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів.

Відповідно до вимог пункту 1.1. Глава 1. Розділ IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, Експлуатація електроустановок повинна відповідати вимогам ПУЕ, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Мінпаливенерго України від 25 липня 2006 року № 258, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за № 1143/13017 (у редакції наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13 лютого 2012 року № 91) (далі - ПТЕ), Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 09 січня 1998 року № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533.

Відповідно до вимог підпункту 3.1. Пункт 3. Розділ IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів , затверджених наказом Мінпаливенерго України від 25 липня 2006 року № 258, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за № 1143/13017, для забезпечення належного обслуговування та експлуатації електроустановок у споживача повинна бути така технічна документація: затверджена проектна документація (креслення, пояснювальні записки тощо) з усіма змінами; однолінійні схеми первинних і вторинних електричних з`єднань усіх напруг для нормальних режимів роботи електрообладнання; акти випробувань та вимірювань електроустановок; акти прийняття електроустановок в експлуатацію, виконавчі схеми первинних і вторинних електричних з`єднань.

Відповідно до вимог пункту 1 розділу V Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974, зареєстровані у Мін`юсті України 08 вересня 2016 р. за №1229/29359, електричні мережі та електрообладнання, що використовуються у закладах та установах, та їх експлуатація повинні відповідати вимогам Правил улаштування електроустановок (далі - ПУЕ) та Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 року № 258, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за №1143/13017 (зі змінами) (далі - ПТЕ), Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09 січня 1998 року № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за №93/2533.

Відсутність технічної документації для забезпечення належного обслуговування та експлуатації електроустановок сприяє порушенням правил влаштування та експлуатації електромереж та електрообладнання, не проведенню своєчасних їх обслуговувань, що може призвести до аварійної роботи електромережі та електрообладнання та виникненню короткого замикання з подальшою пожежею і створенням загрози для здоров`я і життя людей.

10. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в будівлях навчального закладу та гуртожитку не здійснюється за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Відповідно до вимог пункту 1.6. Глава 1. Розділ IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, з`єднання жил проводів повинно бути здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

При з`єднанні проводів скрутками в розподільчих коробках та інших місцях, можливе виникнення короткого замикання, перегрівання та перенавантаження електромережі та електричного обладнання, що несе загрозу для здоров`я і життя людей від пожежі, яка може виникнути в разі небезпечних факторів її експлуатації, або ураження електричним струмом.

11. Допущено встановлення електророзеток на горючі основи (конструкції) в будівлі навчального закладу.

Відповідно до вимог пункту 1.17. Глава 1. Розділ IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра.

Встановлення приладів електроживлення (розеток, вимикачів та інших подібних апаратів) на горючі основи сприяє виникненню пожежі та розповсюдження вогню по горючим матеріалам, яка може виникнути в результаті експлуатації електророзеток, вимикачів та інших подібних апаратів та несе загрозу для здоров`я і життя людей від виниклої пожежі або ураження електричним струмом.

12. Не проведений замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

Відповідно до вимог пункту 1.20 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

Не проведення заміру опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання сприяє несвоєчасному виявленню недоліків під час експлуатації електромережі, в тому числі яка прихована в будівельних конструкціях та не дає можливості своєчасно попередити аварійну роботу (коротке замикання) електромережі. Це може привести до виникнення пожежі, що несе загрозу для здоров`я і життя людей від виниклої пожежі або ураження електричним струмом.

13. Будівля навчального закладу та гуртожиток не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до додатку А та додатку Б ДБН В.2.5- 56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Відповідно до вимог пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .

Відповідно до вимог пункту 6 розділу VI Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974, зареєстровані у Мін`юсті України 08 вересня 2016 р. за № 1229/29359, приміщення закладів та установ обладнуються СПЗ відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" та пункту 1 розділу V Правил пожежної безпеки.

Наявність на об`єкті системи протипожежного захисту (автоматичної установки пожежної сигналізації) сприяє швидкому виявленню ознак пожежі в початковій стадії її розвитку та забезпечує сповіщення людей про небезпеку та необхідність проведення як дій по евакуації людей з приміщень об`єкта, так і для гасіння пожежі на невеликій площі. Відсутність такої системи сприяє розповсюдженню вогню на значну площу, що в свою чергу несе загрозу для здоров`я і життя людей.

14. Не проведено технічне обслуговування і перевірку працездатності пожежних кран-комплектів в будівлі гуртожитку. Пожежні кран-комплекти знаходяться в несправному стані.

Відповідно до вимог підпункту 9 пункту 1.2. Глава 1. Розділ V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік підлягають технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти повинні постійно бути справними і доступними для використання.

Пожежні кран-комплекти на об`єктах призначені для гасіння пожежі персоналом об`єкту або іншими особами як правило самостійно до прибуття пожежно-рятувальних підрозділів, а також дає можливість застосовувати пожежні кран-комплекти рятувальниками при гасінні пожежі. Несправність або не проведення технічних обслуговувань пожежних кран-комплектів сприяє поширенню вогню на значну площу, не дає змоги своєчасно припинити горіння, що може привести до загрози для здоров`я і життя людей.

15. Заклад не забезпечений первинними засобами пожежогасіння які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Відповідно до вимог пункту 3.6. Глава 3. Розділ V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України 05 березня 2015 р. за № 252/26697, територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння повинна визначатися відповідальним за пожежну безпеку закладу чи установи окремо для кожного поверху та приміщення. Перелік норм первинних засобів пожежогасіння для закладів та установ наведений у додатку 2 до Наказу Міністерства освіти і науки України від 15 серпня 2016 року N 974 Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України , зареєстрований в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2016 року № 1229/29359.

Вогнегасник - технічний засіб, призначений для припинення горіння подаванням вогнегасної речовини, що міститься в його корпусі, під дією надлишкового тиску, за масою і конструктивним виконанням придатний для транспортування і застосування людиною. Первинні засоби пожежогасіння застосовують для ліквідації пожежі на початковій стадії її розвитку саме персоналом об`єкта до прибуття пожежно-рятувального підрозділу. За відсутності достатньої кількості первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників) є ризик розповсюдження вогню на значну площу, розповсюдження продуктів горіння, що несе загрозу для здоров`я та життя людини.

Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Не виконання даної вимоги створює загрозу, яка може призвести до трагічних наслідків, пов`язаних із загибеллю людей, внаслідок враження органів дихання небезпечними чинниками продуктів горіння, а саме димом, двоокисом вуглецю та інше.

Зазначені порушення стали підставою для звернення позивача до суду із позовною заявою про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації до Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей .

Суд, зазначає що законом, який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) є Закон України Про основні засади державного нагляду контролю у сфері господарської діяльності .

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 4 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Згідно частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Відповідно до частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема:

11) складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;

12) звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Крім того, слід зазначити, що зі змісту даної норми слідує, що право на звернення до суду виникає у органу державного нагляду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, та за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг.

При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що виходячи із системного аналізу положень Кодексу цивільного захисту України та Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органи ДСНС мають право звертатися до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей. У разі якщо такі порушення не створюють загрозу життю та здоров`ю людей, орган ДСНС зобов`язаний скласти припис за допомогою якого зобов`язати підконтрольний об`єкт усунути виявлені порушення та застосувати штрафні санкції у разі невиконання у встановлені строки припису, що не потребує зупинення виробництва та відповідно звернення до адміністративного суду.

Так, судом встановлено, що у період з 14.07.2021 по 15.07.2021 позивачем проведено позапланову перевірку дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей , за результатами якої складений акт від 15.07.2021 №125/1.

Актом позапланової перевірки № 125/1 від 15.07.2021 встановлено 4 (чотири) порушення у сфері пожежної безпеки та цивільного захисту, які були встановлені у Акті №17 від 14.01.2020, які були підставою для звернення позивача до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей .

Так, актом позапланової перевірки № 125/1 від 15.07.2021 встановлено наступні порушення, які не усунуті відповідачем:

- відсутня проектна документація, яка повинна бути затверджена у встановленому порядку на реконструкцію приміщення на 1-му поверсі навчального закладу та 1-му поверсі будівлі гуртожитку;

- не проведене обробляння засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнестійкості дерев`яних елементів горищного покриття (крокви, лати) будівлі навчального закладу та будівлі гуртожитку;

- допущено зменшення (закладено) кількості евакуаційних виходів з приміщення їдальні в будівлі гуртожитку;

- будівля навчального закладу та гуртожиток не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до додатку А та додатку Б ДЕН В. 2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Таким чином, актом позапланової перевірки № 125/1 від 15.07.2021 підтверджується, що відповідачем не у повному обсязі усунуті порушення, зафіксовані Актом позапланової перевірки №17 від 14.01.2020.

Разом з цим, суд встановлено, що фахівцями позивача, у період з 22.06.2021 по 29.06.2021 проводилась планова перевірки відповідача, за результатами якої складено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №110 від 16.07.2021.

У зазначеному приписі вказано, що з метою усунення виявлених під час перевірки порушень щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних у акті, складеному за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) від 15.07.2021 № 125/1 вимагається вжити таких заходів:

1. розробити проектну документацію, яка затверджена у встановленому порядку, на реконструкцію приміщення на 1-му поверсі навчального корпусу та 1-му поверсі будівлі гуртожитку, пропонується до виконання з 21.01.2020;

2. обробити засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнестійкості дерев`яних елементів горищного покриття (крокви, лати) будівлі навчального закладу та будівлі гуртожитку, пропонується до виконання з 21.01.2020;

3. відновити кількість евакуаційних виходів з приміщення їдальні в будівлі гуртожитку, пропонується до виконання з 21.01.2020;

4. обладнати системами протипожежного захисту будівлі навчального закладу відповідно до додатку А та додатку Б ДБН 0.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", пропонується до виконання з 21.01.2020.

Листом від 22.11.2021 №01-22/287 відповідачем запрошено фахівців позивача для проведення позапланової перевірки відповідача щодо усунення пунктів № 2,3 припису від 16.07.2021 № 110.

Так, судом встановлено, що у період з 03.12.2021 по 06.12.2021 позивачем проведено позапланову перевірку усунення порушень відповідачем, зазначених у пункті 2,3 припису від 16.07.2021 № 110, за результатами якої складений акт від 06.12.2021 №301, в якому зазначено, що за результатами проведеного заходу встановлено відсутність порушень вимог законодавства.

Таким чином, судом встановлено, що наразі Державним навчальним закладом Веселівський професійний аграрний ліцей не усунуто 2 (два) порушення, зокрема:

- відсутня проектна документація, яка повинна бути затверджена у встановленому порядку на реконструкцію приміщення на 1-му поверсі навчального закладу та 1-му поверсі будівлі гуртожитку;

- будівля навчального закладу та гуртожиток не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до додатку А та додатку Б ДЕН В. 2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Згідно з п. 4 Розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про пожежну безпеку , забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.

Суд зауважує, що виявлені порушення правил пожежної безпеки, які викладені у акті, складеному за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду від №17 від 14.01.2020, дійсно створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Такі порушення відповідачем не усунуті, що підтверджується актом № 125/1 від 15.07.2021.

Так, зокрема відсутність системи протипожежного захисту не дасть можливості виявлення загорання, минаючи людський фактор, на його ранній стадії, та сповіщення працюючого персоналу і підрозділів оперативно-рятувальної служби про загорання. У такому випадку суттєво збільшується час розвитку пожежі до моменту її виявлення, що спричинить значні матеріальні збитки, і несе загрозу для здоров`я і життя людей.

Суд зазначає, що згідно вимог п. 24 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України, надзвичайна ситуація це обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Згідно вимог пункту 25 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечна подія - подія, у тому числі катастрофа, аварія, пожежа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, епіфітотія, яка за своїми наслідками становить загрозу життю або здоров`ю населення чи призводить до завдання матеріальних збитків.

У розділі 6 Класифікатору зазначені коди надзвичайних ситуацій у наслідок пожеж та вибухів.

За визначенням ДСТУ 2272-06 Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять небезпечним чинником пожежі є прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опечення, отруєння леткими продуктами згоряння або піролізу, травмування чи загибелі людей та (або) до заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних факторів пожежі належать: підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища.

Згідно з вимогами пункту 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України, пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Таким чином, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Отже, порушення, які були виявлені під час перевірки будівель та споруд відповідача були такими, що створювали загрозу життю та/або здоров`ю людей, а відтак і достатніми підставами для застосування до відповідача заходів реагування, саме у вигляді зупинення експлуатації будівель, споруд та приміщень Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей .

Встановлені та неусунені порушення, на переконання суду, свідчать про високі ризики пожежі та в разі настання техногенної або пожежної події можуть завдати істотну шкоду життю та здоров`ю людей - як працівників, так і учнів Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей , що є підставою для заборони його експлуатації.

Станом на дату прийняття рішення по справі відповідачем не надано доказів повного усунення встановлених під час перевірки порушень.

Щодо посилань відповідача на закріплене конституційне право учнів на здобуття освіти, суд зазначає, що встановлені порушення становлять загрозу життю та здоров`ю працівників школи та учнів. Відповідно до статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно вимог статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що на момент розгляду справи наявні підстави для заборони експлуатації будівель, споруд та приміщень Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей , а відтак позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м.Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593) до Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Бобрових, буд. 33, код ЄДРПОУ 03069386) про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації, - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей , розташованого за адресою: 72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Бобрових, буд. 33, шляхом зобов`язання Державного навчального закладу Веселівський професійний аграрний ліцей повністю зупинити експлуатацію закладу за вказаною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 17.12.2021.

Суддя Ю.В. Калашник

Дата ухвалення рішення17.12.2021
Оприлюднено24.12.2021
Номер документу102113676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/3011/20

Постанова від 29.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 17.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні